Fórum >> Egyebek >> Forma-1

Mike.2006-03-14 10:28:27 // 6489
Most olvastam Patrick Head nyilatkozatát. Azt tudatta benne, hogy Nico szerződését profi ügyvédekre bízták, tehát hosszú távon náluk versenyzik az új tehetség. :-O Talán már kapkodnak érte a csapatok? :-D
Mike.2006-03-14 10:28:27 // 6488
Most olvastam Patrick Head nyilatkozatát. Azt tudatta benne, hogy Nico szerződését profi ügyvédekre bízták, tehát hosszú távon náluk versenyzik az új tehetség. :-O Talán már kapkodnak érte a csapatok? :-D
Mike.2006-03-14 10:28:26 // 6487
Most olvastam Patrick Head nyilatkozatát. Azt tudatta benne, hogy Nico szerződését profi ügyvédekre bízták, tehát hosszú távon náluk versenyzik az új tehetség. :-O Talán már kapkodnak érte a csapatok? :-D
Mike.2006-03-14 10:28:26 // 6486
Most olvastam Patrick Head nyilatkozatát. Azt tudatta benne, hogy Nico szerződését profi ügyvédekre bízták, tehát hosszú távon náluk versenyzik az új tehetség. :-O Talán már kapkodnak érte a csapatok? :-D
Mike.2006-03-14 10:28:23 // 6485
Most olvastam Patrick Head nyilatkozatát. Azt tudatta benne, hogy Nico szerződését profi ügyvédekre bízták, tehát hosszú távon náluk versenyzik az új tehetség. :-O Talán már kapkodnak érte a csapatok? :-D
Mike.2006-03-14 10:25:45 // 6484
Kb annyira érthetet egyet mint Bari. Nehogy azt akard bemagyarázni, hogy egy versenyző jó szívvel, nevetve válik meg a kiharcolt elsőségétől! És egyik sem saját elhatározásból engedte el a másikat, hanem utasításra. Hogy ezt előre beszélték meg, táblán tudatták vele vagy rádión szóltak, szerintem tök mindegy.
Mike.2006-03-14 10:25:33 // 6483
Kb annyira érthetet egyet mint Bari. Nehogy azt akard bemagyarázni, hogy egy versenyző jó szívvel, nevetve válik meg a kiharcolt elsőségétől! És egyik sem saját elhatározásból engedte el a másikat, hanem utasításra. Hogy ezt előre beszélték meg, táblán tudatták vele vagy rádión szóltak, szerintem tök mindegy.
BadBoy2006-03-14 10:18:17 // 6482
Na ezzelo azt értettem,ha betudják tankolni azt az egy környi üzemanyagot akkor a boxtatktika egyforma lett volna,és a német nyerte volna meg a versenyt,de minthogy ez nam igy történt és szerintem ő már csak a boxban tud nyerni de előzni már nem tud, vagy elfelejtett de lehet csak a küzdelem lángja aludt ki benne (gyönyörű megfogalmazás) ezért a spanyolt intették le elsőnek MEGFELEL???????????????????????????????????????
zolee1452006-03-14 10:18:01 // 6481
sőt, Senna nem utasítást kapott, csak a két pilóta közti megállapodással kapcsolatban kapott információt, vagyis hogy Berger már vezetett annyit, hogy ő nyerjen. Ez a megállapodás a két pilóta közt köttetett, és a csapat csak számolta a köröket. Amúgy az első számú pilóta kérdése a gyorsaságon múlott, ha Berger meg tudta volna előzni Sennát akkor megtehette volna, Barri szerződésében meg ha igaz volt egy olyan pont, hogy az első 3 futamon van esélye, ha azok után nem vezeti a vb-t akkor hali.
Inner Circle2006-03-14 10:11:22 // 6480
Ja, hát nagy vonalakban hasonlítanak, ez igaz, végülis Montgomery és Hitler is egyenruhát viselt, kb. ugyanakkor éltek és sok katonának parancsoltak, szóval alig van különbség... :D Annyi a különbség, hogy az egyik pilóta a saját döntése alapján engedte el a másikat, a másik pedig a csapat utasítására és csaknem sírógörcsöt kapott a dobogón. Senna esetét Coulthard és Hakkinen 1998-as Melbourne-i helycseréjéhez hasonlíthatod, ott is jó előre le volt beszélve hogy egymással nem vívnak. MS-nél és Birkánál semmi ilyesmiről nem volt szó. Senna úgy kapta az utasítást, hogy azzal ő is egyetértett!
Inner Circle2006-03-14 10:08:09 // 6479
"(Pl Nissan a 24 órás versenyeken TVR-ral építtetett versenyautót, a zuperokos Japók csak a Nyissan matricát küldték hozzá.)" Mikor volt ez? Néhány éven belül, vagy régebben?
Inner Circle2006-03-14 10:06:49 // 6478
6396, könyörgöm! Igaza volt az előbb az olvtársnak, ne menjünk már le az A5.hu szintjére! Ne legyünk már write onlyk, basszus... vagy ha nem értünk egyet, azt tessék érvekkel megindokolni.
Inner Circle2006-03-14 10:04:41 // 6477
Nem, ez egy nagy hülyeség... Nem tudom, hol él Symonds, de aki látott életében mondjuk három F1-es futamot, az tudja, hogy a kerékcserékből az szokott jobban kijönni, aki később megy ki, aki néhány kört még bent tud maradni, és a könnyű autóval gyorsabb köröket tud futni. Ez kb. 2002-2003-ban kezdett megváltozni, amikor élesben kezdett menni a gumiháború. A Williams-ek kezdtek jobb köröket menni az új gumikon, mint a régieken. Azóta láttunk furcsa dolgokat, például MS leggyorsabb szektorát a hétvégén, egyből a kerékcsere után. Ettől függetlenül az ökölszabály továbbra is az maradt, hogy a könnyebb autó gyorsabb. Már csak azért is érthetetlen Pat Symonds-tól ez a mondat, mert tavaly egy guminak 60 kört kellett kibírnia, most megy csak 20-at; nyilvánvalóan más összetételűek az idei gumik, de akkor se olyan nagy csoda, hogy 20 kör után még leggyorsabb kört lehet velük futni. Ha Kimi futotta volna a leggyorsabb kört BÁRMIKOR a versenyben, arra már én is felkapnám a fejem...
BadBoy2006-03-14 10:04:26 // 6476
Ha az a büntetés nincs akkor forditott a sorrend az első két helyen.
Inner Circle2006-03-14 10:00:38 // 6475
Persze hogy jól jött, de inkább azt kéne figyelni, hogy nem ezen múlt :D
TarP2006-03-14 09:32:05 // 6474
Toyotás témához: Akkor lesz jó autójuk, ha átjönnek Európába és megvesznek egy csapat mérnököt. Sok Japó így csinálja (Pl Nissan a 24 órás versenyeken TVR-ral építtetett versenyautót, a zuperokos Japók csak a Nyissan matricát küldték hozzá.) Szóval Toyota ennyi pénzből kb 3.- 4. helkyre lenne várható.
Ferke2006-03-14 09:14:46 // 6473
Még egy érdekes mondat Symonds-tól, a gumikkal kapcsolatban: "A Williams-t csak a szemem sarkából figyeltem, de nagyon jónak tűntek. Érdekes, hogy (Nico) Rosberg közvetlenül a kerékcseréje előtt futotta a leggyorsabb kört. Nem, ez inkább félelmetes."
Ferke2006-03-14 09:12:50 // 6472
Lááám, a dácsiások is elismerték...:)))"Jól jött Schumacher büntetése, ismeri el a Renault"
Hakuna2006-03-14 09:05:56 // 6471
Senna versenyzoi kepessegeinek es eredmenyeinek vitatasa nelkul azert megjegyeznem, hogy viszont is igaz, Piquet is villantott olyan roncsokkal, amibe Senna addigra mar nem szallt volna be. Mindossze a ket pilota maskor volt a csucson. Ehhez kepest Senna feltorekvo ifjonckent villantott, Piquet pedig nyugdijba vonulni keszulo oregkent. Es ez nem ugyanaz a kategoria. Schumira valoban hasonlit Senna annyiban, hogy az elso par jo eredmeny utan elkezdtek felkapni. No de mikor mar Sennanak jutott a csucsmodell, akkor azert Piquet nyert Lotussal is futamot, majd visszavonulasa elott az utolso kettot Jordannel, ami kozel sem volt akkor meg jo, igaz azota sem. Es a Senna csucsmodellje nem annyival volt jobb a mezonynel mint a Piquet-é, ha emlékszel, épp akkor kezdett a mezőny szétesni, elszakadni csucsmodellek a tobbitol. Ettol fuggetlenul kemenyen megdolgozott erte, azt nem vitatom. Mellesleg Mansell is ott ult abban a legjobb autoban par evet. Akkoriban meg felvaltva volt divat nyerni a versenyekent csapaton belul es azok kozott is. Egyebkent eppen Senna volt a szememben az, aki miatt a kulonbsegtetel csapaton belul megujhodott. S azota tavalyelottig altalaban volt mindenhol egy elso es egy masodik pilota.
Mike.2006-03-14 09:02:59 // 6470
Van még 1-2 Indy, CART és egyébb bajnok, mégsem kötnek ki az F1-ben, vagyha mégis, akkor leszerepelnek. Pl. Andretti
pb_2006-03-14 09:00:21 // 6469
Azért a Lotus nem volt annyira rossz abban az időben. Igazából, akkor kezdődött a mélyrepülés, mikor Piquet odament, és a Camel lett a főszponzor. + talán valami ilyesmi is rémlik, hogy a Reneult lett a motorszállító, de ez 1általán nem biztos.
Mike.2006-03-14 08:59:39 // 6468
Én is az Ausztriai esetre gondolok. És mi a különbség? Nagy vonalakban itt is ott is csapatutasítás szerinti döntés történ ami alapján az egyik autós elengedte a csapattársát. Egyik helyen sem a VB cím sorsa dölt el. A különbség ott van, hogy Sennánál senki sem szólt egy negatív szót sem, míg az utóbbinál mindenki Sumit, Barit fikázta, pedig ők is csak egy utasítást hajtottak végre.
Inner Circle2006-03-14 08:53:48 // 6467
Villeneuve CART és Indy 500 győztes volt, mellesleg kanadai születésű és soha életében nem foglalkozott mással, mint autóversenyzéssel, úgyhogy túlzás lenne Sir Frank felfedezettjének nevezni :D
Inner Circle2006-03-14 08:52:25 // 6466
"Nézd, Senna idejében csak egyedül neki volt versenyképes autója. Kivéve, amikor Prost volt a csapattársa -na akkor kettőnek -, de egyébként unalmas volt, hogy minden időmérőt a Senna nyert..." Juuuujjj. A Toleman, mint legjobb autó? Vagy a Lotus? Senna olyan roncsokkal villantott, pl. a legjobb autóban ülő Piquet-vel szemben, amibe most még Ide is szégyellne beszállni. Ayrton nagyon keményen megdolgozott azért, hogy a legjobb autóba ülhessen, ugyanúgy mint MS most.
Inner Circle2006-03-14 08:50:53 // 6465
A Ferrari viszont elérte, amit eddig senki: hogy a győztest is kifütyüljék.
Inner Circle2006-03-14 08:50:10 // 6464
Akkoriban még nem néztem sok F1-et, de Senna egy jelenség volt, az biztos.
Inner Circle2006-03-14 08:49:41 // 6463
Dehogynem. Csak különbség van köztük. Amihez hasonlít, az kb. Indy 2004 vagy Sepang 1999, de nem is ezekért fikázzák a Ferrarit, hanem 2001 és 2002 Ausztriáért.
Inner Circle2006-03-14 08:48:14 // 6462
Valahogy úgy szeretem a mai F1-et, mint a mai Alfákat. Külsőre vannak köztük nagyon szépek, műszakilag viszont csak messziről ugatják a régieket. Azokat még mérnökök tervezték, nem közgazdászok. Elfogadom hogy egy mai autónak ilyennek kell lennie, de a szívem ottmaradt a '60-as, '70-es, '80-as években, amikor McPherson helyett volt képük torziós rugót tenni egy autó alá és megengedhette magának az Alfa Romeo, hogy legyártson egy utcai szupersportkocsiból 18 darabot...
Mike.2006-03-14 08:32:48 // 6461
És ezt senki sem fikázza, fikázta pedig nem sok különbség van az emlékezetes Sumi/Bari + csapatutasításos esetéhez.
zolee1452006-03-14 08:28:23 // 6460
Senna a kedvencem volt, így elég sokat olvastam róla. Természetesen lehet mind hazugság is, de azért érdemes más szemszögből megnézni a Senna-Berger esetet. Kettőjük közt volt egy megállapodás, hogy aki a futam nagyobb részében vezet az győz. Berger szépen elkapta a rajtot, Senna pedig maradt vívni Mansell-el. Ha jól emlékszem egy jobbosban elszállt a jó öreg Nigel, és ekkor Senna megnyerte a vb-t, de a futamból még volt hátra. Elindult Berger után. Azt tudni kell Sennáról, hogy mindig győzni akart (ahogy azt egy versenyzőnek kell) így most is. Utolérte Bergert, majd meg is előzte, és száguldott a cél felé, csak szóltak neki rádión, hogy elkésett, Berger már vezetett annyit, hogy győznie kell. Ezt Senna alig hallotta a nagy zajban, de tudta, hogy ezt soha senki nem hinné el neki, így visszavett a gázból, és rákérdezett, hogy tényleg el kell-e engednie. Ekkor újra mondták, hogy igen, és ő elengedte... Ezt persze akkor a futamon Palik úgy kommentálta, hogy megmutatta Bergernek, hogy nagyon meg tudja verni, majd elengedte, hogy ezzel is megköszönje az egész éves támogatást. Az igazság viszont az, hogy Senna győzni akart, mert az hogy bármilyen legyen is a helyzet, de ő ne próbáljon nyerni az nem fért bele a versenyzéshez való hozzáállásába. Mellesleg a fenti történetet maga Senna nyilatkozta, sőt, talán a Senna emlékfilmben is benne van.
Mike.2006-03-14 08:22:15 // 6459
Persze, csak szelektív a hallásom, látásom. :-))))
zolee1452006-03-14 08:18:04 // 6458
azt hittem vágod, hogy Sumák sumákságai miatti rossérzésemet próbáltam beleszőni a hsz-be:)))
Mike.2006-03-14 08:05:57 // 6457
A médiák elvannak most a Rosberg gyerek méltatásával. Mondjuk nem alaptalanul, csak nehogy elszáljon a sok dícsérettől. :-) Azért az öreg Sir Williams tudhat valamit a pilóta válogatásnál. Pl.: Coulthard, Villeneuve, Button, Montoya mind az ő felfedezetjei. Most meg itt van az újabb nagytehetségű reménység. :-)
Mike.2006-03-14 06:22:56 // 6456
Az lehet, de mégis az F1 a nézettebb. És a DTM-ben és a WTCC-ben is a pénz dominál. :-)
Tedi2006-03-13 23:27:44 // 6455
Nem is kell :) jól szóltál :)
mesa2006-03-13 23:18:43 // 6454
Ezt már nem fejtjük meg! Jó éjt mindenkinek!
mesa2006-03-13 22:50:22 // 6453
Nézd, Senna idejében csak egyedül neki volt versenyképes autója. Kivéve, amikor Prost volt a csapattársa -na akkor kettőnek -, de egyébként unalmas volt, hogy minden időmérőt a Senna nyert, minden versenyt rajt-cél győzelemmel, előzés nélkül. És igen, akkor is volt egyes számú pilóta -Senna. Emlékezzetek 2 év után elengedte Bergert, hogy érezze meg a győzelem ízét, mikor Sennának már mindegy volt. Akkor volt csak élet, mikor a Prosstal lökdösték egymást :)) Meg amikor Mansell szarabb kocsival győzött. Szerintem tök hasonló most is a helyzet. Akkoriban is rengeteg pénzt toltak az F1-be, csak a kommunizmus miatt kevés dologról tudtunk. Viszont az ilyen jellegű nosztalgiázások a saját fiatalkorunk felidézése, és utólag nem (csak) azért tűnnek vonzóbbnak, mert tényleg zaok lettek volna, hanem mert együtt a fiatalságunkkal, sok kellemes emlékkel együtt emlékezünk vissza. Tíz-tízenöt év múlva a mai tinik fogják mesélni, hogy az ő idejükben hogy vívott a Sumák meg az Alonso, na, akkor volt még élet az F1-ben ! :DD
BadBoy2006-03-13 22:44:55 // 6452
Ezzel azt akarom mondani,hogy a több a szósz mint a verseny. Már nincsenek olyan igazi kötetlen csaták mint mondjuk a 90es évek elején.
Tommi2006-03-13 22:44:19 // 6451
Az Extrack is kivisz, ha akarod... Tavaly 4 szakaszra osztották a távot, amikre lehetett befizetni, egy szakasz ára 1,5 misi volt, tehát ha az egész versenyen végig akartad magad vitetni, az potom 6 millió volt. Ezért cserébe mindent intéztek, Neked csak ülni és utazni kellett :)
BadBoy2006-03-13 22:40:44 // 6450
Matikailag értem,de nekem már kezd elcsépelt lenni a sok háború, meg a sok veszekedés civakodás, és civakodás már unalmas.
mesa2006-03-13 22:36:06 // 6449
A győzelem pénzzel jár. Kicsit sántít a képleted! ;D Sok pénzzel pedig könnyebb nyerni. Ez az összefüggés. :)
mesa2006-03-13 22:34:18 // 6448
A győzteseknek szoktak tapsolni. Egy versenyben győztesekre van szükség. Különben az F1 is ott tartana, mint a (befizetős turistás) Dakar.
Poló2006-03-13 22:33:07 // 6447
Csatlakozok.
BadBoy2006-03-13 22:31:51 // 6446
Nekem is összszorul a szivem amikor látok valami régi versenyt és ő is ott van.
Tommi2006-03-13 22:30:15 // 6445
Én is imádtam, a mai napig bőgve nézem meg a Senna dupla DVD-t... :)
BadBoy2006-03-13 22:29:15 // 6444
Nehogy azt mond te is Senna drukker voltál!?! En azon nőtem fel, a legjobb versenyzője volt a korának.
Grando2006-03-13 22:26:11 // 6443
De azért ugye még szereted a forma 1-et? :)
Inner Circle2006-03-13 22:20:55 // 6442
Ráadásul Senna halála után elkezdődött az autók és a pályák szuper-biztonságossá tétele, elkezdték csökkenteni a szélességet, a pályákat teletűzdelni sikánokkal, a gumikat barázdázni, úgyhogy mostanra már alig beszélhetünk versenyautókról a 15 évvel ezelőttiekhez képest.
Inner Circle2006-03-13 22:19:27 // 6441
Igen, ezért eredményes a Ferrari. Meg kell hagyni, ők aztán mindent tudnak arról, hogyan kell győzni. Ilyen téren a McLaren vagy a Williams a fasorban sincs hozzájuk képest; ott még vannak bizonytalan erkölcsök meg érzelmek a sport és a versenyzés irányában. A Ferrari viszont egyszerűen azért van itt, hogy győzzön, minden eszközzel ahogy csak tud. Csak ez számít. Egyenlet vége.
BadBoy2006-03-13 22:15:38 // 6440
Az biztos, hogy egy DTM verseny meg vagy egy WTCC verseny mára sokkal izgalmasabb és érdekesebb mint az F1. Az a baj,hogy a mai világot nem a versenyzés és a győzniakarás hajtja, hanem a pénz.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak