Blog >> olaj

>> SzervizB-la Ÿ // Alfa 166 2.5 V6 24v // 2010-01-21

Eljött az olaj csere ideje is + még 1-2 apróság. A hosszbordás szíj + a hozzá tartozó feszítők lettek cserélve. Selenia20K kapott a vas + az összes szűrő(pollen,levegő és olaj) Az óra szerint 224436 km-nél.

>> SzervizRolcho // Alfa 156 1.6 TS // 2010-01-19

Olajcsere, légszűrőcsere előkészítve.

Valvoline MaxLife 10W-40 5 l
Clean Filter olajszűrő
Clean Filter (olasz) levegőszűrő

km: 95 566

>> SzervizJata // Alfa 145 1.9 JTD Ricco // 2009-11-09

Mai nap megtörtént az olajcsere, Selénia WRD-t kapott a trakesz! :)

>> SzervizAttie // Alfa 156 1.9 16V JTD M-Jet // 2009-08-28

Ma 9-re mentem Ber-doékhoz. 1.5 órásra tervezett fék és olaj + szűrők cseréje délután 4-kor fejeződött be. Ott kezdődött, hogy valószínüleg félreértettük egymást mert tegnapelőtt voltam náluk és leegyeztettem hogy mit kell majd cserélni és hogy meg is várom ott helyben a dolgot. Azonban ők csak ma rendelték meg az anyagokat mert "hitelbe" nem mernek semmit elhozni. A futár rohadt későn jött és ráadásul rossz féket hozott. Illetve a számítógép rossz féket adott ki az én autómhoz. Úgyhogy vissza és hoztak egy nagyobb féket. Délután 2 körül neki is tudtak állni felszerelni az új fékeket és utána az olajat és a szűrőket (olaj, levelgő, gázolaj, pollen) lecserélni.
Az autó Brembo tárcsát kapott Textar betétekkel. A fék 30e Ft volt a munkadíj 15000. A többi az apróságok ára.
Hazafelé nem nagyon akart húzni az autó. Visszamentem. Kiderült, hogy nem volt jól visszadugva a LMM csatlakozója. Visszadugás után megérkezett a teljes ménes :)

>> SzervizGabCsi // Alfa 156 2.0 JTS // 2009-08-04

Nem, nem volt lánykérés sem esküvő...
Ette az olajat, nagyon, remélem ezek után nem fogja, mert akkor ...

>> SzervizÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2009-07-30

Akkora a klíma kifejezés túlsúlya a blogom szófelhőjében, hogy az már elképesztő. Ez van...
Az történt tehát, hogy nagyon nehezen kiszerelték a nehezen hozzáférhető és rendesen berohadt hibás csövet. Aztán a helyére beforrasztottak egy új csövet; nem gyári, de jópár évig tuti kitart, ameddig a kocsi is még talán.
Aztán jött a próba, meg a kompresszor olajjal feltöltése. Ekkor derült ki, hogy az addigi szerelések alatt az egyik elektromos csatlakozó sérülhetett, mert a kompresszor nem akart bekapcsolni. Hibakeresés, és kiderült: a minimum nyomáskapcsoló csatlakozója sérült. Nem csoda, szét van az is rohadva, mit minden egyéb: ha hozzáérsz, szétesik. Még jó, hogy nem kell gyakran hozzányúlni... Forrasztás, miegymás, összerakás.
Újabb próba, a rendszer láthatóan nem ereszt. Ekkor olaj töltés, csúnya régi gáz töltés (rémes nevét le sem írom, bocs, Föld...), és minden frankó.
A kiszedett cső még gyári volt, rajta a dátum: 1992. 02.18. Mondjuk elég jól bírta a szar olasz. :)
A klímásnak ment mindennel együtt a 20-as, a szervízbe a sok macerárért a 15.
Végül elvégeztem a fertőtlenítést is, még a múltkor megvett cuccal.

>> SzervizGabCsi // Alfa 156 2.0 JTS // 2009-07-04

Nem volt szükségszerű, de mint kiderült nem a gyári olajat tettük bele legutóbb, ez került orvoslásra 10w60 Racing.

>> SzervizÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2009-03-25

szemét fűtéscsap megint megadta magát. Úgy tűnik, ezek legfeljebb két évet bírnak. Ezúttal teljesen eláztatta a kárpitot, fogalmam sincs, hogyan fogom kiszárítani.
Műhely hamar rendbe tette, és pótoltak még pár folyadékot is (fék, motorolaj).
Minden újra szép; kérdés, meddig lesz így...
Utólagos kiegészítés: Norbi tanácsára a kárpitot elkezdtem újságpapírral kezelni. Gyakori cserélgetéssel valóban egyre szárazabb.

>> EseménySeriff // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 24V Lusso // 2008-10-15

Mindig tanul az ember, s válik egyre tapasztaltabb Alfa-tulajjá -

Olajszint mindig legyen maxon. Ennyi.

Köszönöm a segítséget Wadwirágnak, Wickeynek, Wilinek, WSatyának, hogy csak a W-vel kezdődőeket említsem:))

A tali nagyon kellemes volt, Gábor GTjében csodásan szól a muzsika, már csak egy box/írt program kell a rosso gépnek. Egyébként meglepően halk belül a kocsi, kívülről egész más a motorhang élménye. Ezért pláne jó, hogy remek a hangtechnika, meg amúgyis, nekem is kell majd ilyesmi, ha nagy leszek.

Egy kis rosszmájú megjegyzést a végére: ha 20méterrel előttem mész az autópályán, nyugodtan kapcsold ki a hátsó ködzáró fényt. Köszi. Ezt talán nem olyan nehéz megtenni. Ja még annyit, hogy a GTV-n nem égettem a ködlámpát, csak alant pilácsol a helyzetjelző.

PS2: kell egy 75. majd. majd-majd. avgy egy gtv6...is:)

Meg még
- katasztrofálisan rajtoltam, csak pörgött a kerék- ezt még tanulni kell, főleg az 1.6TS után
- Ravlik! majd jövőre fordítva leszünk a képen:D

>> SzervizKristyon // Alfa 146 1.4 (boxer) // 2008-10-01

Tegnap megvolt a motorolaj+szűrő cseréje...
km állás 174600