- főkép
>> SzervizAlfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2022-08-16

Előműszakin 2 dolgot jegyeztek fel. 2 hátsó gumi fékcső repedezett és kéziféknél 50% eltérést mérnek a két oldal között.
Elaforgtól rendeltem 2 db gyári új fékcsövet és 2 db gyári új kézifékkötelet. Ha már meg van bontva, cseréljük ki a fékfolyadékot is (Tutela).
A klíma nem igazán hűtött, így az is fel lett töltve. 220g gáz jött le belőle és 650g lett visszatöltve Kozinál.

>> SzervizAlfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2022-06-20

Az első fékbetétek ebben is kicserélődtek Ate Ceramic-ra, nincs többé fékpor :)
Kapott 2 liter Tutela váltóolajat, 5 liter Selénia Racinget, gyári olajszűrőt.
Új Bosch lambdaszonda.
Az alját és az üregeket kifújtuk Mike Sanders üregvédővel.
Visszakerültek a dobbetétek, végre kezd újra autó lenni :)

Km: 207.444

 
>> SzervizAlfa 156 GTA // 2022-05-11

Gyári új kuplung Elaforgtól
NRF klímahűtő Elaforgtól
Felújított klíma kompresszor Autodoc-ról
Motor kitámasztó kutyacsont gyári

Km: 207.139

>> Tuning és extraAlfa 156 GTA // 2022-04-10

Beépítésre kerûlt egy Autolusso vízhűtő Frusciante cartárs győzködésére. Kikerült a maszek vízcső, helyette kapott a hűtő alá gyári fémet, alsó és felső új gumi vízcsövet. A fém vízcső és a kiegyenlítő tartály közé már nem lehet kapni, ezt Frusciante adott nekem egy használtat. A régi hűtőfolyadékot nem öntöttük vissza, kapott 4 liter Paraflut.
A ventillátorházat csiszoltam, alapoztam és lefújtam fekete festékkel. A ventillátorokon a fém részeket megszabadítottam az oxidációtól.

>> EseményAlfa 156 GTA // 2022-04-03

Még 2021-ben a Stelvio-hágón kirándulva futottam bele véletlenszerűen egy Alfa Romeo találkozóba melyet az Alfa Romeo Club Dolomiti szervezett. Facebook csoportjukban láttam meg, hogy Olaszországban évente van egy rendezvény a monzai versenypályán a Scuderia del Portello szervezésében.
A Scuderia del Portello-ról annyit érdemes tudni, hogy 1982-ben alakult az Alfa Romeo Management Centre részeként. Neves rendezvényeken és versenyeken vesznek részt klasszikus, történelmi Alfa Romeo versenyautóikkal. Az egyetlen “mozgó Alfa Romeo múzeum” a világon.
Szóval amikor megtudtam, hogy 2022-ben is lesz ilyen rendezvény, azon kezdtem gondolkodni, hogy hogyan tudok oda eljutni. Szállásokat és útvonalakat nézegettem. Ha már ott vagyok, akkor kirándulással szerettem volna egybekötni az Alfázást, egy milánói városnézéssel, Alfa Romeo múzeum látogatás sál és egy Comói-tó környéki autózással.
Végül összejött a dolog és egyedüli magyarként 2022. április 3-án ott voltam én is. Először a pályán kívül egy kisebb parkolóban kellett leparkolni és intézni a regisztrációt. Már ebben a parkolóban voltak érdekességek, mint például régi Giulia-k, 75 Evoluzione, 147-156 GTA-k. Innen a box utca mögötti parkolóba vezetett utunk, ahol klubok szerint elkülönítve parkoltattak le bennünket. Én a Dolomiti Club tagjaként érkeztem a rendezvényre, így közöttük parkoltam le.
A Scuderia del Portello kiállította autóit, melyek közül az egyik legnagyobb dobás a 33 TT volt. A résztvevők autói között több Montreal-t, Scalino-t, Spider Duetto-t, 8C-t, régi Giulia-t és Giulietta lehetett látni. Újdonságként az Alfa Romeo hozott 2 db Tonale-t, amit Magyarországon csak pár hónappal később mutattak be. Kuriózumnak említeném még a Giulia GTA-t és GTAm-et, 1-1 db volt mindegyikből. A látogatók autói közül egy Bugatti EB110-et emelnék ki a 90-es évekből.
A rendezvény részeként fel lehetett menni a régi oválpálya egy részére. Itt csak egy fél kört tettünk meg, azt is csak 30-40 km/h sebességgel, de így is hatalmas élmény volt.
A versenypályán 25 percet lehetett eltölteni. Klubok szerint voltunk csoportosítva itt is. Bukósisak használata kötelező. Jó érzés volt élőben ott körözni, ahol gyerekkorom kedvence Ayrton Senna versenyzett, vagy ahol annyi PC játékot játszottam. A célegyenes végén 220 km/h-t sikerült elérnem, de ekkor már elég neccesre sikerült a féktáv. Az autó és az utas is jól viselte ezt a 25 percet.
Ezen kívül volt még egy alkalom, amikor felmehettem a pályára. Ekkor az összes autó fent volt, úgynevezett Parádé jelleggel, lassú tempóval.
Nap végén élményekkel teli tértünk vissza a szállásunkra, majd másnap haza Magyarországra. Viszlát jövőre.

>> SzervizAlfa 156 GTA // 2022-03-09

Korábban már nézegettem, mintha hiányozna onnan valami. Aztán Frusciante cartárs említette, hogy talált Angliában 2 db ilyen tartót, nem gyári, de legalább saválló. Az övéből hiányzik. Kérdeztem tőle mi az, hova van fogatva. Azt mondta, hogy az enyémben tuti van, mert ezt mindegyik autón lecsekkolja, aminek látja a motorterét és tuti szólt volna, ha nekem nincsen. Hát valamit elnézett, mert nem volt az enyémben sem. Ennek örömére az egyik példányt felajánlotta nekem. Köszönöm neki!

 
>> SzervizAlfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2021-10-15

Néhány új alkatrész.
Olaj csere Castrol Supercar 10W60 és gyári olajszűrő.
Vezérlés szett.

Km: 204.343

 
>> SzervizAlfa 156 GTA // 2021-10-03

Sikerült vásárolnom egy gyári új láb pihentetőt a pedálokhoz.
Alfa Depótól sikerült vennem.
Köszönet Tonynak, aki felhívta rá a figyelmem.
Gyári száma: 71741504

>> SzervizAlfa 156 GTA // 2021-10-03

Az eredeti szervizkönyv végig vezetve van, nem akarom megszakítani a sort. Mivel az betelt, így valami más megoldást kellett keresnem.

>> EgyébAlfa 156 GTA // 2021-09-18

Elmentem ide a linkeket, hogy meglegyenek:

Stelvio - Waterfall curve

Stelvio - Prato side

Csákberény