Blog >> lengőkar

>> SzervizOrosz // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD 20v // 2015-11-27

Végre megszűnt a kezdetek óta fennálló idegesítő nyikorgás a kocsi bal elején amikor áthajtok egy kisebb bukkanón vagy fekvőrendőrön, köszöntetően Zének és egy általa végrehajtott felső lengőkar cserének! Kiderült azonban, hogy mindkét stabpálcát cserélni kell, de az már hétfői performansz lesz!

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2015-11-26

Egy ideje észre vettem, hogy valami nem frankó elől a kocsival... egyre erősödő furcsa zajok - nyikorgó, kis kattanó, puffanó zaj nyugtalanított. A balos motortartóra gyanakodtam. Minap alánéztem a verdának aknából és feltárás közben jól megrángatva a motortartót, kénytelen kelletlen nyugtáztam, hogy nem az a bűnös, mégha nem is csili-vili állapotú. Újabb rángatás és megvilágosodtam, hogy bizony a bal lengőkar szilentek... újabb erőteljes rángatás, most már a lengőkaron... kétség sem férhet hozzá, Ő az, kampo-basszo... Alkatrész vadászat, rendelés... Albaautó ma szállított, én meg szereltem. Próba... zsírkirály lett! :)

Sajnálattal konstatáltam viszont, hogy a stab pálcáimat is cserélnem kell hamarosan.



215.744 km

>> Szervizpeto147 // Alfa 147 1.6 TS Distinctive // 2015-11-12

A minőségi magyar utaknak a minőségtelen alkatrésznek illetve a 17-es felniknek köszönhetően jobb felső lengőkar csere most TRW került bele remélem egy ideig kuss lesz :)

Költségek:18000 Huf

>> SzervizJanika // Alfa 147 1.6 Twin Spark // 2015-11-06

Mivel nagyon nyöszörgött az első lengőkarom ki lett cseréltetve az első felső lengőkarok párban. Csak a baloldalival volt a baj, de a biztonság kedvéért a jobb oldalit is kicseréltettem.

A motorháztartó teleszkópot is újra cseréltettem.
A csere közben derült ki, h új szükséges a gömbcsuklókból is. Párban lettek cserélve.
Picit szivárgott az olaj ezért a szelepfedéltömítés és a gyújtótrafóház tömítés is ki lett cserélve.

Lista:
- felső lengőkar párban
- szelepfedéltömítés
- motorháztartó teleszkóp
- gyújtótrafóház tömítés
- gömbcsukló párban
- futómű beállítás

Most újra minden rendben van az autóval.

KM: 109.854

>> SzervizForró // Alfa 155 2.0 ts 16v sport // 2015-09-07

Történt, hogy egyszer csak azt vettem észre, hogy a bal elejéből elég erős koppanás hallatszik hirtelen kanyarban, terhelésváltáskor. Örültem neki tekintve a futóműre költött összeget... Nosza meg is néztem mi az oka. Autó felemel és szépen nekiálltam meghúzogatni az összes csavart. Mindegyiken tudtam picit húzni ügyelve arra, hogy nehogy megtépjem. Jobb oldal oké, bal oldalon viszont meg is lett a tettes. A lengőkart a bölcsőhöz rögzítő csavarok közül az egyik kilazult. De nem is akárhogy. Ugyanis a hegesztett anyán kívül volt még egy rátekerve, az szorított, nem pedig ami a lengőkaron van (bekarikázott rész). Valószínű, amikor csinálták elnyalódott a menet a lengőkarban és így oldották meg. Az elképzelés nem rossz, viszont a valóságban a plusz anya és a csavar menete is megadta magát, ebből adódóan a laza kötés miatt volt a koppanás. Csavar cserélve újra, illetve egy erősebb anyagú anya került fel, remélhetőleg így már nem lazul ki/megy tönkre. Koppanás megszűnt, ismét minden OK. (Igen, tudom, lassan ideje gatyába rázni a stabrudat is...)
Ezen kívül ismét kellett venni 1 liter olajat...

>> SzervizPZ147 // Alfa 147 1.6 TS // 2015-09-16

Elérkeztünk a második fejezethez.
Futómű felújítás..... Kicsit félve vágtam neki, mert tudtam hogy nem lesz olcsó, próbáltam számolgatni mennyibe kerülhet, hogy fel tudjak rá készülni. De közben pedig arra gondoltam, amit a munkatársaim mondtak, hogy nagyon jó érzés lesz hidd el, mintha új autód lenne. Ezen felbuzdulva vittem el a bejáratott szerelőmhöz az autót.

Futómű:
Alsó lengőkar 2db ( a régiek szétkoptak)
Első lengéscsillapító 2db (a jobb első szivárgott)
Hátsó kitámasztó 2db (bal hátsó ki volt kopva)
Felső lengőkar szilentek 4db (nyikorogtak rendesen)
Féltengely porvédő
Futóműbeállítás

Egyéb:
Fékolaj (Ez legutóbb kimaradt a féknyereg festés miatt)
Selenia motorolaj 1L 5W-40 (tartaléknak kértem)


Az első futóműben lényegében csak a felső lengők (bár a szilentjeiket cseréltük és szilikonos zsírt kaptak) és a stabrúdak maradtak.

Nem után-gyártott cuccok kerültek bele, hanem gyári alkatrészek ezért nyilván az összeg is magasabb lett, de mivel mondtam hogy hosszú távra tervezek így inkább nem a kínai lengőkart tetettem bele. :D
Az eredmény magáért beszél :D brutál jó lett és tényleg mintha új autóm lenne. (egyébként halkan jegyzem meg, hogy így a pesti utak sem annyira katasztrofálisak, sokkal simábbak lettek).

>> Szervizdr_rock // Alfa 145 1,9 jtd // 2014-05-25

Kapott egy vezérlés-szettet, két első lengőkart, első féktárcsákat, első-hátsó fékbetéteket, új 74 ah-s akksit, új szűrőket, friss olajat, meg egy garnitúra gyári 15-ös alufelnit gumikkal, ill. egy bontott színazonos első lökhárítót ködlámpákkal, mivel amivel érkezett törött volt.
km: 195.500

>> Szervizpedrobaa // Alfa GT 1.9 JTD Distinctive // 2015-09-10

Hipp-hopp elszaladt a nyár és vele újabb 12000 gyönyörű kilométer, így már nagyon aktuális volt a szervizlátogatás.
Felkészülten érkeztem 5L Selenia WR és bosch-mann szűrők társaságában, hogy azzal már ne menjen az idő.

Apróságok összejöttek az elmúlt hónapok során, valami csapágyas zörgés is jött a motorból hidegen, kicsit cicergett az egyik lengőkar, illetve a sok takarítástól függetlenül időnként rosszalkodik az EGR is.

Sikerült megállapítani a hibát, a zörgés a generátor ékszíjtól jött, így ékszíj csere, feszÍtő és görgőcsere + ékszíjtárcsa csere, mert nagyon darabokban volt már. A felső lengőkar csere is megvolt + az eredeti terv az olaj és szűrők cseréje. Az EGR-el is sikerült kezdeni valamit, remélem most már jól viselkedik majd, mert a következő lépés a falazás lesz, nincs kedvem küzdeni vele a továbbiakban.

Sajnos kiderült, hogy az egyik motortartó bak is elég gatya állapotban van, azonban nem sikerült keríteni, így ez a projekt tolódik még pár hetet.

>> SzervizHalesz // Alfa GT Q2 170 Le // 2015-08-18

A jobb első lengőkar úgy nyöszögött, hogy kívülről is ciki volt már hallgatni. Szóval cseréltettem, csakúgy, mint a bal első helyzetjelző izzót. Ismét az Autóház Budaörsnél jártam.

>> Szervizpeto147 // Alfa 147 1.6 TS Distinctive // 2015-06-19

A februárban cserélt felső lengőkarok ordenáré módon kezdtek nyikorogni ezek kezelve lettek illetve halk kopogás is hallatszott az alsó lengőkarok felől így cserélve lettek...

Fastoriginal: alsó lengőkar jobb:13800 Huf
Fastoriginal: alsó lengőkar bal:13800 Huf

FEBI:Stabilizátorpálca 2db 5800 Huf

Munkadíj:15000 Huf