Blog >> olaj >> racing

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2014-08-06

Szamosiéknál kapott az Alfa friss Seléniát és szűrőket.

Kilométeróra állása: 197 030

>> SzervizChrisVaughn // Alfa GT 2.0 JTS Distinctive // 2014-01-26

Elérkeztünk a második olaj és szűrő cseréhez, kicsit későbbre terveztem, de úgy döntöttem megejtem. Gyári szűrők (Ufi) és gyári olaj (Selénia Racing 10W60) került bele. Az szettet Albáéktól rendeltem.

Előző olajcsere: 138.000km
Jelenlegi olajcsere: 147.346km
Megtett út: 9.346km

Ez bőven az előírt 20e km alatt van. A jövőben próbálom tartani a 12-14e km-es csereperiódust.

Költségek:
Selenia Racing 10W60 5L: 16990.-
Selenia Racing 10W60 2x1L (tartaléknak, utántöltéshez): 7780.-
Levegőszűrő: 2990.-
Pollenszűrő: 2990.-
Olajszűrő: 1990.-

Összesen: 32.740.-

Mindent magamnak cseréltem, így nem volt szervizdíj.

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2013-08-08

Csörinél új olajat kapott a digó plusz egy litert a csomagtartóba utántöltögetésre.
Volt egy idegesítő kattogás is a bal elejéből szűk balkanyarokban, de Palotán az istennek se akarta produkálni. Azóta egyszer sem hallottam, még a kontroll-körforgalomban sem, ahol eddig rendszeresen csinálta. Csöri újra szemmel verte a hibát. :)

Óraállás: 183.698

>> SzervizGTPeti // Alfa Spider / GTV 2.0 JTS // 2014-04-05

1. Az első csere - Selénia Racing

Lecseréltük az olajat az Ékben. Racing-re, ahogy egyhangúlag ajánlottátok.

Teljesen más lett az autó. Egyrészt halkabb, másrészt érezni, hogy védelemre van kihegyezve az olaj (vagy, hogy kevésbé híg). Mintha nem lenne annyira pörgős a motor, mint az előző 5W40-es Aral High Tronic-kal (25 euró/5liter). Ebben elvileg 3ekm volt és meg is akartam menteni, de a sötét színe és benzinszaga miatt letettem róla. Kíváncsi leszek az olajfogyasztásra. Az Aral-nál bizony 3ekm után 0,5 litert utána kellett töltenem. (J)TS-es mércével ez kevésnek számít, nekem a JTD után az utántöltés persze szokatlan.

Az olaj-kérdéssel kapcsolatban sokkal több infót találsz a "nagy" olajposztomban. A JTS-sel is külön foglalkoztam, elvégre érdekelt vagyok. :)


2. A második csere - Mobil 1 Peak Life

Másodszorra Mobil 1 Peak Life 5W50-t töltöttem bele. Ez télen mindenképpen jobb (lett volna...).
A sok rövid út 6ekm alatt egy kicsit megviselte az előző Racing-et. Néha indításkor hallottam a vezérlésmódosítót. Ez az alkatrész szinte "olajminőség" detektornak is beillik. Nem szabad elfelejteni, hogy a hidegindítások és főleg a közvetlen befecskendezés az olaj hígulását, vagyis kenőképességének csökkenését eredményezi. Ami nem jó.
Szűrőből ezúttal nem gyári (0073500506), hanem MANN W75/3 került be.

(A megadott összeg az említett olajcserék árát mutatja szűrőkkel.)

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2012-08-09

Nem vált be a Valvoline, újra Selénia van a vasban. Kapott hozzá új szűrőket is a tegnapi pakkból. Komoly értéknövelő tényezőként felpattant egy Csörgő Autószerviz rendszámkeret is. :)

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2011-07-25

Délelőtt megérkezett a szerviz szett az Elaforgtól. Belapátoltam mindent a csomagtartóba, aztán végre kialudtam magam.

Délután aztán bemutattam a mestert és az autót egymásnak. Utóbbi kapott finom friss olajat meg szűrőket, és még egy csomagtérajtó bugfix is belefért.

>> SzervizGabCsi // Alfa 156 2.0 JTS // 2009-07-04

Nem volt szükségszerű, de mint kiderült nem a gyári olajat tettük bele legutóbb, ez került orvoslásra 10w60 Racing.