Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia
gecsa2013-06-18 09:37:44 // 23852
	ecu-függő lehet a történet...
	
'''''2013-06-18 08:41:29 // 23851
	Mizooo írta,hogy a 159-nél forrasztani kell.A 159 2.4jtdm-nél biztos,hogy forrasztás nélkül megy az írás.
	
gecsa2013-06-18 08:21:03 // 23850
	van ahol kell... pl az enyémben is kellene, ha megcsináltatnám..
	
'''''2013-06-18 08:19:35 // 23849
	Nekem már párszor átírták a vezérlést de forrasztani nem kellett.
	
GTPeti2013-06-17 23:24:06 // 23848
	Le. ;)
	
WarbiRunner (Gyuri)2013-06-17 23:22:04 // 23847
	Az enyémről is letölthető a galetto-val az ecu tartalom? Valamiért nekem kiforrasztással chippelt Szabi. Vagy ha van 3 pólusúról átalakító kábel, akkor nincs para?
	
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-06-17 21:55:49 // 23846
	Tőlem 160 lehet kirándulok egyet  :)
	
GTPeti2013-06-17 21:34:28 // 23845
	Ha nem baj, akkor egyből az erre létrehozott "Olajtopicban" válaszolok. ;)
	
Manky9562013-06-17 21:28:25 // 23844
	Oké várom ,ha tudok segítek.
	
mizooo2013-06-17 21:25:57 // 23843
	Az EDC15 a motorvezérlő típusa a 159 1.9 és 2.4 JTDm EDC16-al megy azt nem lehet egyszerűen tölteni, hanem külön interface kell neki és forrasztani is kell. Ezt Manky-tól tanultam mert tervezem ilyen BDM interface beszerzését amivel ki lehet olvasni az EDC16-ot. jó lenne kicsit ezzel is foglalkozni :)
	
mreni2013-06-17 21:16:30 // 23842
	egyelőre az a baj,hogy a galletto-val nem bírok,majd írok mailt,hogy mi a para :)
de nem rossz ötlet
	
de nem rossz ötlet
'''''2013-06-17 21:16:21 // 23841
	Hülye kérdés:mi az az edc 15? Kell az nekem? :-)
	
Alfa GT-Csaba2013-06-17 21:02:11 // 23840
	Tölem csak 218km-re laksz :-)
	
Manky9562013-06-17 20:58:14 // 23839
	Én diag utána addig írom még rá nem bólintasz , van galettod , tudod le fel tölteni tudsz diaggolni , mi itt a baj ?! :) megírom én neked ha gyári a kocsid kipróbálod , és kész.
	
mreni2013-06-17 20:56:04 // 23838
	jaja,több mint korrekt,kár hogy az ország másik felén vagy :D
	
Manky9562013-06-17 20:54:09 // 23837
	25ezer forint :) sztem nevetséges.
	
mreni2013-06-17 20:47:26 // 23836
	Mennyiért írsz egy egyedi progit,ha nem titok? :) EDC15re
	
Manky9562013-06-17 20:34:26 // 23835
	Sajnos időhiányában ott csak szerintem edc 15öket fogok csinálni , azoknak a le fel töltése 1 perces művelet, tiéteket bdmezni kell , tök sok idő. Meg hát összevágni nem fogok semmit egy program írás nem fél óra nálam . De EDC 15öket már nagyon tudom egy diagolás után elsőre megírom jóra.
	
Alfa GT-Csaba2013-06-17 19:57:07 // 23834
	Akkor felesleges pénz kidobás!Tökéletes bele az 5w-40 !
	
'''''2013-06-17 19:44:28 // 23833
	Az enyémmel is kitalálhatsz valamit! :-)
	
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-06-17 18:26:47 // 23832
	Már annyit beszéltünk erröl, tényleg le kéne mennem :)
	
szivagyerek2013-06-17 16:59:34 // 23831
	Segítség!
AR 156 2002-es, 1.9jtd, 85kw elfelejt elindulni.. :)
Felső holtpont jeladó (fordulatszám érzékelő) hiba!
Hol keressem pontosan? (kuplung harang,vagy szíj tárcsa felől...)
Hogy is néz ki?
Egy képet esetleg valaki arról hogy hol találnám... :)
Köszönöm!
	
AR 156 2002-es, 1.9jtd, 85kw elfelejt elindulni.. :)
Felső holtpont jeladó (fordulatszám érzékelő) hiba!
Hol keressem pontosan? (kuplung harang,vagy szíj tárcsa felől...)
Hogy is néz ki?
Egy képet esetleg valaki arról hogy hol találnám... :)
Köszönöm!
hering*dani2013-06-17 16:42:05 // 23830
	1 kérdés! 2005ös(facelift) 147 es jtdm(gyári 120 ló) melyik olaj jobb a wr 5w40 vagy a pure energy 5w30? Most a wr 5w40 van benne nincs vele semmi bajom félre értés ne essék csak a pure energy-ről azt olvastam h egy korszerübb olaj jót teenék a mocinak ha következőre azt tennék bele vagy sem? részecskeszürő nincs az autóban!
	
Manky9562013-06-17 14:53:56 // 23829
	Ha lesz Kaposújlak ott leszek , ott okozunk valamit a gépednek :) megnézed milyen chipelve. Biztos tetszeni fog.
	
'''''2013-06-17 14:41:04 // 23828
	A legtöbben,ha meghallják a nevét,el vannak ájulva tőle.Még egy szaros garázsa sincs,ahová az ember esőben beállhatna.Legszívesebben visszaíratnám a progit és visszakérném a pénzt.Sajna ha elb@szok megint egy napot + felmegyek Pestre,már inkább hagyom a fenébe a 65.000-et.Majdnem ugyan ott lennék.
	
gecsa2013-06-17 14:37:18 // 23827
	jól van, rábeszéltetek..:)
	
mreni2013-06-17 14:28:55 // 23826
	az 5w-40 a gyári,sokkal csendesebb vele jobb hidegindítás stb.
de Te tudod
	
de Te tudod
gecsa2013-06-17 14:23:08 // 23825
	de akkor lesz mindkettőből 1 liter feleslegem... :)
egyébként, ha 10w40 a gyári előírás, akkor miért ne lehetne beletenni? :D
én is a wr felé hajlok jobban...
2 hét múlva eldől minden...
	
egyébként, ha 10w40 a gyári előírás, akkor miért ne lehetne beletenni? :D
én is a wr felé hajlok jobban...
2 hét múlva eldől minden...
WarbiRunner (Gyuri)2013-06-17 13:58:40 // 23824
	150e km-t mentem már a WR-el, tökéletes bele. Semennyire nem eszi ezt sem, nekem a maradékokból már van majd egy 5l-es kannányi már. Szerintem inkább WR-t tegyél bele, mint 10w40-et.
	
mreni2013-06-17 13:57:36 // 23823
	10w-t nem raknék bele...
	
gecsa2013-06-17 13:28:21 // 23822
	1.9 jtd 8v 105 lóerősbe most akkor melyik selénia a gyári előírás?
még itt az oldalon is, ha megnézitek, 146 esetén ebbe a motorba a turbodiesel 10w40-et írja, 156nál wr 5w40-et. most a 10w40 van benne, de lejárt a mandátuma. a 15ezer km alatt nem evett belóle egy cseppet sem..
érdemes kísérleteznem a wr-el, vagy ha ez már bevált, és van az előző csere után 1l elfekvőben otthon, akkor inkább maradjon ez?
más fajta olajat nem szeretnék bele rakni...
	
még itt az oldalon is, ha megnézitek, 146 esetén ebbe a motorba a turbodiesel 10w40-et írja, 156nál wr 5w40-et. most a 10w40 van benne, de lejárt a mandátuma. a 15ezer km alatt nem evett belóle egy cseppet sem..
érdemes kísérleteznem a wr-el, vagy ha ez már bevált, és van az előző csere után 1l elfekvőben otthon, akkor inkább maradjon ez?
más fajta olajat nem szeretnék bele rakni...
Alfa GT-Csaba2013-06-16 22:12:09 // 23821
	Tavaly én voltam igy,a gt-s haver nem jött,én kóvályogtam ott 2 órát,szar idő is volt ,eljöttem!!
	
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-06-16 22:08:20 // 23820
	Bizony te mentettél meg, ha te nem vagy ott akkor csak sétálgatok egész nap, mert nem ismertem senkit :)
	
Alfa GT-Csaba2013-06-16 22:04:44 // 23819
	De azért tegnap jót beszélgettünk a forró lámpa alatt!!!!!
	
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-06-16 21:57:20 // 23818
	Kár hogy nem jöttél AC _be tegnap a lap topoddal együtt :)
	
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-06-16 21:49:28 // 23817
	Á ez még a régi mezítlábas mint a Kossuth meg a fecske :) Jó ez így :D
	
Manky9562013-06-16 21:42:48 // 23816
	Kollár Szabinak inkább szerintem a VW konszern megy :)
	
Alfa GT-Csaba2013-06-16 21:34:20 // 23815
	rakjál bele füstszűrőt mint a cigarettába van!!
	
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-06-16 21:28:08 // 23814
	Amikor jól fel volt tekerve a boxocska és 2 be ha oda gyúrtam neki akkor kormól :) De ahogy beszéltük Tegnap az a dolga :)  Majd lefele fordítom a kipuff véget és akkor nem látszódik :D
	
Alfa GT-Csaba2013-06-16 21:11:47 // 23813
	ott is látni??Akkor az már jó :-)
	
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-06-16 20:59:47 // 23812
	Ó elég nekem a tükör hozzá fényes nappal :)
	
Alfa GT-Csaba2013-06-16 20:57:10 // 23811
	örülj neki,de az is kormol!!Nézd meg lámpa fénynél amikor mögötted vannak este nyomj egy kövéret,meglepődsz :-)
	
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-06-16 20:53:36 // 23810
	Kellett neked el adni a jó kis boxot :P
	
Alfa GT-Csaba2013-06-16 20:52:32 // 23809
	enyém is jobban fűstől és amig nem üzem meleg és letaposom neki olyan érzés mint ha torpanna
	
'''''2013-06-16 20:47:10 // 23808
	Alfacyti adott okot próbálgatni a Kollár féle programot.Sajnos lassabb az autóm,mint a régi progival és padlón még jobban is füstöl.Talán az egr kiírás miatt a fogyim is fél literrel feljebb ment. Összefoglalva:újabb 65.000Ft a semmiért! :-(((
	
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-06-12 12:32:12 // 23807
	Az mindegy hol zárod le, a lényeg hogy na jusson el a füst a pillangó szelephez. Nekem most az Egr előtt van ledugózva, de régebben utána volt lezárva, nem volt semmi változás. Adjál neki :)
	
sty2013-06-12 10:50:12 // 23806
	Hali,úgy gondoltam kitakarítom az EGR szelepet  de egy utal lehet hogy le is kellene vakítanom,igazándiból csak a fogyasztásom nőtt meg egy kicsit más probléma nincs vele,érdemes levakítani vagy tisztítás után rakjam össze?Ja és ha levakítom akkor gondolom a szelep alsó végén levőt kell?
	
WarbiRunner (Gyuri)2013-06-10 21:48:34 // 23805
	Pont azért írtam max-ot, vagy inkább célértéket, mert a FES kiolvasásomat átböngészve, nálam nem mindíg stimmel. 
A köztes adatokkal mi a helyzet? Tehát pl 1400-nál és 1700-nál van egy egy érték a 29mg-hoz. 1500-nál egy 30mg-os kéréshez hogy számol. Erre van infód? Valahogy biztos kalkulál, mert a FES kiolvasásban egész változatosak az értékek, nem diszkrét pontok közti ugrálásnak tűnik a görbe.
Az előtöltés...minden mindennel összefügg. Nincs rutinom a táblákkal, viszont logikusan végiggondolva nem annyira más történet.
Egyszer kalibrálva van, hogy mekkora nyomáson, mennyi idő alatt mennyi üa. kerül befecskendezésre.
Plusz egy "előtöltés", fordulat és igényelt mennyiség függvényében.
Innentől a táblázat amit linkeltél beállít egy célértéket a nyomásra a kért mennyiséghez. A kalibrációból kiszedi, hogy ugyanez a mennyiség a célérték nyomáson mennyi idő alatt jut be és mikor kell nyitni az injektort.
Azzal, ha nagyobb nyomáson ugyanannyit kérek az általad linkelt táblával, pont elérem, hogy rövidebb idő alatt jusson be ugyanaz a mennyiség.
Mondjuk alapjáraton nem jelentős a különbség, lehet a jobb porlasztásnak inkább van jelentősége mint annak a töredék foknyi főtengelyfordulatnak.
Viszont még egy kérdés, hátha tapastalatból tudod. Nálam a FES két üa. mennyiséget hoz. Egy fuel metering és egy total fuel q. Van ahol ezek jelentősen eltérnek. Mi ez a két mennyiség?
	
A köztes adatokkal mi a helyzet? Tehát pl 1400-nál és 1700-nál van egy egy érték a 29mg-hoz. 1500-nál egy 30mg-os kéréshez hogy számol. Erre van infód? Valahogy biztos kalkulál, mert a FES kiolvasásban egész változatosak az értékek, nem diszkrét pontok közti ugrálásnak tűnik a görbe.
Az előtöltés...minden mindennel összefügg. Nincs rutinom a táblákkal, viszont logikusan végiggondolva nem annyira más történet.
Egyszer kalibrálva van, hogy mekkora nyomáson, mennyi idő alatt mennyi üa. kerül befecskendezésre.
Plusz egy "előtöltés", fordulat és igényelt mennyiség függvényében.
Innentől a táblázat amit linkeltél beállít egy célértéket a nyomásra a kért mennyiséghez. A kalibrációból kiszedi, hogy ugyanez a mennyiség a célérték nyomáson mennyi idő alatt jut be és mikor kell nyitni az injektort.
Azzal, ha nagyobb nyomáson ugyanannyit kérek az általad linkelt táblával, pont elérem, hogy rövidebb idő alatt jusson be ugyanaz a mennyiség.
Mondjuk alapjáraton nem jelentős a különbség, lehet a jobb porlasztásnak inkább van jelentősége mint annak a töredék foknyi főtengelyfordulatnak.
Viszont még egy kérdés, hátha tapastalatból tudod. Nálam a FES két üa. mennyiséget hoz. Egy fuel metering és egy total fuel q. Van ahol ezek jelentősen eltérnek. Mi ez a két mennyiség?
Manky9562013-06-10 17:28:24 // 23804
	Szia, Nem.
Ez a tábla a rail nyomás ami itt van akkora a rail nyomásod , ennek vannak limiterei 3rom is különböző táblázatok . Ha pld ezt felírod 1500bar-ra akkor csak 1350 marad mivel a limitert nem írod mellé, és ebből van azért.Lehet sőőt biztos h picivel eltér , bár én diagoltam és nekem minden tökéletesen annyi volt amennyi a táblában. Picit rövidebb idő alatt ez tök más történet , ott már az előtöltést állítod. Biztos van igazság is amit mondasz . Én csak abból indulok ki amiket láttam , vannak német chipjeim is , van sok Kolláros van másé is, de egyik sem emel alapjáraton . De lehet van benne okosság ,mert ahogy én 1500barra teszem az enyém , nyomatékban dob rajta (elég sokat) .
De én alul nem nyektetem , így is szépen megy 2ezer után viszont odacsapok neki :)
	
Ez a tábla a rail nyomás ami itt van akkora a rail nyomásod , ennek vannak limiterei 3rom is különböző táblázatok . Ha pld ezt felírod 1500bar-ra akkor csak 1350 marad mivel a limitert nem írod mellé, és ebből van azért.Lehet sőőt biztos h picivel eltér , bár én diagoltam és nekem minden tökéletesen annyi volt amennyi a táblában. Picit rövidebb idő alatt ez tök más történet , ott már az előtöltést állítod. Biztos van igazság is amit mondasz . Én csak abból indulok ki amiket láttam , vannak német chipjeim is , van sok Kolláros van másé is, de egyik sem emel alapjáraton . De lehet van benne okosság ,mert ahogy én 1500barra teszem az enyém , nyomatékban dob rajta (elég sokat) .
De én alul nem nyektetem , így is szépen megy 2ezer után viszont odacsapok neki :)
WarbiRunner (Gyuri)2013-06-10 15:04:29 // 23803
	A táblázat csak azt mondja meg, hogy egy adott üzemanyag mennyiséget, milyen fordulatszámon mekkora max nyomással állíthat elő, nem?  Ez csak limit jellegű információ az alapjárati nyomásra, igazából a mennyiségről nem mond önmagában semmit.
Azt akarom ezzel mondani, hogy többlet üzemanyagot tényleg nincs értelme alapjáraton benyomni. Viszont picit nagyobb nyomáson, picit rövidebb idő alatt ugyanannyit már lehet értelme! Ha ugyanakkor kezd befecskendezni, de hamarabb befejezi, akkor ezzel előrébb jön az égési fázis is, javulhat a hatásfok, jobb lehet pl elinduláskor a nyomaték anélkül, hogy túlfogyasztást okozna.
Úgy gondolom kb ez az értelme, chip óta nem létezik hogy ezzel valaki lefulladjon, olyan könnyedén indul meg. Kereszteződésekben nyugodtan 2-esben maradhat ha még picit gurul a gép, nincs kínlódás, hogy vissza 1 ha nem akarok befulladni.
	
Azt akarom ezzel mondani, hogy többlet üzemanyagot tényleg nincs értelme alapjáraton benyomni. Viszont picit nagyobb nyomáson, picit rövidebb idő alatt ugyanannyit már lehet értelme! Ha ugyanakkor kezd befecskendezni, de hamarabb befejezi, akkor ezzel előrébb jön az égési fázis is, javulhat a hatásfok, jobb lehet pl elinduláskor a nyomaték anélkül, hogy túlfogyasztást okozna.
Úgy gondolom kb ez az értelme, chip óta nem létezik hogy ezzel valaki lefulladjon, olyan könnyedén indul meg. Kereszteződésekben nyugodtan 2-esben maradhat ha még picit gurul a gép, nincs kínlódás, hogy vissza 1 ha nem akarok befulladni.