Blog >> olajcsere

Az Alba autónál megvettem a Selenia olajat és a szűrőt, amit Olman Zsolték (online-auto.hu) cseréltek ki a Kén utcában.


Km: 93.432

>> SzervizDévid // Alfa 156 2.5 V6 24v // 2013-03-19

Ma végre kaptam időpontot olajcserére. Odaugrottam a szerelőhöz, felemelték, leszedték az alsó motorvédő burkolatot, morogtak egy sort, majd leeresztették az olajat, kicserélték az olajszűrőt és feltöltötték friss olajjal. Kb. egy órás munka volt.
Persze amit meg akartam nézni ha már fel volt emelve a kocsi, azt elfelejtettem...
A szerelőnek is van most egy JTS 156-osa, adtam neki pár jó tanácsot hozzá. :)

171200 km-t mutat az óra.

>> SzervizJampi // Alfa 156 1.6 TS // 2013-03-09

Néhány hete volt olajcsere, légszűrő és természetesen olajszűrő csere is. Továbbá kicserélték a szakadt bowdenű bal hátsó ablakemelőt, illetve megcsináltattam a csomagtér zárat. Aztán a scudetto emblémáját lecseréltem egy gravírozottra.

>> SzervizHalesz // Alfa GT Q2 170 Le // 2013-02-11

Az ötödik olajcsere a GT-n. Most 17.925 km után lett cserélve. Kicsit megint elcsúsztam, nem sikerült tartani a 15 ezres csereperiódust, de így is hamarabb megvolt, mint a gyárilag ajánlott 20 ezrenkénti csere.

Ismét az Elaforgnál vettem a szerviz szettet (olaj, olajszűrő, pollenszűrő, levegőszűrő, üzemanyagszűrő), Karcsiék adatai szerint a gyár az 1,9-es, 170 lovas dízelhez már a Selenia Sport 5W-40 olajat ajánlja, legutóbb is ez került az autóba, és most is. A tapasztalat az, hogy talán nem annyira kopogós vele télen és hidegen a motorhang, mint amilyen az elején volt. Az olajcserét az Autóház Budaörsnél csináltattam.

Ellenőriztettem a fékfolyadékot is, rendben van.

A vezetőoldali ülésemmel megint volt egy kis gond: leesett a térképzseb a hátuljáról, ezt most új műanyag patentokkal rögzítették. Mivel már kétszer volt cserélve rajta a huzat, elfáradhattak az eredeti patentok.

Tulajdonképpen nem is kötelező csak 60 ezernél lenne esedékes de én jobbnak láttam ha 30 helyett 20 ezrenként kap friss olajat meg szűrőt a verda! Mivel a gari lejárt ezért saját magam fogtam neki a műveletnek ami így bő két óra alatt megvolt! Kapott még egy garnitúra NGK gyertyát, gyári olajszűrőt no meg Selénia Star P.E. olajat! Az ablaktörlők is csere érettek voltak elöl-hátul így ez már a harmadik garnitúra a bő két év alatt! Az előző Valeo volt nem sokáig bírta most SWF került fel kíváncsi vagyok meddig bírja! December végén megtörtént a kétévente esedékes fékolajcsere is Bosch HP Dot4 került bele ezt egy cimbi csinálta mert nekik van spec. túlnyomásos berendezésük ehhez a művelethez!
Km óra állás: 40000

>> SzervizBluestrain // Alfa 156 SW 1.9 mJTD 16V // 2012-11-21

Idén nem sok minden történt a vassal. Tette a dolgát, jöttünk-mentünk elég sokat. Szeptemberben lecseréltem az olajat (beleugrott 15000 km), 5W30-at kapott, mert az volt. Majd nyárra megkapja a 5w40 WR-t.
Feltettem a téli gurigákat is. Ja, kb. egy hónapja volt, hogy nem indult a vas. Akku lefáradt. Felraktam töltőre, oké volt egy hétig, de pár nap állás után megint nem indult. Akku lemerülve... Hohó, itt valaki lopja az áramot!! Rámértem lakatfogóval, 400mA tűnik el valahová. Hamar rájöttem hogy lefáradt az erősítő. Nem kapcsolt be, de folyamatosan szívta a delejt.
Szétkaptam hirtelen felindulásból. A látvány egyértelmű volt, az inverteres táp egyik mosFet-je elpukkant. IRFZ 34N névre hallgat. Ma volt időm, hazafelé beszaladtam a Bercsényi u.-ba, és beneveztem négy IRFZ 44N-re, ami még pár A-rel többet is tud.
Csere megvolt, újra szól a hatlövetű!
Ha valakinek kell, van még 2 Fet :)

Selenia 20K for AR, 10W-40 és szűrő.
Óraállás: 287653km

Délután során ellátogattunk Várpalotára, ahol Csöri kezelésbe vette a Pókot.
Az összes cserére szoruló folyadék le lett cserélve:
- motorolaj (Selenia Racing) + gyári szűrő
- fékolaj
- váltóolaj
Kicsit jobban átvizslatva a kocsi alját két sürgős tennivalót találtunk:
- motorvédő műanyag erősen megroggyant állapotban van, sürgős csere szükséges
- a segédkeretet tartó két fémlapot kissé megviselte a német utak sózása, ránézésre nem az jut az ember eszébe, hogy vasból van, hanem, hogy valami barna anyagból. Cserélni kellene.

>> SzervizÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2012-10-07

Kivételes alkalom: elvittem olajcserére a kocsit, és csak olajcsere volt. Semmi más (persze szűrő is). 9 hónap alatt 10 ezernél is több beleszaladt az előző óta. Azért van.

Véget ért a nyaralás és megejtetem az olajcserét, mivel jövő hétvégén lakodalom(lom-lom-lom)ba megyünk, ne legyen ezzel sem gondom.
Ezúttal Selénia Racing került bele. Egyúttal ránéztünk a gyertyákra is, picit megpucolgattuk őket, majd kicseréltük a hátsó lambdát egy bontottra, ami lám, üzemel is...
Egyenlőre eltünt a "motor controll failure" ikonocska a műszerfalról, de szerintem a gázüzem miatt hamarosan ismét befogja dobni. De azért biztató volt, hogy hibatörlés után nem dobta ismét be, valamint szép grafikont is produkált.
Fotókat sajnos nem készitettem, mert a mesternél derült ki, hogy levan merülve a fényképező :-/
Mester szerint most 12-15ezer km-ig ne cseréljem az olajat, mert a racinget jobban fogja szeretni a motor, meghálálja. Hát nem tudom, ha nem eszi meg, akkor megfogadom a tanácsát.
km állás: 156.400