Blog >> fejegység

>> Tuning és extraWolf // Alfa 147 1.9 jtd 16v // 2016-09-25

Zene kell morgóba(ezt a nevet kapta erdetinek szánt szép dallamos olasz neve helyett. Rajtragadt...)
Csodálatosan borzasztó gyári fej nagyjából három és fél órás amutációja után hökkenten észleltem, bármit csinálok, pioneer fej nem fér be. Kivettem pohártartót, mindjárt lett hely lengő iso csatlakozónak. Meg egy csodálatos lyuk középen. Tartó kerete könnyedén lejött. Ha már ilyen lelkesen támogatja a folyamatos haladást, bedeszkáztam kedvenc dekor anyagommal...110 es szennyvízcső mindig van, meg sem kellett vágni egészet ezért a pöttöm darabért. Görböletét hőlégfúvós lágyítás után két bútrolap közti préseléssel(jó, ráálttam...) megszüntettem, fúrás faragás, citroenből maradt billenő+ két új, naná, hogy piros nyomógombos kapcsoló, illetve a basszus hangerő vezérlője került bele. Alig várom, hogy kész legyen, így nem festettem, lakkom sincs épp, maradt az elfekfő filcbevonat. Próba kedvéért van a kocsiban fotó kedvéért beraktam. Azóta vezetékeket beforrasztottam, holnap megy a helyére. Hogy hátul honnan viszek tápfeszt, még mindig nem tudom, de kell, szóvel lesz. Itt tart most a történet.
Jó így hifit szerelni, hogy megvan minden, egyet hibáztam, citroenből nem mentettem ki selyem csipogókat...ami gyári az ajtóban van, az magasan túlértékelve is gyenge.
Most tegyem be gyengécske finom, csodaszép hangú bose t, vagy, ez szinte kizárt, a jbl magasakat? Nem hiányzik az a visítás amit azok produkálnak. Kiveszem konzolt, megnézem mi fér be. Remélem van hely selyemmagasnak...
Ajtóba mélyközépnek megy be jbl maradéka, az már bizonyított, kellemesen kacat hanjgja van, pont nem bántja a fülemet.

>> Tuning és extraKZM_Rosso147 // Alfa 147 2.0 T.Spark Distinctive // 2016-03-18

Miután két hétig próbálkoztam egy AUX kábelt működésre bírni a gyári fejegységgel sikertelenül, már nem tudtam lemondani arról, hogy ne csak CD-ről tudjak zenét hallgatni az Alfában. Így a héten beszereztem egy JVC KD-X220 mechanika nélküli fejegységet, hozzá egy 32GB-s 3.0-ás pendrive-ot, egy beépítőkeretet és egy antenna adaptert.
Ma megérkezett minden szükséges alkatrész a beszereléshez, így nem tudtam tovább várni, muszáj volt beüzemeljem.
PZ147 telefonos segítségével hozzá is láttam a bekötéshez, mert egy vezetéket meg kellett cserélni a fejegységhez adott kábelen, hogy be lehessen kapcsolni.
A régi fejegységet problémamentesen sikerült kiszerelni (A megfelelő szerszámmal a hülye is tud dolgozni :) ).
A keret beszerelése már nem volt ilyen egyszerű, a műszerfal nyílását 3 oldalon meg kellett faragni, hogy beférjen, de végül sikerült. Ezután a fejegység bekábelezése már gyerekjáték volt az antenna adpaterrel és a módosított kábellel. Első próbálkozásra életre kelt, így mehetett is a helyére :).

Fejegység: 15990 Ft
Pendrive: 7190 Ft
Beépítőkeret: 1725 Ft
Antenna adapter: 250 Ft

(Képekek a beszerelt fejegységről később.)

>> Tuning és extraPZ147 // Alfa 147 1.6 TS // 2015-12-06

A Black Friday alkalmával szert tettem egy JVC KD-X320BT fejegységre. A fő szempont ami szerint ezt választottam az a bluetooth kapcsolat volt. Olyat akartam venni ami kihangosítóként is funkcionál.
A beszerelés zökkenőmentesen ment, csak a tuner csatlakozója nem kompatibilis egymással, így még valami átalakítót szereznem kell hozzá.
A mikrofont az A oszlop felső részéhez ragasztottam fel és a kormány alatt vezettem el a kábelt.
A beépítő keret egy kicsit passzos, faragtam is belőle, de lehet még egy kicsit kell alakítani rajta.

>> EgyébATE TR // Alfa 156 1.6 // 2014-12-20

Ma ki fog kerülni a kocsiból a JVC KD-AVX33. Nem nyerte el a tetszésem, pedig nem egy buta és nem egy rossz eszköz. De valamiért nem...nem tudom elmondani...a lehetőségeit ki sem használtam. Csak mp3 szólt CD-n. :-) lusta voltam vele foglalkozni.

>> EgyébATE TR // Alfa 156 1.6 // 2014-03-17

Beszereztem egy ilyet:

JVC KD-AVX 33
Ez nem az enyém.
Majd képeket teszek fel. Még nem raktam be. Ahogy időm engedi.

Csak, hogy meglegyen!

>> Tuning és extrasparco // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2014-03-02

Gondolkoztam egy ideje, hogy le kellene cserélnem a SONY fejegységemet egy gyárira.
-mert törekszem a gyári kinézetre
-mert esztétikailag jobban illik a középkonzolba

El is adtam a Sony-t egy cartársnak, és beszereztem egy gyárit.

Megvettem egy ,,kedves" Cartárstól, TwinSpark, alias Szabó Balázstól egy ,,hibátlanul működő" fejegységet, amiről kiderült, hogy nem működik a CD lejátszója.
Hosszú visszavásárlási hitegetése után természetesen szépen eltűnt, válaszra sem méltatott...

Na m1, ennyit a negatívumokról. Így hogy működik a rádió és az Aux In kábellel telóról és bármi más lejátszóeszközről hallgathatom a zenéimet, annyira nem is hiányzik a CD. :)

Az összkép végülis szép lett.

Lesz még vele némi átalakítás, de ez már egy másik Post lesz! :)

A nagyszervizkor történt az eset, klímatisztítás következtében.
Gondoltam nyitok neki külön posztot, mert a történet kezd bonyolódni, és esettanulmánynak sem utolsó. Igaz, hogy leginkább a saját kárunkon okulunk, de ebből a történésből fontos tanulságok szűrhetők le.

Az eset:

A fejegység - a használati útmutató szerint elvégzett klímatisztítás után - először csak receget, ki-be kapcsolt. Hazaérve kiszereltem, szárítgattam, de nem lett jó, sőt két hét elteltével, már be sem kapcsol, egyáltalán.
A CD-rádiót egy helyi szerviz szétszedte, megállapította, hogy a készülék nem javítható. A beázásnak nyoma nincs. Szakvélemény kiadva.
A gyártó cégnek (Medikémia ZRt.) a kártérítési igény beadva.
Várom a választ...

1. kép - az Elkövető
2. kép - az Áldozat
3. kép - egy másik helyszínen végzett pusztítás

Autóban soha, senki ne használjon habos klímatisztítót!

UPDATE: 2012.06.14.

A gyártó cég kárigényemet elutasította, mindenféle kibúvót keresve:

- nem ismerik az autóm konstrukcióját
- nem megfelelő autóm műszaki állapota
- tömörtelenek a szellőző csövek
- szakszerűtlen használat
- ismeretlen felhasználási körülmények

Szerintük azzal felhívták a figyelmet a veszélyre, hogy ráírtak a dobozra, "hogy a nem kívánt helyekről azonnal le kell törölni a habot".
Én azt gondolom korrekt voltam velük szemben, hogy egy bontott fej árát kértem és nem 200 ezerért, egy újat.

NFH-nak kártérítési igény megsegítésére vonatkozó kérelem elküldve.

Közben kiderült, hogy Zsolt155 környezetében 2 db Astrában és 1 Focusban levő gyári fejet is elküldött az örök vadászmezőkre a habos klímatisztító. Ergo kijelenthető, hogy minden típusnál, ahol a szellőzőcsatorna alatt elektromos berendezések vannak, nagy a kockázata, hogy ezekbe a tisztítás során folyadék kerül.
Általában a szellőzőrendszereket nem folyadékok áramoltatására tervezik. Folyadékok bekerülése esetén azok nem tudnak tömörek tudna maradni.
A 159 szellőzőcsatornáit tanulmányozva, a problémát abban látom, hogy a szellőzőcső és a szellőzőrostély illesztésénél található ajakos gumitömítés, egy alacsonyan levő ponton van, és az nem biztosít tömítettséget folyadékok ellen. Ebben az esetben az a pech, hogy az 59 pont ott engedi ki magából a folyadékot, ahol nem kéne.

A mai napon NFH kérelmemet elutasította, mondván, hogy hatáskörük nem terjed ki polgári jogi igények érvényesítésére.
Javasolta, hogy forduljak a Békéltető Testülethez, amit most én meg is teszek...

UPDATE: 2012.09.16.

Június végén beadtam a kérelmem a Békéltető Testületnek. A testület vezetője szeptember eleji telefonhívásomkor közölte, hogy ők addig nem segíthetnek, míg nem írom meg panaszom, igényem a helyi kereskedőnek akitől vettem a tisztítót, mivel a jogviszony velük jött létre és kárigényem 500 Euro alatti (A termékfelelősségi törvény kimondja, hogy 500 Euro felett lehet a gyártóhoz fordulni).
A kárigényem szeptember 07-én beadtam a helyi kereskedőnek.

UPDATE: 2012.11.07.

A kárigényem a kereskedő 2 levélváltás után elutasította, arra hivatkozva hogy az igénybejelentésemből nem deríthető ki egyértelműen, a meghibásodás és a klímatisztítás közti összefüggés.
Az kárigény elutasítása miatt, most már beadhattam a kérelmem a Békéltető testületnek.
A kérelmemhez csatoltam az eddig keletkezett 14! db dokumentumot és egy CD mellékletet, mely tartalmazott a még működő fejegységről, és a beázásról képeket és egy videót is. A videón a tisztítást reprodukáltam, melynek során a fejegység helyére egy rongyot tettem. Fél órával a tisztítás után a rongy alsó fele láthatóan elázott.

UPDATE: 2012.11.29.

A békéltető testület kitűzte a felek maghallgatásának időpontját 2012.12.19-ére.

UPDATE: 2012.12.19.

A békéltető testület a két fél álláspontjának meghallgatása után meghozta döntését.
A kérelmemet nem tartják megalapozottnak, mivel álláspontjuk szerint nincs ok-okozati összefüggés a beázás és a klímatisztítás közt.
Az átadott szakvéleményt nem tartják elfogadhatónak:

- mivel nincs ráírva hogy a fejegységet a folyadék tette tönkre
- mivel a vizsgálatot nem hivatalos bevizsgáló laboratóriumban végezték
- mivel a szakcégnek nem volt akkreditációja

Magyarul mivel semmilyen "erős" jogi szerv nem állt mellettem, így nem merték elmarasztalni a kereskedőt a témában, mely SZVSZ precedens értékű lehetett volna a habos klímatisztítók ügyében.
Továbbá meg kell jegyeznem, hogy egy a hatósági engedélyekkel rendelkező terméket marasztaltak volna el.

Egy magánszemély mindent köteles lenyelni.
Ennyit a magyar jogról.
Ez már a harmadik károm, melyet nekem kellet bizonygatnom, hogy nem a saját hibámból keletkezett és mégis elveszítettem az ügyet.
Mehetek a bíróságra, vagy ahova akarok...
Ha békéltető testület vezetője többszöri egyeztetéseinkkor felhívta volna a figyelmemet a megfelelő szakvélemény beszerzésére, akkor azt beszereztem volna.

Az ülés után elmondták, hogy nagyon sajnálják a károm, meg látják, hogy mindent megtettem az ügy érdekében, de mivel a tisztítást magam végeztem, és nem egy hivatalos szerviz, így nincs sok esélyem, még akkor sem ha bevizsgáltatom a terméket.
Bravo!

A tanulság:

A magamfajta mohikánoknak, akik mindent maguk szeretnek csinálni, nem sok babér terem ebben a világban.
Csak olyan dolognak érdemes nekifogni aminek nem lehet nem kívánt mellékhatása.
Egyébként meg ha nem csinálok semmit, azt nem ronthatom el és nem kell senkit felelősségre vonnom, vagy ami még rosszabb, nem vonhatnak engem sem felelősségre.
Magyarul ne csináljunk semmit, vagy mindent mással csináltassunk...

>> Tuning és extradroberto // Alfa 159 SW 1.9 JTDm Distinctive Novitec // 2012-02-07

Ideiglenesen feladva autohifis terveim, a hiányzó Blue@Me, Mp3-as részét beköltöztettem az Alfába, egy Yatour YT-M06 CD tár emulátor személyében.
Köszönöm szosza!
CODE számmal a markomban, már bátran estem neki a csodálatos a fejegység kiszerelésének. Első körben két kiszedő szerszámot gyártottam le 3 mm-es AWI pálcából.
Kiszerelés után a CD/Rádió, CD váltó csatlakozójából el kellet távolítani egy vakdugót, hogy rá tudjak a kis kínaival csatlakozni!
Az Emulátort ideiglenesen a középkonzol oldalsó szoknyája, és a padló kárpit közé szorítottam be.
Miután szóra bírtam az emulátort csalódnom kellet! Az amúgy is gyenge frekvencia tartomány 2/3-ára csökkent minimális alapzaj kíséretében. Az eszköz lassú és nem ismeri az id3 tag-eket.
Szóval elsőre csalódás, de legalább most már a 80 percnél hosszabb zenei anyagok is hallgathatók autómban!
Éljen az Mp3!!!
A kesztyűtartóba beszerelésre - B&M módra - még alszok rá egyet!
Update: 2012.04.29.:
Az emulátort eladtam!

>> Tuning és extraRoll1983 // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD 8v // 2011-05-15

Az autó megvásárlása óta bántotta a szemem a benne lévő régi Sony fejegység. Ezen ma segítettem egy LG CS500UR fejegységgel. Úgy indultam el vásárolni, hogy két dolognak feltétlen meg kell felelnie az újnak: szigorúan piros fényű kijelző illetve front usb-ről mp3 lejátszás.

>> Tuning és extraG-Burt // Alfa 145 1.6 boxer "PIRI" // 2011-02-16

Mivel elég gyér volt a hangrendszer az autóban, ezért egy kis fejlesztésbe fogtam, noha még nem is nagy. Bekerült egy kis zene az autóba, ami kimerül egy erősítő+láda kombóban. A választásom egy Crunch blackmaxx négycsatis erősítőre és egy MNC nyomóra esett, mivel az volt éppen occóért. A fejegység az maradt a jó öreg Pioneer, kicsit ütött, kicsit kopott, de legalább van:) Az első szettek is egyelőre maradnak a kétutas hangszórók, de nemsokára úgyis lesz másik helyettük:)
Kis fejtörést a kábelezés okozott, mivel szörnyen lusta kedvemben voltam ma. A testelést megoldottam biztiöv csavarral, de a pozitív kábelt nem volt kedvem a tűzfalon átvezetni, ezért a biztitábla bekötéséről vettem le. Szerencse, h csavarozva van:)
Végeredményben a vicc az egészben, hogy MNChez képest egészen szépen szól a láda, de még hátra van a végleges beállítás, pedig már ígyis nagyot szól (még a kapu is rezeg:)