Blog >> karosszéria

>> Egyéb127_sud // Alfa Alfasud 1.5 Ti QV // 2010-02-17

Ma eldöntöttem, hogy elkezdem írni a blogot az Alfasud-ról. Persze még nagyon messze vagyok az összerakástól, de valamikor el kell kezdeni.
A teljes lakatolás után végre befejeztem az alváz és üregvédelmet. Én csináltam mivel ez egy igen fontos "esemény" az autó életében, nem igazán bíztam volna másra. 14db rücsi és 3l üregvédő ment az autóra, remélhetőleg meglesz az eredmény még hosszú évek múlva is (ezt ígérte a Mester). Fényezésre nagyrészt elő van készítve, elvileg április közepére teljesen kész lesz. A színe természetesen Alfa Rosso 130! Az utólagosan valaki által behekkelt gagyi napfénytető helyére bekerült egy Webasto tólható tető. Ennek már van értelme, és egész jól néz ki vele az autó.

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2010-01-09

A hosszú távú tervekben mindenképp szerepelt az autó teljes Faceliftesítése, azaz az olyan külső-belső átalakítása amely a '95 utáni modellévűeknek volt.
Ennek legszembetűnőbb jellemzői a széles kasznielemek, avagy a wide body kitt.
Ehhez az első és hátsó sárvédőelemek és hátsó ajtók kellenek.
Ezeket a karosszériaelemeket jópár hónapja beszereztem már, de a terv úgy nézett ki hogy majd akkor kerülnek fel, ha telibe is fényeztetem/fényezem az autót . Nos sajnos a telifény egyre távolabbi terv, viszont tavaszra biztosan szét kell majd bombázni az autó hátulját a típushibának számító korrodálás miatt. És ha már szét van szedve, eszem ágában sem lesz a régi elemeket visszatenni ha vannak szélesek! :) (titkon reménykedem hogy össze tudom hozni mellé az elejét is, lökhárítókkal, maszkkal, motorháztetővel együtt - az mellé meg már csak a tető hiányzik! :) )
Tehát ma szépen nekikezdtem az elemek előkészítéséhez Vittorio segítségével. A hátsó sárvédőkkel kezdem, mert rozsda szempontjából ezek a kritikusak. Sajnos egyik elem sem tökéletes. Az egyiknek (bézs) a külseje viszonylag hibátlan, szinte gitt sem kell rá, a belseje viszont elég ramaty ahogy a képeken már csiszolva de még rozsdamaró kezelés előtt látható.
A másiknak (szürke) a belseje nevezhető hibátlannak, a külseje viszont elég szakszerűtlenül volt valaha javítva, az alsó él alatti rész végig volt sérülve, nem kalapálták, csak vastagon gittelték, majd fújták. Szóval azt szépen meg kellett tisztítani, majd kikalapáltuk, most így néz ki. De ezt füllerezni is kell majd.
Úgyhogy elkezdődött ez is.. :)

>> Tuning és extraDévid // Alfa 156 2.0 TS // 2009-03-20

Sikeresen beszereztem egy szárnyacskát az autómra. Szerintem pont a korrekt méretet találtam meg. Még a fényezés és a felszerelés várat magára, mivel úgy gondolom összeszedek még pár elemet, és együtt lesznek színrefújva, felszerelve. Azért óvatosan felpróbálgattam, hova is kerüljön majd. :)

>> SzervizDévid // Alfa 156 2.0 TS // 2008-10-04

Sikeresen hazahoztam a kicsikét. Mostantól óvatosan fogom tapasztalgatni a vezetését. Szívtak vele eleget, mivel a korábbi javítások kókány módon történtek.

>> Autóápolás☻SKULL☻ // Alfa 156 1.9 JTD // 2008-03-23

Ma megejtettem a tavaszi nagy polírozást ami nagyon jól sikerült, leszámítva egy két kő felverődés kivételével tip-top lett a verda. Ezt követte egy alapos belső - külső nagy takaritás, autó mosás.

>> AutóápolásGTPeti // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD Novitec // 2008-02-22

Tervezem, hogy a közeljövőben megadom az autónak, amire a karosszéria még a waxolásnál is jobban vágyik: az üregvédelmet.

Ez egy olyan pont, véleményem szerint, aminek a jelentőssége a legtöbbek számára nem ismert. Egy régebbi autónál inkább magától értetődő, de sajnos az újabb, galvanizált karosszériás autóknak is szüksége van erre. Német nyelvű kereséseim azt a meglepő eredményt adták, hogy pár éves autóknál is megjelennek buborékok az ajtók belső szegélyeinél. (Mercedes, BMW, Mazda, Honda, stb.) Ez pedig egyértelműen az üregvédelem hiányát jelenti. (A gyártóknak persze nem érdeke örökéletű autókat gyártani. De azért ezen a ponton nem kéne spórolni.)

A lényeg tehát, hogy mihamarabb igényes üregvédelmet kapjon az autó. Ez egy időigényes és komplikált művelet, semmiképpen sem lehet egy délután letudni. (A kárpitelemek leszerelése önmagában ennyi idő.)

Egy igényes üregvédelem a következő lépésekből áll:

- rozsdapassziválás (bizony, a "hajtásokban" megáll a nedvesség és megindul az oxidációs folyamat)

- passziváló kimosása bő vízzel egyes szerek esetén (Ez nem káros, sőt, szükséges! Persze arról gondoskodni kell, hogy legyen megfelelő szellőzés a száradáshoz.)

- üregvédő felvitele


Passziváló anyagnak valószínüleg a Fertan nevű szert fogom használni. (Németországban ez a legelterjedtebb.) Általános rozsdapassziválásra egyébként a Korant nevű _hazai_ szert ajánlom (Ferrokémia szövetkezet, Bp.!). Utóbbi nem csodaszer, de pl. egy tisztességes kezelés (csiszolás, festés) előtt mindenképpen jó átmeneti megoldás bármilyen rozsdásodó ponton. (Ez a pont opcionális. Tehát nincs mindig szükség rá.)

Az üregvédő anyagok között az európai irodalom és a tapasztalatok szerint a legjobb, legtartósabb hatású egy minőségi üregvédő-zsír. A különböző waxok csak látszólagos védelmet nyújtanak, ugyanis az oldószer elpárolgásával repedések keletkeznek. (Motip és társai kerülendőek.) Jó védelmet nyújtanak a speciális olajok is, de ezek nem olyan tartósak, rendszeres ellenőrzés/utánkezelés szükséges.
A zsír hátránya, hogy felvitel előtt minimum 80 fokra kell melegíteni.

A jó üregvédő szereket egyébként a kedvező kúszási tulajdonság teszi jóvá. Ez a nagy különbség egy waxxal szemben... Nagyon kevés olyan üregvédő wax létezik, ami ér is valamit!!!

A zsír felvitelhez leginkább kompresszor, nyomás alatt lévő tégelyes pisztoly és speciális szonda szükséges. Körülményes, de állítólag ez a nonplusultra e téren.

Az üregvédelmet magam szeretném csinálni, ha sikerült beszereznem a szüks. anyagokat és eszközöket. Az eredményről írni fogok...


A másik fontos művelet az alvázvédelem. Erre is vannak ma már 1000x jobb szerek, mint az ősrégi bitumen alapú és az elterjedt PVC alapú (rücsi) anyagok.
Itt jegyezném meg, hogy pl. a 156-nál alkalmazott alvázvédő nem túl jó minőségű. Lásd köv. pont...

Mindkettő nagy hátránya, hogy sérülés esetén bemegy mögé a víz és ott háborítatlanul dolgozik. Az előbbi szer "aktiválható" és feljavítható Fluid Film Liquid-del. Ez kiegészíti és valóban hermetikusan záróvá teszi. Még jobb eredményt ígér a Perma Film. Ez - sós víznek ellenálló - szer, ecseteléssel vihető fel az alvázra (akár régi alvázvédőre is), illetve a kerékjáratokba. Jómagam is ezt fogom használni mindkét autómon. (Gyárilag PVC van az Alfán is, és tapasztalatból tudom, hogy csak látszatmegoldás...)

(Leszögezném, hogy semmilyen kapcsolatban nem állok az itt említett szerek gyártóival, kizárólag az interneten* talált véleményeket osztom meg ilyenmódoni Veletek.
*: Nagyon sok témábavágó német fórum létezik. És ebben tényleg maximalisták és precízek... És oldtimerből is jócskán akad odaát.)


Legközelebb ejtek pár szót a korszerű alapozókról...


Update: Csikósék is rákaptak a MS zsírra!! B)

Ez már unalmasan hosszúra nyúlik...és a lehető legundorítóbb meló. Csúnyán megvisel.:)
És még mindig tart, holnap még egy fél nap rá fog menni, hogy megnyugtassam magam: alvázvédelem minden apró szegmensét is maradéktalanul sikerült eltávolítani, így nem érhet később meglepetés...

Ez nem volt egyszerű, ráment másfél hétvége, de kész. Minden lemezig tisztítva, készen a homokfújásra.

A belső tér fémig takarítása: alsó üregvédelem eltávolítása, hang- és páraszigetelés teljes eltávolítása, beleértve az illesztések közötti gyári kencét is.