Mutasd

>> Szerviz2021-05-28

A gumicsere után sietnem kellett, így kicsit meghajtottam. Rögtön kaptam is egyszerre egy VDC és egy motorrendszer hibát. Töröltem, de egy erősebb gyorsítás után visszajött. Kiolvasva "injektor 3 hiba" és "ABS CAN rendszer hiba" jött ki. Az injektor csatija le volt lazulva, valaki nem rakta vissza rendesen. Helyrerakva minden szép és jó. Bár azt most sem értem, hogy mi köze az ABS-nek az injektorokhoz...

Hosszbordásszíjat cseréltem görgőkkel, plusz, ha már bontottam, akkor főtengely szíjtárcsát is, a régi már repedezett volt. Mindegyik Gates lett. 46.000.-

Megsétáltattam Dobogókő felé. Ment szépen, de lehúzott ablaknál valami sziszegést hallottam elölről a kocsi alól. Kifújt az intercooler és az alsó cooler cső találkozásánál. Talán én rakhattam fel ferdén a bilincset. Megigazítottam, most nem sziszeg, jobban is megy. :)

 
>> Tuning és extra2021-05-21

Kapott az autó egy szett 16"-os felnit, de a rajta levő gumik öregecskék is voltak (2016-osak) és az egyikből egy padka ki is hasított egy darabkát, így lett mellé egy szett friss, ropogós Nokian 4 évszakos gumi is.

Felni: 45.000.-
Gumi: 106.000.- (szereléssel, mindennel)

Találtam kalaptartó pántokat is, azok is cserélve. (1900.- + posta)

Le kellene mosni a kocsit, de folyamatosan esik...

 
>> Szerviz2021-05-15

Április 29-én vásároltam az új Alfát, kereskedésből. Drágábban nézegettünk autót, de inkább 147-es lett a nyertes, azzal a tervvel, hogy a megmaradt pénzből rendberakjuk.

A kiindulás:

2008-as fekete 5 ajtós 147, xenon, tempomat, hatos váltó, kétzónás digit klíma, ülésfűtés. Esztétikai hibák akadnak kívül, de ezek másodlagosak jelenleg. Előbb műszakilag legyen rendben.

Fütyült a turbo. A motortérbe nézve láttam, hogy a szűrőháztól a turbora menő cső mindkét vége duct tape-pel van körberagasztva. Leszedve kiderült, hogy a fele kerületén ki van hasadva. Csere új csőre, 12000.-

A fütyülés nem múlt el, plusz a turbo hordta az olajat. Vettem egy jó állapotú bontott turbo-t kipufogócsonkkal. Ez volt 28000.-, plusz a cserélendő tömítések 6000.-

Bónusz, hogy kiderült, húzva van a kocsi, elvileg olyan 180LE környékére.

A tempomatkart valaki már letörte és visszaragasztotta, ezt végül sikeresen levertem térddel. Csere bontottra, 5000.-

100 felett gyorsításnál rázott az autó eleje (ismerős volt a 156-omból), féltengelyek kottyannak. Csere mindkét oldal. Féltengelyek 67000,- 2 liter váltóolaj 8000.

Vétel után hazaérve végigcsiszoltam az alját a garázslejárón. Kiderült, hogy Eibach ültetőrugók vannak beszerelve. Körbe gólyalábak cserélve bontott jó állapotú gyárira. 20000.- Mivel minden stabpálca gömbfej belső nyílása szét volt menve, így flex segítségével jöttek csak ki, azok is csere. 15000.- Plusz a 156-os tapasztalatok miatt előre megvettem egy pár segédvillát az első gólyalábakhoz. 3000.-

Anyós oldali kilincs talpa el volt törve. Csere újra. 2000.-

Valami kínai 2din multimédia fejegység volt benne, amikor megvettem. Elég vacak volt az érintőkijelzője és a hangzása sem tetszett csere egy JVC KW-M25BT-re. De mivel ez nem tud multikormányt tanulni, így kellett egy CAN BUS adapter is. Fejegység 61.000,-, adapter 15000.-

Mivel az előző tulaj volt olyan kedves és bent hagyta az erősítőt, minden kábelezéssel, így kapott egy Alpine mélyládát. 30000.- Aztán rendberaktam a fejegység mögötti kábel-káoszt.

Nem vagyok oda a tolatókamerákért, így kapott egy tolatóradart. 7000.-

Vezérléscsere, Ina szett vízpumpával 35000.-

Olajcsere, Motul X-Cess 5w40 olajjal, szűrőkkel. 21000.-

Üzemanyagszűrő csere, Mahle 8000.-

Géptető teleszkópok fáradtak voltak, csere. 2000.-

Lejár a kuplung pedál gumija, így rendeltem gumit arra és a fékpedálra is. 3600.-

Ablaktörlő lapátok cseréve Bosch-ra, 10000.-

És, ami nem számszerűsíthető, vétel óta minden nap, amikor nem dolgozom, az autón dolgoztam.