Blog >> vezérlés >> hosszbordás

Eltelt picivel több, mint 5 év így esedékessé vált a vezérlés cseréje és mivel hosszbordást még soha sem cseréltettem így felkerült a listára az is.Természetesen a szokásos típushiba a porladó vezérlés burkolat nálam is jelentkezett, de épp akciós volt a fiatalkatreszek.hu-nál így gyorsan berendeltem azt is.

Km: 191200

>> SzervizSanyi // Alfa 147 1.9 JTD 115LE // 2014-10-01

Megejtettük azt amit minden használt autónál kötelező...

Cserélve lettek:
-komplett vezérlés szett
-vízpumpa
-hosszbordásszíj
-hosszbordás feszítője
-hosszbordás vezető görgő
-üzemanyagszűrő
-levegőszűrő
-pollenszűrő

Ezeken kívül kapott egy új kormány kapcsolót. A régin nem működött a SET gomb.
+ megigazították a motorháztetőt, mert kicsit felállt az orra :)

>> SzervizJanika // Alfa 147 1.6 Twin Spark // 2014-09-12

Nagyszervíz lett végrehajtva a kocsin. Nem vártam meg az újabb olajcserét.
Cserélve lettek:
-vezérlésmódosító
-vezérlésszett
-hosszbordásszíj
-vízpumpa
-fékolaj
-hűtővíz.
Szépen muzsikál a motor. :)
km: 91.230

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2010-11-03

A kopogószellem eltűnt, vagyis csörgőkígyóvá vált. Nehéz a szellemírtók élete, manapság könnyen mutálódnak ezek a lények...
Első futóműjavítás utáni utamról hazafelé kiálltunk egy pihenőbe Debrecentől úgy 100km-re. Hallottam valami fura zörgést...csak reméltem, hogy a parkolóban röcögő Ducatoból jön. De nem. Az Alfából jött. Amennyire fülre hallottam, jobb alulról. De hallatszott igazából balról is. nyugtáztam, hogy biztos a kipufogó hővédője. Pihi után téptünk haza 150-nel. Másnap vittem el a szerelőhöz, hogy ugyan keressük már meg azt a rezgő lemezt, mert idegesítő. Hát nem lemez rezgést hallottam, hanem a főtengely szíjtárcsa van meggyengülve.
A gumi ki van repedezve, egy helyen ki is szakadt már, és a motor rezonanciájának ütemében odaverődik a vezérműszíj borítás öntvényéhez. Tehát mozdul tisztességeset. Megrendeltem minden cuccot Erhardtól hozzá, akkor már komplett vezérléscserét csinálunk.
Ahogy elnéztem a hosszbordás szíj állapotát és a görgőket, ennyit bírnak. 80e km-t futottak, és vállasra koptak a görgők, szanaszét repedezett a hosszbordás szíj. Nem vagyok boldog, vannak autók, amik 140e-t tényleg úgy elmennek egy szíjszettel, hogy felé se kell nézni. Itt 80 fölött több, mint rizikós.