Blog >> klímahűtő

>> Szervizpakai93 // Alfa Giulietta 1.4 TB Distinctive // 2024-04-25

Mai nap megtörtént a hónap elején feltárt két hiba javítása.
Cseréltük az üzemanyag szivattyút a gyári Bosch alkatrészre (A: 51807864, B:0580200009). Így már megvan a gyári előírt benzinnyomásunk és remélhetőleg megszűnik a ritkán előforduló hidegindítási dadogás is ezzel.

A lyukas klímahűtőt pedig egy festett NRF hűtőre cseréltük (A: 55700406, N: 00035777).
Természetes újra fel lett töltve a rendszer is és ismét lehet majd hűsölni a nyári forróságban. :)

>> SzervizGabesz101 // Alfa Giulietta 1.4 TB MultiAir // 2023-08-28

Megtörtént az első nagyobb szerviz:

- Vízhűtő: repedés és minimális hűtőfolyadék fogyás volt tapasztalható, így egy új vízhűtő került beszerelésre.
- Klímahűtő: a gyári volt még az autóban, már nem volt jó állapotban, így ez is lecserélésre került egy újra.
- Klímafeltöltés, tisztítás, szűrő cseréje: 270gr volt a hűtőközeg mennyisége, így ez feltöltésre került. Emellett a klímarendszer tisztítása és a szűrőcseréje is megtörtént.
- Távirányító: elemcsere.

A szereléseket az Alfa Szatmári végezte.

>> SzervizATE TR // Alfa 159 2.4 JTDm // 2020-11-23

Klímahűtő, generátor szabadonfutó és az eltört csavarok cseréje helyének javítása megtörtén a leömlőnél. Egy kisebb szíj cserélve szintén. Valaki már gányolta ezt a részt. A volt olyan csavar, ami vissza volt ragaszta. LOL Szuper, hogy nem pergett szét. Amióta nálam van azon a részen tuti senki sem próbálkozott a szereléssel, szóval nagyszerű....
Hibák, amik megszűntek:
Másodikban magas tartományban volt egy torpanás, autópályán a halk süvítő hang és a kormolás a motortérben, ezek mind a tőcsavarok hiánya okozta, okozhatta... Indítás utáni csoszogó hang és az alapjárati rángatás, ami meg a csapágyra vezethető vissza. Vagyis remélem. :)


Szervószivattyú jön és klímatöltés, nyomáspróba.

A kiszerelt és előkészített alakatrészeket, a motortér felső részének alkatrészeihez hasonlóan bevonatoltam.
A szemcseszórt részeket Tiszakorr rozsdagátló alapozóval alapoztam szórással 1 rétegben, majd Alvikorr zománccal bevontam szórással 2 rétegben.
A horganyzott alkatrészeket, kötőelemeket 95%-os tiszta horganyt tartalmazó akril gyanta kötőanyagú Hanno horgany spray-vel fújtam 3 rétegben.
1-2. kép - lefestett felszerelt légszűrőház tartó
3. kép - felszerelt letisztított és szilikonnal leápot légszűrőház
4. kép - lejavított motortartó bölcső
5. kép - lejavított kereszttartó
6-8. kép - lejavított klímahűtő
9. kép - lefújt szélvédő mosó folyadék tartály tartó
10-12. kép - felszerelt szélvédő mosó folyadék tartály tartó

Mivel leszedtem a lökhárítót ezért a felső rozsdás és festékhiányos szénacél elemekhez hasonlóan kiszereltem/előkészítettem a szóban forgó alkatrészeket:
1. fekete alaktrész:
- motortartó bölcső (1-5. kép)
- kereszttartó
- légszűrőház tartó
- klíma hűtő (6-7. kép)
2. horganyzott alaktrész:
- szélvédőmosó tartály tartó (2 db) (8-10. kép)
- kötőelemek
A bölcsőt, a kereszttartót és a klímahűtőt csak helyileg készítettem elő. A hibákat passziváltam, drótkeféztem és sűrített levegővel tisztítottam.