Fórum >> Egyebek >> Forma-1

Grando2011-11-24 20:01:01 // 98074
Tudod mennyire bírlak, úgyhogy no offense, de ezt a cikket úgy tűnik, hogy nem olvastad el rendesen vagy fáradt voltál (vagy álmos). ;)))
Kazes☻2011-11-24 19:42:17 // 98073
Majd meglátod! :)
Selmak2011-11-24 19:31:54 // 98072
Vannak még olyanok, nem haltak még ki?
Kazes☻2011-11-24 19:29:19 // 98071
Hasonló fordult meg a fejemben, csak nem akartam a Massa fanokat idegelni vele. :)
zolee1452011-11-24 17:44:44 // 98070
Nem tudom ezt honnan veszed. Amiről én tudok az az, hogy futam előtt mondta, hogy ne akarjon előtte befordulni Prost mert nem fog sikerülni, az ütközés után meg azt mondta, hogy Prost nem hagyott neki helyet.
Nem kell találgatni, megnézed a felvételt, látod hol megy Senna, milyen íven, és látod hol megy Prost. Egy esetben tudta volna Senna elkerülni az ütközést, ha fékez. Ezt viszont mondta futam előtt is, hogy nem fog.:) Ahogy mondták később, a telemetria adatai alapjan nem is tette.:)

http://www.youtube.com/watch?v=foiswIS44AM

97-ről szó sem volt, ott kérdés nincs még az elvetemült MS fanoknál sem.:D
Selmak2011-11-24 17:25:30 // 98069
Igaz, Alain Prosttal keverem.
Gerion2011-11-24 17:25:20 // 98068
Ahogy pb is mondja, Senna nem hagyott ki évet. Az inkább Prost volt 92-ben, ami után 93-ban mégis VB lett. De Mansell is kihagyta a 93-as évet az F1-ben, de a 94-es visszatérésekor még összejött egy pole és egy győzelem neki.
Gerion2011-11-24 17:24:27 // 98067
Senna 91-ben épp a suzukai futam alatt maga vallotta be, hogy előző évi ütközést direkt csinálta, mert nem tetszett neki, hogy melyik oldalról rajtolhat... :( Persze ettől nem lesz szebb Sch 97-es jerezi húzása, inkább csak azért hoztam elő a témát, hogy ne Sch egyszemélyben legyen azonosítva nem teljesen fair húzásokkal.
pb_2011-11-24 17:17:21 // 98066
Nem volt 1 év kihagyás ASnál.
zolee1452011-11-24 13:16:49 // 98065
Ahogy akkoriban mondták, a Williams szokás szerint lekéste az év elejét, és a 3 pole is csodaszámba ment.:) De mindegy, sose tudjuk meg mi lett volna annak az évnek a vége.

1990 Suzuka csak az F1-es felfogás szerint Senna hibája. Senna a rázókövön ment, tehát nem tudott volna annál szűkebben fordulni (olyan szabály nincs, hogy köteles lemenni a fűre). Prost simán ráhúzott, mert ő megy elöl és különben is. (ismerős? Massa ráhúz Hamiltonra, nem is olyan régen, de még ezer ilyen esetet lehetne felhozni az F1 közelmúltjából)
Hogy Senna be tudott volna fordulni vagy sem az jó kérdés. Valószínűleg igen, de ha igen ha nem ez Prost ráhúzásán nem változtat.
Ha 90 Senna hibája volt lehetett volna 89 is Senna hibája, hiszen ott is elöl volt Prost, ott is ráhúzott és Senna ott sem ment le a fűre, hogy Prost el tudjon fordulni. Mégsem ezért zárták ki Sennát...
Selmak2011-11-24 12:21:55 // 98064
tipoatti2011-11-24 11:29:56 // 98063
Álljon egy tükör elé, és mondja el ugyanígy a remek tanácsait.
Selmak2011-11-24 11:14:05 // 98062
1994-ben Senna már leszálló ágban volt (+1 év kihagyás), akár csak Sumi 2006-ban.
Gerion2011-11-24 00:06:42 // 98061
Na, csak a rend kedvéért, 1994....

Első futam, Brazília. Senna kiesett, de akkor már jó ideje bőven Schumacher mögött ment.

Második futamon (Aida) Senna kiesett az első kanyarban, de addigra már Schumacher rég lerajtolta, és előtte volt. (Azután nyerte is a futamot)

A harmadik futamon Senna volt elől a tragikus pillanatban, de Sch annyira közel volt, hogy ha nincs az az ütközés, talán jó eséllyel... Na, de ezt hagyjuk.

Ill. ha már kiütés, és ha már Senna... 1990. Suzuka, szintén bajnoki címet hozott. Minden nagy bajnok pályafutásában, vagy méginkább minden hosszú pályafutásban van olyan pont, amit utólag az illető szívesen kitörölne.
Kazes☻2011-11-23 21:46:06 // 98060
zolee1452011-11-23 18:01:50 // 98059
Az a "verte" elég merész. Ha jól emlékszem 3-ból 3 pole, az első 2 futamon 2 kiesés és sose tudjuk meg mi lett volna ha...de nincs ha. Minden esetre Imolában is MS előtt ment.

Azt a gyenge Benettont egyrészt MS-re szabták (talán Herbert nyilatkozta, hogy tudta, hogy MS számít, csak azt nem sejtette, hogy ilyen szinten mindenki azt lesi, hogy ő mt akar, a csapattársra meg tesznek). A másik ugye a folyamatos csalás (jó tudom nem volt az, mert hiszen MS nem csal, és az is hülye aki ilyet gondol:D), plusz az egész szezon "i"-betűjére a méltó "pont" Adelaide, Hill kiütése a sérült Benettonnal.

Szóval a csapattárs Benettonja lehet, hogy gyenge volt.:D Életében először nincs hátszél a csapattárssal szemben, és nyoma sincs az 1 mp-nek. Bár lehet, hogy a csapaton belüli kivételezés és a teljesítmény közt nincs összefüggés.:D

Mindegy, ez egy lerágott csont, az MS fanok biztos nem így látják.:)
Gerion2011-11-22 23:42:25 // 98057
Az utolsó szezon, amikor tényleg volt gumiháború... Goodyear-Bridgestone, kemény év volt. Sajnos a Goodyear már kifelé tartott az F1-ből, így nem is nyertek VB-t, pedig jó autó volt ez a Ferrari is.
Gerion2011-11-22 23:39:26 // 98056
Azért anno pl a Benetton-Ford eléggé gyenge autó volt. Schumacher 3 csapattársat fogyasztott el a 94-es szezon során, 8 futamot nyert a 16-ból, plusz pl az abszolút favorit Senna-Williams párost is verte vele.
Kazes☻2011-11-22 20:04:23 // 98055
Azé' jó kis hókotró az. :)
GT Ɨ|ѯ2011-11-22 19:38:27 // 98054
inkább kocka oldalt, mint ez a mostani hókotrófeeling.
Kazes☻2011-11-22 19:34:08 // 98053
De a matiznál sokkal szebb, az biztos!! :)))
Kazes☻2011-11-22 19:33:27 // 98052
Én meg pont fordítva gondolom, nekem túl kocka az oldaldoboza. :)
GT Ɨ|ѯ2011-11-22 19:13:41 // 98051
szebb:-)
Kazes☻2011-11-22 19:09:07 // 98050
most... még... ! :DDD
Buksi2011-11-22 19:00:37 // 98049
Nem félek a farkastól! :-DDD
Kazes☻2011-11-22 18:57:58 // 98048
Majd minygyá' jön, hogy Kimi kettő, és jól megkapod! :DDD
Buksi2011-11-22 18:30:41 // 98047
Kell hozzá a jó autó is! ;-))
Kazes☻2011-11-22 18:28:23 // 98046
Nyugodtan kocsikázzon csak, mint eddig. :)))
zolee1452011-11-22 18:20:38 // 98045
Minek a jó autó? Nem úgy volt, hogy ő mindenkinél 1 mp-cel jobb?:D
Vagy az csak akkoriban volt igaz amikor a kocsi mindenkinél 2-vel jobb volt és több mint 5 évig nem volt műszaki hiba?:)
Buksi2011-11-22 18:07:36 // 98044
Dehogy nem! ;-))
Kazes☻2011-11-22 18:06:52 // 98043
Ááááá, dehogy...! :)))
Buksi2011-11-22 17:11:07 // 98042
Egy dobogós helyezésnek már én is nagyon örülnék, ha összejönne neki, a győzelemről már nem is beszélve! ;-))
Kellene alá egy jó autó! :-)
Gerion2011-11-22 16:36:15 // 98041
Hajrá Schumacher!
Csak lehúzott 10 évet a Ferrarinál, csak nagy versenyző volt, nagyon örülnék neki, ha legalább még 1 győzelem, na jó, legalább 1 dobogó még összejönne neki.
Egyébként meglepődök magamon, de az utóbbi futamokon Schumacher drukker lettem megint, azon kapom magam, hogy Alonso győzelemre esélytelen pontszerzései, és Massa bosszantó szerencsétlenkedése helyett inkább Schumacher számait nézem az időlistákon, és örülök a jó rajtjainak.Tudom, hogy VB már lesz, de legalább egy győzelem vagy dobogó... :)
Gerion2011-11-22 16:29:09 // 98040
Ahogy mondod! Már akkori szemmel nézve is kontrasztos volt 91-ben, ahogy belsőkamerás képeken Senna állandóan a sebváltó karjáért nyúl, Mansell a Williamsben meg csak a kormányt fogja... Nagyon szurkoltam Mansellnek, hogy összejöjjön a VB 91-ben, sajnos a kocsinak még kellett 1 év fejlesztés. Na, de onnantól... :)
Kazes☻2011-11-21 20:37:05 // 98039
Na, de te legalább kiszúrtad és Soprano sem kapott matizt. :)))

Viszont milyen fura ez a kocsi már a mostaniakhoz képest! :)
Tommi2011-11-21 20:08:14 // 98038
Happy 98k úgy különben :) Látom a nagy beszélgetésben mindenki elfelejtette :)

Ferrari F300 (1998)

127_sud2011-11-21 11:47:45 // 98036
Tényleg így volt, 1989-ben elsőként használta a Ferrari a kormányról működtethető váltót. Mansell először amikor a pályára gurult a fioiranoi tesztpályán (a nagy nézőközönség előtt), azonnal megpördült mert összekeverte a fel és visszakapcsolás karjait :)
Nehezen szokta meg elmondása szerint. A McLaren csak 1992-ben használta ezt a fajta félautomata váltót, 1991-ben még a hagyományos kézivel mentek. Berger is azzal ment első időt (ami sokáig pályacsúcs volt) az edzésen és ugye nyerte meg emlékezetes módon a versenyt.
SKrisz2011-11-21 10:03:52 // 98035
Valóban nem egy. Egy csak elkezdte, ami aztán telekiabálta az egész világsajtót. És akkor már ha nem 1 ember kiált farkast, hanem ezer, akkor már igaza is van mindenkinek? Én csak erre próbáltam rávilágítani...

De ha más kontextusba helyezzük a kérdést, akkor a Red Bull másolta a Ferrari új első légterelőt??? Mert ugye Abu Dhabi -ban az edzéseken, érdekes módon, a Red Bull szárnya ugyanúgy csapkodott, mint a Ferrarié... Csakhát ugye ez most nem lenne érdekes hír, így le is xarják az újságírok...
Buksi2011-11-21 08:47:14 // 98034
Hajrá Schumi!!!! :-)))

Buksi2011-11-21 08:39:04 // 98033
Na, ez nem szép látvány! :-/
Whiteskull2011-11-20 20:50:49 // 98032
Hajrá Schumi! :)))
biqci2011-11-20 20:44:30 // 98031
szöveg...Ha már csak úgy... :)
Buksi2011-11-19 18:35:00 // 98030
Csak úgy! ;-))

Kazes☻2011-11-19 15:13:40 // 98029
Könyvet! :D
zolee1452011-11-19 00:01:24 // 98028
Kíváncsiságból rákerestem. :D

Szóval míg a Mclaren kispályázik, és adatokat lop addig a Ferrari már alkatrészt?:D A következő egy komplett RedBull autó ellopása lesz.
Brazíliában figyelni kell melyik csapatnál tűnik fel David Copperfield, és nagyon gyorsan fel kell tenni minden pénzt annak a csapatnak a 2012-es vb címére.
Gerion2011-11-18 23:43:02 // 98027
Közben találtam egy jó linket a témában, egyben utal arra is, hogy akkoriban meg a Ferrari volt sokaknak az ihletadó... :)

Patrick Head:

"Mi a félautomata sebességváltón 1986 körül kezdtünk el dolgozni” – árulta el Head. James Robinson nagyon erőltette az ötletet, hogy csináljunk egy hidraulika segítségével működő sebességváltót, így nekiláttunk, de ez még nem egy szekvenciális váltó lett volna. Majd amikor 1989-ben John Barnard a Ferrarinál bemutatta a félautomata sebességváltóját a mi fejlesztésünk is ebbe az irányba indult el. A fejlesztési osztályunkon Ian Anderson dolgozott, aki már 1979 óta volt a nagydíjak világában vezető szerelőként, így részese volt már az első győzelmeinknek is. Andersonnak természetes tehetsége volt a technikai dolgokhoz, és ő úgy gondolta, hogy a félautomata sebességváltó a legjobb dolog a szeletelt kenyér feltalálása óta, majd egy héttel később adott nekem egy tervrajzot, ami működött, így nélküle még egy év múlva sem tartottunk volna sehol.

Először 1990-ben próbáltuk ki a pályán a félautomata sebességváltónkat, de még nem versenyeztünk vele, így csak az FW14-esbe (1991) került be a rendszer, és úgy gondoltuk, hogy világbajnoki címet fog nekünk hozni a rendszer, mert az első négy futamon megbízhatónak tűnt. A felmerülő apróbb problémák is nagyon könnyen megoldódtak, így az év közepére már egy gyors és megbízható rendszerünk volt."
Gerion2011-11-18 23:39:07 // 98026
Nem EGY újságíró elméssége. Ha bedobod közös barátunknak, a Google-nak a "Ferrari Red Bull másolás" keresést, megdöbbentően sok írást fogsz találni a témában.

De szerintem igazuk van, a (jelenleg) jobbtól kell tanulni, így volt ez mindig az F1-ben.
Gerion2011-11-18 23:28:11 // 98025
Szerintem tévedsz, a Ferrari versenyzett először félautomata váltóval. A Ferrari 1988-ban kezdte el fejleszteni, az átmeneti F 639-es kocsijukban majd a Ferrari 640-esben versenyeztek vele 1989-ben. A forradalmi megoldás elég esendő volt, ezért 89-ben Mansell és Berger szinte folyamatosan "elfüstölt", ha viszont végigmentek, akkor nyertek vagy dobogó... 1990-ben még mindig csak nekik volt pályán ilyen rendszerük, Prost és Mansell abban az évben már a VB cím közelébe is jutott vele, de még mindig sok volt a műszaki hiba.
Emlékeim szerint a Williams 1991-ben (Mansell-Patrese) jött ki hasonló megoldással, nekik csak fél szezon botladozás után már működött a rendszer. Ha jól emlékszem, a McLaren csak 1992-ben (Senna-Berger) jött ki hasonlóval.

De javíts ki, ha tévedek.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak