Blog >> ablaktörlő

>> SzervizFerko // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2009-09-04

2009.09.04-én átestünk az első közös nagyszervízünkön.
Ami cserélve lett:
Termosztát
Vízpumpa
Levegőszűrő
Olajszűrő
Pollenszűrő (carbon)
Teljes vezérlés (vezérműszíj + feszítő + vezető; generátorszíj + feszítő + vezető, fogaskerék)
Olaj - Selenia WR/5W-40
Hátsó ablaktörlő motor
Kartergázszűrő

Km: 86398

>> EgyébKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-07-06

Valeo SILENCIO X.TRM UM653 (550mm) vezetőoldali (0706) Norauto

"A VALEO a világ elsőszámú ablaktörlőgyártója. A legújabb fejlesztése az X.TRM SILENCIO váz nélküli lapát. A fém keretet a gumilapátba integrálták, így a lapát áramvonalasabb lett, csökkent a légellenállás, a szélvédőre ható törlőhatás pedig egyenletesebb lett. A lapátok elhasználódását jelző varázsszemmel rendelkeznek, így mindenki könnyen megállapíthatja a csere szükségességét."

Gyönyörűen töröl és nem utolsó sorban egy hangja sincs.. az áráról inkább nem beszéljünk, mert ez nem szett ár, hanem egy db-ra vonatkozik.. Remélem cserébe sokáig szolgál majd.

Délben gyakorlatilag befejeztem a munkahetet és pont azon gondolkodtam, hogy elszaladok az építkezésre a zárat lefúratni. Aztán észhez kaptam: szombat délelőtt Marcit viszem Nyékre, visszafelé útba esik keresztapám, akihez ráadásul a háza miatt amúgy be kell térjek...Így hát délután - 2 részletben - előkészültem az akcióra.

Bölcsibe menés előtt leszereltem az ablaktörlőt és kiszereltem a motorját a szombati próbához, a lyukat fehér sziloplaszttal kinyomtam :-) Szintén kivettem a tartályát, mindössze két csavar az egész. Két dologra derült fény:
1. mivel nincs bent a csomagtartókárpit , a tartály mögött remekül látható-hozzáférhető a kerékdob púpja, ez majd a javítás utáni festésnél nagyon jól jön.
2. a tartály oldala alvázvédős volt, tehát a korábbi okos lakatos arra sem vette a fáradtságot, hogy kiszedje, gondolom milyen munkát végezhetett mögötte :-(
(eleve mit keres ALVÁZvédővel ilyen helyen, amíg élek meg nem értem...)

Nem mellékesen az üregbe benézve és világítva megláttam a kultikus "Disegno di Pininfarina" embléma (a balos felújítandó) rögzítését: valami bepattanós műanyagtüske tartja 2 helyen. A leszedés mikéntjén még agyalok, de az biztos, hogy kívülről a táblát feszegetve csak eltörném :-(

A tankbetöltőt csak ellenőriztem, a megoldott bilincs leesni nem tud, igaz visszazárni sem sikerült. A gumiharang sem akar lecsúszni a csőről, de ha mégis, szerintem maximum zárt térben sokáig állva lenne gond belőle, menet közben legalább kap a tank levegőutánpótlást. Igazam is lett, a bölcsi előtt ellenőriztem és csak úgy szuszogott fogdosás közben, egyből eszembe jutott, hogy a tank levegőztetőjét is meg kellene nézni, mert most már annak a szerelőnek sem hiszek, aki állította, hogy az rendben van, különben miért lenne akkora vákuum a tankban, valahányszor kinyitom tankoláshoz????

A második etapban már csak megállapítottam kicsit behatóbb vizsgálódás után, hogy Nyéket is kibírja a szimplán a betöltőre rátolt gumiidom, illetve ellenőriztem a donor-ajtózár meglétét.

Szélvédő csere megesett, meg lecseréltem az ablaktörlő gumikat is. Azért látni a különbséget.. :)

>> Szervizpe-Ti // Alfa 156 SW 1,9 JTDm 16V Distinctive // 2008-12-12

Mivel a jó drágán vett (12000 Ft) Valeo Xtrem aeroblade ablaktörlők nem váltották be a hozzáfűzött reményeket ezért elveimet meghazudtolva megrendeltem a Bosch hasonló termékét! Ez jóval olcsóbb (5000 alatt) majd meglátjuk nagyon zavaró ha csíkoz a törlő! Mellesleg a Valeot fél éve raktam fel és óvtam mindentől ami károsíthatja a törlőélt (szárazon indítás, lefagyás...stb) de mindhiába most küldjük vissza a forgalmazónak hátha gyári hibás!

>> EgyébAttie // Alfa 156 1.9 16V JTD M-Jet // 2008-12-06

Ma vettem egy Bosch AeroTwin ablaktörlőt (550/530 mm), mert a régi - igaz olcsó - ablaktörlő nagyon csíkozott, és este az esőben nem sokat láttam. Leginkább emlékezetből és tapasztalatból mentem, mert nem nagyon láttam a sávokat :)
Remélem nálam is beválik az új ablaktörlő, mert jókat hallottam róla

Általában akkor fogok blog-írásba, ha egy jól körülhatárolható problémakör végre megnyugtatóan megoldódik. Nahát ma tipikusan ez történt, de olyan meseszerűen, hogy ezt muszáj mindjárt ország-világ elé tárnom! :-)

Ahogy a cím is mutatja, a szálak az indexrelés esetig nyúlnak vissza, amely sztoriból kimaradt egy mozzanat, mivel:
1. akkor nem vettem észre a megtörténtét
2. az index szempontjából nem is volt jelentőssége

Maga a probléma a következő volt: az első tavaszi esők alkalmával szomorúan tapasztaltam, hogy az első ablaktörlők csak folyamatos üzemmódokban működnek, szakaszosan nem. Röpke 2-3 hónap után, mintegy 2 hete el is jutottam oda, hogy ellenőrzöm az időzítő relét - mely egyébként az indexrelé közvetlen szomszédja a biztosítéktáblán.
Mivel 90%-ig biztosra vettem, hogy a relé a ludas, gyakorlatilag a sikert előre lekönyvelve kezdtem hozzá a munkának. Annál nagyobb volt a felsülés, amikor egy számomra ismeretlen relé nézett vissza a tábláról.
Alaposan megnézve kiderült: egy bonthatatlan relé élősködött legott, ami ráadásul OFF VW / audi gyártmányú volt :-<
Rövid agyalás után már kristálytisztán emlékeztem arra, hogy ott egy olyan relé volt, mint az indexé, csak fekete....
Ezután jött a bénító felismerés: ti. minden bizonnyal sikerült az egyébként vitán felül hibátlan ablaktörlő-relét az indexrelé-próbálgatáskor rosszra kicserélni egy hülye mozdulattal , majd pedig a jót leadni a bontóba,a többi közé :-(
Első körben megnyugtattam magam, hogy szakaszos törlés nélkül is van élet, de rögtön valami
azt súgta: térjek vissza mielőbb a bontóba!
Ma éppen arra jártam és sikerült - csodával határos módon - lezárni a sztorit: egy relékkel színültig telt tejesláda legalján megtaláltam a "tékozló alkatrészt"! :-)
(valamiért biztos vagyok benne, hogy ez ugyanaz a relé és az is csak utólag esett le, hogy
már 3 hónapja várt ott rám! ;-)

Na erre mondják, hogy minden jó, ha a vége jó, még pénzbe sem került, mivel egyrészt előadtam e kis történetet a bontósnak, másrészt pedig leadtam a "vendégrelét" :-)

>> EgyébATE TR // Alfa 156 1.6 // 2008-04-27

Kicseréltem az ablaktörlő lapátokat. Blade a tájpja. Végre nincs kattogás ablak törlésénél. Nagyon untam már, idegesített, hogy a karok fordulásánáll kattant egyet, pedig szeretek esőben vezetni.
Eddig mindig azt hittem, hogy, azért zajos az ablaktörlőm, mert kitöröl az A oszlopig, de nem az volt a baja. Emiatt is cseréltem le. De nem bántam meg.
Majd lövök képet. A mai autóápoláshoz nem vittem gépet. :-)

>> Tuning és extraKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-04-26

Mai napon (0426) mivel munkanap lenne - valakinek biztos az volt:) - megérkezett a Ferke által a héten megküldött ablaktörlő lapát szett, karácsonyi díszcsomagolásban:) Kisebb nehézségek árán de eljutott hozzám. A lényeg, hogy megjött, és holnap már az autó éke lehet, ha felmegy rá. Több helyről (biztos hozzá nem értő autóbolt tulajoktól) hallottam, hogy ezeknek az új tipusú törlőknek az a baja -vagy csak volt a baja az elején-, hogy nem minden típus jó minden típusú autóhoz a csatlakozás miatt. Ennyire azért nem értek hozzá, de mivel Ferkének is ilyen van a 156 SW-ján, bízom benne, hogy felmegy a mienkre is. A képen 20 ill. 21"-osat küldött, postán meg 21 és 22"-os jött. Csak nem fognak összekuszálódni esőben.. :)

[Költségeim: a 21 és 22"-os ablaktörlő és a posta ára.]

>> Tuning és extraKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-04-15

Ferke cartársnak köszönhetően lassan nekem is felpattan a szélvédőre a lent látható 20 ill. 21"-os ablaktörlő szett. SCT Germany - Wiper Blade AeroTech