Mutasd

>> Szerviz2021-05-15

Április 29-én vásároltam az új Alfát, kereskedésből. Drágábban nézegettünk autót, de inkább 147-es lett a nyertes, azzal a tervvel, hogy a megmaradt pénzből rendberakjuk.

A kiindulás:

2008-as fekete 5 ajtós 147, xenon, tempomat, hatos váltó, kétzónás digit klíma, ülésfűtés. Esztétikai hibák akadnak kívül, de ezek másodlagosak jelenleg. Előbb műszakilag legyen rendben.

Fütyült a turbo. A motortérbe nézve láttam, hogy a szűrőháztól a turbora menő cső mindkét vége duct tape-pel van körberagasztva. Leszedve kiderült, hogy a fele kerületén ki van hasadva. Csere új csőre, 12000.-

A fütyülés nem múlt el, plusz a turbo hordta az olajat. Vettem egy jó állapotú bontott turbo-t kipufogócsonkkal. Ez volt 28000.-, plusz a cserélendő tömítések 6000.-

Bónusz, hogy kiderült, húzva van a kocsi, elvileg olyan 180LE környékére.

A tempomatkart valaki már letörte és visszaragasztotta, ezt végül sikeresen levertem térddel. Csere bontottra, 5000.-

100 felett gyorsításnál rázott az autó eleje (ismerős volt a 156-omból), féltengelyek kottyannak. Csere mindkét oldal. Féltengelyek 67000,- 2 liter váltóolaj 8000.

Vétel után hazaérve végigcsiszoltam az alját a garázslejárón. Kiderült, hogy Eibach ültetőrugók vannak beszerelve. Körbe gólyalábak cserélve bontott jó állapotú gyárira. 20000.- Mivel minden stabpálca gömbfej belső nyílása szét volt menve, így flex segítségével jöttek csak ki, azok is csere. 15000.- Plusz a 156-os tapasztalatok miatt előre megvettem egy pár segédvillát az első gólyalábakhoz. 3000.-

Anyós oldali kilincs talpa el volt törve. Csere újra. 2000.-

Valami kínai 2din multimédia fejegység volt benne, amikor megvettem. Elég vacak volt az érintőkijelzője és a hangzása sem tetszett csere egy JVC KW-M25BT-re. De mivel ez nem tud multikormányt tanulni, így kellett egy CAN BUS adapter is. Fejegység 61.000,-, adapter 15000.-

Mivel az előző tulaj volt olyan kedves és bent hagyta az erősítőt, minden kábelezéssel, így kapott egy Alpine mélyládát. 30000.- Aztán rendberaktam a fejegység mögötti kábel-káoszt.

Nem vagyok oda a tolatókamerákért, így kapott egy tolatóradart. 7000.-

Vezérléscsere, Ina szett vízpumpával 35000.-

Olajcsere, Motul X-Cess 5w40 olajjal, szűrőkkel. 21000.-

Üzemanyagszűrő csere, Mahle 8000.-

Géptető teleszkópok fáradtak voltak, csere. 2000.-

Lejár a kuplung pedál gumija, így rendeltem gumit arra és a fékpedálra is. 3600.-

Ablaktörlő lapátok cseréve Bosch-ra, 10000.-

És, ami nem számszerűsíthető, vétel óta minden nap, amikor nem dolgozom, az autón dolgoztam.