Gabriel2006-06-13 19:47:40 // 1715
fúúú nekem ez Broáf kategória bocsi, nem a te dizájnodat fikázom ne érts félre de nem hiszem, hogy 147-nél szebb elülső részt tudnak tervezni.. DaSilva egy idegenlégiós, mert cégről cégre száll mint a méhecske és beporoz mindent, ezért nem is szimpi, de nekem aGiugiaro dizájn annyira nem jön be mint a 147/156 formatervek... vegyünk egy 156 SW-t (Bee Gee kocsija pl.) na a 159 SW nem olyan szép. Most mondhatjátok, hogy hülyeségeket írok, de ez az én ízlésem na. Nem mondom, hogy nem teccik a 159 de a faceliftes 156 az ott van... A 147 facelift is szép, csak a "tegyünk ezüst csíkocskát ide meg oda" filozófia nekem nem jött be.
na UFF
Gabriel2006-06-13 19:43:38 // 1714
Niki maga örül a kocsijának és szerintem nem vérja el, hogy Halesz is 147-et vegyen... ha 147-et venne nem lenne díszvendég a 147-es talikon
Halesz2006-06-13 18:21:49 // 1713
Csak el ne kezdjen terjedni a neten, aztán megírja az AutoBild, hogy ilyen lesz :)
mesa2006-06-13 18:13:00 // 1712
Szerintem az orra valami ilyen forma lesz
(most a kivitelezést ne nézzétek, 15 perces összecsapás)
BadBoy2006-06-13 18:07:47 // 1711
Ezt a Nikinek is mutasd meg, hogy mit irtál :))
De nem tudsz dönteni, mert olyan válogatós vagy mint a lányok :p
BadBoy2006-06-13 17:53:12 // 1710
Ha a GPt vesszül alapul, akkor valamivel kisebb mint a 147, de nem sokkal. Mert hát a GP nagyon tágas belső térrel rendelkezik.
BadBoy2006-06-13 17:51:44 // 1709
Minden gyártó, még a luxus autó gyártók is, nyitnak a kisebb kategóriáb felé, ahol nagyobb a hasznuk, szerintem ezért nyit az Alfa is ide. A GP már megvan, már csak csini ruhát kell neki tervezni, és kész a nyerő csomag.
BadBoy2006-06-13 17:49:29 // 1708
Hát én már a terveim között dédelgetem, hogy ha tényleg lesz, 2 év múlva offos verdáról (Corsa) átpártolni erre :)))
TarP2006-06-13 14:17:21 // 1707
Ja, ilyen pici fotoshop-os törpelánnyal :) :) :)
TarP2006-06-13 14:16:38 // 1706
USA feeling, mostrum dögök, bazinagy motorral! :)
Egyébként a kisebb túró benzineseké lesz a jövő, de ezt majd meglátjuk.
Halesz2006-06-13 14:13:05 // 1705
Halesz2006-06-13 14:09:21 // 1704
Nem, de nagyobbat szeretnék legközelebb :P
Cgo2006-06-13 14:08:11 // 1703
azert a 147 sajnos joval kisebb, mint a 146, nalam azert nem lett csere vegul.... minimum a csomagter, ha mas nem is
Gabriel2006-06-13 13:57:46 // 1702
jaaaaj, mert neked 147-nél nagyobb kocsid van mostis mi? :-))))
Gabriel2006-06-13 13:57:05 // 1701
nekem csak egy nem megy a fejemebe: piackutatás ide vagy oda, az olaj fogyóban erre a nagy köbcenti felé megy minden, hát fene érti, most direkt nyomják, hogy fogyon el hamarább, őrület
Gabriel2006-06-13 13:53:43 // 1700
ok, így képekről elég nehéz megsaccolni a méretét, én olyan 147 szerűnek láttam, de tuti te jobban tudod... akkor Kamal kihúzva...
Gabriel2006-06-13 13:52:02 // 1699
lehen nem konkurens csak termékpaletta növelés ráadásul közös alvázakon, a többi meg olyan mintha extra lenne, szerintem átgondolták mit csinálnak, azért ott is van management és szerintem nem is gyenge, ha már Audi meg BMW mellé akarnak felzárkózni...
Halesz2006-06-13 13:50:12 // 1698
Ha tényleg nagyobb lesz a 149, mint a 147, akkor erősen el tudnék csábulni iránta :)
TarP2006-06-13 13:40:14 // 1697
A Grante Punto nagyon jól megy, ami nem csoda, mert nagyon jól néz ki mind előről, mind oldal-hátulról és még praktikus is.
Prémiumosnak nők számára ott a Lancia Y, de férfiaknek nincs. No ide pozícionálhatják a kicsi Alfát.
BadBoy2006-06-13 10:59:43 // 1696
Ár/érték arány jobb lesz abban biztos vagyok, de nem akarnak olyan motrokat beszerelni az autóba mint az audi vagy bmw. Ez alatt arra gondolok, hogy pl a 159 itt szlovákiában, csak 1.9 JTS motorral kapható, és nem lesz 1.8 TS. De ne keverjem a dolgokat, az A3 igaz, hogy drágább, vagy az 1-es bmw, de nálunk sokkal többen veszik az Audit és a BMWt. és a 149-el tuti nem tudnak a konkurencia árai alatt maradni, de a Sud méretben valahol körülöttük lesz. És akár el is csábithat nagyon sok embert a konkurens márkáktól.
zolee1452006-06-13 10:48:13 // 1695
gondolm a 149-et kicsivel a bmw 1, és az audi a3 alá rakják árban, vagy fölé felszereltségben, a lényeg, hogy illene jobb ár/érték arányt összehozni.
BadBoy2006-06-13 10:46:10 // 1694
A 147 és a 149 között kb. 20 centis növekedést emlegetnek, ami ténylegesen, ha figyelembe vesszük inkább a 156 méretével fog vetekedni. A GP kategóriában adják el évente a legtöbb autót, és jól jönne a Fiatnak is, ha a prémium szegmensben is lenne egy ütőképes autójuk, de nagyobb nyereséggel, mint a GP. Az Audi is tervez egy autót A2 ha jól tudom a megjelülését, amit ebbe a szegmensbe pozicionál. Szerintem ide inkább a Mini, Smart Forfor tartozik. Biztos hatalmas piackutatást végeztek, a legfontosabb piacokon, hogy kideritsék lenne e kereslet, és ebből az eredményből tuti azt szűrték le, hogy nagy kereslet lenne, és megéri elinditani a projectet. Mert a 149 ára 100%-ra elég sokkal több lesz mint a jelenlegi 147 árak, és nem mindenki tudja majd megfizetni azt az árat. Olyanoknak, akik nem szeretnének nagy autót, vagy nem tudják megfizetni a 149-et, nekik biztos jó alternativa lehet ez az autó.
zolee1452006-06-13 10:34:51 // 1693
értem is meg nem is ezt az autót: hogy OFFoljak egy kicsit, ami régebben góf volt most az a polo. Az autók egyre csak nőnek minden modellváltáskor, és nem marad kis autó. Ha jól olvastam a 149-es is nőni fog a 147-hez képest, és így az már nem az a kategória mint ami eddig volt. Ebből a szempontból érthető , viszont pont a növekedés miatt ez egy házon belüli konkurencia a Grande Puntonak, ami szintén elkezdte kinőni az eredeti kategóriáját. Még azt tudom elképzelni, hogy nagyon megy a Grande Punto, de van egy kis réteg aki szeretné azt a (ár)kategóriát, de Alfa csomagolásban. Gondolom azért elég komoly piackutatások előznek meg egy ilyet, tehát biztos jobban tudják mint én, hogy mire van szükségük. Vagy a Grande Puntóval nem tudnak a "prémium" kisautók vevőire hatni, és gondolják hogy az Alfa márkanév erre alkalmas. Elvileg igen. (Persze vicces dolog ez, mert prémium kisautóként manapság a polo-t emlegetik - meg még mondjuk az audit - de azok ellen lazán kűzdhetne a GPunto is, ez csak marketing kérdése amiben a nyomorult németek nagyon jók, legalábbis itthon.)
Halesz2006-06-13 09:49:54 // 1692
A Kamal az nem egy X3-as nagyságú terepjáró lesz? Amellé nem zavar be szerintem semmi...
TarP2006-06-13 09:02:26 // 1691
Egyetértek veled, régebben az autógyárak egy-két jól pozícionált modellt gyártottak, most meg eljutottak oda, hogy a vásárló össze van zavarodva, nem tudja, mi ez a sok Plux, Max, Verso, SUV... kivitel, mi van a lemez alatt, miből indult....
Én ugyanígy megkérdőjeleztem, hogy a GT mellé a Brera nem cak egy cégen belüli konkurrens???
Ez a Sud meg a 149 ellen fog indulni?
Ami tetszett, hogy 2.0túró motort láttam újra az előjegyzésekben...Lehet, hogy mégsem kell audit vennem??? :)
Gabriel2006-06-12 20:50:00 // 1690
dejópofa, de minek kell, a 149 és Kamal mellé még ez is?
BadBoy2006-06-12 13:22:16 // 1689
Szerintem is nagyon jól néz ki, és még csalogató is lenne, olyan számára, aki nem akar nagy Alfát venni, és mondjuk mini konkurenciának pedig tökéletes lenne.
Xixo2006-06-12 00:50:17 // 1688
Béci linkelte a főoldalra: új Alfasud???
Csak azért tettem be ide is, hogy elmondhassam: nekem tetszene, elfogadnám 147 utódnak is!! :-))
Persze az elején lehetne egy kicsit alakítgatni, hogy ne ugyanúgy nézzen ki az összes autónk. Mint pl a fosvágennél, ahol szemből még soha nem tutod, hogy milyen autó is jön feléd...
GEORGE2006-06-09 19:32:01 // 1687
Hamarább kell csak indulni vele! :-))))
GEORGE2006-06-09 19:31:39 // 1686
Ilyen bakit Halesz!! :-))))))))))))))))))
zolee1452006-06-09 19:00:38 // 1685
vicces lenne talira menni vele, bár szégyenkezni nem kellene vele:)
Halesz2006-06-09 18:57:46 // 1684
Egyelőre még nem választható típus :)
GEORGE2006-06-09 18:56:34 // 1683
Kiváncsi leszek mennyien regelnek majd ide evvel a fajta hátsó kerekessel :-))))
zolee1452006-06-09 18:55:53 // 1682
na de ez egy zsír új gép, ráadásul az Alfások által követelt hátsókerék - hajtással!!!:)))
GEORGE2006-06-09 18:46:16 // 1681
Azért már egy jobb 155-t is lehet ám kapni az áráért.....
BadBoy2006-06-09 18:36:04 // 1680
Ja, és amit elfeljetettem, olcsóbb is mint ha 4 kerekűt vennél :)
Halesz2006-06-09 18:34:23 // 1679
Nem rossz ötlet :D:D
BadBoy2006-06-09 18:33:14 // 1678
Cseréld le rá a 145-öt, és megvan oldva a tetőablak is, és a klima is :))))
ystuc2006-06-09 18:32:12 // 1677
Nekem is vehetsz! :-)
Halesz2006-06-09 18:31:16 // 1676
Alfa bringát szeretnék! Lásd hír rovat!
GT Ɨ|ѯ2006-06-08 16:58:33 // 1675
THX!:-))
Archiváltam:-)
Gabriel2006-06-08 09:47:46 // 1674
De 4x4-es kerékhajtással, olyan országúti magasabbra helyezett kasznival...
Katt ide
Xixo2006-06-08 01:35:32 // 1673
A kamal nem a "terepjáró" lesz? A (156)CW helyett???
Gabriel2006-06-07 22:41:43 // 1672
Engem az lep meg, hogy idáig vagy én értettem rosszul, de a Kamal a 147 utódja akart lenni, mint prototípus és 4x4-es gép, erre kijön a 149 és a Kamal is... az is érdekes, hogy megmaradnak a számozott típusok azaz 159, 149, stb és jönnek mellé típusnevesek is Brera, Kamal stb. érdekes irányvonal számozunk és neveketi is osztogatunk... vagy csak a prototípusok teccenek meg úgy a publikumnak, hogy gyártani kell és nem adnak nekik új neveket?
Halesz2006-06-06 15:47:54 // 1671
Na ezeket a dátumokat, motorváltozatokat érdemes lenne elmenteni, és elővenni akkor, amikor tényleg megjelennek ezek a típusok....
Amúgy nagyon jól hangzik ez az egész :)
Xixo2006-06-05 15:33:12 // 1670
Szép tervek!! Elég jól hangzanak a turbós motorok, a 4x4, a nagy dieselek... :-))))
granturismo2006-06-04 14:52:16 // 1669
Nagy T.R. minden olaszautóbontósok fejedelme:-) adta kezembe az Automobilismo legfrissebb számát melyben van egy, a Fiat csoport közeli-távoli terveit taglaló cikk.
Jön az Alfa 149 amelyet 2007 második felében az új Fiat Stiloval egyidőben szeretnének bemutatni. A 149 melynek két legizmosabb motorja a 3.2 V6 4x4 260 lóerővel, illetve egy 2.5JTD motor állandó 4 kerékhajtással. A másik újdonság egy nagyméretű Alfa SUV a Kamal, amely 2008 harmadik negyedévében mutatkozik be egy benzines és egy diesel motorral. Benzinmotorok terén a 4.0 V8-as motor mellett a szerencsétlen GM-Fiat együttműködés keretében kifejlesztett 1.4-es és 1.6-os MPI turbo motorok jelennek meg, de az Alfa kínálatában csakis az 1.4-es motor szerepel majd. Valószínűleg azért, mert ennek a motornak a Fiat Fire motorcsaládja adja az alapját. (pld. jelenlegi Fiat 1.4 77 és 95LE-s motorok is ehhez a motorcsaládhoz tartoznak.) Ezen kívül a JTS helyett egy másik közvetlen benzinbefecskendezéses technológia (GDI) átvétele és gázüzemű motorok fejlesztése szerepel a tervekben. A GDI technológiát a 3.2 illetve a 2.0, 2.2 benzinmotoroknál használják majd. Készül egy 2.0 GDI motor Turbo változata 220LE-val.
Ugyanilyen igyekezet látható a váltók terén. Automatikus sebességváltók fejlesztésébe kezdenek. A DCT típusú váltókkal a VW-Audi csoport duplakuplungos DSG váltóihoz hasonló megoldást szeretnének megvalósítani.
A V6-os motorcsalád továbbfejlesztése folyamatos. A Multiair technológia a szelepnyitás mértékének a beszívott levegő mennyiségéhez képest történő változatását jelenti. A 3.2 V6 GDI Multiair teljesítménye nem változik a jelenlegihez viszonyítva, de fogyasztása károsanyag kibocsátása valószínűleg kedvezőbben alakul majd. Jó hír, hogy készül a 3.2 V6 GDI motor turbósított változata 450 lóerővel.
A 149-es az új premium padlólemezre készül. A motorskála 120-260 lóerőig terjed. A csúcsváltozat a 3.2 V6 összkerékhajtással. A legkisebb motor az 1.4 benzines turbo 4 változatban ebből 2 normál, 2 Multiair hengerfejjel.
Diesel fronton jön az 1.6 JTD és a 2.0 JTD azonban Alfába csak az utóbbi kerül be a tervek szerint. Ezen túl pedig az olaszokat is elérte a diesel szörnyek fejlesztése a jelenlegi 2.4 JTD 210LE-re erősödik jön egy 2.5 JTD 230Le-vel a 3.0 V6TD(J nélkül) 250LE-vel (ez érzésem szerint a VM-Motori fejlesztése amelyről már régóta hallani) és a csúcsa 4.0V8 JTD 320Le-vel. Ez utóbbi motort a Maseratival közösen fejlesztik.
És most jöjjön egy lista, hogy melyik modellbe mikor kerül új fejlesztésű motor:
149 (3 és 5 ajtós)
1.4 MPI Turbo 120 LE, 20,4 Kgm, 5-os váltó, 2008 3.hó
1.4 MPI Turbo 150 LE, 20,4 Kgm, 6-os váltó, 2007 12.hó
1.4 MPI Turbo Multiair 135 LE, 21,8 Kgm, 5-os váltó, 2009 03.hó
1.4 MPI Turbo Multiair 165 LE, 22,2 Kgm, 5-os váltó, 2009 03.hó
2.2 GDI 185 LE, 23,4 Kgm, 5-os váltó, 2008 3.hó 2007 2.hó
3.2 V6 Multiair 260 LE, 32,6 Kgm, 6-os váltó, 4x4 2009 1.hó
2.0 JTD 165 LE, 36,7 Kgm, 6-os váltó, 2008 6.hó
2.5 JTD 230 LE, 44,9 Kgm, 6-os váltó, 4x4 2009 11.hó
159 (Berlina és Sportwagon)
2.0 GDI Turbo 220 LE, 35,7 Kgm, 6-os váltó, 2009 2.hó
3.2 V6 GDI 260 LE, 32,6 Kgm, 6-os váltó, 4x4 2006 9.hó
3.2 V6 Turbo 450 LE, 45,9 Kgm, 6-os váltó, 4x4 2009 2.hó
2.4 JTD 210 LE, 40,8 Kgm, 6-os váltó, 2007 4.hó
3.0 V6 TD 250 LE, 45,9 Kgm, 6-os váltó, 4x4 2009 2.hó
169 (Berlina)
4.0 V8 400 LE, 56,1 Kgm, 6-os váltó, 2009 10.hó
4.0 V8 JTD 320 LE, 61,1 Kgm, 6-os váltó, 2011 10.hó
Brera (Coupe és Spider)
2.0 GDI Turbo 220 LE, 35,7 Kgm, 6-os váltó, 2008 9.hó
3.2 V6 Turbo 450 LE, 45,9 Kgm, 6-os váltó, 2009 6.hó
3.0 V6 TD 250 LE, 45,9 Kgm, 6-os váltó, 4x4 2009 2.hó
Kamal (SUV)
2.0 GDI Turbo 220 LE, 35,7 Kgm, 6-os váltó, 4x4 2008 10.hó
3.2 V6 GDI 260 LE, 32,6 Kgm, 6-os váltó, 4x4 2009 10.hó
2.0 JTD 165 LE, 36,7 Kgm, 6-os váltó, 2010 10.hó
2.5 JTD 230 LE, 44,9 Kgm, 6-os váltó, 4x4 2010 3.hó
A hosszabb távú tervek pedig:
Új GT: 2010 június
Új 159: 2012 június
Új Brera: 2013 január
Új Spider (946): 2013 április
Új 149: 2014 május
És mégegy érdekesség. A cikk folytatódik a Fiat és a Lancia jövőbeli újdonságaival motorok és modellek terén. A Lancia Thesisről az egész cikk egy szót sem említ, mintha nem is lézezne és 2015-ig utód sem szerepel a tevekben....
MMVI2006-06-01 10:22:57 // 1668
Alfa Romeo 149 link:
http://www.a5.hu/cikkek/1/15738.shtml
BeeGee2006-05-31 22:19:00 // 1667
Ez a tyúk és tojás esete lehet, mert a Scaglietti előtt nagyon sok Alfának is volt két egyszerű kerek hátsó lámpája.
Gabriel2006-05-31 17:55:44 // 1666
persze mielőtt valakinek is lesz ilyenje, indul egy "Női autó-e a 149?" c. topic :-))))))