Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Paco2004-12-17 14:12:53 // 955
Ha a második képen baloldalt levő hasábra rá van építve az elektronika akkor nekem olyan kompletten megvan még az előző 155-ből.
granturismo2004-12-17 13:43:14 // 954
Hát ABS elektronikát még csak csak lehet bontottan találni, de kábelkorbácsot nehezebb. Általában a kábelek, kárpitelemek a kukában végzik.:-((
giovanni2004-12-17 13:32:21 // 953
Jah ami lemaradt.. a betét textar lesz...
giovanni2004-12-17 13:28:29 // 952
Hát igazából nincs is sok kölönbség csak a méretben..... A márkát pontosan megmondom majd ha hazamentem mert otthon van a doboz és elfelejtettem :)))) ebből is látszik milyen nagynevű gyártó csinálta :) mind1 remélem beválik... ABS hát én személyszerint nem láttam Jánosék nézték meg és azt mondták hogy lehet hogy a korbácsrész is megadta magát meg azt is mondták hogy lehet hogy meg lehetne javítgatni de szerintük jobb a csere.. az az igazság hogy én nem merném kivenni csak megbontottam... szemrevételeztem és persze semmit nem láttam - ennél kisebb dolgokat megcsinálgatok de ez nekem asszem sok lenne....
granturismo2004-12-17 12:47:54 // 951
Höhö. Hát nem nagyon látok különbséget első és hátsó között.:-)
Ez igen. És milyen márka ez? Tarox? És milyen betét lesz hozzá?

Ugyanaz az ABS-ed mint nekem.
Hát ha valóban a steckernél rossz akkor imádkozz, hogy nehogy a kábel dugó (kábelkorbács) része legyen a rossz, mert az is szívás... De azért szerintem ne vegyél még vezérlőegységet sem. Vagy konkrétan már ki lett véve, megvizsgálva és azután mondták? Mert és is arra gondoltam amit a János mondott neked, aztán mégsem az volt a baj, meg tudtam ezt is javítani.
Az egyik relé lába szakadt le. Nekem legalábbis ez volt. A lényeg, bár úgy néz ki, de a relét NEM lehet kihúzni a foglaltból!! Ponthegesztve van! (Amíg tartott) Made in Germany.:-)
Nyomok pár képet.
giovanni2004-12-17 12:22:43 // 950
Tárcsák minnyá megkeresem a képet róla..
Alvázszám: ZAR93000004077290
Szamosiék azt mondták hogy az elektromos része álíítólag korábban lehúzhatták a stekkert és rosszul tették vissza... és víz került be és szétrohadt minden...

Ja meg is van a tárcsa:

első hátsó
granturismo2004-12-17 12:05:41 // 949
Milyen tárcsákat vettél? Szerintem ugyanolyan 2E ABS-ed lesz mint nekem. Az elektronikus része vagy a hidraulikus része feküdt meg? Küldjél egy alvázszámot légyszi.
giovanni2004-12-17 11:42:39 // 948
Ez nem hangzik túl jól :(, lehet egyenlőre hagyom az egészet majd ha elkezd csúszni újra előveszem a dolgot..... Úgyis most inkább egy teljes fékfelújítás van priorizálva..... új tárcsák betétek megvannak már csak egy ABS-vezérlőt kéne olcsón találnom mert az előző tulaj gondoskodásának köszönhetően szétrohadt az egész... Igaz lehet én vagyok a láma mert már találtam bontóban de nem tudom jó-e?? mert az enyémen sehol nem lelem a BOSCH-számot az hol lehet?
granturismo2004-12-17 11:14:26 // 947
Szét kell szedni, igen. Próbáltam neki kézzel beigazítani, de lehetetlen. Meg sem moccant.
Paco2004-12-17 10:27:05 // 946
Hmmm.... Igen. Féknél már láttam ilyen hibát, kuplungnál még nem, de előfordulhat. Sajnos az ellenőrzéshez szét kell szedni :(
giovanni2004-12-17 08:19:45 // 945
Banya granturismo Köszi majd utána járok a dolognak... Robbantott nő? - lehet hogy öngyilkos terrorista? Mindegy ha jól néz ki :)
granturismo2004-12-17 08:10:22 // 944
Esetleg megfejelhetnéd valami jónővel, szerelőoverálban. Robbantott nővel? Akkor az valami bomba nő leszt:-)))
granturismo2004-12-17 08:07:38 // 943
Giovanni Tényleg a munkahenger rúdja belemegy teljesen a munkahengerbe, nem áll ferdén? Alfabu autóján láttam pld. Az elvileg okozkat ilyet.
Barni1472004-12-16 22:57:22 // 942
A munkahenger rúdját lehet cserélgetni valami hasonló darabbal. vagy rövidebbet vagy hosszabbat rax bele, igénytől függően , esetleg engedsz egy kis levegőt a rendszerbe :-)
Robi2004-12-16 20:55:22 // 941
Ez például egy egész jó ötlet. Esetleg megfejelhetnéd valami jónővel, szerelőoverálban. :)
Paco2004-12-16 20:50:04 // 940
Linkeljek be egy robbantott V6 vezérlést? :-P
Robi2004-12-16 20:47:42 // 939
Közeleg az 1K! Félek tőle, hogy nem leszek netközelben, úgyhogy legyetek szívesek, és méltó módon ünnepeljétek meg! :)
Wickey2004-12-16 20:47:26 // 938
Inkább az autót :-)
Paco2004-12-16 20:24:39 // 937
Cseréld ki a gyertyakábeleket. :)
Wickey2004-12-16 20:09:58 // 936
Ne is mondd bakker, a GTV-vel még csakcsak elpöfögök 900rpm-el akár ötödikben is, de az a köcsög germán szartartály (a porsche) sebességfokozattól függetlenül 2000rpm alatt rángat. Dugózni jobb a gtv :-)) Nem kell valakinek egy patent porsche? Occsóér. :-PPP
Paco2004-12-16 19:24:09 // 935
Mert rosszul csinálod :) Én ilyenkor dugókban berakom valamelyik fokozatba (1-5ig attól függően milyen gyors a sor előttem) és alapjáraton elcsorgok 5 és 25 km/h között :)
giovanni2004-12-16 19:04:59 // 934
Ahogy mondod :) egy hossz dugós út után elfárad a vádlim :))
Paco2004-12-16 18:49:00 // 933
Nem is nagyon kell idegelnie magát, hisz ha jól értelmezem akkor magasan fog, tehát korán kiemel. Így biztos hogy tud váltani, nem arról van szó, hogy nem emel ki, és reccsen, hanem sokat kell a lábat mozgatni :) Az meg csak állóképesség kérdése :)
granturismo2004-12-16 15:14:32 // 932
Szerintem hallgass Paco-ra. Nem annyira gázos a helyzet még nálad. Ha kitapasztalod akkor lehet azzal még lehet jól váltani. Sajnos az én váltóm már túl van ezen.:(
giovanni2004-12-16 15:09:18 // 931
Akkor lehet hogy én siklottam át fölötte :))... mindenesetre köszi szépen legalább ezen nem idegelem magam..... inkább elgondolkodom a 3-asomon
Paco2004-12-16 15:03:41 // 930
Úgy emlékszem már akkor is válaszolt valaki, hogy nincs. Hidraulikus kulung, a hengerek ugyanott vannak, folyadék ugyanannyi van benne, a tárcsa vastagabb lett. Szerintem ugyanott kell fognia :)
granturismo2004-12-16 14:58:29 // 929
Giovanni TtK TtK-nál a pont! Kezdődő szinkron lesz az is.:-(( Ezeknek a boxer váltóknak a hűtés az egyik bajuk szerintem. Nem véletlen, hogy az 1.6-oson az alsó váltófedél is bordás. Dehát az édeskevés. Ádi Neked szerintem a váltóval nincs baj csak ha csavarodik a kocsi akkor a rudazat "helyezkedik" és ezért nem tudsz ilyenkor kapcsolni. A 146-ban bowdenes a váltó tehát ott nincs rudazat. Nálam független, hogy síkban áll vagy sem.
ÁdidiGaga (il hempescattore)2004-12-16 14:56:04 // 928
Paco bár azon múlna! de nem :-( 167e van benne, 160-nál cseréltem olajat.A csereperiódus elvileg 120e. Shell Spirax G ment bele. (monnyuk nem kizárt,hogy ez volt az első csere életében. 137e-rel vettem, eladó gondolta - "alig vagyunk túl a 120-on,én má' nem"- nálam meg beleszaladt a többi,mire ilyenekkel kezdtem foglalkozni :-(
granturismo2004-12-16 14:32:26 // 927
Stee :-)Na tényleg indexszel mi lett?
granturismo2004-12-16 14:31:06 // 926
Ezaz Pacokám! A nyelestengelycsapágy lesz az. Az is "szól" valóban. Már meg is vettem. Csak nem gondoltam, hogy a hármas nyávogást is az csinálhatja.
giovanni2004-12-16 14:29:49 // 925
Köszi ált így szoktam tenni csak néha elfelejtem és dugom vissza gyorsan hogy fogja a motorfék... Volna még1 kérdésem ami a múltkor elsikkadt megkérdezem mégegyszer hátha: Szóval kupplungot cseréltettem mert kökemény volt és nagyon fennt fogot meg néha már csúszott is... A csúszás és keménység megszűnt sőt vaj lett viszont ugyanúgy nagyon fennt fog van valamilyen manuális állítási lehetőség hogy lejebb fogjon?
Paco2004-12-16 14:08:14 // 924
Neked első lépcsőben csak egy váltóolajcserét javaslok :)
Paco2004-12-16 14:06:59 // 923
Hát igen. Sajnos ez ilyen. Az Alfa váltók "előnyei".... Lassabban kell betolni fokozatba. Lassan és egyenletesen. Egy idő múlva ráérez az ember. Ha meg nem akkor eleve kár magyarázni. :) Amúgy az a bibi, hogy a nehéz szinkrongyűrű miatt nem tudja elég korán felvenni a fordulatot.
Paco2004-12-16 14:02:35 // 922
Sőt nekem a V6 váltója is néha így viselkedik, megmakacsolja magát és dupla kuplung kell. Én már hozzászoktam, észre sem veszem. :)
Paco2004-12-16 14:00:55 // 921
Többen is leírták már én csak összefoglalom. A 146 ban úgy van megcsinálva a futómű, hogy a motor pont fölötte van, így a súlypontja kicsivel a tengely mőgé esik. Ez se jó, de jobbat nem lehetett kihozni belőle. :) Ezzel szemben a V6 szélesebb motor, és ha nem tették át a teljes futóművet előrébb (ehhez meg kellene nyújtani a kasztnit) akkor most a súlypont a tengely ELŐTT van. Ez elviszi a teljes futóműkarakterisztikát, és labilis lesz a gép egyenesfutása. Ezenkívül ez a motor jó pár kilóval nehezebb is, ettől komolyan orrnehéz lesz és a kanyarokban kész challenge lehet úton tartani. További baj, hogy ezek mellé a rossz tulajdonságok mellé van 200+ ló hajtási befolyás ami önmagában nem lenne gond, ha a futómű erre lenne tervezve. De nem erre van, hanem fele-háromnegyeekkora erőre, az eredeti, és szerintem kevesebb mint felére ebben az elkefét helyzetben. (ismét az a fránya futómű :) ) Szóval szerintem ezzel az autóval egy dolgot lehet csinálni. Kiállításra és találkozókra járni.... Ott diadalt arat.
Paco2004-12-16 13:53:45 // 920
Gőzöm sincs mi lehet az a nyávogás, ha a váltóból jön. De szerintem nem onnan, mert nekem a kuplungban a nyelestengely csapágy ad ugyanilyen hangot plusz kattog is hozzá :)
giovanni2004-12-16 13:37:28 // 919
Esküszöm jó ide betérni :)) Az ember mindíg jó híreket kap amiket adott esetben maga is tud de bízik másokban hátha megnyugtatják de sajnos nem :((
ÁdidiGaga (il hempescattore)2004-12-16 13:34:39 // 918
Giovanni nekem dettó ugyanez! a hátramenet-dolgot mintha a kasztni(vagy futómű?-)csavarodással lehetne összehozni? általában akkor csinálja,ha egyenentlen talajon áll a kocsi vagy ha pl, alászedett kormánnyal beállok parkolni és korrigálni kell hátra,de nem tudom egyenesbe kormányozni a többi nekem is titokzat! kettőbe fel hidegen akad vissza 3 néha reccsen sőt,van itt más is: 3-asban 3-4e között elkezd valami ciripelni,de ha a váltókart továbbtolom ameddig lehet ("előrefeszítem 3ba") akkor abbabhagyja. Gondolom ez valami külső rudazati porbléma lehet? a másik: 5. ben vagy 100/150 km után elkezd valami "nyüzsögni" a váltóban. Más gonddal nem jár,talán csak annyi,hogy a vissza 4-nél úgy kell kitépni 5.ből a kart :-(
TtK2004-12-16 13:26:53 // 917
Mert fölfelé váltásnál kicsi a fordulatszám-különbség. Üresből és visszaváltásnál meg viszonylag nagyobb. Nem akarlak elkeseríteni, de szerintem a 3-as szinkronod némi kihívásokkal küzd.
giovanni2004-12-16 13:20:36 // 916
2-ből 3-ba nem még ha elforgatom jó alaposan akkor sem. Csak üresből vagy visszagangngnál jelentkezik a reccs..
Stee1462004-12-16 13:03:30 // 915
Köszi, a héten ez a második rugós problémám. :)))))
granturismo2004-12-16 12:56:53 // 914
giovanni és ha simán 2-ből váltasz 3-ba akkor nem reccsen sosem?
granturismo2004-12-16 12:54:42 // 913
Ez igaz, de a V6 azért járáskultúrában más. Azt nem lehet 2db kiegyenlítőtengellyel pótolni szerintem.
granturismo2004-12-16 12:52:49 // 912
Ennek a boxer váltónak a precíz beállítása elég szőrözős munka. Miért gondolom úgy, hogy ezt elhanyagolják a gyárban. A trehány összeszerelésre amúgyis számos példát tudok mondani.
..2004-12-16 12:50:27 // 911
Akkor marad az utólagos turbosítás:)És akkor a súly sem nő jelentősen, és odaver minden GTV-t:))) (na jó majdnem minden GTV-t) :))
granturismo2004-12-16 12:41:27 // 910
Nemtudom a súlyelosztása milyen lehet. Szerintem iszonyat orrnehéz
giovanni2004-12-16 12:41:02 // 909
Ha jól tudom a GTV V6TB ami a donor volt is első kerekes és vezettem már néhányszor de nem éreztem vezethetetlennek... persze tudom hogy ott tök más a futomű karakterisztika de gondolom ebben sem a gyári van...
granturismo2004-12-16 12:38:58 // 908
Az a baj, hogy tudtommal a németeknél nem kell átvezetni a motorcserét a forgalmiban. Nálunk viszont megkövetelik. Ha be is tudod hozni, a KPM vizsgán kiderülne hogy nem stimmel a motorszám, lehetne alkatrésznek vizsgáztatni. Ráadásul még a motor alapadatai sem stimmelnek. Valszeg mindenki fázik ennek a motorcserének a hivatalos oldalától. Még a németek is.
giovanni2004-12-16 12:38:20 // 907
granturismo A 2-esem nekem hálistennek jó viszont a rüki ugyanezt produkálja. A hármassal viszont olyan gondom van hogy ha üresből tolom be mondjk 60 fölött hogy motorfékezzek na akkor reccsen iszonyatosat az mitől lehet???
TtK2004-12-16 12:36:43 // 906
200+ ló az első keréken, ráadásul jó orrnehéz is a gép. Valszeg igaza van Paconak. Daninak jó lenne, mert egyenesen gyorsulni biztos állatul tud, de a kanyarodással már valszeg gondok lennének.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak