Blog >> tömítés

>> SzervizATE TR // Alfa 156 1.6 // 2009-07-28

Este fél nyolckor tettem le a kocsit és másnap délre kész is lett. Örültem. :-)
Elől nagyobb nyerget, tárcsát és betétet cseréltünk (284 mm). Meg a mellékes dolgokat: olajat, olajszűrőt, fékfolyadékot, szelepfedél tömítést, kipufogó gumibakokat. Hátsó dob elé kellett egy bilincs és a hővédő lemez egy csavarja cserés volt. 8 pénz volt a munkadíj.

Sajnos az olajam nem csak a szelepfedéltömítés mentén csepeg. Ez majd a kuplung javításnál lesz orvosolva. Úh, de sokba lesz az. A k.rva an..át.

Na most már húzok klímáshoz, mert az olaj legalább már nem megy a klímakompresszorra.

>> SzervizATE TR // Alfa 156 1.6 // 2009-07-19

Másodjára kezdem el, mert meghalt a lapi. :-)
Összeszedtem pár dolgot, amit egyszerre cserélünk majd a gépen. Az első fék nagyobb lesz és hűtött tárcsákat kap. A mostani tömör megy a kukába. (hátra is szeretnék majd nagyobbat. András bácsi beletette a bogarat a fülembe, de ez majd később, mert most volt tárcsa betét csere. Ha tudtam volna hamarabb....) Egy kicsit szívtam a nyereggel. Kaptam havertól nagyobbakat ingyen. :-) Az egyik este pakoltam a csomagtartóba a nyerget, tárcsát, betétet a többi alkatrésszel, hogy másnap GO szétszedni. Gondoltam összpászítom a nyerget a többi barátaival.....nem jött össze. Nem volt jó a nyeregbe a betét. De ehhez a nyereghez a tárcsa jó lett volna. Jött a játszadozás, hogy betét vagy nyereg legyen vásárolva. Inkább nyereg lett, mert valószínű ami volt az nem ment volna fel a helyére. Grande banditól szereztem be (ezt is :-)).
Sajnos még várok a haverra, mert most egy másik kocsit bombázott szét. Remélem jövő héten mehetünk. Húzzuk egy ideje.
Az alkatrészek:
Nyereg (10.000 Ft + posta 2000 Ft)
Féktárcsa (15.000 Ft + posta 2000)
Betét az van sok. 2 garnitúra az előző kettő árban benne volt.
Szelepfedél tömítés (még nem tudom mennyi, de megvette KOVÁCS)
Kipufogó gumibak (még nem tudom mennyi, de megvette KOVÁCS)
6,7 Liter Selenia (11.500 Ft)
Fékfolyadék (még nem tudom mennyi, de megvette KOVÁCS)
Olajszűrő (1000 Ft)

Remélem nem fogja már nyomni az olajat, mert a klímából emiatt szösszen el a gáz. Ezt utána fel kell tölteni. Kipu le lesz szedve és hegesztés alatt fog állni. A hővédő lemez a tartó csavarnál megadta magát. Nagyobb alátét kell oda, de a csavar nem akart kijönni. Meg a kipufogó miatt nehéz hozzáférni. Ha a kipu lejön, akkor ez is ki lesz cibálva.

Az általános háttér-készülődést nem számítva szinte semmi konkrétum, illetve egy jelentéktelen apróság, aminek a fenti nihilben szerintem bárki örülne, ezen felül én amúgy is olyan vagyok, hogy igyekszem a jót látni mindenben... Kesereghetnék a(z egyenlőre) meg nem oldott zavaró és nagy dolgokon, de én inkább a már sikerrel teljesített apróságokból merítek erőt a továbbiakhoz...

Konkrétan arról van szó, hogy már egy jó ideje nem találtam sehol a valamiért leszedett tömítőprofilokat az első kerékjárat és a műanyag doblemez közül. Ugyan enélkül is remekül elmegy az autó, de valamiért biztos odatették, még az sem kizárt hogy rokonom ÚJABB, NAGYOBB és NÉMETEBB autójánál (Omega '93) mondjuk ennek (gyári) hiányából kifolyólag rohad az első sárvédő :-p

Nemrég a kúltúr-pincében sikerült meglelnem az egyiket sárosan, ma pedig kihasználva a fiam után maradt fél kád langyosvizet, jól megsúroltam! Mire a garázsba mentem már száraz is volt, így a falra rögtönzött csomóponti rajz kielemzését követően nemsokára a helyére is került a tömítőprofil, méghozzá a bal oldalon.
(A jobbon sajnos a nagy gumi kikezdte a rögzítetlen doblemezt, szerintem csere lesz belőle,így elég ha addigra előkerül az odavaló szalag is!)

Válasz érkezett a miskolci Fiat-tól: egy kivételével beszerezhetők a feliratok, darabonként 2000-2500 Ft-ért (azaz a Pininfarina esetében ennyi/oldal!), a kiszámíthatatlan beszerzési határidőre való tekintettel meg is rendeltem...

Tegnap felkerült a kipufogóm javított része (flexi elemtől hátra az egész), ki lett alakítva a lambda szonda helye és természetesen a szonda is bekerült. A kipu felcsiszoltuk és lefújtuk, valamint a tömítéseket, tartó gumikat kicseréltük.
Finomabb élvezhetőbb hangja lett! :))
Sajnos nem minden csavar volt újra használható, ezért ideiglenesen nem savállót is használtunk, ezt még pótolnom kell...

HF tömítés cseréből indult, de ha már szét lett szedve...
Csere:
- HF tömítés
- szfedél tömítés
- szszár szimering
- szvezetők
- kipusor tömítés
- szívósor tömítés
+
- szelephézag beálllítás
- szelepköszörülés
- szelepfészek marás
- HF síkolás
- HF nyomáspróba.

A kompresszió helyreállt :))) 9 - 10,5 - 9,5 - 9,5, de ez még a szelepek "bekopásával" módosulni fog elvileg. (javítás előtt 10 - 10 - 6,5 - 3,5 volt...). Az olajfogyás is teljesen megszűnt. :)

A hűtővíz melegedés sajnos nem szűnt meg, thermosztátot kell cserélnem.