Tagok >> V.Tomi.145-146 🍀 >> 146 2.0 TD >> Blog
- Típus:146 2.0 TD
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1996
- Színe:Kék
A beázás és a klíma végett kikerült a műszerfal.
Pár menetet javítani kell, vagy ha nem lehet akkor csere lesz. (3-9. Kép) összesen 5 menet rossz. Már szerelték régebben is, igaz én is, de akkor én nem szereltem ki a kereszt merevítőt, és hát ott voltak átalakított megoldások. Az egyik képen még látszik is hogy a kesztyűnek az ujja is oda lett csavarozva. :D
Na mindegy. :) Folyt kov.











Az 'SE' küszöbök alja kapott egy festést. ( csiszolás és műanyag festék)
A jobb oldali kezifék kötél végén a gumi harmonika cserés lett.
A fényszóró mosóhoz a motor is a helyére került, bár itt még nincs vége. Maradt még két gond. A képen látható (hiányzó) relé működteti a motort, és a gond hogy ha teszek bele akármilyen gyári relét, a helyzet jelző mindig világít, gyújtás nélkül is. Ennek oka valószínűleg hogy előttem még valamit át köthettek, amit ki kell keresnem, mert a jobb első elektromos ablak is gyújtás nélkül működik. Szerintem köze lesz a két dolognak egymáshoz. A másik gondom hogy a fényszóró mosó motor nem zár el, és miután használom, kiszívja az összes vizet a tartályból. Egyébként erősen nyomja a vizet, úgy hogy kár lenne kidobni belőle. Egy ötlet már van rá. Kerestem bele rugós szelepet, ami elzárná azt a kis nyomást, és csak nagy nyomásra nyitna, de ilyen piciben nem találtam. Úgy hogy marad a 'B' terv. Ha nem jön össze akkor cserés., és végül vissza került a régi kiegyenlítő tartály.








Első körben a turbó alján mindig egy megállt egy csepp olaj, de a pontos helye nem látszódott hogy honnan is jön ...
A leg valószínűbb hogy a turbóra rámenő levegő cső nem zárt jól. Már volt próbálva bilincs csere, de végül újra lekerült a cső és most kapott tömítő pasztát, hátha.... Majd kiderül.
Az Egr falat még tavaly kivettem, de utána olvasgattam hogy a motor védelmére egészségesebb lefalazni, úgy hogy vissza az egész. A szívó felén két menetes szár van, amire jön a csatlakozó majd az anya. Nem a legjobb helyen helyezkedik el szerelés szempontjából, és jól meg is szivatott.
Az egyik anya le is jött, a másik az meglazult és se ki se be. Gondoltam az anyának a menete megadta magát. Ekkor lebontottam a turbó felől a másik két anyát hogy tudjam mozdítani a csövet, majd pajszer segítségével feszitettem a csövet hogy az feszítse az anyát kifelé miközben tekerem. Így le is jött, de nem volt egyszerű.
Ha már lekerült a cső, tömítéssel együtt akkor már inkább vissza sem rakom, mert csak egy szenvedés.
Csináltam magam a turbóhoz és szívóhoz is egy falat, majd azok kerültek csak vissza. Könnyebben hozzá férhető is lett.
Az a menetes szár az összerakásnál is szivatott. Nagy nehezen rá kapattam az anyát, persze ez már egy másik volt, és csak forog, de nem is ugyan azon a részen ahol előtte. Ebből már tudtam hogy nem az anyával van a gond...
Így gondolkodtam hogy oda hegesztem hogy biztosan ne nyíljon el a fal amikor már lesz turbó nyomás, mivel csavarozni nem tudtam, de aztán inkább fabrikáltam össze egy áthidalást a jó feléről, hogy fogja.
Végül jó lett és stabilan a helyén van.
Balról jobbra nézve a 4. porlasztó alatt üzemanyag szivárgás látszódott. Sokat is tekert indításonként.
Porlasztó csere.
És így utoljára még gondoltam próba képpen elkezdem beszerelni a fényszóró mosót.
Találtam is helyet neki, csináltam hozzá egy egyszerű kis tartót, de mielőtt minden fixen be lenne kötve, egy próba.
Hát hogy nem közvetlen a tartályból vette a vizet, hanem egy csövön keresztül, úgy már nem is tudta ellátni a feladatát.
Nézegettem, mire kiderült hogy olyan ablakmosó tartályom van amit mindig is kerestem. Kettő férő helyes kialakítása van, csak ki kell fúrni a helyét, és mehet oda a másik motor.
Persze emlékeim szerint ha ezt nem a helyén akarnám csinálni , akkor alulról a kerékjárati dob felől tudnám csak ki szerelni a tartályt. Még elválik mi lesz, de valószínűbb hogy le engedem a vizet belőle és a helyén ki lesz olvasztva, ahogy annak lennie kell.









Felkerült a kipufogó. Új gumibakok mindenhol.
Valahogy a kipufogó tartó fülek nem ott helyezkedtek el ahol kellett volna, pedig 46ról való volt. A tartókat át kellett hegeszteni, és még 3 centit meg kellett toldani a kipufogó hosszát hogy ne feszüljenek a gumibakok. Ezen így lett jó.
Kapott festést 2x, aztán bírja ameddig bírja... ;-)






Kipufogó javítás / festés.
Az első dobot kicseréltem egy normál állapotúra.
Az katalizátor hővédője könnyedén le jött. Alatta jó állapotú volt.
Mindegyik kapott alapozót, majd eztán jön a hőálló festék rá.
Nem olyan régen volt a vezető oldalon egy rohadás, ami lett javítva. Most az esős időszakban kiderült mi okozta, ugyanis beázik a tűzfal körül valahol, és oda folyik a padlóra. Ezt majd ki kell keresnem...
