Fórum >> Típusok >> 159

Giuntini2018-09-28 07:57:39 // 111978
A másik, a 2,4-ben másképp viselkedik az automata. Az 1,9 kényelmes haladást tesz lehetővé, a 2,4 visszaváltogat 35-ig, ott a sport gomb is ami az 1,9-nél nincs. Szerintem a 2,4 sokkal jobb automatával mint kézivel.
Shadin2018-09-28 07:24:38 // 111977
Manapság minden kókler tud vezérlést cserélni :-)
Csak pl rögzítőt nem vesznek hozzá és fingjuk sincs hogy kell a feszítőt JÓL beállítani :-(
Liquid2018-09-28 00:01:38 // 111976
Ha benzinest akarsz és a TBI drága akkor jó lesz a JTS, mivel nincs más :)
A V6 is JTS, Holden-féle blokkal.
Ezenkívül van még 2.4-es dízel, de Brerából én se vennék dízelt.
V.Tomi.145-146 🍀2018-09-27 23:50:02 // 111975
Köszönöm a válaszokat! Akkor ebből az jött le hogy a JTS is jó.
Én azért is kérdeztem mert régebben panaszkodtak rá facen és ez így bennem maradt.

V6ot kereset legelőször, és külföldről.
RomeoOne2018-09-27 22:31:40 // 111974
Nocsak? Vége a szerelemnek?
gecsa2018-09-27 21:51:53 // 111973
Én sosem láttam még! :D
Motomi802018-09-27 21:11:52 // 111972
Skacok! Meg lett az autó csattogásának az oka! Porlasztóval kezdtem. Azok tökéletesek. Utána szívosor. Az is pipa. Még mindig csattogott. Ma elvittem olajat cseréltetni meg szűrőket. Meg átnézetni a vezérlést. A vezérlés majdnem új. Viszont nem volt jelen. Most csodás hangja van. Végre!
Giuntini2018-09-27 20:22:29 // 111970
Ma ismét "jó dolog" történt velem! Tekertem egy jó tolatáskor, és egyszerre minden elment. Kormányszervó, generátor, klíma. Leesett a hosszbordás szíj. Valószínűleg nem magától, hanem a kettős tömegű ékszíjtárcsa adta meg magát. Holnapi napra meg van a program...
WarbiRunner (Gyuri)2018-09-27 18:51:38 // 111969
:-DDD Az automata nem arról szól. Automatával nyugisabbnak érzed az autót akkor is, ha ugyanúgy tiprod. Egyszerűen ennyivel több időd jut merengeni attól, hogy a bal láb pihen, a kéz nem nyúlkál :-D Én tudom élvezni a feszkó mentes csapatást. Mondjuk a kormány fülek kellenek, mert kanyarokban úgy az igazi.
Zolibácsi2018-09-27 17:38:28 // 111968
Ültem tegnap egy 1.9 16v automata 159 ben. Haaat 2.4 után nagyon fura volt. Teljesen leszedalva éreztem magam. Automata nem hozza ki belőled az állatot, és a - 100 lóerő sem. Mondanám hogy tökéletes utazó autó ha nem kell az erő.
WarbiRunner (Gyuri)2018-09-27 16:25:33 // 111967
Ha az itthoni kínálatból akar választani, akkor elég elméleti a kérdés, nagyjából nincs is más mint 2.2 JTS, vagy 2.4 jtdm. Egy V6 van értelmezhető állapotú, az vagy jó, vagy nem :-) Mire használná?
Giuntini2018-09-27 16:12:26 // 111966
Mentem vele, teljesen jó. Holnap kíváncsi leszek a pályán....
Szabolcs 1592018-09-27 15:32:09 // 111965
Ha a map sensor jó akkor alapjáraton és gyújtás on is 0 kell mutatnia a turbó nyomás mérőnek
Giuntini2018-09-27 14:17:05 // 111964
Kicseréltem ma a MAP szenzort. Eddig a jelenség az volt, hogy gyújtást ráadtam és az első osztásmál volt a turbónyomásmérő. Hideg motornál ott maradt, meleg motornál beállt alapjáraton 0-ra. De gyújtáson mindig az első osztásnál volt.
Csere után gyújtásnál is 0-n áll alapjárat 0, és mintha nem lenne olyan izgága a turbónyomásmérő. Holnap megyek autópályán és akkor letesutelem, de biztos hogy a MAP szenzor volt a ludas a hibás töltőnyomás értékek miatt.
Liquid2018-09-27 14:08:09 // 111963
Attól függ mire kell neki..
Ha csak hobbi, akkor V6, ha már egyszer...
Ha viszont tickelni kezd a szeme a 15+ fogyasztás említésétől, akkor inkább 2.2 :)
Én biztosan V6-ot vennék.
redbulz2018-09-27 13:32:26 // 111962
Szintén 25000 km óta van meg a 2.2 JTS-em, most van benne 223000, kb. csak a motorhoz nem kellett még nyúlni. DZ is azt mondta, hogy tapasztalatai alapján nem különösebben problémás jószág.
Gyapi Ɨ|ѯ2018-09-27 13:21:56 // 111961
Nekem a 2.2 JTS-ben 25e km alatt csak egy 1800 forintos tömítést kellett cserélni, olajat egy cseppet sem fogyaszt.
Egyébként a V6 is JTS, ha ilyen alapon indulsz ki.
Smith2018-09-27 11:42:39 // 111960
Ez nem is drága. Lehet veszek egyet tarcsiba :)
Ha jól látom a listát, belemegy a gyári bi-xenon helyére is.
antonov2018-09-27 10:13:39 // 111959
Ja saját képem is van, itt jobban látszik a difi.

antonov2018-09-27 10:04:16 // 111958
A csatolt képen látható a különbség az égett és az új foncsor között. Az égett csak egy vékony sávban világít előre, a kocsi elé alig. Én egyébként ilyennel xenonosítottam. Szerintem a gyári xenonos projektora is hasonló.

Erhard 242 (Pure Energy)2018-09-27 10:03:55 // 111957
akkor az eredeti hamisítvány :DDD
Kazes☻2018-09-27 09:59:34 // 111956
Na, jaaa... főleg, hogy jópár itt készül Magyarországon! Anno még én is gyártottam /gyártattam párat! :-D
pdudas2018-09-27 09:57:37 // 111955
Lentebb emlitett villogo Xenon problemas 159-en olvadnak a hatso lampak.
Szerelo szerint a feszultseg OK.

Mindket oldalon latszik, hogy a muanyag meg van folyva az izzo folott - holott az nem er hozza. Az izzo a szabvanyos teljesitmenyu (nincs felcserelve a heyzetjelzo a feklampa izzoval).

Ez valami egyedi gond, vagy mar lattatok ilyet? Mi okozhatja?
Ha szukseges tudok rola fotot mutatni.
Giuntini2018-09-27 09:34:19 // 111954
Igen, csak az új autóknál mindegyiknél ez a probléma. Minden műanyag.
RomeoOne2018-09-27 09:07:03 // 111953
Meg lehet külön foncsort is cserélni? Nekem úgy tűnt, hogy a lámpát lehet egészben. Az meg biztos, hogy nem olcsó mulattság. Azért nem vettem vagyok meggyőződve róla, hogy a foncsorral van a baj, mert eddig a tizenéves autóknál jött elő mindig ez a probléma, az enyém meg most lesz 7 az ősszel.
RomeoOne2018-09-27 08:40:21 // 111952
Hogy lehet ellenőrizni, hogy rossz-e a foncsor? Bele lehet nézni valahogy? Én próbáltam elölről belebámulni, de nem láttam semmit.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-09-27 08:37:45 // 111951
de hát a gyári az más.... más soron gyártották, jobb a minősége :DDDD
Corben2018-09-27 08:15:38 // 111950
Szia RomeoOne,

Ugyanezt végigjátszottam, vettem két szett xenont, majd foncsor csere lett belőle.
Első Philipps , szart sem ért, azt hittem átbasztak és hamisítvány, majd vettem Osram-ot a második alkalommal , és akkor jöttem rá hogy egy barom vagyok mert eddig kb 50ezret költöttem a kocsi lámpájára és a feleségem Micrája jobban világít.
Este, főleg esős úton lófaszt sem láttam. Ha szembe jöttek, konkrétan vakon mentem...

Foncsor cserét javaslok.
Motomi802018-09-27 05:52:31 // 111949
Sziasztok! Ma doktor bácsinál van a kicsike. :)
Osszes olaj, meg szűrő csere. Meg leellenőriztetem a vezérlést, hogy jelen van-e. Ha utána is még csattog, akkor jövő héten a hidrotőkéket cseréltetem. Más ötletem nincs már.
Kroszter2018-09-26 21:23:03 // 111948
Inkabb rangat, es azota a leallitasnak is mas hangja van
droberto2018-09-26 20:25:51 // 111947
Gyári:

After Market:
droberto2018-09-26 20:23:27 // 111946
Nekem Wahler volt a gyári:
Roll19832018-09-26 20:08:25 // 111945
Van belőle TBi is.
V.Tomi.145-146 🍀2018-09-26 19:52:13 // 111944
Sziasztok!
Kollégám Brera-t szeretne venni, benzinest.
A JTS motor úgy tudom hogy nem a legjobb.
Ajánlatok vagy inkább v6?
Csabi2018-09-26 19:20:09 // 111943
Behr a gyári, de szerintem mindegyiknek egy a "lelke".
szelod92018-09-26 16:03:33 // 111942
Sziasztok. 1.9 16V JTD. Ahogy bejött a hűvös (6 fok) nem állt be a vizem szépen 90 fokra. Valamivel alatta maradt, de most 20 fokban sem éri el a 90et. Eddig oda volt szögelve 90-re. Jól sejtem, hogy termosztát csere? Ha igen, akkor melyik márkát éri meg venni? Nem szeretném minden télen cseréltetni :D
pdudas2018-09-26 15:56:34 // 111941
Sziasztok!

En 156 tulaj vagyok jelenleg.
Egyik kollegamnak van egy 159 aminek mar csereltek a Xenon izzoit es a hozza tartozo trafokat parszor Volt benne gyari, Philips, utangyartott.

Jelenseg: felkapcsolja es fel meg lekapcsolodik.
Aztan Lekapcsolja es ujra fel - aztan vagy jo lesz vagy nem.
Ha felkapcsolodik, akkor ugy marad es mehet vele orakig.

Ma jart autovillamossagi szerelonel - az elektromos dolgokkal nincs baj.

Mi lehet az oka ennek a fel/lekapcsolos jateknak?
Jar valamelyikotok olcsobb Xenon izzoval? Vagy nem mukodik rendesen?

Jol jonne valami tanacs mielott egy negyedik szet lesz otthon neki.

Koszonom!
Smith2018-09-26 15:05:49 // 111940
Rángat, vagy ráz?
Kroszter2018-09-26 14:23:25 // 111939
Én tegnap sikeresen “átugrattam” egy fekvőrendőrön, azóta 150-160 környékén rángat az autó. Szerelőm már mondta, hogy a kormányművet cserélni kell. Most a kormànyművet rontottam el jobban vagy esetleg valami mast? Ja es ugye 150-160-nal hatosban rangat. Szerintetek mit toltam el?
droberto2018-09-26 14:05:29 // 111938
Ezt a százalák számolást meg lehet sütni. Nem tudni milyen változókból számolja. A deltaP-t ha súlyozottabban figyelné nem lenne ennyi probléma.
(Én 110% felett még nem láttam szűrőt.)
droberto2018-09-26 14:03:54 // 111937
A MAP-on levő koromréteg üzemszerű. 1-2 mm cucc mindig van rajta.
WarbiRunner (Gyuri)2018-09-26 13:58:19 // 111936
A rail nyomásod van alapjáraton megemelve, de most néztem, épp hogy csak feljebb van írva. Egyébként én a sajátomnál is feljebb írtam pár mezőt, kb hasonlóan picit emelve.
Giuntini2018-09-26 11:43:56 // 111935
Amit mondtál is, nálam még belejátszik a megnövelt előtöltés, amitől nekem annyira sima az alapjáratom.
Giuntini2018-09-26 11:41:51 // 111934
Köszi Gyuri! Én is így gondolom, ez az EGR miatti állandó rányitogatás miatt lehet. Meg kell most már csinálni a progiját, most már jobban lesz időm.
WarbiRunner (Gyuri)2018-09-26 11:28:28 // 111933
Itt a turbo map-od. Nem gyári, de nyilván nem ettől esik vissza. Az enyémnek is megnéztem az eredetijét, szinte biztos, hogy a geometria szabályzó tábla miatt van a visszaesés.


Pirossal bekarikáztam kb azt a tartományt ami tempomat 140-150-nél megvalósul. 0.8 és 1.1Bar között kellene mutatnia a műszernek (ha jól mér). MES-el érdemesebb megnézni a valós mért értékeket. Nálam egyébként teljesen stimmel a turbó táblával a tempomatos nyomás. Gyorsításkor ki tudja, élőadatos kiolvasás kellene. Ehhez lusta vagyok egyelőre, mert tudom, hogy túlságosan nyitva hagyja a geo-t :-D

Itt egy stabil terhelés melletti geo grafikon:

A zöld a gyári működés, látszik, hogy 2000 és 3000 közt rányit. Én ezt fogom a kék görbére cserélni.

Itt egy tranziens geo grafikon:


itt még határozotabb a "púp", ami nem kell oda. Ha nyitott lock-upnál odalépek, a motor ugye feljebb pörög, hirtelen sok kipufogó gázt termel, EGR nincs ami miatt kéne a többlet nyomás plusz a geometria nagyon kinyit a gázadásra. Ettől jól pörög a turbó, jól reagál, de be is sokall, elkezd eszeveszetten süvíteni és próbál visszamodulálni.
Ezt nem csukom be a kék görbéig, mert növelné a turbólyukat, amit a lock-up akarna aztán befoltozni. De mindenképp beljebb csukom, mert ez így nem tökéletes :-D
Giuntini2018-09-26 11:08:07 // 111932
Pénteken megnézem autópályán a MAP szenzor tisztítás után. Nagyon kormos volt. Elképzelhető, hogy az EGR nyitása és csukogatása miatt van, hiszen 3000 ig az EGR rányit.
WarbiRunner (Gyuri)2018-09-26 10:56:21 // 111931
Ahogy beszéltük is, 140-nél az 1.4Bar sok, emelkedőn szokott eddig felszaladni. Az 1Bar környéke lenne a normális szerintem. EGR-el is ott állt mindig a mutató és most a program módosítás után is sikerült oda visszajátszani. Az, hogy gyorsításkor leesik majd felépül a nyomás szerintem az automata váltó miatt (is) van, nekem is szokott hasonlót kis ingadozásokat mutatni ha odalépek. A lock up is nyitogat szerintem és a turbó geometria nem tud olyan gyorsan reagálni, ahogy a váltó dolgozik. Ezért van a lefújószelep szerű süvítés is az automatáknál. Nálam kb 180-ig egyenletesen nő a nyomás, és fölötte tényleg visszább jön a mutató ezt én is figyeltem. Az okát nem tudom egyébként, majd belenézek a programba, hogy mi van ott. Gyanítom, hogy az EGR miatti geo "púp" miatt van. 3000-ig működik az egr, és 2000-3000 közt ahelyett, hogy folyamatosan szűkítené a geometriát, még rányit. Ebben a tartományban van a befecskendezés időzítés is hülye helyen. Én ugye kikapcsoltam az egeret, és emiatt ebben a tartományban mindig sok a levegő, ha gyorsítok (pláne ha lock-up nyitva), ezt hallani lehet, nem győz visszamodulálni a geometria. Ez egyébként a következő projektem a programjában. Az időzítést már visszatettem normálisra, a geot is szépen visszacsukogatom. Igazából már a számolás kész, csak bele kellene firkálni a táblába és feltölteni :-)
wk 1662018-09-26 10:48:55 // 111930
Nálam alapjáraton 0 . Miért nem cserélsz programot?
Giuntini2018-09-26 10:30:31 // 111929
De igen, mert az automata másként viselkedik. Gyurié is ugyanígy csinálja. Ami érdekes, hogy miért van feljebb a turbónyomás. Nagyon könnyen felugrik a nyomás a gyorsításkor is 1,4-re. Ezt azóta tapasztalom, mióta új hf van rajta. Most minden rendben van rajta, lehet hogy a kint írt szoftver miatt lehet?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak