Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
A téli kerekek felrakásakor feltűnt, hogy a féktárcsa belső oldala "érdekesen" van kopva. Gyorsan összefüggésbe is tudtam hozni a fékből néhanapján érkező furcsa hangokkal. Szóval csere érett.
Más zavaró hangok is jöttek előről. A hideg megérkeztével a jobb első lengőkar (még az eredeti!!) olyan hangokat adott, mint a kenetlen szekér. Ha már szétdöntjük a kocsit lecseréljük azt is.
Gyors beszerzés és ma délután meglett a csere is.
Sajnos a fényképen nem tudja visszaadni azokat a mély bordákat, amik a tárcsán vannak. A fékbetétből darabok törtek ki, össze-vissza van repedezve, az okozta az egyenetlen kopást. Nagy valószínűséggel kissé túlmelegedett a német autópályán.
Hazafelé már nyugtató csend vett körül...
Fék futott: 63.000 km
Lengőkar futott: 177.600 km - még mondja valaki, hogy nem bírja sokáig a 156 lengőkarja





Tekintettel arra, hogy a garázsban, ahol a Pók a téli álmát alussza nincs áram, kivettem a kocsiból az akkut és hazahoztam. Rákerült az új "csodatöltőre", amit GTPeti Cartásrtól sikerült szerezni. Egy órán belül "ok" volt a jelzés. Reményeim szerint ez így is marad.


A hosszú hetek óta különböző konstrukciókkal és felszereltségekkel zajló ajánlatkérés/-adás végére ma pontot tettünk.
Megrendeltem az autót.
Fekete színben, a 170 lovas 2.0 mjet motorral.
A Distinctive felszereltségen felül:
- fekete bőr belső
- ülésfűtés
- Blue&Me
- piros varrású kormány
Szállítási határidő 8-12 hét, tervezett átadás január.
Hogy ne menjünk haza üres kézzel, nem csak rendeltünk, hanem vettünk is egy 159-et, igaz egy kicsit kisebbet.




Délutáni program:
- 58 km kocsikázás a napsütésben, a 13-14 fokra való tekintettel zárt tetővel,
- kerekek felfújása 2,5-re,
- beállás a garázsba,
- ablakokat kicsit le,
- áramtalanítás,
- használaton kívüli hálózsákokkal letakarás.
Szép álmokat...álmodj hosszú, lobogóhajú száguldásról és kátyúmentes utakról....
Óraállás: 142.610 km


Ma nekiestem a régi garázsnak Cellben, hogy helyet csináljak a Póknak. Két órányi lomolás után befért. Itt fogja téli álmát aludni. Lesz még mit tenni, hogy méltó legyen a hely...




Gyml Cartárssal ma délután megtartottuk a "Második Spider Találkozót". A szokáshoz híven ismét Pápán.
Egy kis bütykölés is is vegyült a dologba, diagnosztikát teszteltünk.
Szép napsütéses időben (15-17 fok) sikerült nyitott tetővel 60 km-t kocsikáznom a talira oda-vissza.
Kezd hideg lenni :-(




Az utóbbi időben néha érdekesen viselkedett a Pók, pl.
- ingadozott az alapjárat (főleg indításkor)
- váltáskor kapkodott a motor
- elment az erő
- nem pörgött fel szívesen
- stb.
A fórumokban olvasottak alapján LMM-re gondoltam. Csörit kértem is hogy olvassa ki a tárolót, de elmaradt. Tegnapelőtt hirtelen elhatározással másik kútra mentünk szeszért és benzinért. Nos, azóta "kicserélték" az autót, megszűnt minden nyavaja, úgy megy mint ahogy az ember elvárja. Tegnapelőtt 50, ma 170 km-en mintha új autót kaptam volna. Mégse az LMM lesz a ludas!
A jó édes anyjukat a benzinpancsolóknak!!!
Már egy ideje felesben tankolok E85-öt (ami ugye 100 Ft-al olcsóbb literenként) és ESZ 95-öt.
A fogyasztásom előtte, pia nélkül 8,87 literre jött ki 6.046 km-en.
Most, felesben tankolva 9,18 l/100km- re jött ki a 2.046 km.
Tehát nőtt, viszont nagyobb növekedésre számítottam.
A motor kisebb fordulaton egyértelműen érezhetően erősebb. A felső tartományban nem érzek különbséget.
Régóta kérdés, hogy mi legyen a 156SW utódja. A gyár hivatalosan a Giulietta-t szánta, de erős fenntartásaim voltak vele. Már a forma sem lopta be magát a szívembe (maciarc), de a festett műszerfal sem tetszett igazán. Mivel a döntéshez nem árt kipróbálni a kocsit, így a menetpróbára már régóta vártam.
Hurrrráááá!
Kedvenc Alfa kereskedésembe megérkezett a tesztre szánt Giulietta, egy fehér 1,6 mjet. Az egyik leggyengébb változat. Nem baj, legalább nem a menetteljesítménnyel leszek elfoglalva. Sikerült is időpontot egyeztetni, így kora délelőtt mehettem egy nagyobb, kb. 20 perces kört vele.
A dizájn most sem hengerelt le. A kocsit minden lehetséges úttípuson kipróbáltam, jó aszfalton, "átlagos" magyar úton, kimondott rázós szakaszon, városban és kívül, "D"-ben és "N"-ben.
El kell ismernem, hogy nagyon jó autót hoztak össze, DE a kocsiba beülve és vezetve nem tört rám az Alfa-vírus okozta roham.
Aztán mégis...
A Giulietta tesztnap ellenére voltak olyan kedvesek, hogy előkerítették egy másik, régebbi tesztautójukat, egy 1,9mjet 159-et, hogy azzal is guruljak egy kört. A motorja elvileg ugyan az, mint a 156-é.
Elég volt beülni hogy rám törjön roham...
Aztán végigmentem ugyan azon az útvonalon, amin az előbb, és egyértelmű lett, hogy a 156 utódja egy 159-es lesz. A döntést csak megerősítette asszony pajti, aki mindkét kocsiban hátul ült. Szerinte a 159 nagyságrenddel kényelmesebb hátul.







Ma késő délután - immár a hivatalos várpalotai szervizben - Csöri kicserélte a hibát okozó csavart egy kicsit hosszabbra. A régi nem eltörött, hanem a végéről egyszerűen "eltűnt" a menet. Valószínűleg ugyan az a korrózió dolgozott, ami ellen egész télen küzdöttem.
Kár hogy oda és vissza úton is esett az eső, így zárt tetővel kellett menni, viszont az esőben érdekes dolgot vettem észre. (Korábban még nem mentünk esőben a Pókkal)
Normál, kikapcsolt esetben egész lent áll az ablaktörlő lapát. Ha viszont bekapcsolom, mondjuk szakaszosra, akkor pár centivel feljebb.
Kikapcsoláskor meg tesz egy "pótkört" az ablakon és visszamegy a helyére..Volt már pár autóm, de ilyet még nem láttam.
Az Amorés cartársak szerint ez így normális :-)


