Blog >> jtd

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2009-03-22

Márc 27. péntek. Elhoztam az autót, némi bonyodalmak után összeállta a gép, benne az új kuplung, és lendkerék. Hát rá sem ismerek. Kicsit puha lett, sőt nagyon. Kinga örülni fog :-) Nekem annyira nem tetszik a határozatlan fogáspontja, olyan lett, mint az általam próbált "modernebb" verdáké. Sokat nem kell gondolkozni a kuplungoláson, de nem is lehet vele jól elindulni. Ha már megy, akkor álomszépen lehet pakolgatni a fokozatokat. A zakkanás hang sokkal ritkábban jön elő, de előjön. Nem tudom mi lehet, azt hittem ez megszűnik. Most kifejezetten 3-masba kapcsoláskor szeret előjönni, ha óvatosabban gyorsítok. Viszont mintha jobban átvinné a nyomatékot. Lehet eddig vesztettem az erőből a kuplungon? Ha egyedül ülök az autóban, mármár aszfaltszaggató, érrződik, hogy elkapja az utat. Eddig nem volt ennyire szaggatós, inkább olyan remegősen nekilódulós. Kíváncsi leszek a fogyasztásra, még azt sem tartom elképzelhetetlennek, hogy valamennyit javul.

A kiszedett cuccokat átvizsgáltam, időszerű volt belenyúlni...kerestem, hogy mitől puhult be a pedál. Hát megtaláltam, tanulságos! Az első képen az 1-es bekarikázástérdemes szemügyre venni, ott eltört a szerkezet!
A 2-es karikázásnál pedig a húzócsapágy háta(!) beleért már a szerkezetbe, ez adta a zakatoló hangot. A kettő közt összefüggést vélek felfedezni, azon az oldalon karcolt be a csapágy, ahol eltört a szerkezet. Valószínű már féloldalasan húzott a csapágy, ami meg a túloldal (3-mas kép) bemaródásának köszönhető a szerkezet közepén. Plusz annyira visszafele álltak a lamellák a vékonyka tárcsa miatt, hogy beért a csapágy és adott a szerkezetnek egy-két pofont.

A tárcsa amúgy még 1mm-re volt a szegecsektől (2.kép), úgyhogy konklúzó: ezt nem lehet szegecsre koptatni, hamarabb beér a húzócsapágy! Nem nagy baj amúgy :-)

A lendkerékről nem volt alkalmam fotót lőni, de centit lötyögött már az biztos. Jól szét volt játszva. Az új lendkerék áldásos hatása, hogy sokkal kevésbé ugrál a műszerfal indításkor és leálláskor. Eddig beremegett minden, most eggyet rándul és pontban megáll. Kellemesebb egy körrel. A zakkanás azért továbbra is aggaszt, remélem nem a felújított lendkerék zakkan máris 200km megtétele után??

>> EgyébWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2008-08-01

Minap teleöntöttem a Macchina-t, majd kalkuláltam egy fogyasztást. Döbbenten ücsörögtem vagy 3 percet még ott a kútoszlop mellett...7.5 jött ki. Végiggondoltam, mi lehetett. Még július elején Bp-Debrecen pályán, nyakig vízben klímával 140-150 között. Ez 500km, majd 230 városban, jórészt klímával. És nem kapott full Spuriadagot se. Vagy szar gázolajat tankoltam. Sok, sok, sok!
Na így lehet hozzászokni, hogy a dízel nem fogyaszt. A merengésem azzal végződött, hogy: sok a francot...eddig egy autóm se jött ki 8.5 alatt városban, pedig klíma nem is volt bennük. 140 fölött 10-et ettek. Úgyhogy már én se tudom, hogy sok? Nem sok? Eddig a legtöbb, az biztos.

>> SzervizNCi // Alfa 159 2.4 JTDm SW Dist. aut. // 2007-12-17

Ma elfolyt egy jelentősebb mennyiségű olaj a motorból a földre. Tréler lett a vége. 10720 km. Az Alfa assistance adott egy Zafirát cserébe. Végülis azt irják a garancia füzetben, hogy azonos kategúriájú autó jár. Nem tudtam, hogy ennyire drágák ezek a zafirkák....

>> EgyébNCi // Alfa 159 2.4 JTDm SW Dist. aut. // 2007-12-12

Hat kedves cartarsak, az alabbi megallapitasokat kell tennem:
Nagyon allat. Imadom.
Fek: szeintem meg a 330mm-es Brembo is kicsi/nem jo ra, mert csunyan 200 folottrol (termeszetesen nemetorszagben) eroset fekezve bemelegszik, rangat. Nem ertem, a 47-es ugyanezt csinalta, azt hittem ez jobb lesz. 200 alatt minden ok. Kerdezem en, egy 200 lovas autora miert nem lehet olyan feket tenni, ami 200 folott is jo?
Az auto normalis használatnal 10-10.5 littyot ker. Ha hozzateszem, hogy egy hidmerlegen, ugy, hogy benne ultem, 1880kg, 200 paci es automata, akkor nem rossz. Aki fogyasztasi rekordot akar donteni, ne ilyet vegyen.
Miutan Bo eljott a Kelet-Pestbol, azutan adtak at. Az alabbi dolgokat vettem eszre 10k alatt: valami allat lekente a muszerfalat vmi takonnyal, amitol nem nagyon, de fenylik. Az a muszerfal, aminek az a lenyege, hogy matt legyen. Kezet tornem el. A gyari szonyegnek nincs meg a lerogzito pontja, amit nem is ertek (szonyegen van, padlon nincs). A visszavalto gomb a kormanyon kontakt hibas.
Hat ez, olyan mint egyik-masik holgyemeny, vannak gondjai, de megorulsz erte...

>> EgyébSeriff // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2007-11-08

Szépen teljesített a sötét oldal szerény katonája.
Fogyi: 6.1; 6.2; 6.1 a három tankolásnál- ha csak fater vezeti szvsz 5.5 körüli érték jön ki- végig autópálya- magyar, osztrák, német és francia. A két, dojcsul beszélő emberek országában kegyetlen sz.r körülményeket tapasztaltunk, nem kis meglepetésünkre:(( Folyamatos felbontások, elkerítések, gyakori 80as, illetve 60as táblákkal:S
A hazai pálya nagy dícséretben részesül- tökéletes útpálya, olcsó benzin, tűrhető matricaár- nem gondoltam volna, hogy a magyar ugar vizsgázik jelesre:/
A franciák utai jók, de irdatlan drágák- ha jól emlékszem ~250km-es szakaszon 50ojrót fizettünk, visszafelé dettó- az összesen 25ezer Ft 2 használatért- annyira nem hájtek az útpálya és a Subaru Impreza WRX STI rendőr sem barátságos:D

1 hiba volt a kocsival- lemerült az akksija: 3napot állt, valószínűleg égve maradt az egyik belső lámpicsku. A kocsi nem indult.
Szerény véleményem szerint egy bivalyerős, egy éves sincs Banner akksinak baromira nem illene lemerülnie szűk 72óra alatt egy piszlicsáré lámpa miatt. Más nem lehetett a ludas- rádió, GPS, DVD kivéve, Lámpa Leó, no parkolófény, semmi. Ejnye-bejnye.
Öröm az ürömben, hogy a Magyar autóklubbot hívtam, és 1 órán belül (!!) ott voltak Párizs egyik külső területén és ripsz-ropsz indult a kocsi.

A gázolaj kinti ára 1.2 és 1.3 Euro/liter között volt, ami a negyedezres árfolyammal nézve 300-325Ft/lityó. A benzin általában 15-20centtel drágább:S

A JTD egy ... illúzionista- elhiteti az emberrel, hogy gyors (?) autóban ül és dinamikusan halad. A V6 nem hazudik, a JTD igen, de kit érdekel- az a fontos mit érzel, nem az, hogy valójában mi is történik;)) Mondjuk a Novitec-kel tényleg nem megy rosszul a 8szelepes traktor sem- a Peripherique-en rendesen emberkedtünk, amikor 13 óra után megérkeztünk Párizsba és már baromira oda akartunk érni...

Egy valamit nem akarok hallani egy darabig: ÚJRATERVEZÉS :DD