Zsotti - főkép
>> SzervizAlfa 145 QV // 2009-07-18

Mikor legutóbb lecsutakoltam a gépsárkányt feltűnt, hogy a hátsó fékbetét igencsak a végét járja. Hétvégén neki is estem; kerék le, féknyereg le... Minden csere.
De még mindezek előtt sikerült megoldanom a vízhőfokmérő kérdést is, így most a valós értéket mutatja (ez a motorcsere óta nem volt jó).
Következő héten pedig lett friss ropogós műszaki :P HAPPY END

 
>> SzervizAlfa 145 QV // 2009-05-22

Mivel már szinte egy egész hete rendesen működik minden, úgy gondoltam megérdemel egy pár ablaktörlőt, meg egy pár hátsó ajtótelót az automobil.

 
>> SzervizAlfa 145 QV // 2009-05-16

Mivel nem volt más hátra, mint előre, kapott egy új mocit a gépsárkány egy 147-esből.
(Az Auto Andornál történt a műtét, mert krónikus időhiányban szenvedek, na meg persze hely sincs. Az "új" motort is ők hozták, így nagy nehezen, de kiadtam a kezeim közül a kicsikét.)
Kapott a motorcseréhez illendő dolgokat:
-vezérműszíj (Gates),
-vezérműszíj feszítő- és vezető csapágyak (Ruville),
-vízpumpa (Ruville),
-olajszűrő (MANN Filter),
-olaj (Selenia 20K),
Ráadásként:
-kuplung-munkahenger,

Mit ne mondjak, "alig" költöttem rá, remélem most már megembereli magát a gépezet!

 
>> SzervizAlfa 75 1.8 I.E. // 2009-04-19

Cimbi segítségével tegnap este végre valahára sikerült lelégteleníteni a kuplungot (nagy-nagy öröm!).
A féket is légteleníteni kellett volna, de persze arra pont nem volt nálam kulcs, és időközben szépen ránk is telepedett az éjszaka. Ez maradt mára. Körbe légtelenít; OK.
Már megint beesteledett. Hál istennek csurom víz volt minden így eső után, úgyhogy jöhettek azok a fránya körforgalmak...
És összegezve: már legelőször (a szervizben, munkahenger csere után) is működött volna a kuplungom, csak hát ők nem tudták légteleníteni. Így a többi alkatrész nem is kellett volna bele, így jártam, nem baj.

 
>> SzervizAlfa 75 1.8 I.E. // 2009-04-16

Mivel legutóbb a szervizben sem tudták lelégteleníteni a kuplungot, ezért törött szerkezetre gyanakodtunk. Nagy levegőt vettem, majd hoztam hozzá új szerkezetet, tárcsát és kinyomó csapágyat.
Megkapta az új kuplung cuccokat, de igazán még a régiekkel sem volt baj. Ezenkívül kapott még egy új hidraulika csövet.
Egyedül voltam, így nem tudtam légteleníteni, majd ha időm engedi.

 
>> SzervizAlfa 145 QV // 2009-03-21

Végre tudtam hozni egy trafót is, de semmi. Nagy levegő... Mérünk kompressziót, és két hengerben semmi. A gondok nem kicsik...

 
>> SzervizAlfa 145 QV // 2009-03-04

...csak 2 hétig volt jó a legújabb szerzemény. :(((
A hibát már nem is ecsetelem. Ma végre meg tudtuk ejteni a motordiagnosztikát, de a gép nem talált semmi hibát. Következő lépésként most a trafó csere-próba következik.

 
>> SzervizAlfa 75 1.8 I.E. // 2009-02-14

Tegnap elvontattam szervizbe...
Elég furán éreztem magam. Az az igazság még soha egy kocsimat sem adtam ki a kezeim közül, mindig én csináltam mindent rajtuk. Ebben a hidegben viszont egyszerűen helyem nincs ahol megcsinálhatnám. Csáposon viszonylag könnyen felkerült az új munkahenger, na a főhenger az már szopatósabb, de meglett. Idáig rendben is lenne, csakhogy most se jó a kocsi, valószínűleg a kuplung-szerkezetem is törött lehet. Az anyagi keretem egyenlőre kimerült, úgyhogy szégyenszemre ahogy vittem ugyanúgy hazafelé is vontatni kellett.
Most úgy néz ki pihenés következik, kivárom a jó időt. :(

 
>> EseményAlfa 145 QV // 2009-02-07

A vírus továbbterjedt!

 
>> EgyébAlfa 75 1.8 I.E. // 2009-02-01

Tudtam én, hogy ez lesz...
Úgy döntött a kuplung főhenger, hogy ezen a szép fagyos napon feladja a harcot, és már soha többé nem dolgozik.
Hát előkerült a moci a garázsból, kedden már azzal mentem dolgozni.