- főkép
>> SzervizAlfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2021-01-21

Az 1 évvel ezelőtt beszerelt BM Catalysts katalizátor eddig bírta, eltört a belseje. Élt 1 évet és kb. 4.500 km-t. Visszakerült a gyári, talán jó még.

>> SzervizAlfa 156 GTA // 2020-12-03

A Wizard kipufogóval nem menne át műszaki vizsgán, ezért vettem a gyárival megegyező Imasaf középdobot és végdobot. Későbbiekben ha fontos lesz a gyári állapot, akkor még jól is jöhet.

Gyári számuk: 60676396 és 60676397

Kozi’s Garage végezte a beszerelést.

Forgalomból kivonva várja a tavaszt és a műszaki vizsgát.

>> SzervizAlfa 156 GTA // 2020-10-27

Ezen is kicseréltem az O-gyűrűt a kilincsen. A vezető oldali mindig beragadt és csak a kulccsal tudtam visszahúzni. El volt szakadva az O-gyűrű. Most már remekül működik.

>> SzervizAlfa 156 GTA // 2020-10-01

Beszereztem néhány alkatrészt tartalékba. Szükség nem nagyon van egyikre se, de hátha nem sokáig lehet már őket kapni, vagy mert nagyon olcsón sikerült beszerezni.

7644686 motortartó bak
60513867 gumi szívócső 6 db
60652740 motorkitámasztó
60674033 hátsó szövet dobbetét
60674034 hátsó szövet dobbetét
156036551 hátsó vonószem takaró
60679062 alu kuplungpedál borítás
60680168 alu fékpedál borítás
60679075 alu gázpedál borítás

>> SzervizAlfa 156 GTA // 2020-10-01

Kaptam egy check engine-t, gondoltam megint a fojtószelep dobta be. Hát nem, vezérműtengely szenzor. Úgy gondoltam, ezzel nem jó játszani, mert nem biztos, hogy a szenzor vagy a kábel a hiba forrása, hanem lehet rossz pozícióban levő vezérlés is.
Habár Csöri azt mondta, hogy a szenzorral nem szokott gond lenni, én vettem egy gyári új szenzort Lengyelországból. Így most az van tartalékban. (23.686 Ft). Bíztam benne, hogy nem a vezérlés ment el. Csak nem akart eltűnni a hibakód.
Az autót trélerezni kellett volna, Csöri se nagyon ért rá, így elkezdtem szét szedni itthon. Így legalább ami a szememet bántotta, az is megszépült.
Lengyelországból rendeltem vezérlés rögzítő célszerszámot (35.725 Ft).
Ha az 1-es henger dugattyút felső holtpontra állítottam, akkor nem ment fel a vezérlés rögzítő. Kellett még hajtani a főtengelyen. Itt már biztos voltam benne, hogy elment a vezérlés.
A főtengely végén az anya 41-es kulcsnyílású, ahhoz kellett vennem fejet, ami persze nem ment be a szíjtárcsába, így még le is kellett belőle esztergáltatnom. Akkumlátoros vagy levegős kulccsal lehet levenni az anyát, úgyhogy megvettem azt a Milwaukee M18-at, amit már régóta szerettem volna. Utána még kellett egy körmös lehúzató is, hogy a szíjtárcsát levegyem. És ekkor láttam meg, hogy a bordáskerék kb 10-15 fokkal le van maradva a főtengelyhez képest.
Alkatrész rendelés következett. Kereket már nem kapni, ék van, anya nincs, alátét van. Nem nagyon találtam bontott kereket sem. Már majdnem egy komplett 2.5V6 motort vettem, míg végül az érdi bontóban kaptam kereket 5.000 Ft-ért (+posta).
Elaforgtól vettem új Gates vezérműszíjat (13.310 Ft), gyári feszítőt (30.360 Ft), bár ebből visszament az előző, mivel csak 10.000 km van benne). Alátét az anya alá (2.051 Ft), alátét a vezérműkerekek csavarjai alá (15.146 Ft / 10 db), csavarok (4.491 Ft / 10 db),
ék (1.287 Ft).
Lekrómoztattam a szívócsöveket a Cromkontakt Kft-vel (el-vissza postával 30.000 Ft). Galvanizáltattam az üzemanyagcsöveket, néhány tartót, csavart az AGT Kft-vel (11.200 Ft).
Ki lettek cserélve a vezérműkerekek alatti vezérmű burkolatok. A belsőt Trencsiktől vettem 8.000 Ft-ért, a hűtő felőli ritkább, azt Olaszországból rendeltem 25.522 Ft-ért a Ricambi Nuovi-tól.
A burkolatot rögzítő csavarokból is szerettem volna venni, de már nem kapható, mint ahogy a szelepfedél csavarok sem.
A szelepfedeleket, a szívócsövet és a 2-es oldalon lévő szelepfedél burkolatot homokfúvattam (15.000 Ft), majd egy ultrahangos tisztítóba kerültek (1.000 Ft) és bronzkefével és különböző, fúrógépbe fogható kefélkel fénesítettem. A feliratokat visszafestettem. Akartam venni másik PCV-szelepet, mert azt hittem az enyém rosszul működik, de állítólag az új is olyan, hogy lötyög a szelep ide-oda. Az ára pedig 35-40 ezer Ft körül mozog. A szívócsőhöz viszont vettem 2 db csavart, mert nem az eredetiek voltak ott (320 Ft), illetve a szelepfedélben a menetet javítani is kellett Heli-coillal mindkét csavanál. A króm szívócsövek alá vettem 6 db Reinz tömítést (3.254 Ft), de ezek nem lettek felhasználva, visszamentek a régiek). Kartergázcsövekre vettem bilincseket (2.097 Ft), azok sem az eredetiek voltak.
Kapott még egy új akksi fedelet (4.332 Ft) és egy üzemanyagcső csatornát (4.242 Ft).
Kozi’s Garage jött el és tette fel a vezérműszíjat. Hozott magával a feszítőhöz célszerszámot és a holtpont beállításhoz mérőórát.
Vettem még új Dayco hosszbordás szíjat (3.862 Ft), gyári feszítőt (18.530 Ft) és a 2 db vezetőt hozzá (5.080 Ft és 5.399 Ft).
Fojtószelephez tömítést klingeritből kellett csinálnom, utángyártott nincs, gyári nem kapható.


A hiba oka egyrészt az, hogy gyárilag 35 mm hosszú ék van, aminek a helye 45 mm hosszú. Elvileg ezzel nem is lenne gond, ha normálisan össze lett volna rakva az előző vezérlés cserénél, amit Svédországban végeztek el az autón kb 10.000 km-rel ezelőtt. A szíjtárcsa nem volt megfelelően a helyén, valószínűleg a csavarral akarták behúzazni a helyére. A motornak alapjáraton volt egy súrlódó hangja, fordulaton már a motorzaj elnyomta. Szétszereléskor kiderült, hogy a szíjtárcsa esztergálja a bordáskerék körül levő burkolatot. Ha bekapcsoltam a klímát, akkor az feszített rajta annyit, hogy abbamaradt a súrlódás.
A check engint megelőzően jelentkezett egy olyan probléma is, hogy alapjáraton nem volt fékrásegítés. Valamennyit visszapöfögött a szívó oldalra, így nem volt vákuum.
A legvégén pedig egyenetlenül is járt a motor.

A hiba megelőzhető lett volna, ha szakszerűen rakják össze az előző vezérlés cserénél. Ék a lehető legbeljebb tolva, szíjtárcsa finoman felkocogtatva. Mondjuk a svéd tulaj is szólhatott volna nekik, hogy az a súrlódó hang korábban nem volt...

Ha esetleg valakit érdekelnek az alkatrészek és számai:
vezérmű burkolat 1-es oldal 60663625
vezérmű burkolat 2-es oldal 60663626
vezérműtengely szenzor 60586655
bordáskerék főtengelyre 60622396 (nem kapható)
bordáskerék alátét 55190295
vezérműkerék alátét 60513819
vezérműkerék csavar 16240031
szívőcső csavar 14305524
szelepfedél csavar 14419124 (nem kapható)
fojtószelep tömítés 60629641 (nem kapható)
kartergázcső bilincs 13126270
akksi fedél teteje 71747701
üzemanyagcső csatorna 55190545

Nagy köszönet Csörinek a hiba behatárolásért és a sok tanácsért, amit kaptam tőle. Továbbá Kozinak, aki eljött és feltette a vezérműszíjat.
És az Elaforgnak is, akik segítőkészen álltak rendelkezésemre és beszerezték a szûkséges alkatrészeket.

>> SzervizAlfa 156 GTA // 2020-07-01

Trencsiknél vettem gyári új motorháztető szigetelést. A régi sem volt vészes, de az új az mégiscsak új. A patentokat Csöri szerezte be hozzá.

>> Tuning és extraAlfa 156 GTA // 2020-05-07

Páromtól kaptam ajándékba 🙂

>> SzervizAlfa 156 GTA // 2020-04-23

Tervezve volt néhány dolog cseréje az autón:
- Futómű kopog elől, stabrúd vagy alsó lengőkarok okozzák a hangot
- Kuplungot nagyon nehéz kinyomni
- Fékek nem fognak úgy, ahogy az elvárható lenne
- Első fényszórók csúnyák
- Szelepfedélnél szivárog az olaj
- Utólagosan beszerelt motorolaj előmelegítő cucc kiszerelése

És akkor nézzük, hogy mi történt:
- Elől az összes lengőkar és stabilizátor cserére szorult. Alsó és felső lengőkarból TRW, stabilizátorból Lemförder, stabrúdból pedig gyári került beszerelésre. Hátsó futóműben a bal hátsó lengőkar szilentje ki volt kopva, a jobb oldali lengőkar pedig meg volt hajolva, ezek helyére Vema került.
- Kuplungból gyárit kapott, cserélve lett a munkahenger is. Beszerelésre került a Q2 torsen sperr differenciálmű, ehhez kellett még 2 csapágy is. Főtengely szimering is cserélve lett.
- Előre felkerültek a korábban a TS-hez vásárolt 330-as CrossWagon féknyergek. Előtte átfényeztettem őket a Bányai’s Garage által az O.Z. Superturismo LM felnikkel együtt. A felnik matt grafit színt kaptak, a féknyergek pirosak lettek. Féktárcsákból Brembok kerültek fel előre is és hátra is, a fékbetétek gyáriak.
- Első fényszóróból volt itthon 1 pár gyári xenon, ezeknek a belsejét kellett festeni feketére és az egyiknek a házát javítani is kellett. Xenon izzókon kívül a többit rendelni kellett bele. Xenon lámpa csatlakozóm volt itthon 1 pár, plusz az eredetileg az autóban levő fényszórókat felhasználva donorként csináltam átalakító csatlakozót halogénről xenonra. Így nem lett megvágva a gyári kábelkorbács. Oldal indexet kapott fehéreket és gyári új ködlámpák is be lettek szerelve.
- Szelepfedél tömítés cserélve lett mindkettő, Victor Reinz. Ki lettek cserélve a króm szívócsövek szebbekre, mint amik az autón voltak. Ezen is vannak halvány pöttyök, de legalább nem barnák.
- Előmelegítő cuccos kiszerelésre került.
- Rendelve lett néhány patent, ami a TS-nél is jól jön
- Cserélve lett a váltóolaj és a fékolaj

Talán nem hagytam ki semmit. És akkor most jöjjön az, ami még hátra van:
- Nem GTA-ba való hűtő van benne, hanem valamivel kisebb
- Egyik vízcső az eredeti fém helyett gumira van cserélve
- Küszöböknél van némi rozsda
- Első leömlő kifúj, cserélni kell

A javításokra a Csörgő Autószerviznél került sor.

Km: ~192.600

>> Tuning és extraAlfa 156 GTA // 2020-04-13

Megkapta az O.Z Superturismo LM felniket a TwinSparkról. Előtte kaptak egy matt grafit fényezést.
Korábban vásároltam a TwinSparkhoz CrossWagon első féknyergeket. Most lettek átfestve pirosra és megkapta őket a GTA (305->330 mm).

>> Tuning és extraAlfa 156 GTA // 2020-02-19

Mivel a gyári GTA kormány elég szép állapotban van, úgy döntöttem, hogy veszek egy másik gyári új bőr kormányt, ne az eredeti kopjon. Majd talán egyszer visszakerül, majd talán ha oldtimer lesz belőle.
Az újat a fiatalkatreszek.hu oldalról rendeltem, multikormány gombokkal együtt volt 31.600 Ft.
Az eredeti kormányban pedig kicseréltem a multikormány gombokat, szintén a fiatalkatreszek.hu-tól, 15.000 Ft-ért.