Blog >> kerék

>> EgyébSanyiJTD // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2013-10-20

Felraktam a téli felniszettem, úgy vagyok vele,hogy inkább +15-ben, mint majd 5fokban fagyoskodva...

A GTA-kat levettem, lemostam, és mennek a pincébe téli álmot aludni :D

Nem mutat rosszul azért a 16-ossal sem szerintem.

>> Tuning és extraSanyiJTD // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2013-09-26

Történt ,hogy eladtam hirtelen a 17-es Selespeed felnijeim, amik télre már fel voltak készítve, így gyorsan új felni után kellett néznem.
Amit tudtam,hogy kisebbet,és keskenyebbet akarok a 225-os télik helyett ,így elkezdtem keresgélni 16os sportcsomagos felniket.

Egy helyre beírtam ,hogy keresek, jelentkezett rá egy cartárs, hogy neki van ,nincs padkázva, egy helyen pattant meg a festék ,de azt leszámítva szép állapotúak.

Na hagyjuk is azt a nincs megpadkázva dolgot, 4ből 3 megvolt ,mindnek volt valami baja....

Kérdezem ,hogy a kupakok szépek?
Igen, szépek ,nincs bajuk.

Nem tudom Ti ,hogy vagytok vele, de a sómart kupak nálam NEM tartozik a szép kategóriába.

Erőt vettem magamon, hogy lefényezzem a kerekeket.
Minden padkasérülést, és egyéb ütődést kicsiszoltam, egy gramm gitt nem kellett neki sehova!

Majd matt fekete alapozót kapott, arra 2réteg metál bázist, és 2 brutálvastag lakkréteget... Ha már téli felninek készül.

A kupakokra csináltattam matricát, majd azt is rálakkoztam a felületre.

A matricát természetesen GT cartást készítette nekem!

Csillog az is ,mert a lakkba kevertem candy pink, és candy lime effectport is.

A színe ezüst ,de nem az a gyári gagyi, némileg sötétebb, és napon picit látni a csillámporokat.

Röviden-tömören.

Szépek :)

Ma felrakattam a téli gumikat rá, 205/55R16-os méretben, kapott új szelepeket is ,ki lettek centírozva. Szóval már nemsoká mehet fel.

Megyek be a gumis műhelybe, a gumisok simogatják ,hallom mondják milyen szép.
Odaszólnak:

-Te ez nem gyári fényezés ugye?
-Nem, tegnap elötti,úgyhogy vigyázzatok rá :D


Sajnos nem készítettem képet ,hogy milyen volt, de koránt sem tökéletes!

>> Tuning és extraSanyiJTD // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2013-06-22

Úgy alakult ,hogy sikerült egy garnitúra MOMO V10 Black-et beszereznem!
Arra gondoltam lecserélem erre a 17-es Selespeed garnitúrám!
205/40R17-es télit szánok rá!

Akit esetleg érdekel a 17-es (ritka,mint a fehér holló) selespeed felnim, teljesen felújítva téli gumikkal, akkor eladó!!

UPDATE:

Jobbnak láttam eladni, mindkettőt :)

Miután felraktam a téli kereket, eltettem a nyárit (1. kép). Gondosan lemostam őket gőzborotvával, letörölgettem a felnit, a gumit pedig leápoltam CRC fényezővel és megmértem a profilmélységet is.
A ti felnivel kapcsolatos tapasztalataimat ide írtam le.

Számvetés:

Sajnos begyűjtöttem egy sérülést a jobb hátsóval (2. kép) a saját bénaságom következtében. Túl kis ívben fordultam, és felmentem egy szögvassal burkolt járdaszigetre.
A sérülést majd tavasszal javítom.

Futásteljesítmény a szezonban:

3.878 km

Futásteljesítmény összesen:

3.878 km

Kopás:

A profilmélységet a szélső bütyök belső élénél mérem. Az első szám a menetirány szerinti bal-, a második a menetirány szerinti jobb oldal mérete.

1. - JE 2. - BE
3. - JH 4. - BH

1. - 5,7 - 5,5 mm 2. - 5,4 - 5,6 mm
3. - 5,7 - 5,8 mm 4. - 5,6 - 5,5 mm

No, hát eljött az idő (ha még az igazán hideg nem is, de mostanában úgysem használom), hogy lecseréljem a nyári kerekeket, télire.
Visszakaptam a SW-t, így rettenetesen alacsony és elég picike alatta a 205/55 R16 méretű kerék. Csaknem 20 mm-rel lejjebb van mint a ti kerékkel. Vigyáznom kell vele, mert mindenhol leér a motortartó bak.
A gumikat leápoltam az azóta megvett CRC gumiabroncs fényezővel. Azért ilyen fényes a képeken a gumi, mert egyrészt friss, másrészt még van rajta a ráfújt Prevent ápolóból.

A mai napon a nyári kerekek felszerelése után, eltettem a téli kerekeket.
A kereket elrakás előtt magasnyomású mosóban lemostam, a gumikat leápoltam Prevent Gumi és műanyagápoló-val (1. kép), majd a makacs szennyeződéseket a felni belsejéről nitrohigítós ronggyal letöröltem (2. kép).

Futásteljesítmény a szezonban:

1.561 km

Futásteljesítmény összesen:

1.561 km

Kopás:

A profilmélységet a szélső bütyök belső élénél mérem. Az első szám a menetirány szerinti bal-, a második a menetirány szerinti jobb oldal mérete.

1. - JE 2. - BE
3. - JH 4. - BH

1. - 7,8 - 7,9 mm 2. - 7,9 - 8 mm
3. - 8,1 - 8,3 mm 4. - 8,1 - 8,2 mm

>> SzervizFairlane // Alfa GT 1.9 JTDm 16v Distinctive // 2012-10-29

Paff. Ma reggel zuhogó hóra keltem, kénytelen voltam még reggeli előtt felpakolni a kerekeket az autóra. Időközben a Norautónál akadt megfelelő kerékcsavar...
A hülye gumis (Abroncs Kereskedőház) a négy kerékből háromban úgy megtépte a csavarokat, hogy egy méteres zártszelvénnyel meg kellett toldanom a keresztkulcsot...

Meglepően csendesebbek az új téli Kormoranok, mint a fentlevő Dunlop nyárigumik voltak!


A hideg beköszöntésével elkezdett nyivákolni valami az indítás utáni percekben... :/
A csonka heteknek köszönhetően nem tudom mikor kerül cserére :(

Túl a 30 ezren.....

A mai napon felraktam a ti felniket a gyári csavarokkal és a kerékőrökkel.
Az eredmény: Alfa Romeo 159 Crosswagon.
Az autó, majd 2 cm-rrel magasabb lett, olyan mint ha egy teljesen más autó lenne. Mondhatni, kicsit terepjárós lett.
A csavarokat ismét rozsdátlanítottam RO55-el, bízva abban, hogy a rozsda nyáron nem üti fel a fejét!
Emeléskor történt egy kis baleset, melyről később majd beszámolok...
A cserkor leszereltem a bal oldali műanyag doblemezt, mely jövő héten megy a műanyaghegesztőhöz javításra, pótlásra! Hasonlóan a jobb oldalihoz!
A gumikba előre 2,9 bar, hátulra 2,7 bar levegőt tettem.
Konklúzió:
+
A kinézet hibátlan! Ez a grafitos antracit nagyon megy a feketéhez. A felni gyönyörű szép. A hasmagasság 19,5 mm-t nőtt.
-
A fogyasztás megemelkedett. Pontos értéket még nem tudok, de ahhoz meg kell még mérnem a sebességet GPS-el is. Az óra most lefele csal és nem felfele. Az autó ráz elég rendesen, minden úthibára, keresztbordára hangosan, idegesen reagál. A kormányt kis tempónál nehéz tekerni, érezni, hogy a futóműalkatrészeknek a nagy kerék nincs ínyükre. Nagyobb tempónál minden apró kormánymozdulatra jobban reagál. Kevésbé megbocsájtó. A gumik gördülése sokkal zajosabb a télieknél!
o
A gumi tapadásáról még nem tudok beszámolni. Eddig még nem volt szívem bántani az autót velük.
Minden összevetve, majd elválik...
UPDATE: 2012.03.18.:
Egy 230 km-es etap után megállapítottam, hogy a kerék 0,5 l-t tesz rá a fogyasztásra 90-es tempónál!
UPDATE: 2012.05.30.:
Egy teljes tanknyi távot (980 km) autóztam tuningbox nélkül a ti kerekekkel! A fogyasztást a kerék, a korábbinál mért, jóval kisebb mértékben emelte meg, átlagban 2-3 dl-el. A drasztikus fogyasztás növekedés (6-8 dl) leginkább városban figyelhető meg! Városon kívül konstans normál tempónál a sebesség korlátokat betartva 1-2 dl a növekmény!
Továbbá a computer által írt fogyasztási adatok a valóságban 1,5-2 dl-el alacsonyabbak, a kerekek átmérőkülönbségéből adódóan!
Ezen mérések nem tekinthetőek reprezentatívnak a kis számú mintavételezés miatt!

>> Tuning és extraG-Burt // Alfa 145 1.6 boxer "PIRI" // 2011-03-15

Pénteken elérkezettnek láttam a napot arra, hogy végre megszabaduljak az enyhén rozsdás acélfelniktől:) (no csak őszig:) Bepakoltam a korábban beszerzett alufelniket és a hozzájuk tartozó gumikat (2 darab), valamint a kerékcsavarokat és útrakerekedtem. A XVI. kerületben találtam gumist, akinél volt megfelelő gumi is:) Az üzlet megköttetett, mindenki örül, a dög meg szépül:D Egy aprócska probléma van a nyári kerekekkel, h baromi zajosak, de simán megszokható. Először kerékcsapágyra gyanakodtam, de mivel mindegyik jó állapotban van, ezért más nem lehet csak a gumik:(