Blog >> olajcsere

>> SzervizZolika155 // Alfa 155 2.0 TS 8V // 2012-09-20

Ma ismét Zé.nél sor került az olajcserére. 15w40-et kapott.. Öreg motor, nem vén motor szereti a vastagabb olajat na, ez már korral jár. Kapott még 1 Filtron szűrőt is.

Óra szerinti: 231191 KM

Fentiek tehát megejtve Zé.-nél.

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2012-08-24

Selenia 10W60 került bele
103e km

>> SzervizLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2012-07-30

Nyaralás közben átugrottunk Várpalotára olajcserére és egy kis átnézésre. Mivel kb. 20e km-rel ezelőtt volt egy fullos olajcsere a Rieglernél (van róla számla) így a gázolajszűrő és a légszűrő cserét elnapoltuk, csak friss olajat (Selénia WR PE 5w30), olajszűrőt és pollenszűrőt kapott. Közben megnéztük alulról és úgy általában. Úgy néz ki nem nyúltunk nagyon mellé, korrektül néz ki minden. Következő szervíznél kicserélünk mindent amit érdemes, most egyelőre ennyi elég volt.

Ferke tanácsára nem álltam neki otthon mókolni a vezérlés cserével, elvittem tehát Zé-hez az autót, hogy nézze is át, meg cseréljen ki néhány hidrotőkét, mert hidegen csattognak. Mivel szerencsére kicsit elcsúsztak a szereléssel, így az összerakásnál én is ott voltam. A görgők meg a szíj szemre elég jó állapotban voltak, a vízpumpa viszont nagyon megérett a cserére. Egyébként Ferke kicsit túlzott, nem is olyan vészes a vezérlés, a következőt kb 4-5 év múlva magam csinálom :)
Megnéztük FES-sel is a gépet, és az EGR már nem zár rendesen, meg a légtömegmérőre is ráfér a takarítás.

>> Szervizkiko // Alfa 156 2.0 JTS sport pack // 2012-07-10

Behalt az utángyártott légtömegmérőm, így gariba cserélték egy ugyanolyanra. Időközben egy kedves barátommal tettünk egy kört laptoppal, és kiderült h az első két lambda szondám meg se mukkan, és az e-gázpedálnál érintkezés hiba van. Ma orvosoltam, mind a két gyári ám bontott lambdaszondát kicseréltem, és a kijelzőt is , de már az ujét raktam bele ami nem melegszik és látszódni fog minden időszakban.

Eddig 8,8-9 liter volt az átlagfogyasztásom, meglátjuk h mit produkál a működő lambdaszondákkal. 700km kb és 90.000-es olajcsere.

>> Szervizcsontz // Alfa 146 T-Spark // 2012-07-03

163.800 km-nél aktuális lett az olajcsere, plusz egy kicsit mélyebben búgott egyszer a kipufogó, ezért megnézettem. Állítólag hegesztettek rajta egy kicsit.

>> AutóápolásFrank156Rosso // Alfa 156 1.8 TS Spark 16V // 2012-06-25

A szokasos holland Alfa-csoda olajat isment megkapta a vas. Egyre profibban megy az olajcsere, szereztem egy masik emelot is es egy olajjeereszto talat is az esemeny elott:)

A nap masik feladata a lampa restauralasa volt, amit az elobbi blogbejegyzesemben leirtak szerint sikerult szepen osszekarcolni, hogy kb nem is lehetett mar atlatni rajta.

Ehhez a Turtle Wax Headlight Restorer termeket hasznaltam. Eleg durva sikalasba torkollott a muvelet a kis csiszololapkakkal amit adtak hozza. Azert sokkal jobban nez ki az egesz, de persze nem olyan mint egy teljesen uj lampabura. Igazabol itt a keszlethez adott Clarifying compound az igazi asz.

Meglatasom szerint a 3M ugyanezt a celt szolgalo termekcsomagja hatekonyabb lehet, mivel ott a furoba illesztett csiszolofejek sebessege gyorsabb nem is beszelve a polirozasrol.
De ennek ellenere nem bantam meg, hogy a Turtle Wax-ot valasztottam, csak bebizonyosodott bennem, hogy legalabb egy kisebb polirozogep azert hasznos a haztartasban :D

km allas: 212600 km

kovetkezo lepes: muszaki vizsga, bal felso lengokar csere, a bal hatso tengely (?) meg mindig "zakatol" es a helyzetjelzok folyamatosan kiegnek igy lehet hogy ott ledesites lesz a moka vege.

>> SzervizGábor79 // Alfa 156 1.8 TS SW // 2012-05-21

Km: 94.780
Eltelt az 5 év a legutóbbi vezérlés csere óta, így esedékessé vált a dolog. Albaalkatrésztől rendeltem a cuccot (vezérlés szett + vízpumpa), minden simán ment.
Miután leszedtük a régit, látszott rajta ugyan a kopás, de amúgy bírta volna még egy jó darabig. Persze a vezérléssel nem játszunk: ha eljön az idő, cseréljük.
Ha már arra jártunk, ékszíj csere is megtörtént, valamint olaj+szűrő csere is.

Költségeket nehéz összeadni, mert már korábban megrendeltem az alkatrészeket, de azért megpróbálom...:
Vezérlés: 25.200
Vízpumpa: 8.500
Ékszíj + olajszűrő: 5.500
Olaj: nem tudom, kb. 7.500-10.000 (régebben vettem, amikor accciós volt)

Azt azért megjegyzem, hogy sikerült elég olcsón hozzájutnom a dolgokhoz... pl. jelentős alkudozással az alkatrész-kereskedőnél :-)

>> SzervizJanika // Alfa 147 1.6 Twin Spark // 2012-05-02

2012.04.27. újabb szerviz.

Cserélve lettek:
- olaj (Selenia 20K Alfa Romeo),
- olajszűrő,
- levegőszűrő,
- pollenszűrő,
- hátsó fékbetét.

A futóművet is beállíttattam.

Óra szerint: 61 041 km