Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> V6 Fanatics

frusciante2019-11-18 17:27:17 // 1924
Beszereltem a piros powerflex szilenteket a motorstabilizátorba. Holnap beteszem a kocsiba és irok majd blogot róla mert jó kis meló és ha más is szeretné ilyenre cserélni a gyárit megkimelem pár óra felesleges munkától...😎 Egyébként merevebb mint a gyári de nem olyan sokkal h ne csillapitson .... Érzésre is jobb lesz mint a gyári de persze majd megírom ha kipróbáltam a kocsiban.
Takker2019-11-17 22:37:37 // 1923
Elvileg igy van!
frusciante2019-11-17 19:29:23 // 1922
Köszi. Akkor jól emlékeztem . A videón a csóka viszont vmit benézett... 😎
liusz2019-11-17 19:19:19 // 1921
ALTO felitat a bódé oldalon a nyíl felfelé mutat.
frusciante2019-11-17 11:17:54 // 1920
Vki meg tudná nekem nézni hogy a motor stabilizátoron lévő nyíl illetve felirat merre kell álljon? Úgy emlékszem h mikor levettem a nyíl felfelé mutatott be megnéztem egy videót és ott mintha a sracnak a motoron lenne az a karika és a nyíl kifelé mutatott volna... Köszi előre is 😎
frusciante2019-11-17 05:58:34 // 1919
Kozepdobod van? A nélkül hangos vagy azzal? Én agyalok rajta h esetleg kozepdob nélküli legyen a rendszer.
Takker2019-11-15 22:40:37 // 1918
Szia! Nekem Ragazzon rendszer van a 3,2-esen! Brutális hangja van, hosszú távon erősen ajánlott a füldugo és a jó hifi! 😁
liusz2019-11-14 17:13:47 // 1917
Nem értem a bmw-s megjegyzést (lehet elnagyolt a wikipedia). Utánanéztem, röviden: Busso a FIAT repülőmotor részlegen kezdett 1937-ben, majd 1939 Alfa, majd 1946-ban Ferrari Műszaki Igazgató, majd 1948-tól 1977-ig Alfa. Ha jól értem, mert szűkszavú a wiki, konstrukciós vezető volt. Ebben az időszakban a műszaki igazgató (Busso műszaki felettese) Orazio Satta Puglia volt (1946-1969), aki később a cég elnöke is volt (1969-1973). Tehát ez a két ember, aki legnagyobb ráhatással formálta az 1900, Giulietta, Giulia, Montreal, Alfetta autókat.
Tisztelet nekik…
Busso V6-ról még annyit lehet a wiki szerint megtudni, hogy a 70-es évek elején tervezték, de csak 79-ben került piacra. (1977-ig dolgozott ott Busso)
ott22172019-11-14 13:43:55 // 1916
Én is elfeletkeztem a soros mocikról ,pedig tudom ,hogy onnan indult a Busso fejlesztés amikor átjött a bmw-től az alfához. :)
frusciante2019-11-13 19:10:33 // 1915
Amennyire én tudom Giuseppe Busso fele v6 79ota volt nem ez volt a legkomolyabb műve de ezt tette halhatatlanna. 77ben tervezte 79ben gördült le az első gép ezzel a v6al es2005ig az összes busso v6 alapja volt mindig részletek rajta kicsit de az alap recept maradt. 2006 ig gyártották areseben ezeket a motorokat. A sors kegyetlensege h a motor gyártásának befejezése után 3 hónappal meghalt a mester. A GM felé holden blokk egy ausztrál motor aminek mar sajnos semmi köze a korábbi busso felé v6oknak. Az egy költséghatékonysag által vezérelt GM konszern egisze alatt készült moci amit az alfa csak kicsit faragott ha jól tudom a hengerfejen dolgozott csak az alfa.... Arese bezárása után vége lett a busso korszaknak.... Rengeteg köbcentis verzió van mind busso szívó és turbós is. 2.0turbo 2.5 3.0 3.2 gtvkben van vmi 2.8as is...
GT Ɨ|ѯ2019-11-13 17:50:15 // 1914
Ez 1 korrekt összefoglaló fingreszelés helyett a tények:-)
pettinke2019-11-13 14:25:20 // 1913
Miért, mit mondjak, ha nem gyártották 3.2-vel, mert az a motor nem létezett a Sei gyártási idejében?
VKG699!!! (4x156+75)2019-11-13 09:05:05 // 1912
És volt 2.0 V6 szívó is a 90-ben, meg vagy pár darab 75-ben.
VKG699!!! (4x156+75)2019-11-13 09:04:30 // 1911
Csak azt a köznép Nordnak meg Bialberonak nevezte :)
Kócosw2019-11-13 05:54:12 // 1910
rudtam h valamelyiket kihagyom 😄. köszi 😄
Kazes☻2019-11-12 23:42:44 // 1909
És milyen jó is az! :)
liusz2019-11-12 23:24:27 // 1908
Az úgynevezett Nord motor (4 hengeres teljesen alu) tervezésekor is Giuseppe Busso volt a motoros főmérnök. 1954-től1994-ig gyàrtották először 1.3 majd 1.6, 1.8 és 2.0 méretben. Az összes Giulietta, benzines Giulia, Alfetta, Giulietta Nouva Alfákat ez hajtotta és áttervezve beletették a 75-be, 90-be, 164-be, 155-be is.
Kazes☻2019-11-12 22:41:01 // 1907
Soha ne mond azt, hogy soha. :)
pettinke2019-11-12 22:30:13 // 1906
A Sei-ben 2.5 és 2.0 volt, 3.2 soha (az csak jóval később, a 24V- ből létezett). Amúgy ez egy elég jó összefoglaló.
Zoli892019-11-12 21:53:43 // 1905
Köszi az infót!

Jó újra itt lenni :)
ott22172019-11-12 20:31:57 // 1904
A 2.0 V6 turbo is Mr.Busso alkotása. :)
Kócosw2019-11-12 17:24:49 // 1903
a regi V6 ok bussok ( 2.5,3.0,3.2) , a GM 3.2 az meg hat egy GM 3.2 nemsok jot hallottam roluk.
Kazes☻2019-11-12 16:53:52 // 1902
Különben ezek régen is voltak már... nyilván mind a Bussoból, mert anno az Alfa 6-ban is volt 3,2... a GTV-kbe meg csak a kisebbek mentek és még csak a 70-es, 80-as évekről beszélünk... utána jöttek a többiek. Gondolhatod, hogy mennyi köze lehet a 159 motorhoz. :)
Kazes☻2019-11-12 16:51:06 // 1901
Meg 3.0 is! ;)
RomeoOne2019-11-12 16:44:46 // 1900
Én ezt eddig nem is tudtam, hogy volt 2.5 meg 3.2 is. Most a 2.5 az a Busso, a 3.2 meg a GTA-ban volt? És ennek mennyi köze van a 3.2 GM motorhoz, ami a 159-ben volt?
Kócosw2019-11-12 16:10:14 // 1899
mondom a 3.2 V6 motorok bizonyos elemei se egyeznek 😁
gyml2019-11-12 15:55:13 // 1898
A 156 3,2 és a 156 2,5 V6 között is sok különbség van? Futómű, fék oké, de a motor körül is?
Kócosw2019-11-12 14:13:35 // 1897
sajna alig van cucc hozza ami van meg drága. igy tudnam. osszefoglalni. És a digók megoldottak hogy ne legyenek csereszabatos pl egy 3.2 v6 156 meg egy 3.2 V6 gt alkatreszei. Pl egy olajhuto, annak a csovezese, etc.
gyml2019-11-12 09:58:23 // 1896
Remélem akkor segítettem. :) Irigylem tőletek (olyan értelemben hogy én is szeretnék :) ) a 3,2-t, de azért a vele járó nehézségek (drágaságok) annyira nem hiányoznak. Dehát valamit valamiért.
GT Ɨ|ѯ2019-11-12 07:53:03 // 1895
nem tud elöregedni tényleg jó dolog:-)
frusciante2019-11-11 20:19:13 // 1894
😀 ha csak újabb 16evet kibir nyugodtan alszok... 😎
GT Ɨ|ѯ2019-11-11 20:15:04 // 1893
ennyi, aztán örökélet:-)
frusciante2019-11-11 19:08:04 // 1892
Két részletben van az oldalon a fő és a mellék csokeszlet összesen 205 fontért. az jó h az összes cső benne van és arányában nem is rossz az ár de azé odavag h 80.000 plusz posta pár szilikon csoert...😀 De hát ha nem találok jobbat ezt rendelem meg mert ezzel a két szettel az összes csövet cserelhetem...Ugyan még egyik csővel sincs gond de 16evesek nem szeretném megvárni míg vmelyik elfarad...
GT Ɨ|ѯ2019-11-11 18:46:13 // 1891
jaaa, visszavonom:-)
GT Ɨ|ѯ2019-11-11 18:44:36 // 1890
ugyanaz és ez jó áron van :-)
frusciante2019-11-11 17:40:55 // 1889
Csak olvasni nem tudok ... A gthez valók nem a hűtőrendszerhez vannak
frusciante2019-11-11 17:33:50 // 1888
Sajnos igen...
frusciante2019-11-11 17:32:17 // 1887
Hát ha a képek nem illusztrációk akkor sajna az se jó az enyémhez... Mért is lenne az ...n🙄😀
frusciante2019-11-11 17:29:20 // 1886
GT 3,2esehez talaltam az oldalon az lehet jó lesz nekem persze más a motorkod de szerintem a hűtő rendszer ugyan az.. vki nem tudja esetleg?
gyml2019-11-11 17:29:00 // 1885
A 3,2nek mások a csövei? Nem néztem a honlapot más motorral, lehet van ahhoz is.
frusciante2019-11-11 17:23:06 // 1884
Ez frankó csak nekem nem 2,5hoz kéne...😉 🙄 Érdekes módon 3,2hoz kevesebb helyen találok min 2,5hoz
GT Ɨ|ѯ2019-11-11 15:11:43 // 1882
Szívesen, nekem is ott sikerült szívócsövet szerválni.
frusciante2019-11-11 13:37:11 // 1881
Köszi szépen felhívtam . Ránéz tud e vmit..
GT Ɨ|ѯ2019-11-11 12:35:06 // 1880
LMS Performance-ot kérdezd, nézd meg a honlapjukat van ott is mindenféle ill. be is szerez.
frusciante2019-11-11 10:18:19 // 1879
Valakinek jó ötlete esetleg hűtőViz csövek cseréjére? Autolussot illetve a samco sportot nézegettem . Vkinek más ötlete? Itthon gondolom nem foglalkoznak ilyennel...
aranytl2019-11-10 01:06:54 // 1878
Nem volt még szerencsém hozzá. De tekintve hogy most is küzdeni kell a tapadással és a fékkel, nagyobb teljesítménynél ez fokozottan jelentkezne. Szóval egy rakás pénz kéne nagy fékre és 17-es kerekekre.Egy Q2 már pihen a polcon, csak nem egyszerű beszerelni. De jó lenne legalább télre.
VV62019-11-09 05:05:52 // 1877
Próbáltál már GTA-t? Kíváncsi lennék, megéri-e a vesződséget.
aranytl2019-11-08 21:29:33 // 1876
Az 5000 stimmel, addig emelkedik utána szinte egyenes. A nagyobb csővel 5300 körül jött a fennsík. Sajnos nincs meg a 220, lehet a futott km az oka.
Igen, a köbcentit semmi nem pótolja. Egy olcsó 3.2-re vevő lennék :)
Rolee1562019-11-08 19:18:50 // 1875
Nekem is conti van fent. Mintha két apró fém lemez zörögne egymáson.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.