Tagok >> gyml >> 156 SportWagon >> Blog
- Típus:156 SportWagon
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2001
- Színe:ezüst
A fórumokon keresgélve megtudtam hogy a gyári felnik közül volt egy magnézium tartalmú, emiatt ennek a legkisebb a tömege (Kb 9,2 kg). Sajnos csak 7x17 col méretű, de utcára tökéletes lesz.
Sikerült belőle találni egy szettet egy balesetes autóról Szekszárdtól nem messze. Nem a legjobb állapotúak, egyet görgőzni is kell, de felújítom őket és megfelelőek lesznek.
Kaptam vele 4 db 12 éves majdnem teljesen lekopott pirelli téligumit, ami nekem nem kell, ezért leszedettem róla.
Felni 50 ezer, gumi leszerelés 5 ezer, görgőzés 6 ezer.


Elkészült a kormányhoz teljesen passzoló váltógomb is. Ez csak apró módosítás a beltérben de nekem jelentősen javítja a komfort érzetet. Az új bőrrel kellemes a kormány és váltó fogása.



Rendeltem egy jobb felső lengőkart. Így már van mindkét oldalra egy-egy tartalék. Terveim vannak velük, de még várok hozzá alkatrészt.


Az utasoldali frontlégzsák fedele kissé eláll. Rendeltem hozzá 2 db patentot. A cserével megvárom a melegebb időt, mert nem szeretnék semmit eltörni.

A kormány elkészült, a váltógombbal még van egy kis probléma. Mivel annyira le volt kopva hogy nem látszott rajta a váltó séma, ezért a mester nem tudta milyet tegyen rá. Sajnos egy 5 sebességes mellett döntött. Így nekem nem jó, ezt kicseréli egy séma nélkülire, mert olyan most nincs nála ahol a hátramenet jobb oldalon a 6. mellett van.
Rendes József csinálta a Rendes-kormánytól Kisbéren.


Mivel a szívó vezérműtengelyek ki lettek szedve ezért kivettem a hidrotőkéket is szétszedve megtisztítottam. A korábbi motorfelújításnál csak ki lett nyomva az olaj belőlük. Most az olaj szép tiszta volt bennük, de mindegyikre ráfért a tisztítás.





Kiszereltem a 2.5/3.0 szívó vezérműtengelyeit és összehasonlítottam a GTA tengelyekkel. Szemmel látható, hogy meredekebben emelkedik a bütyök, mélyebbre nyitja a szelepet és hosszabb ideig is tartja nyitva, ezért lapos a teteje.
A totallyalfa-s lefogató kapuk a GTA tengelyekhez jók. A tengelyek végén levő jelölések tökéletesen illenek a hengerfej szintjéhez.



Új-Zélandon egy GT V6 tulaj úgy gondolta hogy kicseréli a vezérműtengelyeit Colombo and Bariani féle tuning tengelyre. Az eredetieket pedig meghirdette az alfaowneren. Mivel már egy ideje közelebb nem láttam hirdetést, ezért megbeszéltem vele hogy küldje el.
A fórumok szerint 6-10 hp növekedés várható tőle, emelett kiegyenlített marad az alapjárat és alacsony fordulatszám tartományban sem veszítek a nyomatékból. ECU programozás elvileg nem szükséges, de nekem annyi minden változott már, ezért egy következő lépésként szeretném majd elvinni chiptuningra és leméretni a teljesítményét.



Rendeltem néhány tömítést amit a következő alkalommal cserélni szeretnék amikor szét lesz szedve az adott alkatrész.
Emellett a hűtőrendszert szeretném mégegyszer átmosni, majd megkapja az új kiegyenlítő tartályt is az autó, mert az eredeti olyan sárga hogy nem látni benne a szintet.
A felső lengőkar szilestet pedig azért vettem mert eléggé le volt árazva és arra hosszú távon úgyis szükség lesz.


4
890
Fórum
Friss topicok
- Forma-1
- Giulia
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Coffee - Minden ami kávé
- Tonale
- Zenebutik
- Csevegés (Á la Alfa Rom...
- Spider
- Filmek
- Oldtimer, youngtimer
Tagok
Új tagjaink
- Kaccsa
- ramirez001
- “ Kevin “
- Rókus
- benebp
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas

