Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> V6 Fanatics

Dévid2019-06-18 15:48:33 // 1674
Én harmadik műszeren nem gondolkodtam, az turbónyomás mérő lehetne, de a 156 2.5 V6 nem turbós, így az kiesik.
A két műszer helyén is agyalok, mert nem akarok mindenféle konzolt feltenni, mint a csipes dieselesek. :) Ez más kategória.
Van ötletem, hogy rakom össze, de mivel majd egy éve a kocsit sem láttam, még nem próbáltam összefaragni. :)
ott22172019-06-17 23:50:55 // 1673
Én hobbi autózásra használom a V6-ot, nem megyek pesti dugókba ,meg nem pályázok / kivéve mikor hazahoztam / ,"csak" a Bükk kanyarjait próbálgatom , és az bizony be-be horpaszja a tankom.
Az olaj kérdés meg messze nem ilyen egyszerű, hogy hengerürtartalom meg lóeró , vagy más gyártókkal való összehasonlítással meg lehetne magyarázni. Ettől jóval bonyolultabb
és tudjuk, hogy az Alfák / különösen a régebbi modellek / különösen kényesek az olajra. De persze mindenki belátása szerint használjon olajat és más kenőanyagot. Azt se felejtsük el, hogy a vezetési stílusunk is más-más ,így a fogyasztás és az elhasználódás is más-más.
Piritu - 1.000.0002019-06-17 23:06:19 // 1672
én csak egy 5W30-al etetett TS csapágyat tudok mutatni
VV62019-06-17 23:03:20 // 1671
Én nem tudom, hogy tudtok ilyen sok benzint megetetni ezzel a motorral. Én aztán tényleg gyorsan megyek, de a 10L/100km még sosem léptem túl, inkább 9L szokott lenni.
Csak akkor fogyasztott 16 L-t, amikor egyszer a reggeli dugóban bementem Bp. Citybe.
Ez a "megég az olaj" egy jó kis végső argumentum, amire nem lehet mit válaszolni, mert senki se tudja ellenőrizni. 2,5 literből 190 lóerő - nehogy már ettől megégjen az olaj! A 2,5L-es 192 lóerős BMW-be miért jó a 40-es olaj, ott nem ég meg? A Honda VTec-be is jó? Pedig ott aztán van pörgés! A premixes wankelbe is 40-est tesznek a 10000-es fordulatszámhoz és ott sem ég meg.
De szívesen megnézek és meghallgatok egy olyan V6-ot, amit rendszeresen 60-as olajjal etetnek, mutat valaki?
ott22172019-06-17 22:16:22 // 1670
A gyári ajánlás szerint 10W-40, -20 fok alatti hőmérsékletnél 5W-30. Sportos stílunál Selenia Racing 10W-60. Ami gyakorlatilag azt jelenti ,hogy ha nem is hajtjuk állandóan toppon a motort akkor is érdemes a 10W-60-nat használni ,mert egy-egy kemény elindulásnál is kap olyan terhelést az olaj, hogy a 30-as 40-es olaj meg tud égni, és ezáltal veszít a kenési képességeiből. Az olaj hőfokon meg semmit nem veszel észre, csak hamarabb megy tönkre az olaj , meg persze a motor. Szóval ezt tanultam , meg az a kis versenyzői tapasztalatom is ezt mondatja velem, és nem okoskodni akarok, hanem segíteni, hogy ezek a csoda V6-ok minnél tovább éljenek sokunk örömére. A fogyasztásról meg annyit ,hogy Németországból Miskolcig vezetve 130-as tempónál / egyszer 220 / 10 liter átlag jött ki . Mivel még nincs honosítva nem tudom , hogy mennyit fogyaszt majd , a stílusommal , de gyanítom 18-20 körül lesz. :) (156 SW 2.5 V6 ).
frusciante2019-06-17 21:15:09 // 1669
A v6 felülete' ugyan nagyobb' de a két középső henger nagyobb hőt kap illetve a hátsó hengersor is alapból kevésbé hutheto... Kinti alfas illettve GTA fórumon is azt olvasom H a legtöbben egyből cserélik a hűtőt nagyobbra illetve a vizpumpat a 3,0 femlapatosara...
frusciante2019-06-17 20:35:15 // 1668
Mondjuk nem tudom, H az én adataim mérvadóak e egyáltalán.. én általában úgy használom a v6ot H betartom a sebesség korlátokat és Nem rugom el minden keresztezodesben bár a körforgalomban képes vagyok lassítani csak H legyen egy kis hely elindulni... 😁A fogyasztási adataim szerint gyakorlatilag csak setakocsikazok vele pedig szerintem nem... 😁 Az előző tulajtol 17,9es atlagfogyival hoztam el... Egyáltalán nem érdekel amúgy H mennyit eszik csak azért nézegettem mert azt hittem H lambda hibás ezért írt ki ilyeneket...
Ehhez képest nálam tényleg vegyesben város országút autópálya és kedv függő rugdosas mellett:
frusciante2019-06-17 20:24:21 // 1667
Nekem a v6 ha csak normálisan kozlekedek értem ez alatt H 4500 fölé nem sokszor forgatom mert közúton felesleges mindegy hol... Akkor megáll 80c'on ha tényleg intenzíven locsolom' akkor eljut 100c'ra de annál melegebbet nekem még nem mutatott...
VV62019-06-17 18:46:16 // 1666
Na én pont ugyanezt szeretném...de kellene még egy harmadik műszer is...de mi?
Dévid2019-06-17 16:50:46 // 1665
Ha visszakapom, és összeáll, akkor én szívesen lemérem a V6-ot, de a JTS-ben nem tudok segíteni, olyanom nem lesz már. ;)
liusz2019-06-17 16:34:11 // 1664
Mindenkinek van véleménye ebben a témában. Ezért jó ez a fórum. Ismerem némileg az összefüggéseket. Van is olyan járgányom, amiben van olajnyomás mérő, de hőmérő nélkül. Hajtom is becsülettel, amikor tudom (értsd padlógáz nem ismeretlen neki sem, pedig nem mai technika) Országúton nem lehet annyira kínozni/rugdosni, hogy ez látszódjon az olajnyomáson! A V6 tényleg érdekes határeset szerintem. A JTS nem, ott egyértelmű a manual a 10w 60 kell. A JTS-hez képest csak 16%-kal nagyobb a V6 max. teljesítménye, de 34%-kal több az olaj benne. És emellett a V6 motor felülete is nagyobb, vízköpenye is nagyobb (többek között ezért is zabál). Tehát a JTS-ben nehezebb az élete az olajnak az tuti.
A manual ezért kétértelmű, mert a fenti logika szerint éppen határeset és mondja hogy: ’for decidedly sportive use’ tegyél bele 10W60-at. Szerintem az országúti percenkénti rugdosás nem ez a kategória ennek a motornak.
Mindenki azt tesz bele, amit akar egyébként, csak jeleztem volna, hogy feleslegesnek tartom a ’normál plusz’ országúti használathoz a Racing olajat. Én ez alapján, így döntöttem.
Ennek ellenére engem is érdekel a hőmérő adata, ha valaki egyszer leméri. (folyamatos nagygáz >2/3,>15-30min hosszan vs. országúti fél v. percenkénti rugdosás >15-30min hosszan 25-35Cfok külső hőmérséklet mellett) Még jobb lenne, ha mindez a JTS-sel is meglenne.
Dévid2019-06-17 06:58:43 // 1663
Nálam az az egy upgrade van még hátra, hogy olajnyomás és olajhőfok mérő kerül a kocsiba. A szerelőm amúgy 10W-60 Selenia Racinggal tölti fel a kocsim, ott szoktam állni mellette.
VV62019-06-16 20:40:55 // 1662
Ennyit tudsz: negyedigazságok, belengetések, vádaskodások, félremagyarázások, viccesnek gondolt hülyeségek.
VKG699!!! (4x156+75)2019-06-16 19:58:05 // 1661
Tippelj :)
Ja, azt nem.

Akkor trollkodj, az a másik T betűs kifejezés :)
VV62019-06-16 19:35:27 // 1660
Mert ha lett volna neki, akkor mi lenne?
VKG699!!! (4x156+75)2019-06-16 18:54:04 // 1659
Neked nem nagyon volt még olajhőfok+olajnyomásmérős autód jól hiszem?

De nekem aztán mindegy :) Punto kapja a 10w40-et, 75 a HPX-et, jtd az 5w40-et... de ha tsem lenne vagy v6om újra csakis 10w60-at locsolnék bele... de mindenkinek a maga dolga :)
liusz2019-06-16 18:18:07 // 1658
Az én értelmezésem szerint a kemény 10w 60 arra ajánlott, ha valaki sokat nyúzza a gépet pl. gyakran viszi versenypályára nyári nagy melegben vagy ilyesmi. Ha néha megrúgod neki az országúton, hogy repüljön az a 10w 40. A manual is valahogy úgy fogalmaz, intenzív sportos használat esetén 10w 60, az meg szerintem folyamatos 2/3 gázállás felett teljesül (Nürburgring, v. Autobahn 200 fölött)
RomeoOne2019-06-16 11:57:10 // 1657
Én is így állok kb. a dologhoz. Persze ehhez kell az, hogy olyan szerelőhöz viszek, akinek megbízok a szaktudásában.
Dante2019-06-16 11:41:04 // 1656
Most én is 10w40et raktam bele, úgymond "mosó olajnak" gondoltam jó lesz, de elnézve a motor belsejét, hogy mennyire tiszta volt minden és olajsár meg mindenféle lerakódás mentes, kb így utólag tök felesleges volt. Hosszú távon én is a 10w60at fogom beletenni, csak papírozhassam le végre az autót :)
Dévid2019-06-16 09:59:57 // 1655
Én úgy tudom 10W-40 a gyári olaja a 2.5-nek (is), sportosabb, értsd. gyakoribb magas fordulaton történő használathoz (azaz szerintem arra, amire mindenki használja) 10W-60 olajat ír a nagykönyv, de akár tévedhetek is. Aztán hogy ki mit használ, Selenia, Castrol, Fuchs, Tesco gazdaságos vagy étolaj az csak hit és meggyőződés kérdése, ha az előírt FIAT specifikációkat teljesíti az adott olaj. Bevallom őszintén, én elviszem szervizbe, és a szerelő azt rak bele, ami bele való (el szoktam mondani, hogy néha elrúgom neki, hogy halljam azt a szép morgást a motortérből), én fizetek a kasszánál ezért a tudásért, és hazajövök vele. Ezt kb. 10.000 km/1 év gyakorisággal ismételem, ha épp üzemképes a jármű. :D
GT Ɨ|ѯ2019-06-15 20:53:53 // 1654
nem, köszi megy a falra:-)
Kócosw2019-06-15 20:18:33 // 1653
Cserélünk? Adok helyette festetlent!
GT Ɨ|ѯ2019-06-15 20:17:00 // 1652
A kivett alupakk is megszépült:-)
frusciante2019-06-14 18:21:26 // 1651
Oooo. Akkor a kérdés eldőlt..
Köszönöm a segítséget
pettinke2019-06-14 17:20:25 // 1650
Sajnos évek óta kínai, és annyira szar, hogy kifúj a porcelán meg a fém között :-(
VV62019-06-14 17:00:17 // 1649
Alkatrészessel beszéltem pár hónapja a Golden Lodge-ról és azt mondta, már ez is made in china.
Piritu - 1.000.0002019-06-14 16:30:35 // 1648
Az Adok-veszek-ben is hirdetnek Golden Lodge-t.
frusciante2019-06-14 16:26:25 // 1647
Jól leoffoltad a témát pedig épp indultam volna a popcornert..
😁
frusciante2019-06-14 16:18:12 // 1646
Ha már ilyen nagy a forgás itt egy kérdésel fordulnek hozzátok!
3,2 busso nlg laser platinum vagy Golden Lodge már ha egyáltalán beszerezhető még!?
Köszi
Liquid2019-06-14 15:55:55 // 1644
ahhoz kell legalább egy troll :)
VV62019-06-14 15:00:54 // 1643
...most jön az olajháború! :D
VV62019-06-14 14:59:03 // 1642
Természetesen 10w-40.
Béci Ɨ|ѯ2019-06-14 13:40:15 // 1641
10w60 racing, legalábbis részemről.
Dante2019-06-14 13:15:27 // 1640
Hát látod...
Enyémről 2 hete vettük le az olajteknőt, mert volt egy kis szivárgás. Utána belement olyan 6,2 liter. :)

Amúgy 2.5 V6ba ti mit raktok, csakis 10w60? Mert a Selénia gyári ajánlása mai napig 10w40.

Köszönöm!
VV62019-06-14 11:22:20 // 1639
5,4L olaj? Kevesebb megy bele, mint 2,5-be? Érdekes.
VV62019-06-13 22:24:21 // 1636
Jajjj...!
Takker2019-06-13 21:14:02 // 1635
Sziasztok! Új tagként egyből egy amatőr kérdés! 159 3.2 V6 .......milyen olajat ajánlotok! Eddig tudtommal castrollal etették de én szeretném seléniára cserélni pár héten belül! De selénia közül melyik lenne a legjobb?
GT Ɨ|ѯ2019-06-09 19:23:56 // 1634
Abszolút nem olajos, nem prüszköl semmit, szobatiszta:-)
Kócosw2019-06-09 12:35:12 // 1633
Faja, én még le vagyok maradva de ami késik az nem jön koran :)
Jani72122019-06-09 09:45:57 // 1632
Az a szürő a kartelgáz kivezetésen, mennyire olajosodik? Sűrűn kell mosni?
Zsolt1552019-06-09 08:34:50 // 1631
Szép és tiszta motortér! 👍☺
Zsolt1552019-06-09 08:26:48 // 1630
Szép lett! Gratula! 👍☺
GT Ɨ|ѯ2019-06-09 08:22:24 // 1629
szerdán a helyükre kerültek nálam is:

GT Ɨ|ѯ2019-06-09 08:20:49 // 1628
gratu, szép lett!:-)
BadAzz2019-06-09 07:15:24 // 1627

Kész lett az enyém is :)
Mr. Z2019-06-08 11:20:35 // 1625
Szia. Rézkorongal tisztított meg nagynyomású mosdóval aztáncsiszoltam és rücsis festékkel fújtam. Speckó motorfesték, nem olcsó de ha kell bemásolom a linket.
A rücsi miatt fillerezni se kell. Annyi hogy hőléggel fel kell melegíteni a fémet. Ráfújod két rétegben majd megint hőlég. Olyan kemény mint a zománc.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.