Mutasd

>> Szerviz2022-03-14

Új klíma hűtő. Klíma kábelezés elvégezve. Evaporátornál korábban bekerült a hőfokszabalyzó. 3°C-nál kikapcsol, 8-nál vissza. Belső tér hőmérséklet érzékelő, 27°C-nál kapcsolja a külső ventilátor első fokozatát, 24-nél ki. Ezek a beállítások módosíthatok, digitális hőmérők. Korábban új szárító szűrő került be. Nyomásmérő a rendszerben, 1.4 bár alatt nem engedi bekapcsolni a kompresszort. Új tömítések a klíma cső csatlakozóknál. Klíma reléje a motortérben. Most nyomáspróba alatt van.

Önindító behúzótekercse kicserélve.

Fagyálló erősítés.

Hűtővíz hőmérséklet érzékelő csatlakozó cserélve. Rögzítő fül a csatlakozóról le volt törve, de most lett másik.

Takarítas kívül belül.

 
>> Tuning és extra2022-02-12

Ajtó zárak javítva. Bal oldali a házon belül elvolt törve. Típus betegség. Jobb oldali működött, csak a kulcsnyílás nyelve nem zárt vissza.

Ajtók alja gumi csíkok. Évekkel ezelőtt lekerült, most vissza. Eddig mindig elmaradt de tervben volt hogy vissza kerüljön. Ajtórések jobban porosodtak, talán most kevésbé fog. A gumikon új lyukakat furtam mert a gyári általában elszakad és valahogy az első három lyuk után a többi már nem passzolt. Lehet más évjáratból való volt, de az eredeti.

Ülésfűtés kapcsolói az eredeti helyen.

Két műanyag küszöb felkerült. Ezelőtt Se szériás volt rajta, korábban viszont ez ami most vissza került. Küszöbök ellenőrizve, a felfogató patent lyukaknál volt enyhe felszíni rozsda. Fémtisztára vissza szedve, alapozó majd a két küszöb teljes alvázvédőzése.

Beltéri led a 4 lábnál és a csomagtartóban. Ajtó nyitásokra kapcsolnak, már évek óta bent a kábelezes csak a led maradt le róla :)

Ezen felül még:

Riasztó bekötve. A csomagteret is nyitja.

Volt egy folyamatos fogyasztó is az autón, már régóta kiderült de napi szinten használva nem befolyásolt semmit. Multiméterrel ránéztem és kiderült a rádió meríti az akkumulátort. Már a 3. lejátszó van benne, mindegyiknél ezt csinálta. Rádió kézikönyv bekötés ellenőrzés és kiderült a két pozitív kábelből az egyiknek gyújtásról kell működnie, a másik a fix pozitív ami a rádió beállítások megőrzése végett kell. Így javítva, nincs fogyasztó mérés szerint, remélem a valóságban sem lesz. 3-4 nap állás után kiderül, úgyanis korábban ennyi idő kellett hogy ne tudjam elindítani. A rádió így csak gyújtásról működik de ez nem zavar. Ha leállítom kikapcsol, indításnál meg vissza. Ha én kapcsolóm ki akkor indításnál sem kapcsol be. Rádió jel erősítő még került bele hogy Győrőn kívül is fogja az adást :))

Takarítás szerettem volna, de elmaradt így majd az legközelebb meglesz. ;-)

 
>> Tuning és extra2022-02-12

Új aksi saruk

Mélynyomó tápkábel biztosítékkal

Új erősítő és meglevő mélynyomó bekötve

4 db új ajtó hangszórók

Ablakemelők és tükör állító kapcsolók fa fólia

Két első ajtókárpit cserélve, ami ehhez a szetthez tartozik. Újra ragasztva a kárpit

Új hátsó ablaktörlő gumi

 
>> Esemény2021-11-14

Lett pár alkatrész amíg még találni hozzá.
146 Facelift 1999 JTD:

Első lökhárító ködlámpával, első maszk, hátsó lökhárító
Bal első lámpa
1 db újszerű lengéscsillapitó, bal első kerékagy féltengelyel
Tűzfalnál lévő fém üzemanyag cső oda-vissza
Bal-jobb tükör
Első ajtók kulcsos zárjai
Kormányoszlop bajuszkapcsolókkal (ez még korai verzió ami még világít), és egy nagyon szép gyári állapotú kormánnyal ami 70.000 km futott autóból való. Nem SE verziós, csak a sima
Kilométer óra és kerete
Légzsák vezérlő (2 légzsákos)
Fekete padlószőnyeg
Belső küszöb műanyagok
Fűtő box kompletten (klímás)
Ajtó kéder gumik, mind az 5 + motorhaztető
Első szélvédő alatti levélrácsok
Kisebb beltéri apróságok, egy dobozzal. (tükör állító, kézifék és váltó szoknya, szivargyújtó lenyíló része és egyéb beltéri elemek)
Csomagtér kárpit kétoldali és alsó harmonika
Hátsó lámpák
Motortér és beltéri relék
Belső világítás vezérlő
Hátsó teljes dobbetétek párban
Tankfedél gumi ütközö

146 1996 2.0 TD
Bal első kerékagy (ABS-es) + féltengely
Fékszervó főfékhengerrel és tartállyal

Ez csak ide blogolva mivel a TD-nek ült tőle a valaga, későbbiekben kerül belőle ide oda amoda. Típus szerint szétvalogatva ;-) kormányt több mint valószínű a boxer kapja meg :))

Alkatrész költség kedvező volt ezért is jött létre ez a blog. Összesen 50 db Mátyás

 
>> Szerviz2021-11-14

Korábban már volt egyszer tömítve a csatlakozás mivel szivárgás látszódott. Körülbelül 2 éve volt javítva. Most a hideg közelettével újra elkezdett szivárogni, de most látványosabban és leginkább nem ott ahol korábban tömítve volt, hanem a csap adta meg magát, így cseréltem ami valószínűleg amúgy sem az eredeti volt már. Kerestem idehaza egy másikat, szerencsére lett is egy eredeti. Jobban megfigyelve láttam a tömítő gyűrű helyét, ahol eddig ez nem volt benne. Klímához való új tömítésem volt itthon, azt tettem bele, majd a biztonság kedvéért került köré tömítő lap és paszta. Eddig kiváló, később majd azért ránézek. A hideg meleg levegő állító kar is rákötve, így hidegre állítva elzárja a fűtő kört ami nekem eddig mindig nyitva volt és nyáron ezt érezni is lehetett, annak ellenére hogy hidegre volt állítva a tekerő gomb.

 
>> Szerviz2021-10-29

Előműszaki után cserélni kellett pár dolgot.

Rendszám izzó 2 db

Bal ködlámpa érintkezés. Csatlakozó cserélve.

Jobb féltengely külső gumiharang kisebbik bilincsén feszíteni kellett.

Jobb első lengőkar csere SKF.

Kormányösszekötők külső rész mindkét oldal csere
Kerékösszetartás az új alkatrészek után beállítva.

Fékcsővek tisztítás és ápolás. Porosak voltak.

Bal hátsó féknyereg kézifék részénél olaj szivárgás. Felújító készletben a kis o gyűrű nem megfelelő méretű. 2 márkát vettem és egyikben sem a normál méretű, hanem kisebb. Egy bontottból átraktam egy sértetlent, most már tömít. Tartalékba rendeltem 10 db-ot, hátha egyszer valamelyik verdához kellene , jövőhéten fog megérkezni. Többi porvédő és tömítés kicserélve újra. Seeger fogót rendelnem kellett a szétszedéshez. 43 mm mélyen van bent és nem sok hely van a munkahenger mögött hogy ki lehessen venni. Még az új fogóból ami direkt erre a célra készült, abból is kellett leköszörülni mert nem fért be teljesen. Végül összejött és ez a lényeg. Van itthon tartalék féknyereg amin szintúgy tömítést és porvédőt kellene csak cserélni, így jól fog jönni. Én a képen lévő fogót rendeltem ami jó is lenne, de nem teljesen ezt kaptam. Amit küldtek az vastagodó szárú így ott kellett vékonyítani az anyagon.

Hátsó féknyereg mindkét oldalon újra festve és a hátsó rugók is feketére mivel valamikor piros szint kapott az eredeti, de már a második műszakin kérdezték hogy ez eredeti rugói?! Úgy hogy fekete lett hogy ne legyen ez már kérdés.

Egy picit butíttani kellett a teljesítményen mert füstölt egy padlózáskor. Annyira azért nem volt vészes.

Műszaki érvényesség 2023.10.29

 
>> Szerviz2021-10-06

Középboxot megváltoztattam így hogy a lejátszó a műszerfal tetejére került. Lett újból hamutartó, szivargyújtó, alatta a 3 db mérő óra és gyári rekesz. Mérőóraknál a baloldali nyomógomb a fényszórómosó nyomógombja, ami fényszóró felkapcsolása mellett működik. A jobboldali nyomógombos kapcsoló a dúsító és üzemanyag előmelegítőt kapcsolja. Inditásnál amíg az izzítás működik addig automatikusan megy, ezzel a kapcsolóval tovább tartható az 1200-as alapjárat és üzemanyag előmelegítés. Télen előnyös már neki amíg az autó körbe van kaparva.

Olajcsere, olajszűrő és levegőszűrő cserélve 368.500 km

Jobb hátsó féknyereg javítva, kézifék nem működött illetve a csúszkák új pórvédőt kaptak.

Új kézifék kötelek

1 db új kipufogó gumibak.

Hátsó ablakmosó javítás, valahol elakadt a víz vagy a fúvóka eldugult. Levegővel átfújtam a csövet és jó lett.

Első ajtók műanyag légterelői kétoldalú ragasztóval felrakva leesés ellen, mivel a fém fülek nem fogják meg rendesen.

Téli kerekek felkerültek már most. Lassan megy műszakira és a nyári nem a gyári mérete.

Alváz festés. Egy-két helyen volt egy pici felszíni rozsda. Drótkorongozva, alapozó majd alvázvédőzés.

 
>> Szerviz2021-09-03

Bontott gyári klíma rendszer. Klíma hűtő kell hozzá és motortér kábelezés. Idővel ha ez beválik akkor kicserélem a mostanira. Köszi epitesz!

 
>> Szerviz2021-07-11

Lengéscsillapitók felső része festés
Bal hátsó lengőkar javítás
Bal hátsó gumi fékcső csere
Bal első övpárna csere újra
Jobb hátsó ív festés javítás
Hátsó lökös festés javítás (ezek csak ideiglenes színek)
Gyári embléma előre, utángyártott hátra
Két hátsó ajtókárpit csere
Tetőkárpit tisztítás

 
>> Szerviz2021-04-04

Olajhőfok egy fél óra városi használatnál felment 145 fokra, pályán ezt kevesebb idő is alatt elérte. Ott általában 110-es tempót vettem fel ez végett de haladhattam volna gyorsabban is. Azt a megoldást találtam ki rá hogy átalakítom úgy ahogy a többi motor típust szerelték gyárilag (TS, JTD).
Története hogy korábban a hozzá tartozó gyári olaj hűtő cserélve volt újra, mivel szivárgott de két év után az új is megadta magát és hát elég drága bele. Mellé párosult hogy a menetek sem voltak az igazik, így ott a két darab csatlakozás kényes volt, így korábban ez kikerült belőle, még egy kört nem akartam futni evvel. Volt utána cserébe olajhűtésnek egy spirál cső (Boxer szervó hűtő spirálja) , de a csatlakozás ott nem tudtam úgy megoldani hogy még csak egy minimális szivárgás sem legyen mivel ez préselt csatlakozás volt eredetileg, ami nem véletlen. Így jutottam el a hőcserélő pogácsához, amit fel is tettem, csak a hűtővízet kellett hozzá elvezetni. Ez nálam úgy is mindig 82 fokos úgy hogy kell hogy segítse. Az első próba út azt mutatta hogy alapból amikor a 120 fokot elérte, onnantól már lassan tudtam csak feljebb vinni, persze ezt egy intenzív terhelésnél. Ekkor tudtam kihozni belőle a korábbi 145-150 fokról a 135 fokot. Az üzemi 120-130 fok amivel már megelégszem. Ha a TS-t nézem azt is fel tudtam vinni 120 fok felé egy pörgősebb napon. Ott az üzemi a 115 ha jól emlékszem. Most teszt alatt van a kis TD, a gyári csövet a kiegyenlítőtől a termosztátig nem bántottam csak átcsatlakoztattam. Alulra két darab egyenes szakasz kellett, illetve a visszamenőágon a termosztátra kellett egy olyan cső, ami a megfelelő oda. Ez volt a nehezebb része ilyent találni. Hamarosan talán autópályán is le lesz tesztelve. Bízok benne hogy ez beválik majd...
Egy TS-ről van a hőcserélő, szerencsére normál áron találtam.
A váltón lévő foltok a fagyálló ahogyan végig folyt a gyűjtőedénybe.
A párhuzamos cső az saját gyártás, 2 db rögzítő füllel.