Fórum >> Egyebek >> Forma-1

Kazes☻2011-11-27 18:43:26 // 98117
Legalább a 'köntöst' láthatjuk és örülhetünk neki. :)))
Kazes☻2011-11-27 18:38:53 // 98116
Nem zárhatjuk ki.:)
Kazes☻2011-11-27 18:37:35 // 98115
Ja, úgy látszik ragadós a rossz példa. :)
Kazes☻2011-11-27 18:36:55 // 98114
Sajna le... :(
Zsolt1552011-11-27 18:35:40 // 98113
Egyéniben így meg lett neki a harmadik hely.
Zsolt1552011-11-27 18:34:46 // 98112
Sanszos szerintem, hogy csapat megbeszélés volt.
Grando2011-11-27 18:31:28 // 98111
Alonso milyen szépen félre is állt Button elől.
Kazes☻2011-11-27 18:22:24 // 98110
Jájjj, nehogy lecsússzunk már a dobogóról!
Kazes☻2011-11-27 18:05:00 // 98109
Mégiscsak! :)))
Kazes☻2011-11-27 18:03:38 // 98108
Mégsem... :)
Kazes☻2011-11-27 18:02:34 // 98107
Hamiék most 'megfutamodtak' Massa mögül. :)))
Kazes☻2011-11-27 17:58:50 // 98106
Massa Hami megint együtt. :)))
Kazes☻2011-11-27 17:54:39 // 98105
Massa milyen szépen félre is állt Button elől!


gumi ide vagy oda...
Kazes☻2011-11-27 17:46:23 // 98104
Webber is nyerhet egy versenyt az idén?! :)
Kazes☻2011-11-27 17:16:48 // 98103
Senna mehet a levesbe!
Kazes☻2011-11-27 17:08:49 // 98102
A rajt egész jó volt, Vettelnek jöhet a defekt! :)
Kazes☻2011-11-27 17:01:21 // 98101
Hajrá, hajrá! Az autók közül meg Forza Ferrari!!! :DDD
szasza(SW)2011-11-27 16:56:12 // 98100
Hajrá magyar köntös!:)
Kazes☻2011-11-27 16:47:34 // 98099
Lassan kezdődik az uccsó futam, idén. :)

Nézi valaki? :)
Tommi2011-11-27 12:41:07 // 98098
Le lehet-e égetni egy Forma-1-es motort? A Ferrari mérnöke válaszol...

Volt egy érdekes mondat a cikk végén, amire felkaptam a fejem:

"A 2014-től bevezetésre kerülő új szabályok közül egyébként is az a legfontosabb, hogy a motorokban korlátozni fogják a benzin átfolyási sebességét, ami korlátozza a fogyasztást és a teljesítményt is."

WTF???
Selmak2011-11-27 08:31:36 // 98097
Ferrarinaál szokásos szöveg hogy a jövő évi autóra fókuszálnak mikor már veszni látszik az évad, aztán a jövő évi fókuszálásból se lesz semmi.
Tommi2011-11-27 00:33:23 // 98096
Brutál... :)))

Tudom, hogy egyrészt rengeteg ilyen volt már, másrészt meg semmi értelme a hasonlítgatásnak, de érdekes csemege :)

0-300 km/h gyorsulás - utcai sportautók vs LMP pályaautó vs F1 autó

Egyértelmű ki a győztes, csak az adatok megdöbbentőek :)

Panamera: 40,7 mp
Veyron: 19,7 mp
Pescarolo LMP1: 15,9 mp

És a Lotus Renault:

0-100: 3,25 mp / 44 méteren
0-200: 5,95 mp / 158 méteren
0-300: 12,1 mp / 583 méteren
Gerion2011-11-26 16:12:38 // 98095
Nekem úgy tűnik, a McLaren így végére erősen közelít a RB-ra, és egyértelműen lehagyták a Ferrarit. Lehet, a RB és a Ferrari már jobban a jövő évre fókuszál...?
Selmak2011-11-26 07:13:53 // 98094
Jó pár futam óta ez van, az időmérőn meg helyreáll a rend.
Buksi2011-11-26 01:58:08 // 98093
Kár, hogy csak Hamilton! :-/
zolee1452011-11-25 21:50:22 // 98091
Könnyebb lenne elhinnem, hogy nektek ez így jó, ha nem olvasnám itt minden futam után több embertől, hogy na ma is elaludtam, ma sem történt semmi.:D
Xixo2011-11-25 21:42:20 // 98090
De a motorsportos topic nem pörög eléggé ahhoz, hogy legyen kivel vitázni az indiánkáron... :)
Selmak2011-11-25 21:18:10 // 98089
F1ben meg aki elől van annál az előny ilyen egyszerű a dolog.
Grando2011-11-25 20:53:41 // 98088
Akkor az F1 xar, ne nézzed. ;)
zolee1452011-11-25 19:58:03 // 98087
Ezek magától értetődő dolgok, de a gyakorlat nem ez.

Mondanám, hogy hol, de annak a sorozatnak a neve itt az F1 topikban szitokszó.:D Szóval Ott lehet blokkolni. Annyiszor váltasz irányt amennyiszer akarsz. Egyenesben, kanyarban, lényegtelen. De - és itt a lényeg - ha 1 centire melléd ér valaki mindegy, hogy kívül vagy belül már helyet kell hagynod.

Ilyen egyszerű a dolog.:)
Willy2011-11-25 19:43:36 // 98086
Igen, pl egyenesben is ha valaki berakja a másik mellé az autót akkor nem szoríthatja le a másik versenyző még akkor se ha nem váltott még egyszer se irányt. A kanyarban ugyan így kéne működnie. Versenypálya fogalma adott, el kell férni egymás mellett.
zolee1452011-11-25 19:32:51 // 98085
Ezt a felfogást soha nem fogom megérteni, hogy aki elöl van az befordul aki kicsit hátrébb az meg fékezzen. Ha ketten egymás mellett nem tudnak elfordulni akkor el kell menni rallyzni.
Ráadásul ezzel a felfogással nem lehet versenyezni. Megvolt a kvali és lehet egyből végeredményt hirdetni.
Willy2011-11-25 19:20:19 // 98084
Az előzés jobbról, vagy balról is történhet, a pillanatnyi lehetőségek szerint. Mindazonáltal másik versenyzőt akadályozó manőverek, mint például idő előtti, hirtelen irányváltoztatások, egynél több irányváltoztatás, a járművek szándékos beszorítása a kanyar külső, vagy belső ívén, minden egyéb abnormális irányváltoztatás szigorúan tilos.
Gerion2011-11-25 19:01:36 // 98083
Erre gondolsz?

Pontosan melyik részére? Mert elég hosszú így egyben... :)
Willy2011-11-25 18:54:49 // 98082
Látom találtál vitapartnert aki még nem olvasta az FIA sportkódex "L" függelékét. :)
Gerion2011-11-25 18:46:57 // 98081
Köszönöm, hogy igazat adtál, így a témáról való további beszélgetés okafogyottá vált. :) Én azt tartom elképzelhetőnek, hogy aki elől van, az befordul, mert ő van elől, aki meg hátrébb van, és láthatóan már nem tud előzni, nem fér be a másik elé, az elveszi a gázt, befordul az élen haladó mögött, és a később újra megpróbálkozik előzéssel.

Kizárólag a megnyugtatásodra... :) :)
Kazes☻2011-11-25 14:32:03 // 98080
Xixo2011-11-24 22:52:34 // 98079
Vazze, hogy már 20 éve se tudott senki se versenyezni az efegyben... én meg azt hittem, hogy ez csak a jelen kor problémája! :))
zolee1452011-11-24 22:48:38 // 98078
Hú bocs, ez elkerülte figyelmemet. Így már más, teljesen igazad van.
Láttam már számtalanszor ezt az esetet, de valahogy sosem vettem észre, hogy egy 2 méter széles alagútba készült bemenni a két autó. Így már mindent értek.
Eddig azt hittem, hogy egy szabály szerint minimum 12 méter széles pályán mennek, ahol fél méterrel szélesebben is lehet fordulni a külső íven, ahol amúgy még elfért volna másik 5 autó is.:D
Köszi, hogy megmutattad ezt a videót, mindent visszavonok amit eddig írtam.:)

Azért puszta kíváncsiságból, csak a magam megnyugtatására megkérdezném, hogy ha nem a fenti videón látható 2 méter széles alagútba mentek volna, hanem egy versenypályán, akkor elképzelhetőnek tartod, hogy két autó egymás mellett beforduljon egy kanyarba?:)
Gerion2011-11-24 22:35:18 // 98077
http://video.google.com/videoplay?docid=-2772064076462580009

Állítsd meg 0:12-nél. Prost fél autóval Senna előtt volt. Innen kellett volna előreengednie Sennát....? Csak mert a Bajnok Úr futam előtt befenyített, hogy ő mérges, és nem fog fékezni?
Ha Balestrevel volt a fő baja, mint nyilatkozta, rendezte volna el azzal futam után egy sötét sikátorban.

Na, de mindegy, 20 éve volt...
zolee1452011-11-24 22:21:53 // 98076
Namost elég szar vagyok angolból, de ez ugyanaz mint amit a futam előtt is mondott. ne akarjön befordulni előtte Prost, mert nem fog sikerülni.
Ha nézted a videót azt nyilatkozta, hogy Prost rácsukta az ajtót. Ha kicsit előtte megnézed ez látszik is a videón. Senna a rázókövön ment amikor Prost ráhúzott.

Ha Prost hagyott volna helyet, és Senna akkor is nekimegy az egy más helyzet lett volna.
Gerion2011-11-24 22:06:06 // 98075
Senna ezt nyilatkozta 91-ben Suzukában (leirata a szövegének):

Last 2 years were '89 with a disgraceful end, when I won the race, and I missed one victory in my career, that 89 I won, and it was taken away. I was prevented from going to the podium by Balestre, and I never forget that. As a result of that, was the 1990 championship, when we faught all the way, myself & Prost, we came to the last race, & pole position was set in the wrong place. We agreed before starting qualifying, that pole position would be on the other side, with the officials, then Balestre gave the order after qualifying, to NOT change, and I found myself in the wrong side on pole.
I was so frustrated, that I promised to myself that, if, after the start, I lose the 1st place, I would go for it in the 1st corner, regardless of the result, I would go for it, and Prost wouldn't turn in the 1st corner ahead of me. And that was what took place, and that was a result of polititians making stupid descisions, bad descisions.


Namost ezt igen nehéz másként olvasni, mint 90 beismerését... Innen veszem.
Grando2011-11-24 20:01:01 // 98074
Tudod mennyire bírlak, úgyhogy no offense, de ezt a cikket úgy tűnik, hogy nem olvastad el rendesen vagy fáradt voltál (vagy álmos). ;)))
Kazes☻2011-11-24 19:42:17 // 98073
Majd meglátod! :)
Selmak2011-11-24 19:31:54 // 98072
Vannak még olyanok, nem haltak még ki?
Kazes☻2011-11-24 19:29:19 // 98071
Hasonló fordult meg a fejemben, csak nem akartam a Massa fanokat idegelni vele. :)
zolee1452011-11-24 17:44:44 // 98070
Nem tudom ezt honnan veszed. Amiről én tudok az az, hogy futam előtt mondta, hogy ne akarjon előtte befordulni Prost mert nem fog sikerülni, az ütközés után meg azt mondta, hogy Prost nem hagyott neki helyet.
Nem kell találgatni, megnézed a felvételt, látod hol megy Senna, milyen íven, és látod hol megy Prost. Egy esetben tudta volna Senna elkerülni az ütközést, ha fékez. Ezt viszont mondta futam előtt is, hogy nem fog.:) Ahogy mondták később, a telemetria adatai alapjan nem is tette.:)

http://www.youtube.com/watch?v=foiswIS44AM

97-ről szó sem volt, ott kérdés nincs még az elvetemült MS fanoknál sem.:D
Selmak2011-11-24 17:25:30 // 98069
Igaz, Alain Prosttal keverem.
Gerion2011-11-24 17:25:20 // 98068
Ahogy pb is mondja, Senna nem hagyott ki évet. Az inkább Prost volt 92-ben, ami után 93-ban mégis VB lett. De Mansell is kihagyta a 93-as évet az F1-ben, de a 94-es visszatérésekor még összejött egy pole és egy győzelem neki.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak