Fórum >> Típusok >> 159

csocsi2006-12-11 17:15:43 // 2452
Hát az tisztán látszik, hogy nem az utód
GEORGE2006-12-11 17:13:28 // 2451
per pillanat nem "kell" illetve nincs "kedvem" új autóüt venni. De csak nyomassák az údonságokat és leszenk jó kis 2-3 éves használt Alfa csodák .-)
Bckk2006-12-11 17:09:07 // 2450
nem tudok pontos infot mondani, de jövőre már erősebb lesz a 2,4 mivel 4x4 meghajtás is lesz hozzá
Zool2006-12-11 17:09:01 // 2449
Szép estét mindenkinek! Szerintem picit túlságosan nosztalgikusan állnak sokan a 159eshez. Ez nem a 156 utóda vagy a 147, hanem a nehézlovasság. Jelenleg a prémium közepesek a legnagyobb példányszámban eladott piaci szegmenset alkotják. Veszik cégek (318d a sokat utazó üzletkötőnek, és középmenedzserek akár elég csúnya árért, de még mindig 3as kategóriában) és családok, esetleg vidéken egyedülállók (városban már inkább feleslegesek a 4.6m-es limók két szemályre). Egyes piacokon több fogy a 3as bömöből, mint a kis vagy az alsóközepes autókból. Az Alfa célja látványosan betörni erre a piacra. Hasonló módszert követtek, mint a Lexus, azaz mindnt bele, (csak elsőkerekes és sokkal szélesebb modellpalettával), ezért olyan nehezek. Elvileg ez egy nagy haszonnal kecsektető piaci szegmens, és az Alfa mindent megtesz azért hogy ott megfeleljen. Van olcsó belépőmodell és morcos autópályák réme. Üljetek be egy Lexus IS-be, és rögtön Alfásnak érzitek a 159est. Sokkal közvetlenebb, szerintem a kormányzást jobban eltalálták, cserébe picit "fadasoabbnak" érződnek a kezelőszervek. Mondjuk arányban annyira, mint egy 147 és egy Corolla. De szerintem ne egy szélsőségesen közvetlen vezetési élményű 147-es után krtizáljátok a 159-est, mert az nem releváns a kategóriában. Nem véletlenül nem jött a nálunk szóba a döntőben a 147 vagy a 156. Ha az ember családot akar, első a biztonság, legalábbis ha keresztül kell vinni a kocsi megvételét a családon (azaz a feleségen). Inkább legyen nehezebb a 159, de ne menjen a biztsonág rovására. És ezért kellene az asszonynak második autónak inkább egy 5csillagos Gpunto is, mint egy újabb 147.
Bckk2006-12-11 17:08:12 // 2448
végsebességben simán meg kellene vernie a 159 2,4nek a GT-t és gyorsulásban sem marad el sokkal. meglehet Halesz jobban idomult már a GThez és szokatlan számára az 5hengeres állat :-)))
Bckk2006-12-11 17:03:57 // 2447
tény hogy a 156 anno olcsóbb volt, de a felszereltsége is. összevetve a mai igényeket az Alfa magába foglal alapfelszeretlségben többmindent, mint anno a 156ba rendelni lehetett extra-ként. az ára pedig legalábbis nálunk hasonlitva nem sokkal magasabb. de az tény hogy a konkurencia erős, ebben az árfekvésben széles a választék és sok a német fanatik.
GEORGE2006-12-11 16:59:22 // 2446
A 2,4-től lesz nagyobb ? mondjuk 3,0 JTDM??
GEORGE2006-12-11 16:58:53 // 2445
Ugye a 159 2,4 JTDm 20v-nek akkor már 210 lovacska fog lapulni a mocitető alatt? Nm mennyi lesz? 4XX?
Bckk2006-12-11 16:57:23 // 2444
lesznek majd erősebb motorok is. sajna olasz testvéreink fáradozásai hogy idővel mindig egy kicsivel többet mutassanak ill. adjanak. most kaptunk egy bomba modellt, jövőre még bombább kivitel és technikai ujdonságok, motorizációk, ... a friccek meg mindent egy lapra tesznek fel, ha nem tévedek
Bckk2006-12-11 16:52:19 // 2443
kellett volna zörögnie??? vagy személyes kellemetlen tapasztalatod?, amit jo szakszerviz tudna orvosolni
GEORGE2006-12-11 15:39:44 // 2442
Evvel az ominózus 2,4-es én is mentem egy komolyabb autópályás távot. Engem lenyügözött ahogy szedte a "lábát". A pályán nem volt ellenfél, mert 210-220 fölött inkább félre álltak....... :-) Persze tuti van ettől jobban "menetelő" autó bőven... Ugyan akkor, lehet lekonyult volna a vigyor az arcomról ha nem nyomtam volna le vele a GT-det..... Érzésre nagyon megy a 2,4-es. Meddig tudtál elötte maradni???? A végefele sem húzott el a 159-es?
GEORGE2006-12-11 15:35:36 // 2441
A 159-es ára az ami miatt döntően, nem a fiatalabb korosztály veszi. A mai helyzetben igen kevés fiatal engedhet meg magának egy 13 millás 159 2,4 JTDM-et. és most azért ezt írtam mert erről az utóról indult a "vita".
kando.2006-12-11 15:30:39 // 2440
Jó lehet Neked, ha egyszerre tudsz elől ülni, meg a hátad mögé is ülni :-PPP
Kompressz úr2006-12-11 15:27:43 // 2439
Agórafóbiások előnyben :))
Tedi2006-12-11 14:12:09 // 2438
Utóbbi állítást én is alá tudom támasztani. 183 centi magas vagyok, beültem a hátam mögé és tök jól elfértem. A fejér is sokkal nagyobb, mint a 156-ban. tetszik a helykihasználós megoldás az üléseken, ha az nem lenne, akkor valszeg Brera feelingem lenne hátul :)
BadBoy2006-12-11 14:09:15 // 2437
Örülünk is, és nagyon jó választás volt az autó. A család minden tagjának nagyon tetszik, és még a barátnőmnek is, aki aztás tényleg nagyon nem szereti, hogy autóbuzi vagyok :D. Ő pedig a helykinálattal hátul van megelégedve, mert amikor családi kiruccanásokra megyünk a 159-el sokkal jobban elfér, mint a 147-ben. Sokkal kényelmesebben ül, ezt ő mondta. :)
BadBoy2006-12-11 14:06:54 // 2436
Szerintem most nagyon jó úton haladnak. Bckk tagunk a dunaszrdahelyi Alfa kereskedés eladója. Vele beszélgettünk a 147-ről. Ha megcsinálják azt amit a cseh piacon, akkor az új 147-es még a modellváltás előtt nagyon sikeres lehet. Jóval olcsóbb lett az autó, mint a régi. De majd meglátjuk.
Tedi2006-12-11 14:05:38 // 2435
Örülj neki, legalább pozitívan csalódtatok az autóban :)) Nekem nem volt semmilyen elvárásom a 2.4-essel szemben, nem tudtam, hogy mire számítsak, mert előtte nem vezettem még ekkora teljesítményű dízelt.
BadBoy2006-12-11 14:03:50 // 2434
Hát ha ezt Ön mondja, akkor lehet :)))). De tényleg kevesebbet vártunk mindentéren az autótól, mint amilen. Magasabb fogyasztást, és kevésbé dinamikus mozgást, mint ami az igazság.
Tedi2006-12-11 14:02:53 // 2433
Az Alfa akkor fog jó eladásokat produkálni, ha olyan autót csinál, amire a célközönsége vágyik. És nyilván a vezetés sem hülye annyira, hogy elfelejtse a gyökereit. Mert - ahogy azt a cikkben is írtuk - meg kell találni az arany középutat a nem Alfások elcsábítása és a régi Alfások hódolatának fenntartása között. Ez a 159-cel úgy tűnik sikerült.
Kompressz úr2006-12-11 14:01:56 // 2432
Uram, ön egy kicsit elfogult. :-DDDD
BadBoy2006-12-11 13:57:53 // 2431
Pedig azért a 159 nehezebb mint a 147 jóval. Én azt vártam, hogy nem lessz ennyivel jobb. Sokkal kevesebbre számitottunk, mint ami igazából ez az autó. :)
Kompressz úr2006-12-11 13:53:14 // 2430
Viszonyítás kérdése. Mint már mondtam, az én 147esem jobban ment mint a 159, a tiétek, ami ugye gyengébb volt, természetesen nem ment úgy.
BadBoy2006-12-11 13:51:18 // 2429
Köszönöm! :DDDDD
BadBoy2006-12-11 13:50:38 // 2428
Szerintem, ki kell próbálni, és utána véleményt mondani. Ezt most nem sértegetésből irom, de nagyon megy az 1.9 is, csak ott váltani kell.
Kompressz úr2006-12-11 13:49:03 // 2427
Természetesen, uram. :)
BadBoy2006-12-11 13:48:29 // 2426
Én azért tegezhetem Önt? :DDDDD
BadBoy2006-12-11 13:47:52 // 2425
Szerintem pont ez a jó, hogy különbözik az izlésünk, és van rá lehetőség, hogy izlés szerinti autót rakjunk össze. De azért vegyük figyelembe, hogy piros bőrrel a 159 nem egy 50 feletti férfire vall :DDDD. AMikor kiszálok belőle jobban el tudják hinni az emberek, hogy az enyém. :DDDD AZért nagyon sok múlik a szinkombináción.
BadBoy2006-12-11 13:44:39 // 2424
Mondjuk, hogy igen, de szerintem nem nagy a tömeg az amorén a 20-30 év közöttiek között, aki meg tudná engedni. Hmmm?
Kompressz úr2006-12-11 13:44:00 // 2423
Értem én a tréfát, csak nem szeretem :-DDD
BadBoy2006-12-11 13:43:37 // 2422
Igen, a 156-os sikerére én is emlékszem. 98-ban, amikor a piacra került, nagyon olcsó volt, és vitték mint a cukrot. Akkor a Bravankat 460 ezer SK-ért vettük, és amikor rendeltük, akkor nyilt az Alfa kereskedés. A 156-os 1.6-os pedig 599 ezer SK volt. Plusz szerintem akkor más volt a piaci helyzet is. Nem volt akkora konkurencia mint most. De szerintem a havi 10% ebben az időben nagyon jó eredmény. És jelenleg ez a fontos a márkának szerintem, nem az, hogy nagyon sportos autók jelenjenek meg.
Kompressz úr2006-12-11 13:43:29 // 2421
Szerintem inkább az a probléma, hogy az 1.9es dízelt nem prémium autókban is megtalálod, ld. opel és társai. Ergo az autó prémium, de a motorja már messze nem ennyire exkluzív. A dolgok akkor kerülnének helyre, ha egy alfában ugyanez a motor erősebb és nyomatékosabb lenne, mint bármilyen más autóban.
Tedi2006-12-11 13:42:56 // 2420
Komolyra fordítva.... Ez a 2.4-es is olyat ránt, hogy hihetetlen. Tényleg igazi turbo feeling. Szóval érezni benne az erőt nagyon durván. Nyilván az 1.9-es is hasonló, bár azzal a mocival még nem vezettem az 59-et, csak vittek vele.
Halesz2006-12-11 13:41:52 // 2419
Lüke ;) nehogy besértődj ezen :)
Tedi2006-12-11 13:41:37 // 2418
Igen, azt, hogy a haverod látens olaszautó fan :))) Meg azt, hogy az ő autói nem mennek :D
BadBoy2006-12-11 13:40:08 // 2417
Ezt még szeretném kiegésziteni: Kipróbálta egy BMW fanatikus, és benzin fanatikus ismerősünk az autót. Na ne higgyétek el, mekkora mosollyal szállt ki az autóból. Csak annyit mondott, hogy ő nem hiszi el, hogy egy ilyen autó, ekkorka motorral, és még dizel is mennyire jól megy. Neki mindig V6-os benzinesei voltak, jelenleg pedig egy 525iX-e van. Ez azért valamit elárul.
Tedi2006-12-11 13:39:57 // 2416
leelőtni...ja, bent hagytam a fogszabályzót :D Szóval leelőzni :)
Tedi2006-12-11 13:39:14 // 2415
Vagy csak szimplán magázódni fogunk. Önnel :)))
Kompressz úr2006-12-11 13:38:33 // 2414
Olvastam. Jelentem, hogy én 35 vagyok, ergo koromból adódóan én már megvehettem a 159est. Szólíthattok Paulus tatának is ezentúl. :))
Tedi2006-12-11 13:37:46 // 2413
Hát nekem elég meggyőző volt, amikor a rakparton végigszáguldva nem tudtam leelőtni és csapkodtam az ostort :))))) Valószínűleg különbözik az ízlésünk, ezért van más véleményünk a célközönségről :) Most akkor felfedem magam...én voltam az, aki megállt a fősuli előtt vele és bámultak az emberek, de senki nem hitte el, hogy az enyém az autó. És én sem gondoltam, hogy ez az autó 100% az én stílusom.
BadBoy2006-12-11 13:36:48 // 2412
Mi is ezt valljuk! Inkább legyen nehéz, de massziv, és tökéletes, mint könnyű, és még erősebb újságirói támadásoknak kitéve a zörgő alkatrészek, hamar tönkremenő futőmű stb. végett. Veled ellentétben nekünk csak 115LE-s 147-ünk volt, de a 159-et robbanékonyabbnak érezzünk, mint azt az autót. Ebbe bele lehet kötni, de ez van.
Halesz2006-12-11 13:35:21 // 2411
Ha csak az amorét nézed, itt sem a 20-30 év közöttiek vettek 159-est.... khm :)
BadBoy2006-12-11 13:33:22 // 2410
Figyi Halesz, nekem nem a súlycsökkentéssel van a gondom, hanem azt ahogy el akarják érni. A futómű nagyon nehéz, ezt tudjuk, de egyenes arányosságban nagyon massziv. Erről már irtam a felvidék topicban, hogy teszteltük le, mielőtt megrendeltük. De nem ez a fontos. De ugyan úgy előjön az ebből adódó probléma a többi gyártónál is, hogy a magyar, szlovák utakat nem nagyon birják, de a 159 igen. Amit irtatok, jó, de bezártátok az autót, egy dobozba amit idősebb korosztálynak hivnak. EZ nem igaz. Ez a rész, ami nem tetszett, és a súly. A többi jó volt. Még egy megjegyzés: A GT azért még sem 159. Igaz, hogy le kellett volna hagynia, de ez még engem mégsem győz meg a súlycsökkentésről.
Tedi2006-12-11 13:33:00 // 2409
Hát ha csak eladási szemszögből nézzük, akkor (és ezt a cikkben is leírtuk talán, ha nem, akkor csak akartuk :D) tény, hogy sikeres az autó. Hiszem 10% fölött nővekszik már lassan 1 éve az Alfa eladása. Viszont akkor viszonyítsunk...pl a 156-hoz. 300%-kal dobta meg az eladásokat az autó, sorban álltak érte. Bár ott a bázisszám eleve alacsonyabb volt és nem volt annyira nehéz nagy fejlődést kimutatni. De eddig én úgy látom, hogy a 156-os már csak az ára miatt is sikeresebb volt, mint most a 159. Ennek ellenére én nem panaszkodom e tekintetben, mert tk. a 159-nek is köszönhető, hogy több Alfa fogy, mint egy éve. Nem is olyan kevéssel.
Halesz2006-12-11 13:30:15 // 2408
Na de ezt is leírtuk! mármint hogy jó ez a minőség és biztonságérzet!!!
BadBoy2006-12-11 13:28:15 // 2407
Nos akkor, szerintem az objektiv vs. subjektiv vélemény témát hagyjuk, nem ide való. Inkább ilyen irás, mint néhány szakújságiró által irt vélemény, mert itt legalább megtudtunk dolgokat. Akkor térjünk a témára: A sportos autó, és luxus irányzattal egyetértek, de itt van a DE. SZerintem nem vesztett annyi vevőt, mint amennyit nyert ez az autó. SZerintem ezt az eladási statisztika is mutatja. Ebben az autóban sikerült vegyiteni a sportos - luxus érzést. Nekem nem hiányzik az hogy -100 valahány kilót lefaragjanak az 1.9 JTDm-ből. De ezzel az autóval sokkal közelebb kerültek a konkurenciáahoz a 3 német eminenciáshoz mint az eddigiekben voltak. EZt valahogy el kellett érni, és szerintem egy nagyon jó autóval rukkoltak elő. Sajna nálunk a 200 kilaméter feletti száguldásról egyre kevesebbet lehet álmodozni. Amit irtam Paulusnak az egyik indok, a másik meg az, hogy az autópálya rendőrség beszerzett 6DB S4-es audit. Ezek elől 150-200KM minus sem elég.
Kompressz úr2006-12-11 13:26:39 // 2406
Szubjektivitás: Nem egészen, hiszen a saját alfa-s tapasztalataitokhoz, elvárásaitokhoz és érzéseitekhez hasonlítottátok. Súly: erről annyit, hogy a saját 47esem és Mrs. Paulus SWje között is érződött a különbség. Amikor átültem az SW-be a 47eshez képest lomhának tűnt az alsó fordulatszám tartományokban. Pedig a 47es jobban összerakott autó mint a 156. Ez a különbség érződik most az SW vs. 159 esetében is, de személy szerint én ezt az "áldozatot" felvállalom a minőség és a masszivitás oltárán.
Halesz2006-12-11 13:14:20 // 2405
Amúgy én ennek örülök, hogy vita lesz a cikkből!! Ez a lényege szerintem egy ilyen írásnak!! Objektív teszt? Mi alapján tudnánk objektívek lenni. Szerintem ilyen lehetőség nincs, hiszen valamihez hasonlítani kell, és pont az objektivitás miatt írtuk let azt, hogy mi nem tetszett. Ha szubjektív tesztet írtunk volna,akkor egy szó sem esett volna a súlyfeleslegről és teljesen az egekbe magasztaljuk. Nem? :)
Halesz2006-12-11 13:11:54 // 2404
Igen, de sajna ezt a masszív és tartós dolgot a kategóriatársak megoldották 300 kilóval kevesebből... :) Azért szerintem a súly-lóerő arány még a 2,4-esben is rossz, basszus, nem tudta otthagyni az 1,9-es GT-t! Amúgy ez a "teszt" tényleg inkább egy élménybeszámoló próbált lenni. Tényleg leírtuk, amiket gondoltunk, mindent, azt is ami tetszett és azt is, ami nem. Szerintem összességében nem volt róla rossz véleményünk, talán még így is sokkal jobbakat írtunk róla, mint más tesztekben. Hmmm?
Tedi2006-12-11 13:09:57 // 2403
Félreértés ne essék, én sem sértődtem meg, csak nem értem a dolgot :) Dehogy van harag! :)))
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak