Mutasd

>> Szerviz2017-09-14

Ki kellett cserélni a hidraulika csövet mert eresztett.

 
>> Szerviz2017-07-05

Sajnos balatonról hazafelé Sz.fehérvár magasságában egyszercsak nagyon nehéz lett irányítani az autót és némi gumiszagot is éreztem.
Gyorsan leparkoltam, felnyitottam a motorháztetőt és láttam, hogy lifeg az ékszíj.
Megijedtem, hogy komoly baj van ( szakadt??? de hiszen nemrég cseréltem ).

Némi telefonálgatás és jó néhány - egyébként ismeretlen - Alfás cartárs segítsége után rájöttünk, hogy a kettős tömegű szíjtárcsa adta meg magát, míg magának a szíjnak semmi baja. A szíj köti össze az kormányszervót, generátort és a klma kompresszor kerekét. Ha ezen kívül más baj nincs, akkor az autó járkóképes, de illik lekapcsolni minden fogyasztót és persze nem árt ha jó akksi van a kocsiban.

Jelentem simán hazajöttünk 60km-ert, bár mások riportáltak már 300km-ert is generátor nélkül :)

Szíjtárcsa + m.díj 34000

 
>> Szerviz2017-06-26

220-at ütött az óra, ideje időszakos szervízbe vinni a lovagot.

- Olaj ( XADO ) és olajszűrő
- Légszűrő. pollenszűrő és gázolajszűrő
- Munkadíj

Kicsit már kopott a hátsó féktárcsa és fékbetét páros, nemsokára az is cserélve lesz.

SUM: 51000 Ft

 
>> Szerviz2016-10-24

Kis apróságokat kellett venni, semmi komoly de figyelünk minden részletre :)

- Első fékbetétek + .mdíj 20.000 Ft
- Valeo ablaktörlő 8.000 Ft

 
>> Szerviz2016-08-30

A turbó javításakor láttuk, hogy a 10 tőcsavarból az egyik beszakadt és sajna sehogy nem lehetett kiszedni. Eldöntöttük, hogy egyelőre nem visszük gépműhelybe, hanem pasztával megoldjuk.

Nos ez tartott idáig, sajna eljött az idő, amikor 1Bar felett már fütyült az autó, és kifújt a leömlőnél. Így elvittem a jól megszokott szerelőmhöz.
Hengerfej le, majd irány a gépműhely.
A gépműhelyben sajna kiderült, hogy repedt a hengerfej ( hurrá! ), így további műhelybe szállítás következett. Amikor ők készen lettek, visszavittük az eredeti gépműhelybe, ahol szikraforgácsolóval kiszedték a beszakadt csavart.
Nyomáspróba után, minden rendben találtatott, visszakaptuk a hengerfejet.

Tudni kell, hogy a tőcsavar probléma jellemző a 2.4 20V konstrukciónál, ezért akinek még nem jött elő, inkább cserélje le. Olcsó a tőcsavar cserébe egy nagyobb műtéttől kímél meg. Átlagban 100k km-ként érdemes cserélni, különben a nagy hő elvégzi a munkáját.
További jó tanács: Ne használjátok a gyári tőcsavarokat. Sajna új korukban is képesek törni, így a szerelőm is egy más méretű csavart rakott be, amit már egy korábbi 2.4-esen teszteltek.

Miután ez a rész készen volt, amúgy is esedékes volt a kötelező szervíz, így közös döntéssel azt is megoldottuk:
- Olaj, olajszűrő
- Légszűrő, pollenszűrő
- Gázolajszűrő

Ezen felül kiírásra került az EGR is. Azóta kicsit jobban füstöl, cserében jobban is megy.

Alkatrészek és a műhelyek teljes díja ( plusz szerelési díj ): 238.000Ft
EGR kiírás: 15.000Ft

 
>> Autóápolás2016-03-29

Az autó különlegessége nem csak a bézs bőr, de az is, hogy a műszerfal is telibe van bőrözve. Eljött az ideje, hogy megkapja a megfelelő ápolást.
A TotalCar által is istenített sráchoz vittem a XVI. kerületbe.
Kb fél napos munka, teljes tisztítás és ápolás.

A bőr nem fényes amikor kész és ápolt, hanem MATT ;)

 
>> Szerviz2015-12-10

Nem merült le teljesen az előző akksi de érezhető volt, hogy nehezebben indítja az autót főleg ha már állt pár napot a hidegben. Megelőzvén a bajt vettem egy Exxide akksit bele. A változás azonnal érezhető volt hideg indításnál.

Amúgy az autóval semmi gond nincs, falja a km-eket. Remélem így is marad :)

 
>> Szerviz2015-08-13

Pár hete felkerült a Manky féle program az autóra de már előtte is éreztem, hogy az alsó tartományban meglehetősen lustán viselkedik az autó. Nem úgy húz és idő kell neki mire felpörög a turbó, majd jön a hátbavágás 2500 környékén. A program ezt csak felerősítette, szóval rámértünk ECU Scannel és kiderült, hogy alacsony fordulaton nem kap elég levegőt az autó és a turbó is rendszeresen kisebb fordulaton pörög mint a referencia értékek.

Megoldás: LMM csere és turbófelújítás. A tipp az volt,h geometria probléma lesz de kiderült, hogy a 200k km ellenére a tengely és a geometria rendben volt, "csupán" az olajat engedte folyamatosan. Korrigálva, bemérve újra 6 hónap garival átadva.
A felújítás miatt olajcsere is dukált mert ezt írja elő a cég így új Xado olaj és szűrő került a vasba. Előtte egy tisztító "vegyigyümi" is bekerült ami 200km alatt kicsit kimosta a lerakódott koszt. Emellett ha már állt az autó úgy voltam vele,h itt az alkalom,h az egyébként nem vészes állapotú kormányt újrabőrözzem a váltógombbal együtt. Gyönyörű lett :)

Az előző postban említett izzítórelé is bevált így azzal sincs már gond.
Ingyen volt.

Kormány és váltógomb: 28.500Ft
Turbófelújítás: 110.000Ft
LMM: 35.000Ft
Olaj, olajszűrő,tisztító adalék: 20.000Ft
Szerelés: 40.000Ft

 
>> Szerviz2015-06-26

Mióta megvettem az autót észrevettem,h hűvösebb időben a beindulást követő pár másodpercben felvillan a "pre-heating glow unavailable" felirat villogó sárga ikon mellett. A jelenség annyi, hogy ilyenkor kicsit egyenetlen az alapjárat és dob egy enyhe füstmapacsot is. Pár mp után már minden rendben van.
Megnéztük géppel és valóban volt eltárolt hibaüzenet, viszont ez gyakorlatilag semmiben nem befolyásolta az indulási folyamatot a fentebb említetteken kívül.

Ennek ellenére megnézettem, kimértük és az előző relé nem működött rendesen így kapott egy másikat. Tegnap szereltük be, ma reggel nem jött a hiba de mindenesetre még várok 2 hetet, hogy jön e. Ha nem akkor a probléma megoldva. Szerencsére még problémának sem nevezném, ez inkább csak apróság de legyen minden rendben én így szeretem :)

 
>> Szerviz2015-05-21

Megtörtént az első körös szervíz mióta megvan a kocsi.
Kerek 190.000km-rel vettem és most van benne 191500km.
Az alábbiak lettek cserélve:
- Komplett vezérlés
- Olaj, olajszűrő,légszűrő,pollenszűrő,üzemanyagszűrő
- Fékfolyadék (Tutela)
- Szervóolaj (szintén gyári)
- Hűtővíz ( Paraflu )
- EGR szelep tisztítás (korommentes volt)

Ezen kívül volt egy általános átnézés is. Az autó az említett km-ek ellenére rendkívül jó állapotban van. Úgy néz ki,h a svájci gazdája valóban gondos gazda volt. Megvétel előtt kicserélte a DPF szűrőt ( ez benne van az ECU-ban is ), és frissítette a szoftvert is. Az EGR szelep gyakorlatilag kristálytiszta volt, tehát ebből is arra következtettünk, hogy az autó valóban nagyrészt autópályán közlekedett és nagyon vigyázva volt rá. Egyelőre nem szeretném elkiabálni, de úgy néz ki,h sikerült kifognom egy igazán vigyázott példányt. Sokak szerint nagyon jó vétel volt...én még várok pár hónapot és ha utána is minden rendben akkor merek hátradőlni :)

Alkatrészek: 123.500Ft
Munkadíj: 30.000Ft