Fórum >> Típusok >> 159

1372010-03-25 13:39:15 // 6652
Gyatra sz*r a gyári fék, gyári betétekkel. Taposni kell, mint a fene, hogy megálljon, és 1-2 fékezés után úgy nyúlik, mint a tészta. Barátnőm 147-esébe átülve mindig meglep, hogy az mennyire jó. A betétek a szarok egyébként.
EBC Yellow Stuffra fogok váltani , Mx-5ben bevált. Jól fog hidegen is, nem nyüszög, nem poroz, és sok pályanapot is kibír.
DrB2010-03-25 13:35:48 // 6651
Ennek az EBC-nek van pontos típus kódja vagy elég annyit mondani, h 159-hez lesz? Szerinted tehát az EBC jobb a gyárinál. Árban hogy viszonyulnak egymáshoz?
Erhard 242 (Pure Energy)2010-03-25 07:18:53 // 6650
a gyári is jó én valószínű EBC-t fogok venni....azért 200 környékén igen csak elmelegszik ez a fék...
Erhard 242 (Pure Energy)2010-03-25 07:17:10 // 6649
annyi féle? :P pontosan 2 féle...
DrB2010-03-25 06:50:06 // 6648
Kösz a fék és a kormánymű infót is. Nem nyöszörög így 3 és negyed évesen, 76 e km után, hacsak korábban nem volt javítva. Hol látom, ha nyomja az olajat?
pettinke2010-03-25 00:15:39 // 6647
ha baja van, nyöszörög mint a fene, főleg ha alászeded. nyomhatja az olajat kifelé, illetve a nyöszörgés ropogásba megy át. extrém esetben szivattyúcsere.
pettinke2010-03-25 00:10:58 // 6646
én nemrég cseréltettem. ráér a hátsókat később, azok sokkal tovább bírják (de persze illik megnézni az állapotukat, ha már egyszer.)
szerintem maradj a gyárinál - legalábbis abból ítélve, hogy nekem pl. némi kutatás, majd néhány nap várakozás után is csak másodjára sikerült a szerviznek a belevaló betétet megszereznie, mert annyiféle van.
DrB2010-03-24 23:44:46 // 6645
Lassan esedékes lesz a fékbetétek cseréje, főleg az elsőké. Egyszerre kell mind a négyet cseréltetni vagy ráér előbb a viseltes elsőket, majd később a hátsókat? Melyik márkát ajánljátok? Vagy maradjak a gyárinál?
DrB2010-03-24 23:37:34 // 6644
Mi romlik el a kormányműben? Mik a tünetei? Jellemzően mennyi km után?
DrB2010-03-24 23:36:41 // 6643
Ha te meg is tudod magad oldani a Gazdabótbó', én azért szerelőre bízom. :P
Erhard 242 (Pure Energy)2010-03-24 10:53:52 // 6642
már bocsi de ezt már 4 hónapja mondtam...megyek is a Gazdaboltba permetezőhöz lehet kapni réz szitát az kell berakni :P
pettinke2010-03-24 10:04:00 // 6641
a 156-ban lévő 2.4 jtd az nem _annyira_ érzékeny erre a problémára mint az EuroNemtomhányas 200 lovas jtdM, ami a 159-ben van.
a "szűkítő" lényegében egy lyugatott lemez, amit az EGR szelep elé építenek be, de ehhez tán még valami szoftver frissítés is jár.

a motort alapvetően hiába tisztítod, aki ezt mondta, az olyan nagyon nem érthet hozzá... a szelepet magát kell pucolni, ahogy ALFI156 is írta.
ALFI1562010-03-23 22:44:29 // 6640
56-ba még nem hallottam,hogy szereltek volna ilyet.De lehet.Álltalába mindenkinek elég volt a tisztítás amít te magad is meg tudsz csinálni.Pár perc.Sima féktisztítóval befújod.
enká2010-03-23 22:40:20 // 6639
yoyo, köszi :). Figyelgetek, figyelgetek, vagy mi :).
DrB2010-03-23 22:33:21 // 6638
ErHard javasoltam nekem is múltkor az EGR szűkítést. Szerencsére, a most talált szerviz magátol tudja, miről van szó. Lehet, Neked is ilyen szervizt, szerelőt kellene otthon keresned, gondolom, itt az Amorén fognak ajánlani.
Tommi2010-03-23 22:26:25 // 6637
Ja, újonnan vette, most kb 5-6 ezer km lehet benne.
Tommi2010-03-23 22:25:12 // 6636
Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni Tőletek:

Egy barátom nemrég vett egy 159 SW-t (én beszéltem rá :) ) és imádja, egy apró bosszantó hibája van, ami folyton előjön:

Xenonlámpa, kombi, tehát automata fényszóró magasság állítás. Rendszeresen elállítódik neki a tompított, egy ideig rendesen világít messzire, aztán valamiért csak az autó orra elé. Többször volt már vele szervízben visszaállítattni. Azt mondták neki, hogy a fényszóró érzékelője valahol nagyon lent van az autó alján és a döcögős úton a rázkódás hatására elállítódik (?) és nem lehet vele mit csinálni.

Vélemény? Ötlet? Tipp? Másnak is volt ilyen gondja, vagy csak hétfői gyártást fogott ki szegény? :)))
enká2010-03-23 22:20:54 // 6635
Upsz, remek szemed van, köszönöm! Jövök egy pohárral :).
Az EGR szűkítésről viszont van kérdésem. Az én gépemben is nemrég cseréltük az EGR-t.
(motorhiba-jelzés -> levegőmennyiség gond -> EGR nyitva maradt. Alapos takarítás, hiba elmúlt. Két hét múlva fulladozik a gép (hibajelzés nincs), majd be sem indul. Szégyenszemre vonókötélen irány a szerviz, régi EGR kidob, helyette egy bontott, ami épp volt a szervizben, bár nem alfa szakszervizről van szó. Az "újért" és magáért a cseréért ekkor nem is számoltak fel pénzt.)
Ez egy hónapja lehetett és abban maradtunk, hogy ha újra előfordul, akkor motortisztítás vmi speckó folyadékkal, mert lehet kicsit sok a korom benne. Azonban ezek szerint a szűkítés a megoldás. Alaposan visszaolvastam a topicot, de nem találtam rá, hogy ez pontosan mit jelent. Valami fotó, rajz vagy érthető irodalom nincs róla? Olyan, ami alapján egy talpraesett autószerelő meg tudja oldani.
Köszönöm ebben is a segítségeteket.
DrB2010-03-23 22:17:01 // 6634
Mi romlik el benne? Jellemzően mennyi km után? S mik a tünetei?
Erhard 242 (Pure Energy)2010-03-23 22:03:26 // 6633
kormánymű hibásodik meg néha...
DrB2010-03-23 21:57:47 // 6632
Kormányszervó folyadék körül milyen gyerekbetegség volt? Nem tudom, az enyénél az előző tulaj cseréltette-e, de nálam eddig rendben működik.
pettinke2010-03-23 21:36:50 // 6631
nem ismerem a gépet, így hirtelen 2 dolog:
- 2006-os, tehát első szériás, rá kell kérdezni, hogy a szokásos dolgokat (kormányszervó folyadék csere, DrB által éppen alant emlegetett EGR szűkítés), amik a "gyerekbetegségeket" orvosolják, megcsináltatták-e?
- ami furcsa: a középkonzol tetején lévő 3 légbeömlő kiáll a helyéből (uccsó kép, van egy fekete csík a krómkeret és az alaplemez között). most ez vagy ilyen volt a gyártás elején (pedig eddig még fotón ilyet nem láttam), vagy bolygattak már ott valamit, és hányavetin rakták össze...
DrB2010-03-23 20:38:21 // 6630
Megjártam ma klíma ügyben egy másik szervizt. Kisváros Fiat-Alfa szervize. Jókat ovastam róla a neten és egy itteni alfás is ajánlotta. Elsőre nagyon pozitív a benyomásom.

Légkondiban nem kevés, hanem több volt a nyomás a kelleténél. Lecserélte a gázt, beállította a nyomást, azóta mentem kb. 40 km-t, a zaj megszűnt. Közben átnézte a motorteret. Kiszúrta, hogy a motor hűtőrendszeréhez tartozó gumicsőn van egy 2-3 mm-es repedés, ahol bilinccsel fel van fogatva. Hiányzott is valamennyi a hűtőfolyadék tartályából. Feltöltötte. Gumicső megrendelve. Egyébként a cső anyaga nincs elöregedve, lehet, mikor kikapták múltkor a motort, gumicső le, majd visszakerült, akkor repedt meg...

Elmondtam neki az autó előtörténetét (vízpumpa, hengerfej, LMM, aksi). S kértem egy komplett átnézést tőlük, mert az előző szerviz elég felületesen állt a dolgokhoz... . Hétfőn meg is csinálják. Említettem neki, hogy a biztonság kedvéért az EGR-t is kipucoltattam a múltkori hengerfej cserénél. Mondta, sokat nem ér, hamar elkoszolódik újra, ahogy ti is említettétek itt többször. Magától ajánlotta fel az Amorén is többször olvasott szűkítést, ami az előző "szakember" gárdának eszébe sem jutott. Ez is belekerül majd hétfőn.

Szóval abszolút gondos, hozzáértő benyomást tettek rám, mint amit hallottam is róluk. Remélem, tényleg beválnak.
enká2010-03-23 19:29:34 // 6629
yoyo :)
Itt is megkérdezem, hisz ti vagytok a 159-es királyok :). Tudtok valamit erről a gépről? Valaki nézte már közületek? Régóta hirdeti már az eladója, eleddig hiába...
Köszi a segítséget!
alfa159
Erhard 242 (Pure Energy)2010-03-22 15:34:28 // 6628
az is, a 7 végén 120-nál hirtelen kellet kátyút kerülnöm és sikerült is....
Bilux2010-03-22 15:31:39 // 6627
DrB2010-03-22 13:44:10 // 6626
Remélem, nem lesz rá szükség, s tényleg csak az a baj, hogy elillant a gáz egy része, s egy feltöltés, tisztítás elég. Ha mégis kompresszor cserés a buli, érdekelne, mennyire készülhetek? Egyébként holnapra kaptam időpontot, akkor kiderül. (Szigorúan egy másik szerv0zbe viszem most.)
Erhard 242 (Pure Energy)2010-03-22 07:19:42 // 6625
minek egyből új kompresszor? :P
DrB2010-03-21 23:55:32 // 6624
Közben a Szerelőműhely topikban némiképp kitárgyaltuk. Nálad mennyibe fáj egy új kompresszor? :)
Seriff2010-03-21 22:39:48 // 6623
Dejókép:
Erhard 242 (Pure Energy)2010-03-21 20:59:21 // 6622
bentről fogalmam sincs minek lehet hangja ...
DrB2010-03-21 13:34:14 // 6621
És alapjáraton sincsen bekapcsolt légkondival, hanem kb. 1500 fordulattól jön elő menet közben.
DrB2010-03-21 13:32:53 // 6620
Ha kikapcsolom a légkondit, miközben hallom ezt a zajt, azonnal megszűnik. Légkondi nélküli, sima ventillátoros üzemmódban nincsen.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-03-21 13:21:15 // 6619
műszerfal mögött a ventilátor lakik ami zöröghet de az független a klímától ...
DrB2010-03-21 13:12:20 // 6618
Ez az , amit nem tudok belőni. Bal egyből bal elölről hallom, a jobb egyben ülő haverom nem tudta az oldaliságát belőni, csak azt, hogy elölről jön. Mindenképp a műszerfal mögül hallom, de lehet, a motortérből jön...
Erhard 242 (Pure Energy)2010-03-21 13:01:39 // 6617
konkrétan honnan jön a zaj? a motortérből vagy az utastérből?
DrB2010-03-21 12:55:41 // 6616
Értem, Mester! :)
DrB2010-03-21 12:54:12 // 6615
S mi a teendőm vele, ha egyébként hűt rendesen? Ha beszar, okozhat nagyobb galibát?
Erhard 242 (Pure Energy)2010-03-21 12:52:44 // 6614
légkondi = klímakompresszor
Erhard 242 (Pure Energy)2010-03-21 12:52:19 // 6613
lehet itt már van a légkondinak szabadonfutója s az zörög...
DrB2010-03-21 12:20:21 // 6612
Teszteltem kicsit ezt a zajt. 1500-2500 rpm között van. Alatta nem igen, felette meg lehet, a menetzajtól nem hallatszik. Illetve ha ebben a fordulatszám tartományban is vagyok, de 80-100 km/h fölött, szintén alig vagy egyáltalán nem hallható. Simán lehet, ilyenkor is csak a menetzaj nyomja el. Korábban azt írtam, gyorsítás közben nincsen, de ez nem igaz. Gyorsításra még fokozódott is kicsit. Levittem a minimumra, 16 fokra a légkondit, fújta a hideget. Ha megemeltem a hőfokot, tehát fűtenie kellett, de a kompresszort bekapcsolva hagytam, a zaj ugyanúgy megvolt. Mentem az autóval kb. fél órát országúton. A fél óra elteltével is megvolt ez a zaj, de halkabb lett és talán ritkábban jött elő. Kikapcsolva a légkondit, a zaj szinte azonnal megszűnik.

Mi produkálhatja ezt a légkondiban? Jelent ez valami veszélyt a motorra? Egyéb alkatrészeket magával vihet, ha nem javíttatom meg időben?
DrB2010-03-20 09:04:45 // 6611
Kisebb probléma. Fémes, rezonancia szerű zaj a műszerfal mögül vagy a motortérből. Légkondit kikapcsolva azonnal megszűnik. Igazság szerint már a megvétel óta volt ez a zaj hébe-hóba. A napokban erősödött fel ill. lett gyakoribb. Egyebekben rendben viselkedik a vas.

Bal egyből úgy tűnik, hogy bal elölről jön. A jobb egyben ülő haverom nem tudta belőni az oldaliságát, csak azt, hogy elölről jön. Általában 2000-2500 fordulat környékén jelentkezik, de van, hogy alatta is. Inkább akkor, ha stabil a fordulat, tehát nem gyorsítok ill. amikor motorfék mellett esik a fordulat.

Mivel a légkondit kikapcsolva megszűnik, gondolom, avval lehet a gond. Hogy mennyire hűt, nehezen tudom még tesztelni, eddig még nem nagyon volt itt a hőmérséklet 16 fok felett, s ugye az a minimálisan beállítható hőfok. Tegnap némiképp sikerült, akkor fújta a hideget rendesen. Kérdés, hogy nagy melegben mennyire lenne képes.

Mi lehet ez?
Arno1662010-03-18 20:36:27 // 6610
Srácok, van pár eladó gumim... 225/45 & 225/50 ( 159-re? )... valaki vigye már el. :)

Lasd hirdetéseim.

Arnold
atish2010-03-15 07:36:00 // 6609
Ha csak jókat írnának a Rácz genyó ráfogná,h meghekkelték az oldalt a szemét alfások...:)
Erhard 242 (Pure Energy)2010-03-14 12:17:58 // 6608
mi a baj ezzel a mondattal? tényleg csak a felnin meg az üléseken változtattak na meg csökkent az autó 70kg-mal :P
Én mig mindig azt mondom furcsa volt az 56 után de nagyon megszerettem nagyon eltalálták a 159-et és eddig a 16e km alatt nem okozott meglepetést az autó...
Erhard 242 (Pure Energy)2010-03-14 12:15:09 // 6607
még a vákumszabályzó szelep is lehet de azt is kidobná hibára....
Blade2010-03-14 11:42:19 // 6606
Hát azért meghazudtolni nem fogják magukat.

"Volt rajta ugyan egy enyhe facelift 2008-ban, de az eltérő felnit csak az képes ismeri fel, aki az egészségesnél jobban kötődik az olasz márkához."

Ezek szerint a rajongók beteg emberek? Elmehet az anyjába.... Nem véletlen hogy nem olvasok autós cikkeket "szakértőktől" már egy jó ideje. Nem is tudom ebbe minek néztem bele... Jó lenne már egyszer olyan "szakértő" újságírót találni, aki nem egy fax...
isa1562010-03-14 08:04:07 // 6605
Köszönöm. Szerdára kaptam időpontot a szerelömnél, remélem nem lesz túl költséges a megoldás.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-03-13 21:38:46 // 6604
mondanám hogy szívósor hiba de azt kidobja motorhibára...na meg az a 2,4-nél volt hiba így akkor lehet LMM-ő is akár
GTPeti2010-03-13 18:42:56 // 6603
Naná, miután a fél ország nekik esett a rasszizmusuk miatt... :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak