Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
swan2005-08-09 14:38:55 // 7779
Én is pont ezért nem mertem ki menni múlt évben a sajátommal. Helyette vittem a céges opelt.
Fritzee2005-08-09 14:30:57 // 7778
Sziasztok!
Mint páran tudjátok, nemrég Erdélyben voltunk apám 166-osával. A kocsit eléggé megviselte az út, aminek egyik eredménye az olajteknő megrepedése. Most szervízben van a kocsi, már kétszer meghegesztették, de még mindig folyik az olaj, mindig megreped valami új helyen.
Ennek folyományaként SOS keresek 166-oshoz olajteknőt.
(e-mail: fritzee@vipmail.hu , tel: 06-30-640-9739)
u.i.: Tudom, hogy az adok-veszek kategóriába ezt már beírtam, csak gondolom sokan nem nézik mindkettőt párhuzamosan.
FRC2005-08-09 13:02:01 // 7777
Ki tudja mekkora kell, hogy legyen a 164 2.0TS-nél a hengerek kompressziója?
Nem feltétlenül. Ha a lambda teljesen döglött beáll egy közép értékre és azt veszi figyelembe a komputer. Egyszerűen ellenőrizheted húzd le a lamdbat és meglátod a különséget vagy sem.
kertecs2005-08-09 08:53:02 // 7774
Gondolom a 156-ban lévő 1.8 TS detto az enyémben lévővel. Szemben állva a motorral, a jobb oldalán, legalább 4 vízcső megy rá: termosztát. A termosztátba becsavarva is van egy jeladó és mellette is.
swan2005-08-09 08:33:57 // 7773
N most ha lambda szonda akkor az alapjárat is ingadozna nem? Az pedig jó, ráadásul múlt évben a műszaki vizsga előtt lett cserélve. Érdekes módon ma reggel nem jelentkezett. Ne nevesetek, de lehet ennek köze a párás isdőhöz. Mert ha most visszagondolok az elmúlt héten mindig akkor jelentkezett amikor esett vagy eső után indultam el.
cessna2005-08-08 16:05:41 // 7772
Ezek szerint én keverem a szezont a fazonnal !! Hol a TERMOSZTÁT és hol a GOMBA ?? LMM-et cseréltem, holnap megyek kinullázni a sz.gépet.
Ua. mint cessna esetében LMM vagy lambda szonda. Próbáld meg egy hajszálnyit lenyomott gázpedállal a hideg indítást. Gyorsabban megtalálja a megfelelő keveréket a komputer "vész" progija. Utána még fulladozhat hidegen mert túl dúsítja a keveréket de melegen "elmúlik". Ami persze nem teljesen igaz de lagalábbis nem annyira észrevehető.
Az üzemi hőfok 90 fok körül van. Ezt függetlenül a külső hőmérséklettől tudnia kell. Ha ilyen alacsony akkor az termosztát hiba lehet. Csere után májd fogod látni az üzemszerű működést. Nálam ez úgy néz ki, hogy 90 fok fölött nyit, visszahül 80 körülire (a vízhőfok műszer szerint!). Onnan folyamatosan melegszik majd 90 fok fölött újra nyit. De lehet a gomba is de nem hinném.
A ventilláror elvileg nem kapcsolbe csak ha muszály, lehet hogy klíma miatt megy mert a klíma hűtő melegszik rendesen. Dús keverék pedig az LMM illetve lambda szonda hibája miatt lehet. Ki kell mérni, nekem LMM volt először majd lambda
cessna2005-08-08 13:56:14 // 7769
Köszönöm szépen, megnézem hol és mennyiért adnak ilyet.... ugye jól gondolom, hogy ez a termoszát a levegőcső alatt, majdnem a levegőmennyiségmérő alatt van és egy 2 pólusú csatlakozó a "feje" ?
swan2005-08-08 12:19:12 // 7768
sracok!
Mitől lehet az, hogy hidegen hideg időben 1500-2000 között rángat párat ésnem is akar pörögni. Ha elérte a 2000-t megindul mint rendesen de addig nyöglődik. Kicsit melgszik és megszűnik a probléma. Ja és mondon most jött elő a hideg beköszöntével melegben nem csinálta.
Atek2005-08-08 11:21:09 // 7767
Üzemi hőfok 90 C . A 70-75 C alacsony nekem is alacsony volt a hőfok.Termosztátot kellett kicserélni mert megszorult nyitóba.
Metacarpus2005-08-08 10:51:03 // 7766
cessna2005-08-08 09:48:01 // 7765
Sziasztok,
Szeretnék infókat kapni, hogy nektek mennyi az "üzemi" vízhőfok menet közben ?? Nekem még melegben sem kúszik fel 70-75 C fölé. Sőtt, hideg motornál is beindul a ventillátor. Gyanítom a jeladó nem szolgátat pontos infót és ezért sem megy a hidegindítás reggelente. Arra gondolok, hogy a jeladó azt jelzi, hogy meleg a motor, ezért nem dúsít így akár le is fullad :(( a reggeli indításoknál.
brien2005-08-08 08:38:33 // 7764
Üdv!
Ismét gondok:
tegnap egy kátyúba való beledörrentésnél a kuplungpedálom beesett, és mintha kiakadt volna a gázbowdenem (vagy rudazatom), csak pörgeti a motort tiltásig.
Ha rudazat akkor valaki nyomhatna egy robbantott ábrás rajzot hogy hol keressem :))
Egyébként mintha valaki már mondott volna itt hasonló problémát.
145-ös 1.6 boxer
Jah, és kigyulladt az a kis porlasztócsúcsos lámpám is :)
Még szerencse hogy 2 hete hoztam el az autót egy nagygenerálról...
Bg.2005-08-07 22:10:30 // 7762
Kérdés:
2.0TS MY2000 váltó, a négyes (és csak a négyes) néha elnehezül, és nem akar bemenni, majd nehéz is kivenni... Ha bowden lenne, akkor godolom, nem egy "középső" fokozat játszana velem.
Blacky2005-08-06 03:36:24 // 7761
Csörrenj rám hétfőn, adok majd telefonszámot (GYÁLON).
Marklar1552005-08-05 23:40:02 // 7760
tud valaki úgy vizsgáztattni, hogy rsz/forgalmi van ott?
off opelről lenne szó.
Műszakilag rendben van, csak lejárt 16. án a papírja, a tulaj csajnak(örökösnek) nincs jogsija, és lemerűlt az aksi is. 1,7TD B Vektra.
Jöhet magánban is.
EDDI2005-08-05 21:57:05 // 7759
sziasztok! Segítség kellene: az autó 2.5 TD 1995-ös alapjáraton sokszor dadógósan megy, és néha magasabb fordulaton is. Ilyenkor bevillan a műszerfalon a porlasztócsúcsos lámpa. Az autón elektromos adagoló van. Mi lehet a probléma okozója?
giovanni2005-08-05 15:30:51 // 7758
OK szerda jó..... :)))
Katának majd szólok hogy vegyen vissza ;-)
granturismo2005-08-05 15:27:50 // 7757
Kedden dolgozom tovább.
Szerdán du. jöhettek kipróbálni.
Kata is viheti egy körre ha megígéri, hogy nem fog olyan kézifékeseket csinálni amilyeneket szokott:-)))))))))))))))))))))))))))))))
giovanni2005-08-05 15:24:42 // 7756
Majd kiprobálom :)))))
granturismo2005-08-05 15:23:05 // 7755
6 hengeres. Megy mint állat.:-)))))))
granturismo2005-08-05 15:21:20 // 7754
2002 őszén cseréltem ki őket, azóta semmi gondom vele egyébként.
giovanni2005-08-05 15:20:46 // 7753
Milyen a 164 BOXER ???? :))))))))))))))))))))
granturismo2005-08-05 15:19:01 // 7752
Csak azért mert én is azt vettem a Boximra, de az egyik Gabriel dobozban Boge Automatic gátló volt. Gondolkodtam, hogy visszamenjek-e reklamálni, mert hát ugye a Boge egy jóval nagyobb márka, de aggasztott, hogy az egyik gátlóm így Boge a másik Gabriel. Viszont gyanúsan egyforma volt a 2 gátló.
Az üzletben azt a választ adták, hogy semmi gáz, ma már egyik cég sem gyárt az összes autóhoz gátlókat, csak egy részükhöz, a többit másik gyártótól veszi és átcimkézi a saját márkájára. Cserébe pedig ő is ad át a saját gyártásából olyat amit meg a másik nem gyárt.
Nos az én Boge gyártmányú gátlóim egyikét elfelejtették átcímkézni....
így van nekem most 2 db Boge Automatic első gátlóm a 164 boxeren amit Gabrielként vettem.
Elgondolkodtató viszont, hogy valaki esetleg Boge gátlót vesz és valójában Gabrielt kap helyette.
FRC2005-08-05 15:18:38 // 7751
lehet a lengés csillapító gumi persely, nállam vol már olyan... locsold le vízzel és menj egy kört.... vagy a másik ami nállam nyikorgott az alsó gömbcsukló...
Viktor852005-08-05 15:12:03 // 7750
Majd mindjárt kiderül h. jó-e hozzá.
Viktor852005-08-05 15:11:21 // 7749
Azt hoztak a Sudhoz:)
granturismo2005-08-05 15:08:04 // 7748
Gabriel?
164-es Alfán gyárilag az volt.
Mire kellene?
Viktor852005-08-05 14:58:47 // 7747
Hi!
Van vkinek vmilyen tapasztalata a Gabriel márkájú lengéscsillapítókkal?
granturismo2005-08-05 13:52:54 // 7746
Ilyen kellene? :-))
Balu2005-08-05 13:34:47 // 7745
Sziasztok, 2.0TS-hez keresek olajdeknit. SOS előre is köszi!
Gábor1662005-08-04 19:56:19 // 7744
SN:
Azt használtam a 164-ban. Nagyon jó volt! Hidegen picit gyengébb, de sokat végig próbáltam (írtam már róla itt-ott), és ez volt a nyerő. Persze sok más is lehet jó...
kando.2005-08-04 14:25:07 // 7743
Na igen, ha nem tudok beszerezni külön, akkor marad vmi ipari megoldás, ami talán tartósabb is lesz a műanyagnál :-))
a2005-08-04 11:45:31 // 7742
Minden szilent cserélve lett?
Meg kell nézni alolról. Így neten keresztül eléggé nehéz diagnosztizálni a dolgot. De attól ne tarts, hogy a féltengely ment volna ki. Mondom, az nem nyöszörög, hanem ropog, kitekert keréknél.
a2005-08-04 11:44:08 // 7741
Én meg a saját tapasztalataimra :))))))
beeep1462005-08-04 11:41:35 // 7740
Ropogás nincs, nyikorgás-nyöszörgés van. Viszont március végén lettek cserélve elöl a szilentek. Vagy ezek a remek magyar utak ennyire eszik.. ?
granturismo2005-08-04 11:40:47 // 7739
Én is mindig Textar betétet használok (előző autókon is) és soha nem szólalt még meg.
Charlie 1662005-08-04 11:37:42 // 7738
Én alapvetően Gombócra hallgatok, az Ő tippjei eddig bejöttek.
a2005-08-04 11:32:18 // 7737
Textar nekem sosem szólt még. Persze ez nem jelenti azt, hogy sosem szól, csak én nem tapasztaltam.
Don Gombóc2005-08-04 10:17:24 // 7736
Hátul nekem is az van a Brembo tárcsához, és fasza. Aszonták szólni fog, de nem szól.
a2005-08-04 10:15:23 // 7735
Valószínűleg valahol valamelyik szilent van kikopva a futóműben.
a2005-08-04 10:14:24 // 7734
A féltengely nem ilyen. Ha az rossz, akkor kanyarban úgy ropog, mint a géppuska.
a2005-08-04 10:13:03 // 7733
Textar jó. Nekem sokáig az volt, és a 64-be is valszleg az megy majd, ha kell.
TtK2005-08-04 09:44:27 // 7732
Akkor gázos a dolog, ha az a műanyag bizgentyű a zár, vagy a kilincs része. A 146-on így volt. Úgyhogy lehet, hogy a bontóban csak a komplett alkatrészt adják oda. Szvsz legegyszerűbb egy célszerűen meghajlított dróttal megoldani. :)
bb182005-08-04 08:13:12 // 7731
boltokban szokott lenni valami patent vagy milyen kft gyártja. yellov- ban benne vannak ugy tudom.