Blog >> olajcsere
221.703 km-nél. Túlszaladtam :(
AL-CO levegő ill olajszűrő került fel, eddig is AL-CO volt a légszűrőm, az olajszűrő Knecht volt, de most ez van.
L-M 10W60 GT1 Synth... Csak a szokásos :)
Magamnak: 12-es imbusz kell az olajleeresztő csavarhoz, vegyél majd!!!
Elvittem az autómat leszervizeltetni.
Kapott:
- Selenia 20K olaj,
- gyári olajszűrő és levegőszűrő,
- utángyártott pollenszűrő.
Egyéb munkafolyamat:
- fényszóró állítás
- futóműbeállítás
- klímafertőtlenítés.
km: 86.689
Ma megejtettük az első felső lengőkarok cseréjét. Gyári került a gyári helyére. A baloldalinak már a gömbcsuklója is kopott volt, a jobboldalinak csak a szilentje volt kuka.
Megejtettük az éves olajcserét is, kicseréltem a pollenszűrő és a levegőszűrőt is.
Az első futómű jelentősen halkabb lett.
Sajnos megvizsgálva a stabilizátort, kiderült, hogy hiába cseréltük ki a szilentjét egy éve, a rúd mostanra annyira megkopott, hogy már mozog és valószínű a maradék kopogás emiatt van :(
óra állás: 174476 km
Km óra állás: 182200 - 2014-MÁJ-10
Olaj+szűrő, levegőszűrő, pollenszűrő csere:
C 1589/3 MANN-FILTER légszűrő 1 x 4 386.-Ft
W 712/16 MANN-FILTER olajszűrő 1 x 2 309.-Ft
X55E/B02 CHAMPION EASYVISION KIT 2pc törlőlapát 1 x 3 792.-Ft
K1035A FILTRON szűrő, utastér levegő 1 x 2 167.-Ft
10475015 SELENIA RACING 10W-60 5L motorolaj 1 x 18 802.-Ft
Szállítási költség 1 x 1 600.-Ft
Fizetendő 33 056.-Ft
Olajcsere: Mobil 1 10w60.
Olajszűrő: Mann W75/3
Jobb első felső lengőkar csere.
Mindkét sabilizátor pálca csere.
Km óra állás: 138.126 km
Motorolaj csere: Selénia 20K 10w40 5 liter és Mann olajszűrő
97450 km
Ismét olajat cseréltünk, szűrővel együtt. Megint egy 5l-es kanna Selénia AR 20k ment bele (persze maradt fél lityó utántölteni). Sajna a teknő menete eddig tartott, a csavart nem lehetett már rendesen visszatekerni bele, úgyhogy a héten új menetet vágunk bele, mert elég szépen engedi ki a csavar az olajat. Km óra állás: 146300.
Természetesen Seléniát akartam beleönteni, de egész Dunaújvárosban nem találtam (mellesleg neten rendelhettem volna, nem is tudom miért nem tettem, utólag már mindegy), helyette vettem Mobil Super 2000-t (több Alfás és Fiatos ezt használja a kereskedő szerint...), 10W40-eset, és ehhez való szűrőt.
Találtam egy teljesen alkalmas helyet haverom háza előtt. Egy árok, szépen fölé álltam, kényelmesen be tudtam feküdni a kocsi alá.
Imbusz kulcs szerzés. A csavar persze úgy rátépve, hogy meg se mozdult. Egy méteres cső rátevés erőkarnak, elfordítás 90 fokkal, imbusz fej megtekeredés, majd beleszakadás, oké akkor mégis szervízbe menés, persze másik csavar vevés 1600 forintért. Szervízben ékkel ütögetve ki tudták tekerni, mondtam is, hogy "meg volt lazítva" :D
Olaj+szűrő+csavar=12.000, munkadíj nemtudom mennyi, mert kuplung hidraulikával együtt csináltatva fizettem 10.000-et (de oda kellett a fékolaj is).
Megtörtént az olajcsere, Zé.-nek megint hatalmas köszönet :) A szokásos Comma Eurolite került bele
Újabb olajcsere lett esedékes, ami végül sokkal több lett...
-2 első legőkar
-Kormánygömbfej
- Tengelycsonkanya
-olaj+szűrő
- Levegőszűrő
- Pollenszűrő
- Hajtóműolaj
- Futóműállítás
- Kormánymű....
Nem a költségekkel volt probléma hanem inkább azzal, hogy a szerelőm egyszerűen nem törte magát azért, hogy megcsinálja a kocsimat. Ezért a szerelés elhúzódott több mint 7 hétig. megérett az idő a szerelőcserérehez.