- főkép
>> SzervizAlfa 156 SPORTKIT 1998 // 2012-07-27

Még mindig töretlen lelkesedéssel gyűjtöm a kilométereket, egyszerűen nem tudom megunni. Azt hiszem az élményért, amit nyújt, igazán megérdemli néha, hogy a gazdája gondozza, rendben tartsa. Ezért ma, hogy végre jutott rá egy kis időm, nem sajnáltam az energiát, hogy néhány apró, kicsit bosszantó hibáját kijavítsam.

Elsőként a két hátsó ajtó határoló cseréjét tartottam legfontosabbnak, mert már zavaró volt, hogy nagyon erős kattogást hallottam minden nyitáskor-záráskor. Annyira biztos voltam a dolgomban hogy előre beszereztem mindkét oldalra az alkatrészt. Már javában benne voltam a melóban a jobb hátsó ajtón - az ajtókárpit levételével végeztem is - amikor azt vettem észre, hogy a határoló ajtó felőli oldalán mindkét csavar ki van lazulva. Egy ilyen miatt simán kattoghat nagyon csúnyán, ráadásul így utólag hogy a hangot fejben visszapörgettem, már kezdett összeállni a kép hogy valószínűleg eleve a csavarok ellenőrzésével kellett volna kezdeni, mert akkor most nem bontottam volna le ezt az egész ajtókárpitot.

Azért próbáltam a jó oldalát nézni a dolognak, hogy talán a bal oldalon is csak ez a helyzet. Hát igen, épp ott is a csavarok lógtak csak, úgyhogy minden ügyeskedés nélkül megjavítottam azt is.

Azért az autó összes zárját és ajtó határolóját befújtam WD 40-el ha már kézben volt. Most egy darabig a szokásosnál is finomabban fognak csukódni az ajtók.

A középkonzolt pedig azért bontottam szét, mert a benzin szintet jelző műszerben kiment a háttérvilágítás, a klímakezelőt meg cseréltem úgy egyben, mert kicsit szorulósabban járt a középső tekerője, illetve az újban volt 3 működő izzó ellentétben a régivel, amelyikben három nem működő volt.

Így hát megmaradtak a hátsó ajtó határolók. Most már eladók, illetve szintén eladásra van 4 darab gyári 16-os ötágú alufelnim majdnem karcmentes állapotban. Nagyon vigyáztam rájuk. Kép az oldalamon van róluk autóra szerelve. 55.000 Ft-ra van beárazva.

>> SzervizAlfa 156 SPORTKIT 1998 // 2008-12-08

Azt vettem észre már rég, hogy amikor ráadom a gyújtást a kocsira, valami elkezd búgni a középkonzol irányából, de annyira halkan, hogy a lehúzott ablak, vagy a bekapcsolt rádió is elnyomja.

Megtudtam, hogy van ott egy hőmérő, ami mögött egy pici ventillátor található, az adja a hangot. Itt az Amore-n a 156 topicban már volt róla szó, hogy állítólag a hőmérőt hűti, ami szerintem finoman szólva egyáltalán nem helytálló. Én inkább úgy gondolom, hogy nem hűt, hanem az utastér levegőjét szívja folyamatosan a hőmérőhöz, hogy a lehető legpontosabb értékeket érzékelje.

A lényeg, hogy beszereztem egy másikat, egy 2001 év közepi-végi autóból. Amikor a régit ezzel az újjal összehasonlítottam, láttam, hogy bár ugyanaz a cikkszámuk, de az újabb kicsit módosítva van, máshogy működik. Beolajoztam, beépítettem, és örültem, mert semmi hangja nincs, még ha közel hajolok hozzá, akkor sem.

Kiváncsi voltam, hogy a hőmérő pontos-e, és úgy látom, igen. A szellőzést AUTO módra állítottam, és akkor fújta a levegőt a leggyengébb fokozattal, amikor olyan 3-5 fok körülire állítottam a hőmérsékletet, tehát az utastér aktuális hőmérsékletére.