Mutasd

>> Tuning és extra2017-05-31

Tavaly szeptemberbe irtam utoljára. Akkor egy hiteles 181le és 420Nm volt az auto, nagyobb intercoolerrel és egy saját programmal füst nélkül. Nagyon jól szuperált, élveztem is, amig.... meg nem csörrent a telefonom....

"Hali!, tudok egy olyan csigát amilyet keresel...." tovább nem is folytatom :D

Megvettem a csigát. Ez egy GTB2260V csiga egy F10 530d BMW ről. ritka holmi, véletlenül akadtam rá, és nagyon jó állapotban. szvl elkezdődött a matek. Milyen közdarab, mekkora kipufogóval merre és hogyan vigyem a csöveket, az olajzást, a szívócsövét hogy csináljam meg, de akkor már a nyomó ágat és az intercoolerezést is kicsit fixebbre és igényesebbre kellene megcsinálni ha nekikezdünk. Ez volt Decemberbe. Szépen lassan gyültek az alkatrészek. Gyártattam adaptert a turbó és a gyári kipufogócsonk közé, olajzó talpat, olajzó csövet, kipufogó kezdetet a turbóhoz, A turbót is faragni kellett. a középrészt elforgattam, a compresszor házat megkellett vágni és a nyomó ágát átforgatni a másik irányba, akkor rendes peremet esztergálni neki amin a bilincs megáll, szívó és nyomóágon egyaránt, aztán meghegeszteni a helyére. A turbót meghagytam a gyári nyomásos vezérlésén, de csináltam hozzá egy egyszerű de trükkös holmit, amivel erősitek rajta és állítató is az ereje. Közben kiderült hogy a turbólabdának rövid a lökete így a geometria karból vágni kellett hogy elég legyen a labda lökete, szvl volt faragás. Aztán így a nagy faragások között, egyszercsak a felujitott turbom ugygondolta hogy szabadságra megy. belehullott az EGR szelep tömitésének a darabja a turbina oldalba, megszorult a geometria és a turbinalapátot tengelyig letördelte. Elég csunya volt és használhatatlanná tette az autot... szvl... nem maradt idő tovább matekolni, felkell rakni a nagy csigát.
Március elején szétszedtem az autot, és április elején indult be ujra. addig Coolerezés, meg kipufogó építés volt. A coolerezést fixre gyártottam, 4db szilikon elem van benne, elég nagy darabok szvl tud mozogni a csövezés annyit hogy a compresszor házat ne feszítse és törje le a helyéről. és így nem is ereszt, és műszaki vizsgán sem egy kirivó alkatrész mert feketére festettem, így ha valaki észreveszi, azthiszi hogy gyári műanyag cső :)
A kipufogót is ugy építettem hogy középre a gyári helyére a katalizátort egy mozdulattal be tudjam szerelni ha ugy adódik. egyébként csak egy cső van a helyén. A hátsó dob is a gyári 156 dobja, csak felül ahol nem látszik, megnyitottam, kibeleztem, és raktam bele egy perforált csövet amitől teljesen átmenő dobot kaptam, és enyhén gyapottal betekertem, így a hangja is szolidan mély, hosszútávon nem zavaró és a teljesitményt se fogja.

Az auto egyébként rengeteget erősödött a csigától.
Mikor tavaly októberben padon volt az auto, és megmérték mind a 181 lóerejét. a padolás előtt a saccométerrel (perfexpert) csináltam egy mérést. ez 185le és 413Nm lett (pad: 181le 420Nm) szvl referenciának ezis jólesz hogy innen indultunk.
első körben mindenféle állítás és program módositás nélkül, 181le ből lett 218le, 420Nm ből lett 447Nm. ugyh belendült egy cseppet a gép.
Aztán elkezdtem finomhangolni. beállítottam a csigát, 1,8 baron tölt. még a program nemvolt modositva csak a csigával szórakoztam. Akkor 224le és 455Nm lett. Ezis tetszett. Miután tudtam hogy a csiga jól van beállítva, elkezdhettem a programozást.
első program 232le 497Nm, második 241le 510Nm, harmadik 247le 560Nm és a kuplung megcsúszott. Ekkor megalkudtam hogy 500Nm en megfogjuk a nyomatékot, elég azis ha laposan, sokáig 500 Nm-ert tud az auto. Azvl a továbbiakban úgy folytatódott a programozás hogy 487-493Nm között van mindig a csucsnyomatéka. már csak lovakat kell irni bele. Jelenleg 256Le és 488 Nm-ert mért a saccométer. Sajnos nemtudok feljebb menni vele mert 3400as forduat után valahogy kevesebb lesz a gázolaj mint kellene, Kap egy nagyobb tank AC-t és egy másik magasnyomásut is hogy akkor már biztosra menjünk. aztán megy padra az auto :)

Gyári adatok:
2,4 jtd 10V
136lle 305Nm
jelenleg:
256Le 488Nm

 
>> Tuning és extra2016-09-20

Amikor aztmondja valaki hogy kész az autoja, azt soha nem kell elhinni. :D
Májusban ugy gondoltam hogy ettől több nem kell nekem... hát pedig de... :D
építettem az autoba egy xenon lámpát boxenon projektorokkal, kapott egy koptatót a lökhárító aljára, és kapott egy uj felnit amit majd jövőre fog hordani. egyelőre csak felrpóbáltam, de szerintem nagyon komoly :D

 
>> Autóápolás2016-05-15

Végre sikerült befejezni...egy időre :D
kapott egy Merwede ültetőszettet (4centi) meg egy sportpack-os küszöböt. a küszöb felkerülése előtt egy alapos üreg és alvázvédelem is történt az auton. ha már eddig nem rohadt, ezután se kezdjen neki :D az első futóműve kutyacsont kormány összekötő, kormánymű belső gömbcsukló cserélve lett. a 4 lengőkar meg még valamikor novemberbe volt cserélve szvl minden uj benne :D egy darabig nemnagyon kellesz hozzányulnom :D

 
>> Autóápolás2016-05-07

Mivel műszakilag már egy ideje rendben vagyunk az autoval így mostmár kicsit több figyelmet fordíthatok a megjelenésnek. Kapott egy komplett szövet Ti belsőt(első hátsó ülés + kárpitok), ezüst középkonzollal és egy faceliftes multikormánnyal, és uj plüss szőnyegeket. a kormány még nem működik de rajtavagyok az ügyön :D
a jövőhéten lesz esedékes a gyári küszöb toldat felrakása, az ületetés és ha megjönnek az égők akkor 2 uj első fényszóró is beszerelésre kerül :D

 
>> Tuning és extra2015-12-22

Végre elérkeztünk egy kulcsfontosságu dologhoz. Intercooler.
550x180x65. 55mm-es kiállásokkal. 55 ös csövezéssel, fekete szilikonokkal ( annyira ne verje ki a rendőrök szemét :D)
a lökhárító mögé sikerült eldugni ugy, hogy a csövezésből semmi sem látszik, és a cooler sem annyira feltűnő, és a ködlámpám is megmaradt a gyári helyén.
az eredmény: sokkal hidegebb beszívott levegő ( gyilkoláskor kinti 5 fokos hőmérsékletnél 63-65fok helyett 18-20fok a beszívott levegő hőmrséklete) a 100 feletti gyorsításoknál érzem igazán a külömbséget, nem fogy el 150km/h után, végig van benne erő. 1 baron is érezhető volt a differencia de most 1.4 barhoz igyekszem belőni a programot füstmentesen, enyhe korommal jelenleg az eddigi kb 185le és 400nm helyett van kb 210le és 490nm. ugyh bíztató :D ha sikerül eltüntetnem azt a kis ködöt akkor ujra "saccolunk" egy teljesítményt :D

közben szétszakadt a kuplungom. a tárcsáról elhagytam a ferodolt, elszakadt a szegecselés és a szerkezet sem volt már olyan hűde jó állapotban,
ugyhogy kapott egy uj kinyomószerkezetet, uj kinyomócsapággyal és kevlártárcsával ( a tárcsán lévő kopófelület 5mm el vastagabb 35 helyett 40mm széles. a külső átmérő maradt 235mm)

 
>> Autóápolás2015-08-30

Mivel műszakilag már eléggé összeállt az autó, stabilan és hibátlanul működik, ezért a külsőt kezdtem el gatyába rázni :D
Vettem egy szett sürüküllős GTA felnit, amikkel megvolt a szívás, szerkezetileg hibátlanok voltak, de a fényezése halott volt. Miután elkezdtem csiszolni, találkoztam még 4 fajta szinnel köztük pirossal is, szvl megvolt vele a meló, de végre elkészült, le van fényezve a 4 felni egyedileg kevert ezüst metállal (élőben napfényben nagyon virít :D )
kapott 4 zsír uj Kumho Ecowing abroncsot, gyári 215/45 R17 méretben és felujitottam a motor burkolatot is mert a régi szakadt hangiszegetlés lekoptatta róla a fényezést.

következő lépésben a 2 gyári küszöb toldatot kapja meg az autó amik már a fényezőnél vannak, ugyh alakulunk szépen lassan :)

 
>> Egyéb2015-05-20

Nagyon régen írtam már, de azthiszem, összejött kellő mennyiségű anyag, hogy érdemileg tudjak mit írni. Áprilisban tönkrement a turbóm, kapott egy felújítást, a 2 első alsó lengőkarnak a nagy szilentje elszakadt meg a gömbfej sem volt már az igazi, így uj lengőkarokat vettem bele, aztán elment műszakizni a gép amit sikeresen teljesített. 3 nappal ezelőtt kapott 2 uj első féktárcsát betétekkel mert már elég kopott volt ott minden, időközben ugye voltak a szokásos dolgok, olajcsere is, de az elmúlt 1 évben, a turbó volt a legnagyobb baja ami váratlanul ért.

Már egy ideje foglalkoztat ez a remap/chiptuning téma. Volt már rengeteg jó program amivel jól ment az autó, persze, voltak teljesen rosszak is, mindent megtapasztaltam a saját bőrömön. Mostanra eljutottam odáig hogy összehoztam egy teljesen füstmentes programot ami a gyári töltönyomással is szépen megy, aztán majd ha sikerült beszereznem a többi alkatrészt ( nagyobb csúcs, nagyobb intercooler, üres kipufogórendszer, stb) akkor megkapja az erősebb programot :D
ime a végeredmény:
30 fok volt délután amikor csináltam a mérést, majd egyszer egy kicsit hűvösebb időben is mérek egyet :D

 
>> Autóápolás2014-02-25

Baloldali külső félengely csuklóm kattog. hétvégén csere. a jobboldalin meg kiszakadt az uj gumiharang (októberbe vettem rá )
nahde mindegy aztis kicserlem ha már ottvagyok. meg majd kellesz 2 első motortartó bak mert kezd a reszketés eluralkodni az autón :D
Meg a főtengelyszitárcsa. igazából mindegyik eléggé romon van, de az különösen. ezért ma vettem egy ujat ( a régit hétvégén kicsit megtákoltam hogy ne visítson a szíj az autón ha jár... ) ugyh hétvégén aztis kicserélem.

 
>> Egyéb2013-12-25

A műszerfalamban kiégett egy izzo, és nem égett a km óra alsó fele.
szörnyű ez az olasz elektronika... :\

 
>> Egyéb2013-11-28

Múlthéten felrakattam a téligumikat. Elég hideg van már hozzájuk :D

Az autóval meg semmi baj nincsen. Reggel beleülök elfordítom a kulcsot és megy. nem ég egy hibát jelző lámpa se. Minden kiválóan működik rajta. Nemis értem hogy mondhatják rá hogy megbízhatatlan autó... Nekem tökéletesen működik
.
jah, volt ez a "nyöszögés" dolog erős gázadásnál. csak terhelés alatt csinálta, de most valahogy megszűnt... nem csinálja tovább... remélem nem is fogja mert így legalább élvezhetem az 5 henger énekét :D

ez a hang: https://www.youtube.com/watch?v=dQWCX8XLuys&feature
turbócső jó, kuplung új, turbótengely nem lóg, féltengely nem ér bele a bölcsőbe, szíjak újak mindenhol spanolóval együtt, vízpumpa is új, de üresben nem adta a hangot, csak ha sebességben terheltem.