Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> V6 Fanatics

frusciante2020-01-15 17:30:54 // 2051
Igen kiragadtad a hozzászólás lényegét... 😀Ha valaki vett már tömítést a kocsijahoz valszeg találkozott már a márkával de azért biztos ami biztos a végén pontositottam. Szovicc itt nem volt...

Tessék egy autós jellegű szovicc csak hogy ne facsard túl a buksit ..😉

Mi az abszolút udvariasság?
– ???
– Ha valaki a fáradt olajat hellyel kínálja.

😉
pettinke2020-01-15 12:18:40 // 2050
ja ... úgy mondjuk érteném :D
Kócosw2020-01-15 12:09:23 // 2049
nekem Csöri csinalta tavaly, Ö meg tudja mondani.
liusz2020-01-15 11:33:42 // 2048
Sziasztok!

Tudja valaki, hogy a 147/156/GT V6 kulpung csere normaideje mennyi a gyári nagykönvvben?
B kérdés: csináltatta valaki mostanában, és mennyiért (hány óra volt)?
Zoli852020-01-15 11:27:40 // 2047
Hello tegnap nekem is megjott a Victor Reinz tomites. Hetvegen csere es remenykedes, hogy az itt bejuto fals levego okozza az egyenetlen es dadogo alapjaratot. Magasabb fordulaton 1800 korul mar normalis a motor jarasa.
RomeoOne2020-01-15 11:08:43 // 2046
Szóvicc? Szerintem csak pontosítás, hogy a Victor-féle alatt Victor Reinz-et ért egész pontosan.
pettinke2020-01-15 11:01:49 // 2045
lényegi kérdésem van: hogyan jön ki a Viktor fele == Victor Reinz szóvicc? próbálom facsarni az agyam, de nem üt be
frusciante2020-01-14 21:05:17 // 2044
Én nemrég vettem 6 újat. Nem gyarit hanem Victor felét volt kb 6000 postaköltséggel a 6db... Victor fele(Victor reinz...😀)
GT Ɨ|ѯ2020-01-14 18:37:23 // 2043
Érzéssel érzésre, nekem bevált:-)
Zoli852020-01-14 17:21:53 // 2042
Köszi megegyszer mindenkinek a segitseget. Megy dolog kellene, mekkor erovel huzzam meg nyomatekkulcsal a szivokonyok csavarjat. Vagy meghuzom erzesre es annyi?
Alfás Theo2020-01-14 12:54:20 // 2041
Ugyan ez 166 ban:
Zoli852020-01-14 10:09:09 // 2040
köszi neked is.
Dante2020-01-14 09:52:41 // 2038
A 2.5 V6nál az Euro 3-tól lett szellőztetett az első hengerfej is. Euro 2eseknél csak a hátsó volt szellőztetve. De azoknál is 2 féle megoldás létezett:

frusciante2020-01-14 09:44:33 // 2037
itt láthatod a csonkot amire megy a cső. Az műanyag és azt hiszem egy csavar fogja csak.
frusciante2020-01-14 09:40:54 // 2036
Kartergaz visszavezeto cső...
Zoli852020-01-14 08:26:01 // 2035
Ez még a régi kasztnis, de már a 192 lovas verzió.
VV62020-01-14 08:08:59 // 2034
Ez FL utáni motor? Mert pl. az enyémen több dolog is másképp van...
Zoli852020-01-14 08:02:28 // 2033
Sziasztok, még egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek.
Ennek a csőnek ami nyíllal van jelölve mi a neve, illetve mi a funkciója?


Esetleg valaki letudná fényképezni a saját kocsiján azt a rész ahol ez a cső bemegy a motorba és, hogy miként van rögzítve a motorhoz ez a cső.

Köszi
Zoli852020-01-14 07:54:48 // 2032
köszi
Piritu2020-01-13 19:35:44 // 2031
hsz 2022
liusz2020-01-13 18:51:24 // 2030
Mi a neve ennen a bilincsrendszernek, amit az Alfa is használt? Hogy érdemes rákeresni?
aranytl2020-01-12 22:37:35 // 2029
Nem kell bekenni.
127_sud2020-01-12 21:51:33 // 2028
Igen, kb. 3500Ft a Yato fogó.
Zoli852020-01-12 21:17:09 // 2027
Koszi a segitseget neked is. Vennem kell egy tomitest az egyik szivokonyokhoz. Nem akarok venni harmas tomitest mivel a tobbi szivokonyoknel levo tomites jo csak egy nem. Kerdesem az lenne, higy eleg csak a tomitest kicserelni vagy be kell kenni a tomitest valami pasztaval is? Ha igen akkor milyen pasztaval kell kenni?
frusciante2020-01-12 20:30:39 // 2026
Én vettem Csabo kartács által yato márkájú fogot ezekhez a bilincsekhez ... Egyszer kell megvenni és megkönnyíti az életed... Főleg z jó pár helyen használja az alfa ezeket a bilincseket..
Zoli852020-01-12 18:35:50 // 2024
Köszi. Már a dadogó és egyenetlen alapjárattal küzdök. Új ngk gyári ajánlásúak vannak benne. Trafók jók. Erre most vettem észre , hogy az egyik hengernél ami megy szívókönyök ilyen jól van tömítve. . Elkezdett fütyülni a kocsi es most esett le , hogy valahol falsot szív. Odanyúlva rögtön érződik, higy ott szívja a levegőt. Jól gondolom, higy ez a fals levegő okozza a problémát nálam.
GT Ɨ|ѯ2020-01-12 18:25:23 // 2023
Harapófogó, szintén:-)

/ aminek kicsit vékonyabb a csípőrésze, kb 1 mp a le és 1mp a felpattintása /
gtviktor2020-01-12 18:11:53 // 2022
Nekem ez segített:
Metal Clic Clicr-R Type Hose Clip Plier

https://a.aliexpress.com/lLzh8T8c

Persze ha azonnal kell, akkor jobb ha itthon megveszed egy szerszámboltban.
127_sud2020-01-12 17:41:54 // 2021
Ez így még tök jól kivitelezhető de az Alfa boxer 16V motorok esetében iszonyatosan nincs hely ehhez (főleg a hátsó hengereknél), ott az odavaló fogóval tényleg sokkal-sokkal könnyebb visszatenni. Apám is harapófogóval csinálta, én nem sajnálom a pénzt a jó szerszámokra :)
Piritu2020-01-12 17:28:27 // 2020
A nyíllal jelölt helyen egy hagyományos csavarhúzót ha alányomsz simán lepattintható.

Visszacsukni egy teljesen hagyományos harapófogóval szoktam. A nyíllal jelölt helyen és vele szemben fogva bepattintható. A harapofögó pofája miatt a nyíllal jelölt helyen nem fog teljesen beülni a helyére, de rákoppintással beugrik. Lényeg hogy a vállon túl legyen.
127_sud2020-01-12 17:04:50 // 2019
Ha könnyen és jól szeretnéd akkor kell venni egy megfelelő fogót. Én is megvettem a Norma Cobra fogót pedig nem volt olcsó de már elég régóta sok ilyen bilincset használ a Fiat csoport. Persze máshogy is "ki lehet pattintani" a bilincset csak visszarakni nagyobb szívás.
Zoli852020-01-12 16:31:41 // 2018
Sziasztok. Le kell vennem az egyik szivókönyököt mert fals levegőt szív a motor és egyenetlen az alapjárat. A képen látható rögzítést, hogy tudom oldani? Esetleg valakinek video. Köszi
Csabo222020-01-08 16:59:16 // 2017
A jtd (16v) is ilyen, én is emléxem zégerre, de az a kissebbik gond. A munkahenger elég jól bele tud rohadni a tartóba, ezért összerakáskor ajánlatos bekenni. én fogóval fogtam meg a rossz munkahengert és óvatosan, piciket próbáltam forgatni rajta. van rá sansz, h igy is vagy kalapálásra is eltörik a tartó :(
A melegités könnyithet a helyzeten
Dante2020-01-08 14:49:30 // 2016
Semmi gond :) Közben végre gép elé jutottam, és kutakodtam Eperben. Zéger gyűrűs valóban gyárilag. Úgyhogy jön a melegítés és a kalapács :D
liusz2020-01-08 14:28:32 // 2015
Fúú, mintha matattam volna ott zégergyűrűvel, talán. Hogy másképp lenne... valószínűleg igen. Nem emlékszem 100%-ra pedig egy éve csináltam. Bocs.
Dante2020-01-08 12:38:03 // 2014
Inkább arra gondolok hogy amúgy mi tartja bent? Préselt illesztés? Vagy kéne legyen rajta ez zégergyűrű ami össze fogja? Sajnos így volt beszórva csak az autóba, saját V6-osom meg garázsban álmodja téli álmát, abból most nem tudtam kiszedni az akksi tálcát hogy megnézzem.
liusz2020-01-08 12:22:38 // 2013
elsőre hőlégfúvóval adnék neki, kb. 150 fokig, majd kis kocogtatás kalapáccsal
VV62020-01-08 11:06:22 // 2012
Hú, de jó ez az oldal, köszi!
-
Az azonos évjáratú('98), azonos motorú 156V6 és 166V6-ot összehasonlítva az látszik, hogy a végáttételt is figyelembe véve a 156-nak minden fokozata rövidebb, miközben jelentősen könnyebb az autó. A gyorsulási adatokban 1,1s a különbség a 0-100-on.
Dante2020-01-08 09:45:34 // 2011
Sziasztok!

Adott egy 98-as 156 2.5 V6 manuál váltóval amin kuplung alsó munkahenger csere szükségeltetik. Viszont mielőtt neki látunk, a kérdés az volna hogy hogyan jön ki a munkahenger a tartójából?

Ez egy kb 4-5 évet állt autó, amit szeretnénk most feltámasztani, s mint látható erőteljesen összerohadt a munkahenger a tartójával...
Ötlet? :)

Köszönöm szépen előre is!
liusz2020-01-07 19:54:43 // 2010
automobile-catalogue.com megmondja azt is. Van összehasonlításra lehetőség évjárat szerint, nyomatékgörbék, váltó adatok, jármű dinamikai adatok stb.. Lehet tanulmányozni a számokat, szerintem lesz válasz az eredeti kérdésre is..
Alfás Theo2020-01-07 13:20:31 // 2009
156 elarnt még nem túrtam meg emiatt. De fogadjuk el, hogy azonos a váltócsalád, valszeg ez a v6ra is igaz.

166 végáttételét nem találtam. De még kéne nézni azzal is.
VV62020-01-07 12:10:36 // 2008
Érdekes!
-
És a végáttételek?
A 156-nál hogy néz ki a fokozatkiosztás?
Alfás Theo2020-01-07 11:59:16 // 2007

Ahogy ígértem kikerestem a 166-os váltóáttételezéseit.
A gyári elnevezés pontosan C530.5 és C530.6, rosszul emlékeztem én is. Bocsánat.

Jól látszanak a különbségek.
1-4 fokozatig egyeznek az áttételek az FL előtti benzines autóknál. Az eltérés 5. és a 6. fokozatnál van. 1. kép.

FL után a 2.0 TS és a 3.2 v6 a korábbi 2.0 TB váltóáttételét örökölte. ( kérdés, hogy egyezik-e külsőre is? bár c.530.6 mindkettő..)


A 2.5 v6 megkapta a FL előtti 3.0 V6 váltóját némi finomítással, csak a 3. fokozat maradt ugyanaz, a többinél az áttételt változtatták. Ennek ellenére csereszabatos a két váltó sokak szerint!. 2. kép
Zoli852020-01-07 10:39:16 // 2006
Köszi a segítséget.
aranytl2020-01-06 22:30:08 // 2005
Jó kis meló lesz, nagyon el van dugva. Kipufogó leömlőt le kell szerelni a hengerfejről, utána talán kifér. 3 csavar fogja, a felső belső csavarhoz hosszú szár kell.
Zoli852020-01-06 20:49:38 // 2004
Sziasztok, Alfa 156 2.5 V6 típusnál az önindító kicsit elkezdett ragadni. Mekkora mutatvány levenni az önindítót? Köszi a segítséget.
Kócosw2019-12-26 09:59:26 // 2003
ha nem mondod 😁 csak megis kicsit maskent kezelik..
frusciante2019-12-26 07:35:43 // 2002
A lámpa fujasert és a kipu belezesert itthon se jár piros pont...😀
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.