Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Milyen a jó olaj?

Jimmi T.2018-01-20 14:12:21 // 6577
igen, ez rendben van.
a lényeg szerintem: a motor lelke az olaj , ezért nem spórolok rajta.
Jani552018-01-20 10:49:17 // 6576
Jó, hogy megtaláltad és kiraktad. Mindig írtam-mondtam, ez a legfontosabb.
frusciante2018-01-20 08:58:12 // 6575
Szép lassan megértünk minden feliratot a dobozokon.... :)
Kazes☻2018-01-19 22:02:45 // 6574
Thx! :)
Piritu2018-01-14 16:53:49 // 6572
Nem tudom, de minden nap ránézek az oldalra...
Kazes☻2018-01-14 15:27:28 // 6571
És a következő még érdekesebb lesz... Mikor jön?! :)
Kazes☻2018-01-14 15:18:42 // 6570
Klafi! :)
Piritu2018-01-14 15:07:26 // 6569
Késésben vagy. A világ már túllépett a 30-as olajokon, van már 0W10-es olaj is :-DD
VV62018-01-14 10:43:49 // 6568
Érdekesség. Mazda RX7 (wankel, szívó) utólagos olajhőmérője keményebb hajtáskor felmegy 140 fokra!
Ehhez képest mit ajánlott a gyár? 10w-30-at. Persze az emberek itt is öntenek bele mindenfélét...
Piritu2018-01-12 17:55:37 // 6567
Itt a folytatás :-)
frusciante2018-01-02 17:22:31 // 6566
Nemrég láttam én is a folytatásra kíváncsi leszek. Nagyon jónak tartom a Gajdán tanár uras videókat.
Zsolt1552017-12-31 09:08:34 // 6564
Igaz.
Zsolt1552017-12-31 09:08:01 // 6563
"... Halvány fogalmuk nincs, mekkora károkat lehet okozni a motornak egy rossz választással ..." Sajnos ez így van.
Zsolt1552017-12-31 09:05:21 // 6562
Biztos ide akartad írni? :-)
Piritu2017-12-30 19:47:07 // 6561
Nekem mindenről is van :-)
frusciante2017-12-30 13:03:14 // 6560
Gondolom kintről jött... Merthogy itthon nem kapható úgy tudom... Tényleg bérelni kell havi 50€ ért az akksit?
Dévid2017-12-30 12:36:30 // 6559
Nem meglepő, hogy erről IS volt fényképed. :)
Jani552017-12-30 09:09:59 // 6558
Nagyon is jó olaj az: AGIP Racing 10w60 4T (direkt motorkerékpárok részére).
VV62017-12-30 06:22:37 // 6557
Látod, pont ez a hozzáállás nem vezet sehová, amikor nem tisztelsz másokat.
Attól, hogy nem használtam TS motort, még érdekelhet, nem?
Ki vagy te, hogy eldöntsd, kinek szabad vitatkozni és kinek nem?
Te tudod, mi megy végbe egy TS-ben, ami más motorban nem? Akkor miért nem írod le?
Na és a kedvencem: minden más motor szar! Nevetséges. Ezek nem érvek. Legfeljebb az oviban.
Szóval kivel nem éri meg vitatkozni...?
VV62017-12-30 06:06:10 // 6556
Én épp a te stílusodról gondolom ugyanezt.
VV62017-12-30 06:05:04 // 6555
Na látod, ez érdekes ábra! Már csak az a kérdés, miknek a hőmérsékletéről van szó?
Levee156SW2017-12-29 21:05:51 // 6554
A hengerfej kornyeken joval melegebb van-kulonosen 2.0 JTS- nel, az ultraszegeny keverekes (akar 1:65 benzin-levego tomegarany)uzemmod miatt. Igy itt teljesseggel megertem a 10-60-at (es hogy a kesobbi/offos GDI motorokbol ez az uzemmod kikopott-kicsit megbutul a befecskendezesi kep, mar lyukad is ki a dugo...)
Tocsa2017-12-29 20:06:57 // 6553
Ha már tapasztalat. A 145 QV -be Selenia Star 5w-40-et használok azt nem eszi-ette . Sajnos egy ideje ácsorog szegényke a tető alatt. Amíg 10-40 volt benne azt ette még felújítás után is ezután váltottam mások tanácsa alapján. Még érdekes lehet hogy a hidrotőkék se szeretik a 10w-40 et !
berobbantam2017-12-29 19:46:31 // 6552
Helo
Csak egy érdekesség gyártókra.A fiat 1.r 12 szelepes motorja 10w40 el jött ki.El is koptak a vez.tengelyek 40-50 k kilóméter alatt.Az ok.A tengelyt kenő olajzó pókon tul kicsik voltak a furatok,ami eldugult ettöl az olajtol.A gyár módosított 5w40-re.Evvel már nem jelentkezett ez a probléma.Voltak viszont akik inkább a furatokat bővítették.És nem értették hova lett az olajnyomás.Sok ok lehet a gyári ajánlás megváltoztatására.
enzo2017-12-29 15:50:52 // 6551
Az egészséges vitával szemben semmi kifogásom. Sőt nagyon hasznos dolog. Viszont vannak olyan emberek, akikkel nem lehet és olyanok mint te, akikkel nem érdemes, mint már azt ecseteltem. Ha jól tudom, soha nem használtál TS motort. Ne hasonlítsd már a többi offos szarhoz. Honnan tudod, hogy egy dupla gyertyás motorban mi megy végbe? Én használtam benne 40-es olajat és fogyott. A 10w60 viszont negyed annyira sem. Valószínűleg a sokkal jobb meleg viszkozitásának köszönhetően.
Laca622017-12-29 15:02:12 // 6550
Egyszerűen nem értem,miért tudsz ilyen lekezelő,mindentmegmondó ,csak az én véleményem fasza stílusban írogatni..Itt nem olyan emberek írnak,beszélgetnek akik erre vevők.Ha van tapasztalatod,mondd el,lehet,hogy sokan tanulnak belőle és sok szép Alfás kilómétert fognak megtenni a szeretett autójukkal.De a stílusod az nem ide való ...............
Jimmi T.2017-12-29 14:15:50 // 6549
Tudom hogy nem teljesen ide való , de mégis :
A motorom lég és olajhűtéses, gyárilag AGIP Racing 10w60 -al felöntve . Nem is járt abban más, 10.000 km-enként. Ajánlottak mindent Castrolt, meg japán vackokat .

35-40 °C-ban is motoroztam sokszor , városban.
Közel a 100.000 km-hez most cseréltünk vezérmű tengelyeket .
Ismétlem lég és olajhűtésnél .

A Budaörsi szervizt ( ahova járok már 7 éve ) miután bevette az MKB, mindjárt lecserélték az alap olajat Seleniáról Agipra. A tematika egyszerű, Seleniát megemelni 30-40%-al és majd fogy az Agip is .
Azóta viszem az olajat (Selenia )
öszegezve nálam
Moto Guzzi -- AGIP 10W60
Alfa Romeo -- Selenia (eddig Star , a legutóbbi cserétől meg azt mondják hogy K )
Jimmi T.2017-12-29 14:03:16 // 6548
ez szép , multiairhez nem volt ?
Forró2017-12-29 13:58:07 // 6547
Nem nagyon kívánok beleszállni a vitasorba, pusztán érdekességképp egy képet szúrok be anno főiskolai diasoromból, hogy azért kezeljük rugalmasan azt az elfogadott 100 fokot.
Piritu2017-12-29 13:52:41 // 6546
ez egy Interspar polc Tarvisioban :-)
VV62017-12-29 11:29:26 // 6545
Na, ebben az esetben aztán tényleg okafogyott a topic, hiszen 80000km-t bármelyik olajjal elpöfög a motor.
VV62017-12-29 11:25:44 // 6544
Ilyenkor nem világos, miért szállsz be, ha rögtön utána megmondod, hogy kiszállsz? Azért, hogy ne lehessen válaszolni?
Ezek viszkozitási indexek, de van kapcsolatuk a hőmérséklettel. Szerintem senki nem tudja megmondani, mekkora az olaj hőmérséklete egy adott ponton. Talán a gyárban tudják, de az se biztos. Mindenesetre egy általánosan ismeretlen tényezőre nem hivatkozhatsz úgy, mint perdöntő tényre.
Ezért egyelőre maradok az általánosan elfogadott 100 foknál meg annál a ténynél, hogy egy Alfa Romeo-motor sem az űrből jött és nagyon-nagyon hasonlítania kell a többi motorra, amelyeknek szintén 100 fokot mutat a hőmérője üzemi körülmények között, és amelyekbe szinte minden gyár egy 30-40-es olajat írt elő. És többnyire nem írták oda, hogy csak és kizárólag Selénia tölthető bele. Odaírták a viszkozitást, aztán szevasz. Mind hülyék voltak?
Mindezzel együtt én sose mondtam, hogy márpedig a 10w-60 Seli nem való a TS-be. Csak azt szerettem volna, ha valaki megindokolja, hogy miért csak az a jó és a korábban ajánlott meg miért nem. Az autótörténelemben nem egy példa van arra, hogy a gyártó cég hibásan állapította meg a szükséges motorolaj tulajdonságait. Én mindenesetre örülök, ha tanulhatok valamit.
Ezenkívül pedig nincs abban semmi rossz, ha az embernek van véleménye és ez a vélemény nem ugyanaz, mint mások véleménye. És abban sincs semmi rossz, ha erről vitáznak. De a vita nem azt jelenti, hogy a hangosabban kiabálónak van igaza.
Azzal nem értek egyet, hogy a "valahol" bekötött olajhőmérő által mutatott érték nem jelent semmit. Egyrészt az Alfákon van gyári olajhőmérő, másfelől más autókon is előfordul. Az értékeket össze lehet hasonlítani és következtetni lehet belőlük.
Enzón kívül ki javasolja még a Tesco-olajat? ;-)
Dévid2017-12-29 11:17:13 // 6543
Erről van egy történetem, nézegettem a tescos olajokat az üzletben, aztán megszólított egy bácsika, hogy bátran válasszam, mert ő is csak ilyet használ a kocsijában, gond nélkül. Picit csúnyán nézett, mikor közöltem, hogy csak a láncfűrészhez viszem, lánckenő olajnak, mert maximum arra jó. :)
enzo2017-12-29 09:49:17 // 6542
Így van, tehát nem a sűrűségét jelöli, hanem a hőtűrését. Azon a hőfokon ahol a 40 elveszìti a viszkozitását, ott a 60 köszöni szépen jól van. És most ne gyere nekem egy 100 fokot mutató olaj hőfokmérő értékével. Inkább vizsgáld azt, hogy a henger falán szolgálatot teljesítő olajfilmnek mennyi a hőmérséklete, vagy a hajtókar csapágyainak 6-7e fordulaton, de írhatnám a főtengely csapágyát is. Azt nem értem, hogy ilyen szaktudással miért nem vagy az egyik nívós autógyár motorfejlesztési részlegén iszonyú nagy pénzért, a sok kutyaütő mérnök helyett. De én itt most kiszállnék, mert ahogy édesapám szokta volt mondani " Bizonyos embereķkel ne vitatkozz, mert ha lesűlyedsz a szintjükre, ott már megölnek a rutinjukkal ". TESCO olaj mindenkinek!
Jani552017-12-29 08:45:07 // 6541
Urak! Nem szeretném borzolni a kedélyeket sem olajtémában, sem vezérműtengely-témában, de:
Tessék tudomásul venni, hogy NEM 1millió km, és NEM 50év volt a tervezési szempont!
Az elmúlt kb 20 év gépjárműmotorok (típusok válogatja) 80-100ekm, a kocsiszekrény úgy komplett 6-8-10év. Ez az alap, ez legyen a legfőbb kiinduló szempont, mert ez volt a tervezett élettartam. Vásárláskor ezt kínálták, ezt vettük, ezt kaptuk, ennek függvényében vannak, legyenek elvárásaink amik semmiképp nem lehetnek irreális mértékűek. (ezek is a gyártó által előírt és megfelelően dokumentált szervizmunkák betartásával) AZ ÖSSZES TÖBBI AJÁNDÉK!
Tehát, a gyártó által ígért határadatok fölött, sőt sok esetben kétszeresen, háromszorosan, ötszörösen túlteljesített gépek esetében min is problémázunk? (ha a 60ekm-t teljesített motorban a vezérműtengely mérhető kopást mutatna, az probléma lenne... de pl a felhozott példán láthatóan nem erről van szó)
Poló2017-12-28 22:56:01 // 6540
Remek megoldás, így már értem, hogy elkopik...
Liquid2017-12-28 22:44:20 // 6539
a JTS-nél sajnos én is sok irányból hallok vezérműtengely kopásról
Poló2017-12-28 22:32:57 // 6537
A vezérműtengely nem a hidrotőkét éri el, hanem a szelephimbát. Azon meg van egy görgő. Szóval annyira nem szabadna elkopnia annak a tengelynek. A képen a piros nyíl mutatja a görgőt a himbán. Tőle jobbra a furatban helyezkedik el a hidrotőke, arra van rápattintva a himba.

Piritu2017-12-28 20:40:37 // 6536
OFF
"Mi a gond a hsz-al?" - Ha nem érted, akkor úgy érzem innentől felesleges bármire reagálnom. Ha nem akarod érteni, akkor még rosszabb a helyzet :-((
ON
VV62017-12-28 20:10:19 // 6535
Erről van szó. És az a vicc, hogy végül minden autós topicban minden típussal ide jutunk: cseréld gyakran az olajat és figyelj a szintre, a többi nem számít.
VV62017-12-28 20:07:15 // 6534
így van, és ezért egy Alfa Akármi vezérműtengelyének kenése nem különbözik egy Bármilyen Bármi vezérműtengelyének kenésétől, vagyis bármilyen olaj el tudja végezni.
Piritu2017-12-28 19:37:11 // 6533
Simán lehet ez is.
Dante2017-12-28 18:55:15 // 6532
Nekem volt JTS-em. 2002-es, kezdeti széria amik állítólag főleg hajlamosak vezérműtengely bütyök kopásra.

Aprólékosan meg is néztem is vezérműtengelyeinek bütykeit utolsó vezérműszíj cserekor, ~170.000 km-nél.
Szegény autóban megfordult mindenféle olaj az elmúlt 12 évben amíg vissza tudtam követni a szerviz történetét. 10w40, 10w60, 5w50.
Előző tulajok többsége 10w40-el használta, viszont elmondásuk alapján (igen, beszéltem velük) egy dologra odafigyeltek mind a ketten, arra hogy mindig min-max között legyen az olajszintje. Szóval ilyen téren figyeltek az autóra, mint ahogy én is.

Namármost bütyök kopás nem volt látható, se a szívó se a kipufogó oldali vezérműtengelyen, gyakorlatilag mintha újak lennének úgy néztek ki.
Nálam az utolsó 30ezer km-en 10w60at kapott, de nyilván nem ez mentette meg a bütyköket a kopástól.

Valószínűbbnek tartom hogy azért kopnak a bütykök a 40-es olajjal, mert magasabb olajfogyasztással jár a hígabb olaj. Így aki nem nézi és nem tölt utána mikor kellene, a megengedettnél kevesebb olajjal fog járkálni --> kevesebb olaj, kisebb olajnyomás, mindemellett nagyobb hőterhelést is kap az olaj, és így tovább...

Igen, tudom, ez egy autó a sok ezerből, ezért nem lehet ebből az egy példából túl sokat tanulni.
Piritu2017-12-28 18:38:46 // 6531
Meglátások szerint két teljesen különböző kenési feladatról van szó.
A főtengelynél nyomás/áramlás alatt egy tengelyt teljesen körbevéve folyik a kenés. A vezérmű bütyöknél se nyomás, se áramlás és csak egy ponton, ahol éppen eléri a hidrotőkét.
Piritu2017-12-28 18:35:12 // 6530
hsz 6211 :-)
Anno valahol innen indultál a hitetlenkedéssel :-DD
VV62017-12-28 18:04:29 // 6529
Azért egy vez.tengelynél sokkal kisebb erőhatás van, mint mondjuk a főtengelynél. Ha ide kell a 60-as olaj, akkor oda mi kell, kátrány?
Az 5w-30 hogy jön a képbe? Én még nem említettem egyszer se.
VV62017-12-28 18:01:45 // 6528
Mérnökök ezrei 5 évig úgy gondolták, jó bele a 40-es olaj, majd rájöttek, hogy mégse...legyen inkább 60-as.
Ez az egyik.
A másik pedig az, hogy mindez majdnem 20 éve történt. Az akkor kapható olajokból egy se maradt mára. Kivéve a 20k-t...
Mi a gond a hsz-al? Furcsa, hogy valaki igazat ír és nem kamuzik, mi?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak