Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

petholevente2019-04-25 22:07:27 // 29802
Sziasztok! Olyan problémám lenne, hogy hidegindítás után gyakran egyenetlen az alapjárat, sokszor fulladozik a motor úgy 20-30 másodpercig. Bele is remeg az egész kaszni. Aztán szép lassan kisimul. Aztán van, hogy melegen is hangosan, nagyon dízelesen jár, van, hogy néma csendben. Autópályáról lehajtva a dugóban araszolva sima csendes az alapjárat, majd szépen lassan hangosodik a kopogás. Van, hogy gázadáskor és gázelvételkor rándul egyet a motor, néha alig érezhetően, néha egész határozottan.
Sokszor alig van ereje az autónak (De tudjuk, hogy a turbó a végét járja, illetve a szelep nem tartja a nyomást)
Egyik tünet sem állandó.
Valakinek van bármi ötlete, hogy mi lehet a probléma?
Fojtószelep? szívósor? nagynyomású szivattyú? üzemanyag pumpa? Más?

(injektorok felújítva, rail végén a nyomásszabályzó szelep cserélve, lendkerék cserélve, egr-t map szenzort évente tisztítom)
zgi5212019-04-04 17:42:37 // 29800
Zolibácsi2019-03-19 21:41:44 // 29799
Kazes☻2019-01-25 18:19:02 // 29798
Egy újszülöttnek minden vicc új... mondhatnám... ;) de különben korábban a ruszkiknál eléggé bevált szokás volt nagy hidegben, viszont ahol még hidegebb van náluk, ott le sem állítják a verdákat... igaz dízel talán nincs is arra, csak benyás. :)
RomeoOne2019-01-25 17:22:15 // 29797
Dízel motor melegítés a hidegben török módra:
link
Zsolt1552019-01-24 06:46:42 // 29796
Király! Lassan már elfelehti az ember ezeket a gépekt. 🤔☺
Kazes☻2019-01-22 15:08:35 // 29795
Föckös2018-11-29 09:41:14 // 29794
tényleg?
...
linzenbold2018-11-29 06:17:20 // 29793
Nem egyenletlen az alapjárat, csak egyszerűen nem szépen jár. Olyan nagyon diesel-esen. Kicsit bemelegszik utánna meg egyik pillanatról a másikra simább lesz a hangja. És sajna MES nem segít, mert a 8v nem tud korrekciót.
frusciante2018-11-29 00:38:39 // 29792
Messel ránézel és egy perc alatt látni fogod h melyiken milyenek a porlasztók.... Az egyenetlen alapjáratnak millió egy oka lehet a porlasztók behugyozásán kívül..
linzenbold2018-11-28 20:51:00 // 29791
a "jobbik" 147 porlasztói szerintem sokkal rosszabb állapotban vannak. hallhatóan rosszabbul jár a motor. főleg hidegen
RomeoOne2018-11-28 20:32:13 // 29790
Porlasztók
linzenbold2018-11-28 20:31:07 // 29789
Sziasztok. Van a családban 2 teljesen egyforma 1.9jtd 8v 147-es, és az egyik egy literrel többet eszik ugyan olyan körülmények között. (ugyan ott, ugyan úgy, 90-el tempomattal). Ha ez még nem lenne elég nem is megy olyan jól amelyik többet eszik. Mi lehet a gond szerintetek? Hibakód nincs! hibajelenség annyi van még, hogy nagyon ritkán padlógáznál kőkemény fekete füstöt tol, de olyat, hogy a visszapillantóban nem látszik az út se. Ezt ritkán csinálja,és akkor is csak az első padlógázra következőnél már semmi. kb havonta egyszer fordul ez elő. valakinek valami tipp?
RomeoOne2018-11-08 10:31:35 // 29788
Rossz hír a dízeleseknek:

Sokat beszélünk az nyersolaj-kereslet és -kínálat alakulásáról, de az olajipart már egy ideje egy 2020-ban életbelépő szabályozási változás tartja lázban.

A TENGERI ÜZEMANYAGOK KÉNTARTALMÁT UGYANIS 3,5%-RÓL 0,5%-RA CSÖKKENTIK 2020. JANUÁR 1-JÉN.

A környezetbarátabb megoldás felé való elmozdulás nyilván üdvözlendő, azonban a szektor a változást 2025-re várta, amit viszonylag váratlanul hozott előre a Nemzetközi Tengerészeti Szervezet.

Nincs ugyanis elegendő kínálat alacsony kéntartalmú olajtermékekből, ezért a megfeleléshez a hajók egy részének a kezdeti időszakban várhatóan gázolajat kell majd töltenie a tankjába [...].

UGYANAKKOR A 2020-AS ÉV KÖRÜLI IDŐSZAKBAN EZ VÁRHATÓAN JELENTŐSEN MEGNÖVELI A GÁZOLAJ IRÁNTI KERESLETET, SZŰKÍTVE EZZEL A DÍZELKÍNÁLATOT A SZEMÉLYAUTÓK ÉS TEHERAUTÓK SZÁMÁRA.

Az elemzők többsége ártüskét vár emiatt a dízel crack spreadekben* (és ezzel egyidőben az eddig használt, magas kéntartalmú fűtőolaj árának összeomlását), ami az autós üzemanyagok piacát [...] várhatóan megbolondítja majd. Persze csak átmeneti lesz ez a hatás, de ezt az átmenetet egyes elemzők akár 3 év hosszúnak is el tudják képzelni.


*crack spread: Egy termék és a kőolaj jegyzésára közötti különbség.

Olaj hozott, olaj visz el
Piritu - 1.000.0002018-11-04 22:22:29 // 29787
Ha sokat jártak vele üres tankkal - ami nem a legegészségesebb a befecskendező rendszerre nézve - előfordulhat hogy azon a részen elkopik a mérő pályája.
ZsuTi2018-11-04 18:58:55 // 29786
Sziasztok Cartársak!

Szeretett Alfánk ( 159 1.9 jtd) üzemanyagmutatója nem a valós lrtéket mutatja, a nulla közelében hirtelen leugrik teljesen nullára, és ott marad, mintha az autóban semmi üzemanyag nem lenne, de közben meg tudunk vele tenni 100km-t.
Szerintetek mi a baj?
Az órával lehet a baj? Esetleg a tankban az üzemanyag érzékelővel történhetett valami? Találkoztatok hasonlóval?
Köszönjük a válaszokat,ötleteket!!
Wickey2018-10-21 20:06:09 // 29785
Ne is mondd, még a 145jtd-t addig chipeltük, hogy letiltott az ECU plausabilty test-en megbukott, előtte mondjuk még berezonált a kéttömegű a krafttól. A mostani autóm meg se tudom írni, mert a gyári nyomatékra van méretezve a váltó. Faszom a ZF6HP19-be... :)
Tocke2018-10-16 08:49:12 // 29784
Na igen, okádja a füstöt és igénytelenek a külsőre is, legalább mosná le. Összefüggést látok a kettő között.
RomeoOne2018-10-16 08:42:49 // 29783
Azt hiszem, hogy dízel :DDDD
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-11 20:25:35 // 29782
Suzuki is leáll és a Fiat is az 1.3 Mjet-tel...
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-08 11:28:33 // 29781
Honda, Peug is most jelentette be vége a fejlesztésnek...
Zsolt1552018-10-08 08:34:55 // 29780
A virtuális szex még igen, ha már ez a "jövő". 😁😁😁
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-07 22:30:46 // 29779
Jah persze, azt is kell aztán jön az alkoholmentes sör, a szexrobot meg az elektromos autó :)))
Zsolt1552018-10-07 21:04:07 // 29778
Mindegy. De mi még kiélvezzük/kiélveztük ezt is azt is. 🤓
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-07 16:53:31 // 29777
Nyomják az elektromos t, meg a hibridet...
Zsolt1552018-10-07 16:34:51 // 29776
A jelenlegi "ellenséges" környezetben egyenlőre nincs is értelme. 20 éve is majdnem temették a dízeleket, aztán ...
10 éve meg inkább csak gázolajosok voltak a palettán. Ki tudja mi lesz 10 év múlva?
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-05 21:58:36 // 29775
Volvo már rég nem a PSA val dolgozik együtt... saját fejlesztésű d4, d5 motorjai vannak... ezeket nem használja már, ami van eladja és ennyi...
Zsolt1552018-10-05 21:52:58 // 29774
A Volvo a Fordét,a Nissan a Renault dízeljeit használja. Az idei év autóját - Volvo - 7 féle motorválasztékkal kínálják, ebből 4 dízel.
WarbiRunner (Gyuri)2018-10-05 21:44:50 // 29773
Érdekes beszámoló, érdekes felvetésekkel :-)
Majd az idő igazolja, vagy cáfolja. Egyelőre mindenki az okos villanyautó írányba megy, de senki nem látja még, hogy mi lesz ebből. Jósolhatatlan, hogy a népnek kelleni fog e az 500 dolcsis teló :-) Jó előadás lehetett!
Liquid2018-10-05 20:39:29 // 29772
hogyne :)
RomeoOne2018-10-04 23:25:09 // 29771
Azt ugye vágod, hogy a Porsche-kban most vannak dízelek? :))
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-04 22:58:52 // 29770
A Volvo, Nissan sem fejleszt már új dízelt...
Liquid2018-10-04 22:58:06 // 29769
Ferrari, Tesla, Caterham, TVR... :D
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-04 22:54:36 // 29768
Toyota lexus pl... sorra jönnek no para
RomeoOne2018-10-04 22:45:53 // 29767
Porsche :DDDD
RomeoOne2018-10-04 22:45:29 // 29766
A múlt héten voltam Hernádi Zsolt, a MOL vezérigazgatójának az előadásán. Nagyon karizmatikus ember, jó meglátásokkal. Már 17(!) éve a MOL vezérigazgatója és Közép-Európa legnagyobb olajvállalatává tette a MOL-t. Érdekességképpen elmondta pl. azt is, hogy ők már Közép-Európa legnagyobb kávézó lánca is, a MOL kutakon lévő Fresh corner kávézókban napi 28 ezer csésze kávé fogy. (Ugye ezt kezdik is már "kiszabadítani" a benzinkutak "fogságából", már megnyílt Pesten az első önálló fresh corner kávézó a Károly körúton)
Az előadás témája a MOL 2030-as stratégiája volt. Nagyon érdekes volt, ahogy Hernádi elmesélte, hogyan irányítja a céget, hogyan hoznak döntéseket. És hogy hogyan próbálják kitalálni a jövőt. Mert ugye egy cég menedzsmentjének alapvető feladata, hogy ha hosszú távon a piacon akar maradni, sőt, növekedni akar, akkor meg kell látnia a piaci trendeket, ki kell találnia, hogy mire lesz majd igény.
Hernádi azt mondta, hogy 2030-ra a bevételeiknek már csak 50%-át várják a bevételeiknek az üzemanyag gyártásból. Ők a villanyautók részarányának folyamatos növekedésével és a hagyományos üzemanyag igény csökkenésével számolnak. Pl. a benzinkutaikat sem benzinkutaknak hívják már, hanem következetesen töltőállomásnak. Ez tudatos dolog. Folyamatosan dolgoznak majd a villanytöltők kiépítésén is.
Amit mesélt, hogy egyszer egy hétre kapott egy Tesla S-t. Azt mondta, hogy akkor értette meg, hogy miért ebbe az irányba kell menni.
Előtte példának felhozta Steve Ballmert, a Microsoft volt elnökét. Aki, mikor bejött az Apple az első iphone-nal, akkor lelegyintette, hogy 500 dolláros telefonra nem lesz kereslet. Azt meg nem kell magyarázni, hogy hol tartunk most. Vagy pl. a Nokia. Aki anno elsőként csinálta meg az érintőképernyős telefont, de aztán berakta a fiókba, hogy erre nem lesz szükség, aztán a világ legnagyobb telefongyártójából, szépen egy nagy 0 lett.
Hozott még pár ilyen példát, és ezzel állította párhuzamba a Teslát, mint egy új kor előfutárát. Itt nem arról van szó, hogy van egy villanyautó nagy hatótávval. Itt kb. olyan a különbség, mint egy nyomógombos és egy érintőképernyős telefon között. Az alapvető koncepció más. Az autó már sok évtizede 2 vagy 3 pedál, egy kormány, esetleg vmi rádió a középkonzolon. A Tesla pedig ennél sokkal többet nyújt. Emailt írsz vele, elérsz mindent távolról, mint ha csak a számítógépről vagy a telefonról tennéd, ilyesmik. Persze nem Tesla fényezés volt az előadás, azt is elmondta, hogy ezt már felismerték más autógyártók is és ebbe az irányba megy most mindenki, villany meg "okos"autók. És erről a trendről nem maradhatnak le, különben elmegy mellettük a világ.
Mikor vége volt, kint állt a zsír új Audija, asszem A8. Nem tudom, de kcisit megtorpantam előtte. Az a kocsi inkább egy hajó. Hatalmas. Óriási felnik, meg ez a villanyautós feelingű ledes világítás. Körbenézegettem azért :D
Szóval érdekes meglátások voltak, hasznos előadás volt. Más világ jön. Nem az van már, mint 200 éve, hogy ugyanolyan volt az élete még az ükunokának is, mint az üknagyapjának. Ha nem követjük a változásokat, akkor nagyon hamar "megöregszünk". Olyan gyorsan változnak a dolgok, hogy ha az ember nem követi a trendeket, azt veszi csak észre 10 év múlva, hogy nem érti mit csinálnak a fiatalok. Én pl. ezért próbálom mindig megnézni, hogy mit csinálnak az aktuális 15-17 évesek, ha egyszer gyerekem lesz, ne olyan legyek, mint öreganyámék, hogy azt se tudják eszik vagy isszák az internetet. Insta, snapchat, VR, stb. mindenbe bele kell kóstolni, hogy képben legyél...
Csabi2018-10-04 22:39:28 // 29765
Na, hányról tudsz? :)
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-04 22:02:43 // 29764
Kevesen vesznek turbó benzines... a legtöbb az a max 1.6ig lévő benzines
forrasr2018-10-04 21:55:44 // 29763
ez így van, de a modern kori benzinesekbe is jut már bonyolítás koromszűrő stb. majd ezekben is gyűlik a km és lesz igény alkatrészre :)
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-04 21:50:10 // 29762
Benzinesekből is rengeteg a 300e km felett futott, csak azoknál nincs kettőstömegű, porlasztó, nyomásszenzorok, turbó stb...
forrasr2018-10-04 21:41:13 // 29761
osztom a véleményed, ha újonnan tolná bele még lehet elkerülne némi lerakódást (nagyon feltételes módban értve-mert kitudja milyen káros hatást vált még ki), de akkor meg sok km-alatt annyi pénzt költesz az adalékra amennyiből cseréled a kényes részeket.150e+ meg még kitudja mennyi km-nél meg már jó eséllyel több gondot okozhat mint hasznot.
Liquid2018-10-04 21:06:54 // 29760
véleményem szerint sehova, semmilyen adalékot
Roadster2018-10-04 20:59:59 // 29759
Nem az utóbbi témába vág, de mivel nincs vele tapasztalatom így kérdezek inkább. Használ valaki a gázolajhoz valami dpf tisztító vagy tisztítást segítő adalékot? A webshopokban több félét is találni, de egyenlőre kételkedem benne, hogy egyáltalán hasznos e ilyesmit keverni az üzemanyagba...
forrasr2018-10-04 20:55:55 // 29758
gondolom ebben közrejátszik a dízelekkel megtett nagyobb km-szám miatti többlet igénybevétel is, ami valahova át fog tevődni, ahol szintén várható fokozott alkatrészigény, max ha nem belsőégésű motorokról van szó majd más alkatrész fog fogyni-bár tény, hogy önmagában a villanymotor jóval kevesebb alkatrészből áll, de azért ezekben a villany csodákban van jó pár dolog még a villanymotor körül ami elromlik majd.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-04 20:37:27 // 29757
ha nem lesznek dízelek és még alkatrészezni fogok nálunk vissza fog nyalni az biztos, az eladott alkatrészeinknek nagyobb százalékát azokra adjuk el még úgy is, hogy arányaiban itthon 1/3-a az arányuk a piacon
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-04 20:27:05 // 29756
például azért, mert lassan minden autógyártó beszünteti a dízel gyártását...
Zsolt1552018-10-04 20:21:01 // 29755
Jelenleg igen.
Zsolt1552018-10-04 20:20:34 // 29754
és akkor még nincs benne az a darabszám, ami várhatóan a védővámok miatt, nem is lesz ott eladható. Senki nem akar válságot. Melyik kormány nem akar egy kis gyors adóbevételt? Egy rendelet és jönnek az idő előtti autócserék. Jól járnak a bankok is, meg Te is, mert új(-abb) autóval járhatsz. Meg pörög a piac.
Piritu - 1.000.0002018-10-03 13:02:47 // 29753
Az szinte egyértelmű hogy két kocsi a megoldás. Egy kicsi benzines (nem turbós) vagy villany és egy utazólimuzin, ami lehet kormos is.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak