Mutasd

>> Tuning és extra2018-11-19

Az Aliexpressról rendeltem T10 W5W led izzókat helyzetjelzőnek: APMATAUTO T10 LED W5W 194 198, Canbus Error free, white SAMSUNG 5630 LED.

A fénye szép hidegfehér színű, a fényereje a lecserélt, hagyományos helyzetjelzőéhez képest sokkal jobb (a 10.09-én feltöltött hasonló képekkel összehasonlítható).

Jó hír, hogy az izzók tényleg canbusosak, a fedélzeti computer nem dob hibajelzést.

>> Tuning és extra2018-11-03

Három és fél év után ismét sor került az AR emblémák cseréjére saját kezűleg.

Aliexpressről rendeltem az új típusú emblémákból 2 db-ot nevetséges áron, amik szerintem nagyon jól mutatnak feltéve.

>> Szerviz2018-10-09

A ködlámpák foncsorai teljesen besárgultak, ami esztétikailag is nagyon zavart, és a használhatóságnak sem tett jót.

Új TYC ködlámpákat vettem.

Ha már lámpacsere, egyúttal jóelőre az Aliexpressról rendeltem H1 ledeket (iJDM Led, High Power 6000K White 30-SMD 4014 H1 LED). A fénye szép színű, de a fényerejétől nem vagyok elájulva, szerintem nem marad...

Ráadásul nem is illeszkedtek a H1 foglalatba (ez hengeres, az eredeti izzó téglalap), így szükséges volt egy kis gányolás: a régi kuka ködlámpából az izzótartó fémlapokat felhasználtam (át kellett ütni a közepét hogy a henger forma izzó átmenjen rajta), amit az új lámpatestbe becsavaroztam. Természetesen az új lámpát nem bántottam, az eredeti állapot helyreállítható.

>> Szerviz2018-08-30

Menet közben a jött a hibajelzés, hogy a hűtőfolyadék túlmelegedett, motort állítsam le, a mutató 130 fokon felakadva. A kiegyenlítő tartály üres volt. A szervízben kiderült, hogy szerencsére csak egy cső törött el, amit kicseréltek, hűtőfolyadékot utántöltötték, a rendszert légtelenítették.

Egyúttal a bal hátsó tolatóradar szenzort is cserélték, ami hol működött, hol nem, ilyenkor a computer hibaüzenetet dobott.

Jobb hátulról jövő, erősödő kopogó hangnak is meglett az okozója: kutyacsontot kellett cserélni.

Km óraállás: 115988

>> Szerviz2018-05-13

Soros műszaki vizsgához már szükséges lett az első féktárcsa+fékbetétek cseréje, illetve a jobb hátsó rendszámtábla világítást kellett rendbe tenni.

Mivel időszerű volt, egyben megtörtént a motorolaj+szűrők cseréje is.

Sor került még a szervóolaj cseréjére pusztán elővigyázatosságból (két évvel korábban bontott kormánymű került bele), csomagtérfedél zár állításra, meghajtó szíjak és fékfolyadék ellenőrzésére, és a tolatóradar javítására (szakadt vezeték).

- Motorolaj (XADO 5W-40 SM/CF)
- Olajszűrő (Mann HU6007X*AN)
- Levegőszűrő (Sofima S 7606 A SOF *GD)
- Féktárcsa (első, ATE 24.0128-0192.1)
- Fékbetét (első, ATE 13.0460-7211.29

Km óraállás: 112693

>> Szerviz2018-04-02

2 db újszerű (6,5-7 mm) használt nyári gumit sikerült vennem (Continental Contisportcontact 5, 235/45 R17, DOT3716)

>> Szerviz2017-11-15

Használt Dunlop Wintersport 3D (205/55 R16) szett, 7 mm, kiváló állapotban.

Km óraállás: 106 017

>> Szerviz2017-06-26

Minden előzmény nélkül szombatról vasárnapra jelentkező elektromos parajelenségek, nyögvenyelős indítózás, és az intelligens CTEK akkutöltő furcsa viselkedése jelezte az autóval együtt vásárolt, 4 éves Magnetti Marelli haláltusáját.

Bízva abban, hogy a probléma kizárólag az akksi végének tudható be, ZAP Silver Premium 80Ah 760A és Exide Premium EA770 70Ah 760A között vaciláltam vasárnap este, de ezeket csak rendelni tudtam volna normális áron (26e) kiszállítással.

Mivel az autó kedd reggelre már elengedhetetlenül kellett, és az Alfás Szerelőm szerint felesleges egy benzines autónál tizenezrekkel többet fizetni a márkanévért, ő a helyemben a lengyel 4MAX Ecoline 75Ah 700A akksit tenné bele (a ZAP is lengyel), amire van 2 év gari, a másik kettő 12 hónapjával szemben, ráadásul helyben van raktáron (tehát ebből még hétfőn autó lehet), és 10e Ft-val olcsóbb, így elengedtem a ZAP és Exide körüli gondolatokat.

Az akksi 18 ezer volt, munkadíjat a Szerelőm nem kért és nem is akart elfogadni, és hétfőn ebéd után már volt autóm! Mivel később fizettem, 20 ezret küldtem neki!

Km óraállás: 102 315

>> Szerviz2017-05-13

Futóműellenőrzés és -beállítás Miskolcon, Farkas Zsoltnál.

>> Szerviz2017-03-29

A Miskolcon elvégzendő futóműbeállítás egyeztetése előtt (egri vagyok) elvittem az autót a szerelőmhöz, hogy előtte azért rángassák meg a futóművet, nehogy valami hiba legyen, ami miatt potyára mennék Miskolcra. Volt gyanúm, tél óta időnként koppanást lehetett hallani/érezni bal előlről.

Kiderült, hogy a kevesebb mint két éve cserélt (gyári beszállító, TRW) bal első alsó nagy szilentblokk belső gyűrűje - amibe a lengőkar nyúlványa beilleszkedik - egyszerűen kiszakadt és előrecsúszott. Ezen kívül szintén baloldalon a váltó oldali féltengely gumiharang is szakadt és a zsír folyt ki belőle.

Mivel már ideje volt a motorolaj és szűrők cseréjének - eltelt 12,5 hónap és 10.600 km -, az olaj- és légszűrőt már be is szereztem, ezért a futóműnél felfedezett problémák mellett a szerelőmre bíztam az olaj és szűrők cseréjét is. Plusz 1-2 hónapja elkezdett hülyülni a tolatóradar (neki tetsző időpontban sípolás, hibaüzenet a kijelzőn és ekkor nem működött) és a bal hátsó féklámpa is egyre gyakrabban hibaüzenetet dobálgatott, ezeket is le akartam tudni egy kalap alatt.

A szűrők esetében természetesen a 'gyári minőség' mellett maradtam, az olajnál pedig ismét a korábban bevált, szerelőm által alkalmazott szintetikus került bele.
- olaj: Fuchs Titan Supersyn 5W-40
- olajszűrő: Mann
- légszűrő: Sofima

Az első alsó nagy szilentblokk gyári minőségűnek titulált MOOG lett (TRW nem volt, illetve csalódást okozott), a féltengely gumiharang egyszerű IMPERGOM.

A féklámpa és a tolatóradar elektromos problémái is megoldásra kerültek.

Km óraállás: 99 917