Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Fastcaristák vs. Batiánusok
Cgo2004-12-20 20:47:15 // 621
szerintem a JTD-ben nincs reszecskeszuro :)) az uj reszecskeszurok meg karbantartasmentesek es kibirjak akar 150e km-t is, az elso PSA szurok voltak cseresek es olyan 400e penzt gomboltak le erte ha jol tudom. Amugy meg nelkule elmegy az auto, ami gyertyarol meg vezerlesmodositorol nem mondhato el (na jo az utobbi miatt csak az elvezet veszik el).
amugy megujult a cuoresportivo.sk, van par benzin - dizel hasonlitas is :) meg sok grafikon, statisztika
Attie2004-12-20 15:27:35 // 620
Most má r negyvenpárezerből megvan a 8 gyári gyertya. De 25-ért is lehet nem gyárit szerezni.
A részecske szűrőről nekem sincs sok lövésem (csak hallomásból és ez ugye nem biztos :-) ), de az inkább százezres nagyságrendű dolog.
Paco2004-12-20 15:19:00 // 619
Próbáltam fogyó dolgokat írni.... :o)
TtK2004-12-20 15:07:22 // 618
Most fogom, hogy nem javításról, hanem karbantartásról igyot a recs. :)) Attól még áll az előbbi beírás. :)
TtK2004-12-20 15:06:01 // 617
Esetleg egy kis adagoló-egyengetés? :))
Komolyan: a mai autók már olyan bonyoláltak (üzemanygtól függetlenül), hogy bármelyik produkálhat olyan hibát, hogy a gatyádat a szervízban hagyod.
Paco2004-12-20 15:00:03 // 616
Az izzítógyertya csere vagy ne adj isten a porlasztócsúcs csere? Hmmm...? :-P
Paco2004-12-20 14:59:19 // 615
Nekem is voltak már rémálmaim. Lehet hogy a kollega is sikoltozva ébredt. :o)
joe752004-12-20 14:09:51 // 614
Miért a TS .-nél a gyertyacsere mennyivel kevésbé horror? Amúgy lövésem sincs mikor kell részecskeszűrőt cserélni....
Attie2004-12-20 13:46:59 // 613
És amikor majd részecskeszűrőt kell cserélni? :-) Úgy hallottam annak horribilis ára van :(
SKrisz2004-12-20 11:39:18 // 612
Joe!
Beszélhetünk róla!:))) Ősazinte leszek! Én nagyon szívesen vennék dízel autót mindennapi használatra, de az nem Alfa lenne!!! Nálam az Alfa még mindig egy élvezeti cikk... Ez nekem egyenlőre nem dízel... :)
joe752004-12-20 11:18:34 // 611
Amúgy régebben szóba került hogy a dieselek szervízkölsége mennyivel magasabb mint a benzineseké. Nos ez igaz is de szinte elhanyagolható a különbség. Pénteken estem át a 20000-es szervízen. Ugyan ott csinálták ( Szegeden ) mint valamivel több mint egy éve az 1.8-ast.
Sajnálatos módon most nekem egy extra tétel is befigyelt mivel a bal első ködlámpámra kaptam egy kavicsot és annak a búrája betört, így azt is cserélni kellett. Ez némiképp megemelte a végösszeget, hiszen a ködlámpa csere munkadíjjal együtt 25000 Ft-ba került. Összesen fizettem 89000 Ft-ot. Ha ezt a tételt levonom, akkor a 20000-es szervízem 64.000 Ft-ba került. Az 1.8-as esetében ez egy évvel ezelött 56.000 Ft-ba fájt. Magyarul a két szervíz között költségben 8000 Ft van. A diesel esetében az üzemanyag szűrő és a levegőszűrő cseréje jelent többletet. A benzines esetében azt csak 40000 km-ként cserélnek, míg itt az is 20000-es periódust bír ki.
Összességébe elhanyagolható a különbség ez nagyjából kicsit több mint fél tank benzin ára, a 2 tankolásnál már simán kompenzálódik is a többlet.
joe752004-12-20 11:05:50 // 610
:))))
Látod! A tudatalattid máris dieselt szeretne! Csak elnyomod magadban a vágyat! :))
Akarsz beszélni róla? :)))))
SKrisz2004-12-20 10:33:43 // 609
Mert éjjel azt álmodtam, hogy 5.1 mill-ért eladtad nekem, én meg nem tudtam fizetni a részleteket!:))))
joe752004-12-20 10:29:21 // 608
Miért is?:)))) Amúgy nem! :))
SKrisz2004-12-20 10:17:39 // 607
Joe!
Árulod az autót?:)
norbee2004-12-20 10:14:21 // 606
Öntsünk olajat az AMD-re, az lesz az igazi... Wickey, Te meg mars a rendelőbe! :)
Wickey2004-12-20 10:03:00 // 605
Szerintem ne igyál többet kakaót reggelire. Szerintem :-)
Közlekedőedény köll no. Viszont veszek egy dízelgolfot, ha sokat csesztetsz. Az is occsó, azt is körbe tudom köpködni reggelente, de legalább nem alfa :-)
joe752004-12-20 08:55:34 // 604
És hol maradnak az elvek????
gázolaj szagot utálós..
benzinkútnál dieselt tankolóst kiröhögős..
motort 7000-ig pörgetőst..
ereiben benzin folyós...
drágán tankolós node ezt leszarós..
elveket sosem feladós..
..ámbár most mégis diesel autót keresős...
és suttyomban diesel imádós..
Szerintem ez tök egyszerű. Szerintem!
:))))))
Wickey2004-12-20 08:44:16 // 603
Na, a folcvágen mondjon le.
Wickey2004-12-20 08:43:22 // 602
Hol olvastál olyat, hogy nem fogom minden reggel körbeköpködni a dízel autót? Ellenben 2700 forint helyett 1300ból elmegy 100km-et. A dugóban meg tökmindegy, mi visz öttel előre.
joe752004-12-20 08:24:16 // 601
Olvastátok?????
"Ezt is megértük: a szupersportautók között is hamarosan megjelennek a dízelmotorok. A brit Autocar magazin információi szerint ugyanis már vadul tesztelik a Lamborghini kisebbik modelljének dízelmotorral szerelt változatát. A sportkocsiba a Volkswagen ötliteres V10-es erőforrását tették, ami 313 lóerőt és 750 Newtonmétert tud, tehát gyengének éppenséggel nem nevezhető. Ezt a gyár mérnökei és tesztpilótái is alátámasztják, nekik mindössze a motor karakterisztikájával kapcsolatban vannak aggályaik. Az ilyen motorokra jellemző teljesítményleadás tényleg kissé furcsán venné ki magát egy Lamborghiniben, a gépen mindenesetre még sokat finomítanak a sorozatgyártás előtt, melynek idejére eddig még csak tippek sem születtek.
Nem a Lambo az egyetlen olyan autógyár, aki meg kívánja reformálni ezt a kicsi, de annál izgalmasabb szegmenst. A Toyota is készíti nem szokványos hajtású sportautóját, ezt 2007-re ígérik a japánok. "
Lamborghini Gardallo PDTDI .:)))
joe752004-12-20 08:22:18 // 600
most hangosan röhögök! :))) Kicsit olyan a szitú, mint amikor a hithű muzulmán disznóhúsért rimánkodik! :)) Teccik! :)))
Wickey2004-12-18 17:01:51 // 599
Üvöltök a fájdalomtól. Amúgy nem tud valaki egy patent 145JTD-t?
Munkábajárni kell. Gondolkodtam rajta, hogy valami dízelgolfot kéne vennem, mert azt kellően utálnám ahhoz, hogy megváltás legyen visszaülni a GTV-be, de nem félek attól sem, hogy a dízel 145ös el fog varázsolni annyira, hogy ne kívánkozzak vissza az ALFÁBA hétvégenként. :-PPPPP
BFMSE2004-12-18 16:24:39 // 598
Igazad lehet, megneztem a jtd karakterisztikajat es az tenyleg ilyen. DE, pl omega 2,5 tds nem ilyen, es meg van egy ket diesel ami nem ilyen, bar lehet hogy Robinak van igaza, es a valtozogeometriaju turbo es a kozvetlen kozos nyomocsoves befecskendezes megteszi a hatasat...
Egyebkent amit irtam biztos hogy nem felrevezetes, mert nyelvtanilag sztm ugy helyes hogy 1800-as fordulaton adja le az 550 nm-ert es nem az hogy 1800-as fordulat tól, mert ez azt sugallja hogy utana novekszik a nyomatek es ez azert nem igaz, meg ha csak nagyon picit is de csokken.
Cgo2004-12-17 23:39:51 // 596
szerintem az a felrevezetes, amit te irsz...
nem nagyon kovetem, hogy melyik motor mit tud, de az en osi JTD-m 2000-es fordulaton eri el a max. 255 Nm, DE!!!! 3000-nel meg mindig 250, 3500-nal meg mindig 245 es 4000-es fordulaton, ami a telj. maximum meg mindig 235 Nm. Vagyis az egesz tartomanyban, amig porgetni erdemes, jelen van a maximalis nyomatek 92%-a. Sot, 4500-as fordulaton, ameddig ugye normalis dizeles mar nem is porgeti, meg mindig 220 Nm (86%).
Tessek tehat kulonbseget csinalni eses es eses, megy lefele es megy lefele kozott!
BFMSE2004-12-17 11:53:45 // 595
En inkabb ugy kozelitenek ehhez a kerdeshez, hogy van egy orias ceg az Intel. Le akar nyomni mindenkit, es el van szallva magatol (mint pl a BMW). Aztan jon a sokkal kisebb AMD es csinal egy olyan CPU-t, hogy az Intel csak pislog :)
Mert az AMD gyorsabb mint az intel. Es kisebb orajelen muxik. Kevesebbet fogyaszt, kevesebb tranzisztor van benne, kisebb az fsb-je, szoval mindenben szerenyebb es megis gyorsabb!
Wickey2004-12-17 11:50:52 // 594
AMD is rulez. Pont annyira, mint egy dízelautó. Kiszámolja, mennyi 2 meg 2, occsó.
A dízelautó is elvisz A-ból B-be, és occsó. Mármint üzemeltetni. :-)
Attie2004-12-17 11:44:04 // 593
Király! :) Akkor indítok: Intel rulez! :)
TtK2004-12-17 11:24:06 // 592
Na Intel vs. AMD vita úgyse volt még. :) Úgy már négy párt lehetne és még jobban pörögne a topic. :)
BFMSE2004-12-17 10:42:27 // 591
de az AMD az jo a BMW meg nem :)
TtK2004-12-17 09:09:40 // 590
Nem a motor jelölése eltérő, hanem az autóké. A BMW egy ideje úgy számozza az autókat, mint az AMD a processzorokat. :)
Ollah2004-12-17 09:07:37 // 589
Igen, öntsünk olajat a tűzre!!! :DDDDDDD
Ollah2004-12-17 09:05:32 // 588
Így van, köcsögök!!! :)))))))
Ollah2004-12-17 09:05:10 // 587
Azért írnak 35-öt, mert a 30 az egy turbós. Szerintem... De 3 littyós az a jelölés ellenére.
Ollah2004-12-17 09:04:00 // 586
Amiatt írtam, hogy igyekszünk tartani a lépést, mert az még izmosabb. Bár nem szabad elfeledni, hogy az biturbó dízel! Az egyik T alacsonyan tölt, a másik pedig "magasan". Így könnyű... :))) Mi következik ebből is: az Alfáé jobb! :)))
joe752004-12-17 07:14:19 // 585
Érdekes. a BMW honlapja szerint az 530d is és az 535d is 2993 ccm. Csak az 530 d esetében 218 LE és 500 NM míg a 535d esetében 272/560.
De minek azonos motornak két külön jelölés? Ez most vagy elírás, vagy simán hülyék a bajorok.:)
M-GEGE2004-12-16 23:40:45 // 584
új 3.0 V6-os alfa dízel? Ilyen emailt ti is kaptatok? Vagy már tudtátok?
250LE?
550Nm@1800?
Hmmm talán mégsem GTA-ra kell gyűjtenem?
Robi2004-12-16 22:40:19 // 583
Nem azzal van a baj. Csak az egyik henger néha megfeledkezik magáról. Olyankor egész mókás az alapjárat. De fordulaton magához tér.
Wickey2004-12-16 22:36:58 // 582
Ennyit a légfelesleggel működő dízelmotorról
Robi2004-12-16 22:36:19 // 581
Az enyém se kormol, hanem elégetlenül kinyomja az elporlasztott gázolajat. :)))
Wickey2004-12-16 22:29:29 // 580
Cöcöcö. Korom az speciel nem játszik. Minden más igen.
Robi2004-12-16 22:24:04 // 579
Azzal te se járnál jól. :)))
Wickey2004-12-16 22:22:36 // 578
Vagy koromtartalomra. :-)
Paco2004-12-16 21:31:57 // 577
Szerintem meg üzemanyagra :)
BFMSE2004-12-16 21:19:51 // 576
Nalunk auto eletkoros, teljesitmenyes, literes, szines, nyomatekos variacio lesz :)
Egyebkent ha mar diesel vs benzin szerintem inkabb a nyomatekra kellene a biztositast kitalalni :D
Robi2004-12-16 21:06:55 // 575
Szerintem is értelmesebb. Csak be ne hozzák hozzánk ezt az autó-életkoros hülyeséget, mert az oltári szopás lenne.
Paco2004-12-16 21:01:28 // 574
A legtöbb országban nem literre hanem teljesítményre mérik, szvsz értelmesebb is az a megoldás.
Wickey2004-12-16 21:00:22 // 573
Németeknél teljesítményre megy a biztosítás. Meg életkorra. Mármint az autóéra. Nálunk a 20 éves 2.5ös szívó dezső, meg a zsír új 2.5V6 biturbó benzines is egyforma kötelezőt fizet. Teljesítményben meg egy ötös szorzó van közöttük. A németeknél is kábé egyformát fizet, de ott a 20éves autót sújtó büntetőkategóriák miatt. Figyeljétek meg, átvesszük mi is a teljesítményalapú adót, megspékelve ezzel a kis szeretetbónusszal. De akkor felrobbantom a Parlamentet.
Paco2004-12-16 21:00:19 // 572
A 320 amúgy is 2.0 lenne, de 2.2 :) :)