Fórum >> Típusok >> Stelvio

Tommi2017-03-20 21:20:05 // 234
Mi is voltunk Genfben a hétvégén, megnéztük az új családtagot :)

A fotók után élőben még ütősebb :) Nem egy akkora batár, mint mondjuk egy Q7, de nem is olyan kicsike. Szerintem méretre teljesen rendben van, kényelmesen elfér benne egy család, a csomagtartó is elég nagy. A feleségem 155 centi, de neki sem kellett mászni, hogy beüljön/kiszálljon és a csomagtér ajtaját is eléri (ami amúgy gombnyomásra is működik) :) Az Alfának igaza van, a Stelvio mellé nem kell Giulia SW, akinek málhás autó kell, megtalálja a számítását :) A belteret picit passzentosnak éreztük a szomszéd standon álló Cherokee-hoz képest (nem a Grand, hanem a sima), de egyébként bőven van benne hely. Évi a pici méretéből adódóan egész más szemmel nézte az autót, de elégedett volt mindennel :) A belseje nagyon szép, az anyagok és a színek is jól eltaláltak és az ergonómia is teljesen rendben van.

Ebben a kategóriában nagyjából hasonlót ad minden gyár (Macan, XC60, Evoque, Cherokee), árban is kb egy szint, inkább az egyéni ízlés dönt. Ha nem nyolc számjegyű összegbe kerülne, mennék is venni családi autónak :))) Kívánom neki, hogy sikeres legyen, a SUV szegmens most nagyon megy, ebben van pénz/haszon, lépni kellett az Alfának. Annak idején a Cayenne is felhaborodást váltott ki (pláne, hogy dízel is van belőle), de viszik, mint a cukrot és hülyére keresi magát a gyár vele. Aki meg dagonyázni akar, vegyen Land Rover Defendert :)

Erhard 242 (Pure Energy)2017-03-19 20:33:34 // 233
szép lett az biztos engem megvettek vele kinézetre, Giu mindenképp lesz természetesen benyás :DDD
Tocsa2017-03-19 20:14:57 // 232
Tudod kinek nem inge ne vegye magára ! :D
Elég baj hogy olyan szarok az utak pedig adózunk rendesen nem keveset!
A Stelvioról annyit hogy legalább az olaszok valami stílust vittek ebbe a szegmensbe is!
Kinézetre már veri a konkurenseket bár izlések és pofonok.
Én gyűjtögetek egy giuliára hiányzik az a hátsó kerék hajtás és a benzines motor. :)
Kócosw2017-03-17 21:47:35 // 231
Hát nem csúnya jószág no :)
BeeGee2017-03-16 10:17:30 // 230
Youtubeon elég sok videó van, amin rendre elbuknak a SUVok a kamu összkerék hajtással. Remélem az Alfa a jobbik fajtából használ és nem lesz a vicc tárgya a hóban, mint a mezei 4Matic vagy a többi. (Quattron és Subin kívül)
Erhard 242 (Pure Energy)2017-03-15 21:46:40 // 229
Tihanynál láttam egy magyar rendszámosat pár év és lesz egy jó pár, egyenlőre kuriozum
Liquid2017-03-15 21:33:02 // 228
ez jó kérdés, de nem magas az tuti
Erhard 242 (Pure Energy)2017-03-15 21:28:24 // 227
Szánalmas az úthálózat még jó hogy nincs meg a TI bakker kapott volna :( A Julis mennyire lehet lent?
Liquid2017-03-15 21:19:48 // 226
Hát igen, ez vitathatatlanul nagy előnye a telekjáróknak.
Azon az úton egy alap futóműves 156-nak is le lehet ütni a haspáncélját...
Erhard 242 (Pure Energy)2017-03-15 21:01:00 // 225
én meg üdvözlöm és remélem tényleg nem csak egy városi fost csinálnak mint nagyon sokan... ma pl Csesznek és Várpalota között olyan zsír volt az út hogy a személy autósok kb 40-nel tudtak menni én a tolakodó, arrogáns, újgazdag, magamutogató SUV-val pont 100-zal és nem ért le semmi, futómű köszöni jól van, trágya sajnos nem volt nálam :DDD
Kazes☻2017-03-15 18:25:45 // 224
Olvass vissza... vannak konkrét darabszámok is, mert ez már kivesézésre került... :)
Tocsa2017-03-15 16:38:23 // 223
Szerintem ezek a suvok csak az újgazdag bohócoknak valók . Kitör a frász ha meglátok egyet a nemes márkákból olyan rondák és semmire valók csak magamutogatásra. A sofőrjeik is csak tolakodni tudnak tulok módjára az úton senkit nem tisztelve.
A trágyahordókkal lehet terepre menni, csak ugye japcsik nagyon gagyi motorokat raknak beléjük volt szerencsém a 2.5 ös hiluxhoz egy rakás.... kritikán aluli.
Az olaszokat megértem miért hoztak létre egy ilyet. Pusztán csak a piaci részesedés miatt mert ez kell az idiótáknak. Meg akarnak élni ennyi.
Részemről a guliának a gyönyörű kombiját szívesebben láttam volna ott!!
Remélem idővel mégis csinálnak mert Európában nem kevés 159 SW fogyott anno tehát igény lenne rá. Sokkal kellemesebb és elegánsabb egy kombi mint egy suw !
Szóval szép szép de nem nagyon illik a képbe szerintem.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-03-14 12:27:01 // 222
itt látom a különbséget egy divat telekjáró és egy divat SUV között a különbséget a rovarral bármikor ki lehet menni terepre is pl....
Liquid2017-03-14 12:11:33 // 221
szerintem tökmindegy, az (ál)telekjárósok 99%-ának már egy sima földút is off-road kategória, arra meg tökéletesen megfelel :)
Erhard 242 (Pure Energy)2017-03-14 11:18:14 // 220
arra leszek kíváncsi milyenek a terep tulajdonságai vagy egyáltalán lehet e menni vele terepen...vagy csak városi SUV
Csabásos2017-03-14 07:40:38 // 219
Szépek!
deportivo2017-03-12 07:00:41 // 218
Szépnek szép, meg minden, de valahogy az én gyomrom még nem veszi be a Stelviot. Lehet kell még egy kis idő hozzá.
BeeGee2017-03-10 18:00:28 // 217
De akkor nem az van, hogy nem létezik az az extra, hanem hogy külön nem rendelhető :) Nem ugyanaz..
Giuntini2017-03-10 17:34:30 // 216
Ez amit te is mondtál, sajnos manapság csomagban van az opciós lista. Pl a 159-nél Progression szinthez külön lehetett sok mindent rendelni. A Giuliánál vagy a Stelviónál csomagban mindent. És ezeknek nagyon nagy ára van.
BeeGee2017-03-10 14:33:09 // 215
Mi mást hasonlítsak össze mint induló és vége listaárakat? :) Más nem igazán lenne konzekvens.

Posztoltam én az angol árakat is :) Gyanítom, hogy a német is hasonló mértékű különbséget mutatna.
Aszerint az induló árban ~700 GBP, a teteje listaárban ~2500 GBP az emelkedés a 159nél a 156hoz képest. Ez most 300-1000K HUF, nem nézve az inflációt ami angoloknál is van. Szóval az áremelkedéssel nem lehet indokolni a 159 sikertelenségét, mert ez simán elfogadható szint.

Ma összevetve a két típust a 156 nyilván egyszerűbb, butább modell, de a megjelenésének korában jobban hozta a semi-prémium elvárásokat, mint a 159 a maga idejében.

-----
ON:
Milyen extra van a 159ben, ami a Giuliában nincs?

Egyébként pont ez a gyenge pontja a kettő újnak, hogy kevés az extra, azok is sokszor csak csomagban rendelhetőek. Hülyén hangzik, de aki akarna se tudna annyi pénzt eltapsolni extrákra, mint egy BMWnél (és nem a túlárazás miatt). Az Individual vonalról ne is beszéljünk..
Giuntini2017-03-10 14:11:19 // 214
Köszi! Akkor helyesbítenék, a magyarországi piac, általában kisebb alapfelszereltségű modelleket részesíti előnyben, a magyar vásárlóerő miatt. Egy Magyarorszagon forgalomba hozott 159-es, általánosságbam szegényesebb mint egy osztrák, olasz vagy német. Nekem ez a tapasztalatom, a "magyar" általánosságban "fapadosabb".
Rohodi Mihály2017-03-10 13:59:54 // 213
Szia,
a magyarországi alapfelszereltség 99,9%-ban megegyezik a többi piacéval, kivéve ha környezetvédelmi vagy adózási oka van az eltérésnek. Ha azt mondjuk pl. "Distinctive", akkor az más piacon ugyanazt az extra felszereltséget tartalmazza. Eltérés a felárasként rendelhető opciók megrendelésével lehet. Pl.: Stelvio First Edition mindenhol csont ugyanaz, nem különböznek a kerékméretek, stb. Az opció kódok is mindenütt ugyanazt jelentik, pl. 140: automata klíma.
Giuntini2017-03-10 13:04:01 // 212
A tól árakkal azért óvatosan kell bánni! Az én 2007-es 2,4 SW ár Distinctive felszereltséggel akkor 36 ezer eurótól indult. Az enyém súrólta a 42 ezer eurót, mert rengeteg egyéni rendelés volt benne, ami nem a Dist. felszereltség része. Az mai áron elhagyja bőven a 12 millió forintot. Nem a magyarországi árakat kell nézni, ami csak egy irányadó, de tulajdonképpen olyan nincs. Amikor a Giuliát kipróbáltam, az egy teljesen normál felszereltség volt navival, és bőrrel, de olyan extrák nem voltak a közelében sem, ami akkor már az enyémbe rendelhető volt. És ezzel a kevés plusz extrával volt az ára 13 millió kézi váltóval 180 lovas motorral. A tól ára meg 10 milliótól indul. A 2,4-hez hasonló 210 lovas teljesítményű motorral, jobban felszerelve, az autó már simán ki lehet pengetni 16 milliót. A Stelvio ismét feljebb lesz jóval pozicionálva. Tehát az áremelkedés nagyon jól látható. A vevőcsalogató árak egyszerűen nem léteznek. A konkurenciánál is így van. 3-as Bmw-t elvileg 7,5 millióért haza lehet vinni, a 2,0 literes kisebb dízellel. Hát ilyen árért nincs autó, ez csak a beetető ár. A magyarországi felszereltség egyébként mindig alacsonyabb mint a német vagy az olasz.
BeeGee2017-03-10 11:25:35 // 211
És mikor kaptál jól felszerelt új 156os 5 milláért? :P

Figyelj, kinéztem az árakat egy 2009-es Alfa 159ra az Alfissimoból és egy 2003as Alfa 2003 modellválaszték katalógusból.

2003
156 1.6 TS: 4.990.000 Ft tól (inflációval kalkulálva mai értéken = 8.410.000 Ft)
156 GTA: 11.800.000 Ft-tól (mai értéken = 19.889.000 Ft)

2009
159 1.8: 6.510.000 Ft-tól (mai értéken = 7.955.000 Ft)
159 3.2 Q4: 12.370.000 Ft-tól (mai értéken = 15.116.000 Ft)

Nyilván a két listaár nagyságrendekkel különbözik, de azt összehasonlítani hülyeség.
BeeGee2017-03-10 10:57:10 // 210
Valóban, két centivel rövidebb a Giulia, mint a 159. Szélessége nőtt 4+ centit. Szemre szerintem is kisebb, hála a gömbölyded designak :)

SUV vs SW: szerintem logikus lépés, hogy SUV, ha kicsi a pénz fejlesztésre. A két kasztni ugyanazt tudja térben, csak az egyikben anyu is biztonságban érzi magát, a másikban nem, mert nem lát a forgalom fölé. Illetve a belső magasság a SUV felé billenti, mert az tényleg növeli a térérzetet. A Pandában is azért férni el, mert tök magas, az ülések meredekebben állnak. Ellenben az MX5el ahol még én is szorongtam a gebe testemmel :)

Egyébként a Stelvio szerintem nagyobbat gurított az SUV kategóriában, mint a Giulia a sajátjában. Csak reklámoznák már végre...
Erhard 242 (Pure Energy)2017-03-10 10:43:54 // 209
azért egy jobban felszerelt 59 ütötte a 10 millát a fizetések nem duplázódtak meg 4-5 alatt :P
Zsolt1552017-03-10 09:56:18 // 208
Az a lényeg, hogy az Alfának nem engedték el a kezét és költenek rá. Csak így tovább. :-)))
Giuntini2017-03-10 09:49:32 // 207
A méretnövekedés főleg a biztonsági követelmények miatt van, a gyűrődő zóna és egyebek... A Giulia egyébként szerintem szemre kisebbnek tűnik mint a 159. Anno a Fiat Croma erre a méretnövekedésre a jó példa. Nekem kettő is volt. Amikor 1986-ban kijött egy felső-középkategóriás autó volt, a hossza alig haladta meg a négy és fél métert. Mégis egy bálna volt, akkora belső térrel, és csomagtartóval, ami ma is példaértékű lehetne. Akkora hátsó lábtér volt, hogy nyugodtan keresztbe lehetett tenni a lábat egy normálisan hátratolt vezetőülés mögött is. Viszont a gyűrődő zóna teljesen hiányzott elölről, egész más volt akkor a motorépítés. Pedig abban a motortérben is el kellett férnie a 2,5 literes dízelnek, és a 2,5 literes V6-os Alfa motornak. A Marea kívülről úgy nézett ki, mint egy kategóriával kisebb autó mint a 159-es, mégis belső méretei nagyobbak voltak, a kombi csomagtartója kis túlzással szinte a duplája volt leengedett hátsó üléssel. Viszont eleje nem volt, nagyon rövid volt a motortere. Egyszerűen az Alfa sziluettje ilyen. A 159 sziluettjében nagyon hátsókerékhajtású hatású, csak a hosszú első túlnyúlás emlékeztet elsőkerékhajtásra.

Visszatérve a Stelvióra! A Giulia belső méretnövekedése nem számottevő a 159-hez viszonyítva, a hátsó lábtér valamivel nagyobb. Most értem meg, miért döntött úgy a vezetőség, hogy nem hoz ki új SW-t. Mert nem lehetett volna számottevő méretnövekedést belőle kihozni, a lábtér marad ugyanaz mindenben, csak a csomagtartó kihasználhatósága növekedett volna. A Stelvio felfelé növekedett, természetesen azért minden méretében, egyből megnőtt a lábtér, egyből megnövekedett a térérzet, és a csomagtartóból nagyobbat tudtak kihozni, mint a Giulia SW-ből. Az Alfa mindig a szépséget tartotta szem előtt a praktikum rovására, ezt jól példázta a 156 SW és a 159 SW is. A Stelviónál nem kellett semmit feláldozni, szerintem megalkották a legszebb, és legstílusosabb SUV-ot, és mellette a képekből és a videókból ítélve hihetetlenül praktikus és a térérzet is elsőrangú. Bravó Alfa Romeo, sikerült felkavarni a SUV szegmens állóvízét, és valami egyéniséget hozott bele ebbe a végtelenül unalmas szegmensbe.
BeeGee2017-03-10 09:06:52 // 206
Azért mostanában elég rossz a dízel imidzse. Nagy összegben nem fogadnék rá, hogy több dízel fog fogyni, mint benzines Európában sem.
BeeGee2017-03-10 09:05:12 // 205
Pár HSZ-el lejjebb írtam h mennyivel lett drágább a 159 a 156nál. Gyakorlatilag semmivel, ha figyelembe vesszük az inflációt. De ha nem, akkor is csak pár százezer forinttal, ami nem oszt-szoroz annak aki anno megvett újonnan egy 56ost. Méretnövekedés minden modellváltással megtörténik - sajnos.
Giulia már akkora mint a 166-os. Ha annak lesz utódja, karcolni fogja az 5 métert..
Azurherceg2017-03-09 19:57:23 // 204
A válság időpontját javítottam ki, amúgy nagyon tetszett az írásod, jól kifejtetted a problémát.
Azurherceg2017-03-09 19:55:24 // 203
Köszi az infót. Nem mintha vennék. Dízel is, SUV is, nem én vagyok a célközönség. Csak érdekelt, mert a piac Európában tutira jobban eszi majd, mint a benzinest.
Az 5 henger az 5 henger. Az még dìzelben is tud szépen szólni.
Zsolt1552017-03-09 19:50:01 // 202
Az 1,9-es 159 is csendesebb belülről, mint a Giulia dízel.
Giuntini2017-03-09 19:43:42 // 201
Már van a 210 lovas 2,2 négyhengeressel. Rendelni lehet! Kíváncsi vagyok a Stelvio zajszigetelésére, mert a 180 lovas a Giuliában kicsit hangosnak tűnt. Legalábbis nem ilyen hanghoz vagyok hozzászokva a 2.4-ben:)
Zsolt1552017-03-09 19:43:29 // 200
Más közönséget, réteget is céloztak meg vele, mint a 156 volt. Az is közrejátszott abban. Igen, a benzines motorválaszték lehetett volna nagyobb. De ellene szólt, hogy akkor a személyautóknál, a "dízelesítés" az aranykorát élte. Akkoriban már-már temették a benzines motorokat.
Azurherceg2017-03-09 19:38:02 // 199
Na, de ez nem a 159 topic, csak egy gondolat volt. A Stelvio mikor lesz dizel motorral? Arrol van hir?
Giuntini2017-03-09 19:35:59 // 198
Ebben egyetértek! Sőt kellett volna egy GTA utód!
Azurherceg2017-03-09 19:33:09 // 197
Nem ismerem az eladási számokat. Igazából arra akartam kilyukadni, hogy Zsolt ìrta, hogy a bemutatást követő évben jött a válaság. De az 2006-ban jött, hanem 2008-2009-ben. Amit a dìzelekről ìrtál, azzal maximálisan egyetértek. De akkor is kellett volna egy 1750 TBi karakterű motor már a megjelenéskor.
Giuntini2017-03-09 19:23:33 // 196
Abban vitatkoznék veled amit az elején írtál. A 159 2008-ig nagyon jól fogyott, és nem csak Olaszországban. A dízel motorok vitték a prímet, de abban az időben nagyon kevés benzines fogyott. A közép, és felső-közép kategóriában akkor a prémium autók nagy részét dízel motorral vették, mégpedig a teljesítmény és a fogyasztás miatt. Ugyanolyan lökettérfogatból a dízel azt a teljesítményt vagy többet hozott ki mint a benzinesből, durván fogalmazva fele fogyasztással. Egész Európa a dízelekre volt kihegyezve, és a benzinesek mostohák voltak. Az Alfa is így gondolkozott a benzinesekkel. Aztán jött a válság, és mindenhol ezeknek az autóknak az eladása csökkent, csak a nagy értékű luxusautók piaca nem változott.

Ami a Stelviót illeti, most hogy Tediék így bemutatták, nekem is a forma nagyon bejön, az egész belső térrel, pedig nem vagyok SUV rajongó. Egyszerűen az a fekete piros bőrrel nagyon üt! És tényleg nagy, és impozáns. Mellette egy X3 egy semmilyen, egy teljesen belesimuló a környezetébe. A Stelvio mindenhol fogja vonzani a pillantásokat. Legalábbis remélem!
Azurherceg2017-03-09 18:55:26 // 195
Annyit még hozzátennék, hogy a 159 megjelenésekor nem adtak hozzá tisztességes benzin motort. Nem kukacoskodás, de a 159-est 2005-ben mutatták be, a gazdasági válság pedig 2008 őszén robbant ki, de igazi hatása 2009-től volt. Szóval a 159 nem hiszem, hogy a válság miatt bukott.

Hogy a topicnál maradjak: én se vagyok SUV rajongó, de ez a Stelvio piszok szép lett. Imádom Julcsit is, de Isten bizony ez a forma olyan, mintha eleve a Stelviora szabták volna, csak Julcsi előbb jött ki. Szép dög nagyon.
Halesz2017-03-08 20:10:40 // 194
...ott majd Tedi lesz, a Brandmánia (RTL) című műsorban ő beszél majd az Alfákról :)
Kazes☻2017-03-08 18:24:07 // 193
Uhhh... gyerekeeek... király! Gyönyörűek az autók! Jó videó, nagyon ügyesek vagytok... mehet a tévébe! :)
Halesz2017-03-08 18:22:08 // 192
Legközelebb pedig már stabilizátorunk is lesz! :)

Igen, a színkülönbség annyira nem jön át, pedig nagyon látszott...
Tedi2017-03-08 17:07:58 // 191
Sajnos a hosszabb kábelű mikrofonunk bemondta az uncsit, úgyhogy rövid pórázon voltunk tartva :D Én sajnálom, mert egyrészt nem lehetett normális totálos képeket csinálni, márészt hülyén néz ki a belógó kábel. Nade majd legközelebb :)
Zsolt1552017-03-08 17:01:19 // 190
A 159-nél szerintem sok minden közrejátszott, hogy az eladási darabszámok nem úgy jöttek, mint a 156-nál.
Először is egy méretében nagyobb modell lett, mint az elődje és kb.156-166 közé pozícionálták, kiváltva az előbbieket. A 156 tulajoknak nagyobb és drágább, míg a 166 esetében meg kisebb és alacsonyabb "presztízsértékű" lett. A márkán belül ez lett "zászlóshajó". A Peugeot is ezt az utat követte, amikor a 407-607 helyett jött az 507. Egyiknek nagy és drága, míg a másiknak nem elég exkluzív. Nem nagy siker, de gondolom a Vectra/Insignia vagy Passat kategóriába való betörés volt a cél, volt mind a két gyártónak a célja. Csak aztán a gyártás második évében jött a gazdasági válság, ami megint nem volt szerencsés a modell szempontjából.

Az, hogy anyagilag sikeres volt vagy sem, az függ attól, hogy a GM-mel mennyiben oszlottak meg a fejlesztési költségek. Az alapelgondolás nem volt rossz, mert a Fosvágen is ugyanazt háromszor, négyszer el tudja adni csak más köntösben a konszernen belül. Viszont a fejlesztési költségek megoszlanak a VW, Audi, Seat, Skoda gyár között. Így lehet nyereségesen gyártani.
Jorjie2017-03-08 16:47:13 // 189
Jó lett a videó, ügyes ez a külön mikrofon, érteni minden szót. Viszont a 8C piros-pasztell piros különbség annyira nem látható, de lehet csak a monitorom nem olyan jó. Vagy a szemem :-)
Zsolt1552017-03-08 16:35:17 // 188
Az biztos, hogy a 159 sokkal egyedibb megjelenésű, mint például a Giulia.
Halesz2017-03-07 23:08:10 // 187
Nem fázunk, alfázunk! :)
Jorjie2017-03-07 22:34:01 // 186
Nagyon hideg van Genfben? :-DDD
CseBali2017-03-07 20:05:01 // 185
....azért az a Misano kék Stelvio...igggen ütős lett... :)
Lehet nem szeretni a SUV-at, de az olaszok kezében ezek is műalkotásokká válnak!!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.