Dante - főkép
>> EseményAlfa 156 2.0 JTS Sportwagon // 2013-12-19

2012.12.19-én vettem a gépet, azóta kerek 1 év telt el. Ma este 135.995 km óra állással pihentettem meg a garázsban, így kijelenthető, hogy kereken 8500 km-t tettünk meg együtt. Teljesen meg vagyok elégedve vele, és nagyon hozzámnőtt ezalatt az idő alatt, pedig nagyon gyorsan eltelt az idő... De Alfát vezetni valahogy tényleg más érzés, mint bármi mást. :)

 
>> SzervizAlfa 156 2.0 JTS Sportwagon // 2013-12-12

Felkerült az új hátsóbbik középdob. A régin már egy egér is bemászhatott volna, akkor lyuk volt rajta. Erhardtól rendeltem újat, 16.500 Ft volt + 3.000 Ft volt a felrakás. A 10 év ellenére minden csavar könnyedén engedett, se flexelni se fűrészelni nem kellett.
Most olyan csöndes a gép, hogy alapjáraton nem is hallani, hogy jár a motor.

>> SzervizAlfa 156 2.0 JTS Sportwagon // 2013-10-27

Nos, végre orvosolva lettek az autó alján található apróbb rozsdapöttyök, szerencsére komoly rohadás sehol nem volt
~2.000 Ft-ba fájt jól lemosni az alját: gépi mosás, majd utána még kézi mosóban aláfekvés...
30.000 Ft pedig az alvázvédelem.

Jöhet a tél :)

>> SzervizAlfa 156 2.0 JTS Sportwagon // 2013-08-28

Eljött az ideje a kuplungcserének. Augusztus 28-án került bele az új Valeo szett (kinyomócsapágy is cserélve lett természetesen).
A régi szerkezetnél elfáradhattak a rugók, emiatt mindig, kb olyan 10 km megtétele után (amikor rendesen átmelegedett az egész kuplung) eltűnt a kuplung pedál felső 1/4-e. Ilyenkor a pedál bár visszajött teljesen, de a felső 5-6 cm puha lett és a padlótól néhány mm-re már kezdett összekapcsolni. Pár óra alatt aztán, ha visszahűlt újra, akkor megint meggyógyult.
Bár problémát ez nem okozott, de nem akartam vele így mászkálni mert még mindig olcsóbb kuplungot cserélni, mintha a váltóban a szinkron gyűrűket tenné tönkre...

>> Tuning és extraAlfa 156 2.0 JTS Sportwagon // 2013-08-23

Sikerült hozzájutnom Ebay-en 1 Euroért (!!!) egy szett fehér oldalindexre. Igaz 4 euró volt a posta de így is megérte. :)

>> SzervizAlfa 156 2.0 JTS Sportwagon // 2013-08-05

2013.08.02 - Futóműátvizsgálás (500 Ft) majd bal első felső lengőkar csere (22.000 Ft). A 133.000 km ellenére még gyári volt benne (2002-es gyártási év volt beleütve). Szóval elég jól bírta.

>> SzervizAlfa 156 2.0 JTS Sportwagon // 2013-07-09

Nos, nálam is megtörtént, hogy nem működött a ventilátor 1es fokozata, ami ugyebár bekapcsolt klímánál, illetve 90 fok fölé melegedő vízhőnél kéne hogy kapcsoljon. Először úgy tűnt fel, hogy városi araszolgatás közben felment jó 100 fokig a hűtőviz, majd ott kapcsolt a venti 2es fokozata ami visszahűtötte. Hazaérve leteszteltem MES-el hogy kapcsol-e az 1es fokozat: bár a relé kattogást hallottam, de a venti meg se moccant. Multiméter elő, kiderült hogy az ellenállásig eljut a feszültség, de az ellenállásnál szakadás volt. Kivettem az előtétellenállást (az én autómban 1 venti van, itt az ellenállás hűtő felső vízcsöve mellett található), 2 csavar rögzíti a ventilátor keretébe. Az 1ik lábánál a ponthegesztés elengedett, de sajnos forrasztani nem sikerült mert az érintkező saru lábára nem volt hajlandó ráfolyni a cin. Végül átfúrtam az ellenállás lábát és a sarut, majd egy csavarral és anyával összehuzattam. A biztonság kedvéért ezután még az ellenállás lábát (ez rézből van) hozzáforrasztottam a csavarhoz, hogy ne oxidálódjon a jövőben. A forrasztással azonban csak óvatosan, hisz ott van egész közel a hőbizti, ezért én csak rövid ideig játszottam a pákával.
Képeket sajnos elfelejtettem csinálni a műtétről, de egy képet lenyúltam googleról, hogy látható legyen hogy is néz ki :)

>> SzervizAlfa 156 2.0 JTS Sportwagon // 2013-05-07

Megtörtént a 2. olajcsere az autón mióta nálam van. 129.970 km-nél.
Ami belekerült: 10w60as Castrol Edge TWS + gyári olajszűrő, illetve benzinszűrő csere is megvolt.