Mutasd

>> Tuning és extra2023-05-05

A hibás 3.0 V6-ot átvizsgálva találtam egy kis lyukat a blokkon és a kompresszió is eltűnt 2 hengerből teljesen, 2-ből részlegesen. A szívó részen fémreszelék volt. Sajnos tovább nem érdemes vele foglalkozni. Szétszedem és a használható részeket elrakom.

Poló talált nekem egy hiányos 3.2-est a willhaben-en. Hiányzik róla a levegő gyűjtő, a króm csövek, a befecskendezők és trafók fele és a frontend oldali hengerfejről a két vezérműtengely kerék. Ezek az én motoromról pótolhatóak. Cserébe az összes segédberendezés és a két féltengely rajta van.

 
>> Esemény2023-04-12

Ismét ellátogattam a Slovakiaringre, ki akartam próbálni a fejlesztéseket, mert a Pannoniaringes hideg pályanap nem volt mérvadó. Erre viszont már hoztam a Slick gumikat a könnyű felnikkel.
2 etapra vettem jegyet, ez most 2x40 EUR. Az ebédszünet utáni elsőre és a harmadikra. Az elsőn viszonylag sokan voltunk, mindenki erre várt már. Ettől függetlenül próbáltam tanulni a pályát és kitapasztalni a sohasem használt Slick gumik tapadását. A tavalyi leggyorsabb köröm 2:54 volt. Ezt most már a felvezető utáni első körben sikerült megfutni. Ahogy jött a gumihőmérséklet jöttek az egyre jobb idők. 2:48ig sikerült lemenni.
A nekem második etapra úgy mentem fel, hogy egyedül álltam fel a boxutcába. Egész idő alatt egy Porsche és egy Suzuki versenyautó ment egy-egy kört. Ők valami beállítást teszteltek. Nekem viszont szabad volt az út, élveztem is nagyon ahogy egyre jobban tapadt, kezdtem ráérezni az ívekre, féktávokra. Ahogy jött a gumihőmérséklet megint egyre javult a köridő. Végül sikerült 2 db 2:47 es kört menni, majd egyszer csak a célegyenessel párhuzamos utolsó egyenesben nagy kék füst és lassulás következett. A motor leállt, de akkora volt a tempó hogy üresben sikerült kigurulni a boxkijáraton.
Kis hűtés után megnéztem, a vezérműszíj a helyén, víz van, olaj valamennyi van, megpróbáltam ráindítani. Nagyon veszíteni valóm már nincs, ha valami történt 6000 rpm-nél az úgyis elintézett mindent. Ráindítva néhány henger elindult, de a többinél érezni hogy kompresszió hiányos. Pontos hibaokot majd a motor megbontása után fogok látni.
Sajnos nem alakult jól a nap vége, de az autó már a garázsban van és várja a javítást. Ameddig működött, addig nagyon élveztem a napot. Tényleg nagyon jó volt vezetni. A futómű mostmár a nagyobb kerékdőléssel és vastagabb stabilizátorokkal ideálisabb a pályanapokra. A Slick gumik rengeteget hozzáadnak a tapadáshoz. A fékek nem melegedtek el, viszont a hátsó féket hozzá kell igazítanom az elsőhöz. Nekem a fachlift előtti autó eredeti 251mmes hátsó tárcsái és nyergei vannak. Ezt kellene a fachlift utáni 274-esre cserélni. Mindezt arra alapozom, hogy egy rövid féktávnál mikor már tényleg megcsúszás határon voltak a kerekek a hátulja elkezdett mozogni.
A motorproblémához valószínűleg több dolog vezetett. Nem figyeltem a hőmérsékleteket, szabad volt a pálya, élveztem a gyors köröket. Emelett visszatért a korábbi probléma, hogy 6500 rpm felett bent ragadt a kuplung pedál és leszabályzáson forgott a motor, majd mikor kb 5 másodperc után visszaugrott akkor hirtelen megkapta a terhelést. Ráadásul a 634mm helyett 615 mm-es kerékátmérő miatt én is többször beleforgattam a legszabályzásba. A nagy fojtószelep és szívórész miatt nem gyengül el abszolút magas fordulaton, hanem folyamatosan csak jön az erő és ha nem figyelem a műszert nem veszem észre.
Sajnos a vége így alakult, most kisebb kényszerpihenő jön.

 
>> Tuning és extra2023-04-03

A maradék 3 gumi is felkerült a felnikre. Az autó lekönnyítva (kiporszívózva) és a kerekek bekészítve a következő pályanapra.

 
>> Tuning és extra2023-04-01

Nem voltam biztos benne, hogy a Slick gumik elférnek a 9 colos kerékkel az autó alatt, ezért elkezdtem keresgélni a sárvédő szélesítés lehetőségét. Találtam egy terepjárókhoz ajánlott kb 25 mm-es elvileg festhető öntapadós gumit. Rendeltem is belőle egy szettet, de ez csak 2 kerékjárati ívre elég. A 215 szélességű gumikhoz nem kellett felhasználnom, de a 240/610 R17-hez már mindenképp kellene. Viszont élőben szerintem nem nézett ki rosszul. Sőt, nekem tetszett is.

 
>> Esemény2023-04-01

Papíron mindent kiszámoltam, de mivel nem vagyok profi versenyautó építő, ezért csak a próbában bíztam.
A Hankook honlapja alapján a 215/615 R17 C52 közepes keverékű Slick gumi 7-9 col széles felnire megy fel. A teljesítmény orientált felhasználásra mindig a gumi futófelületével megegyező szélességű felni az optimum, de a szélesebb felni keskenyebb gumi kombináció is jó. Ezt azért ajánlják kevésbé, mert a szélesebb felni általában nehezebb. Az én esetemben a 9 col szélesség adott volt, viszont ez a felni nagyon könnyűnek számít. A szerelt kerék a csavarokkal és kiegészítőkkel (már amelyiknél van). kb 3 kgval lett könyebb. A TSW felni a Michelin CUP2 gumikkal kb 21 kg volt, míg az Enkei a Hankook sliccekkel, a csavarokkal, nyomtávszélesítővel és tehermentesítővel alulról közelítette a 17 kgt. Megemelve is azonnal érezhető a különbség.
Van meg egy jelentős különbség. A Hankook slick 618 mm magas, míg a Michelin CUP2 634 mm volt újkorában. Gondolkodtam rajta, hogy emelnem kellene a hasmagasságon, amiatt kb 15 mm-t mert bizonytalan vagyok benne, hogy a Hungaroring rázókövein át tudok-e menni leérés nélkül szükség esetén.
A számolgatások fő témája az volt, hogy mennyire "lóg ki" a kerék a 25mm-es nyomtávszélesítőkkel. Erre az az eredmény jött ki, hogy pályanapon még elviselhető mértékben. A felni kb 20 mm-el van a karosszérián kívül, de mivel a gumi futófelülete kisebb, és befele hajlik, ezért a futófelület széle pontosan a sárvédő alatt van. Végül így még a féknyereg is elfér.
Kíváncsi leszek az én amatőr szintemen a kisebb rugózatlan tömeg és jóval nagyobb tapadás mennyit fog jelenteni.

 
>> Szerviz2023-03-31

Először csak 1 kereket szereltettem, amivel fel tudom próbálni az autóra hogy mindenhol elfér-e.
Jövő héten meglesz a maradék 3 is, ha minden jól megy.

 
>> Tuning és extra2023-03-30

Korábban úgy gondoltam, hogy a 9x17-es Enkei felniket eladom, mert túl nagy nyomtávszélesítő kellene alá, de újra átszámoltam mindent. Mivel ET45, ezért kell sajnos ekkora. Viszont ha a gyári 17-es felniből indulunk ki 215/45 R17 gumival, akkor néhány mm különbséggel ugyanoda kerül a gumi belső éle ha 215/615 R17-es sliccet használok, csak jóval szélesebb lesz.
Először 4x98-as darabokat postázott nekem a Tsnyomtávszelesito.hu ,de miután jeleztem a problémát korrekt módon cserélte 5x98-asra.

 
>> Tuning és extra2023-03-29

VMáté ajánlott egy srácot, aki ad el jó állapotu használt slickeket. Vettem tőle egy szett Hankook F200 215/615 R17 C52-t, ami elvileg 7-9 colos felnikre szerelhető.
A gumik jó állapotuak, egyértelműen látszik hogy melyik 2 volt elöl, a hátsó szinte újak, leszámítva a gumitörmeléket, amit felszedtek. Remélhetőleg erre a szezonra nekem elég lesz ez az egy szett.
Súlyuk 8.8 kg, kevesebb mint a Michelin CUP 225/45 R17-eknek, pedig a futófelület szélesebb, a gumifal sokkal merevebb és a keverék sokkal lágyabb. Remélhetőleg a tapadás jelentősen nő vele.

 
>> Szerviz2023-03-24

Már korábbi pályanapokon is néha lehetett érezni a kormányon egy fura darálást jobbkanyarban nagy tempónál. Azt hittem ez is a kerékcsapágy miatt van, de ez nem múlt el sőt, mostmár ropogást is lehetett hallani.
Télen kicseréltem a gumiharangot, most pedig újra szétszedtem és kicseréltem a csuklót.
Szerelés közben vettem észre hogy a stabilizátor összekötő felső csavarja laza volt, ezt is meghúztam újra nyomatékra, és a másik oldalon is ellenőriztem.

 
>> Tuning és extra2023-03-15

Az idei első pályanap a Pannoniaringen volt, de sajnos az időjárás nem volt tökéletes. Ugyan az eső nem esett, de elég nagy szél volt és 9-10 foknál nem melegedett tovább a levegő. Az pálya hideg volt, de cserébe sem a fékek sem a motor nem melegedett el. Nem volt szükség hűtőkörre.
Első alkalommal voltam ezen a pályán, ezért túl jó időre nem számítottam. 3 etapra vettem jegyet, ezalatt a tavalyi semi slickek-et mostmár tényleg sikerült teljesen lenullázni.
Az első etapban VMate ment először 2-3 körön keresztül előttem, próbáltam tőle ellesni az íveket, fékpontokat. A másodikban ő ment mögöttem egy kört és utána elmondta mit csináltam rosszul. Ez egy elég trükkös pálya a szintkülönbségekkel és a két csúcspontos kanyarokkal. Az autónak az egyenesek hossza jobban fekszik mint a Hungaroring, mert kb pont úgy jönnek ki hogy a végén nem kell felváltanom, a motor elforog majdnem 7ezerig és elérek a fékpontig.
A köridőket kíváncsiságból mértem, de ahogy számítottam rá, első alkalommal és hideg pályán nem lettek túl jók, viszont ami a fontosabb hogy folyamatosan fejlődtem. Az első etapban sikerült még Máté mögött menni egy 2:45ös kört. A másodikban már egyedül a tanácsok után egy 2:38-ast, míg a harmadikban a legjobb egy 2:36-os lett egy kis feltartással, de volt egy 2:37es és egy 2:39es is. Új gumikkal, több gyakorlással és melegebb időben ezen bőven lehet még faragni, a kocsiban jóval több van.
A pálya szerintem sokkal trükkösebb mint a Hungaroring, inkább hasonlít a Slovakiaringre. A szervezés és kiszolgálás teljesen jó volt, ajánlom mindenkinek aki ki akarja próbálni az autóját. Ez az esemény egy BMW-s találkozóval közösen volt szervezve. A sok statikus autó mellett néhány körözött a pályán is és tényleg gyorsak voltak. Nem nagyon voltak a pályán ilyen kezdők mint én.