Blog >> vezérlés

>> SzervizForró // Alfa 155 2.0 ts 16v sport // 2015-12-12

Egy idő óta egyre hangosabb lett a vezérlésmódosító, illetve kiderült, hogy amikor átvettem az autót csak vezérműszíj volt cserélve, a görgőkben ahhoz képest +40ezer volt, így akkor már megtörtént a komplett vezérléscsere is mindenestül balansszal, olajcsere is aktuális lett szűrőkkel együtt ( ez utóbbiakkal kicsit túlszaladtam közbejött egyebek miatt :( ). Vezmód most már semmit nem karran, pár ló is mintha visszatért volna a ménesbe, bár lehet ez csak placebo...

A lista:
- vezérlés szett (Dayco)
- balansz szett (INA)
- vízpumpa (Dolz)
- szelepfedél tömítés (Victor Reinz)
- vezérműtengely szimeringek (Corteco)
- vezérlésmódosító (gyári ricambi originali)
- olaj (Selénia Racing 10w60)
- olajszűrő (Sofima)
- légszűrő (Sofima)
- pollenszűrő (Kristal)

A munkáért köszönet eAtis155 cartársnak, bátran ajánlom. :)

km óra: 254500

Ma meg volt az első átvizsgálás egy pilisvörösvári szerelőnél.
Kicserélte a folyadékokat, a szűrőket, a gyertyákat és a vezérlést. Nem kevés pénz volt, de most már nyugodt szívvel el merek indulni az Alfával hosszabb útra is.
Vezérműszíj: 8170 Ft
Balance szíj : 10580 Ft
Feszítőgörgő: 20484 Ft
Vezetőgörgő: 7212 Ft
Balance feszítő: 9545 Ft
Vízpumpa: 14194 Ft
Lapos szíj: 7665 Ft
Gyertya_1: 32316 Ft
Gyertya_2: 29414 Ft
Levegőszűrő: 2630 Ft
Pollenszűrő: 3410 Ft
Fagyálló: 3150 Ft
Olajszűrő: 1820 Ft
Selenia olaj (6l): 18760Ft
Váltó olaj (2l): 5392 Ft

A szerelő talált még pár dolgot, amit ki kell cserélni, vagy át kell nézni jobban, erre pár héten belül sort akarok keríteni:
Kormánymű, első stab. rúd, kipufogó konzol, termosztát, fék tisztítás (olaj csere) és ajtó beállítás, hogy megszűnjenek a zörgések hátul.

>> Szervizdr_rock // Alfa 145 1,9 jtd // 2014-05-25

Kapott egy vezérlés-szettet, két első lengőkart, első féktárcsákat, első-hátsó fékbetéteket, új 74 ah-s akksit, új szűrőket, friss olajat, meg egy garnitúra gyári 15-ös alufelnit gumikkal, ill. egy bontott színazonos első lökhárítót ködlámpákkal, mivel amivel érkezett törött volt.
km: 195.500

>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2015-09-13

Megesett a vezérlés csere.
Dayco szettet kapott...
Vízpumpa, vezető-, feszítő görgő.
Kb.: 77000Km volt a vezérlésben.

>> SzervizBomi // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2015-07-26

A vásárlás óta a következők történtek:

-Kapott új NKG PFR6B platina elektródás gyertyákat ( a régiekben 92 ezer km volt) a gyári előírás szerint 100,000 km-enként kell cserélni amúgy de azt nem vártam meg. Az elektróda hézag 0,75 volt az újnál 0,7 tehát nem volt elégve nagyon. Viszont az egyik gyertya jó rozsdás volt vizet kaphatott vhogy.

-Átbőröztettem a váltógombot és piros cérnával varrattam , illik az ülésekhez:)

- Beszereztem egy Sony CDX-G1001 típusú rádiót, ez karbonmintás és narancssárga a gombok világítása így teljesen illik a sportcsomagos belsőhöz, akinek karbonos a középkonzolja ajánlani tudom, illetve a CDX-G1101-es típust is.

-Féknyergeket átfestettem pirosra.

-Kapott hátul két új szilentet (az alsó a kerékagynál ahol a hosszlengőkar csatlakozik, jó nehezen jött ki melegíteni kellett de megoldottuk, az újakat saját célszerszámmal raktuk be)

-Megvettem hozzá a 6L Selenia Racing 10W-60 olajat , Mann olajszűrőt, hamarosan csere. Update: csere megtörtént ,az olajszűrőt egy "élmény" kicserélni :)

-Vezérlés+vízpumpa csere lesz holnap , Contitech szíjat kap Litens feszítőgörgőt, Győrben az Autófórum Riegler-ben csinálják. Ebben is 92 000 km van, nem kockáztatunk tovább :)
Update-> 2015.08.04. Vezérlés csere megtörtént, gyári szíj és SKF csapágyak voltak benne, Litens feszítővel, nem voltak megviselt állapotban sőt! 7 éve volt vezérlés csere Svájcban,tehát hiába voltak még jó állapotban az idő miatt le kellett cserélni. Így most nyugalom van:)

>> SzervizPZ147 // Alfa 147 1.6 TS // 2015-07-13

AlfaCity után első dolgom volt szervizeltetni a kocsit.
Első körben ezekre került sor.

Fék felújítás:
-Első Tárcsák Brembo 2db
-Hátsó Tárcsák Brembo 2db
-Első betétek Brembo
-Hátsó betétek Brembo
-Kézifék bovden 2db
-Féknyereg festék (piros)

Vezérlés:
-Vezérműszíj
-Feszítőgörgő
-Vezetőgörgő
-Vízpumpa

Egyéb:
-Levegőszűrő
-Olajszűrő
-Selenia motorolaj 5W-40
-Paragi Kipufogódob (ezt csak fel kellett szerelni)
-Kipufogó rögzítő 6db
Ezeket én kértem pluszba (legalább tudom hogy cserélve volt):
-Váltóolaj 2L
-Szervóolaj 1,5L

Megjegyzésként mondanám, hogy a hangja valami rohadt jó lett :D Nagyon illik hozzá ez a szolid dorombolós hang.

Hát nem mondom hogy olcsó volt de szerintem nem is volt drága főleg úgy, hogy nem a legolcsóbb alkatrészek kerültek bele. Mivel jó pár évig még vele tervezem az élete, így egyértelmű, hogy a jót kapja :D
És ugye még kimaradt a futómű felújítás és a fékolaj csere, az utóbbira nem jutott idő a féknyereg festés miatt.
Ezekre körülbelül szeptemberbe kerítek sort, addig még nyaralás stb, szóval gyűjteni kell.

>> SzervizSanyi // Alfa 159 SW 2,4 JTDm Q-Tronic // 2015-07-08

Csörinél jártunk komplett vezérlés olaj és szűrőcserén esett át a gép. Váltó olajat is cseréltünk. Egy darabig nyugodtság van. Klíma még mindig nem jó... Csövet kell cserélni, elengedi a gázt. km.: 166500

>> Szervizautoitalia // Alfa 156 SW 1.8 TS // 2015-07-06

Bár a szervizkönyves km szerint még nem, de az évek előrehaladta miatt úgy gondoltam, esedékes egy vezérlés csere. Sokáig keresgéltem a környéken megbízható szerelőt, aki elvállalja, de nem találtam meg a megfelelő embert. Aztán Sugár cartárs volt olyan jó fej, és kölcsönadta a vezérlésrögzítő célszerszámot, és mivel ezen kívül rendelkezésemre állt a szakmai- és műhelyfelkészültség, magam csináltam meg.
A főtengelyről a PK-szíj tárcsáját volt egy kicsit szopás levenni, mert az hajlamos rárohadni a vezérműszíj-tárcsa tengelycsonkjára, de egy nagyobb méretű dornival, és kalapáccsal ez a kötés is oldható.
Beépített alkatrészek:
- vezérműszíj (Dayco)
- vezetőgörgő (Ruville)
- feszítőgörgő (Ruville)
- vízpumpa (Starline, fémlapátos)
Az alkatrészárakat nem tudom, mert a szettet a családtól kaptam, születésnapomra :)
Olaj+szűrő 12000 Ft.
Km óra állása: 222300 km.
Előző olajcsere 213000-nél, csak a bejegyzés elfelejtődött.
220000-nél nyári gumi garnitúra került fel, kicsit belenyúltunk a szezonba a téliekkel, de azoknak már úgyis mindegy volt. Sikerült egy garnitúra keveset futott Michelin Primacy HP 205/55 R16 gumit szerezni, azok kerültek fel. 15000+4000 Ft.

>> Szervizystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2015-05-20

5 évente kéne. 6 éve volt cserélve. Elfelejtődött... Ma megtörtént a a csere Zé. műhelyében.
Óra állása 165892 km.

>> Szerviztipoatti // Alfa 145 1,4 TS Junior // 2015-04-14

Zé. ma megejtette a jelen esetben aztán tényleg elengedhetetlen teljes vezérlés, olaj,-szűrők,-szíjak cseréjét. Első "hosszabb" útját megtette egy évtized elteltével D.Z.-től haza. Simán.