Mutasd

>> Szerviz2021-04-04

Olajhőfok egy fél óra városi használatnál felment 145 fokra, pályán ezt kevesebb idő is alatt elérte. Ott általában 110-es tempót vettem fel ez végett de haladhattam volna gyorsabban is. Azt a megoldást találtam ki rá hogy átalakítom úgy ahogy a többi motor típust szerelték gyárilag (TS, JTD).
Története hogy korábban a hozzá tartozó gyári olaj hűtő cserélve volt újra, mivel szivárgott de két év után az új is megadta magát és hát elég drága bele. Mellé párosult hogy a menetek sem voltak az igazik, így ott a két darab csatlakozás kényes volt, így korábban ez kikerült belőle, még egy kört nem akartam futni evvel. Volt utána cserébe olajhűtésnek egy spirál cső (Boxer szervó hűtő spirálja) , de a csatlakozás ott nem tudtam úgy megoldani hogy még csak egy minimális szivárgás sem legyen mivel ez préselt csatlakozás volt eredetileg, ami nem véletlen. Így jutottam el a hőcserélő pogácsához, amit fel is tettem, csak a hűtővízet kellett hozzá elvezetni. Ez nálam úgy is mindig 82 fokos úgy hogy kell hogy segítse. Az első próba út azt mutatta hogy alapból amikor a 120 fokot elérte, onnantól már lassan tudtam csak feljebb vinni, persze ezt egy intenzív terhelésnél. Ekkor tudtam kihozni belőle a korábbi 145-150 fokról a 135 fokot. Az üzemi 120-130 fok amivel már megelégszem. Ha a TS-t nézem azt is fel tudtam vinni 120 fok felé egy pörgősebb napon. Ott az üzemi a 115 ha jól emlékszem. Most teszt alatt van a kis TD, a gyári csövet a kiegyenlítőtől a termosztátig nem bántottam csak átcsatlakoztattam. Alulra két darab egyenes szakasz kellett, illetve a visszamenőágon a termosztátra kellett egy olyan cső, ami a megfelelő oda. Ez volt a nehezebb része ilyent találni. Hamarosan talán autópályán is le lesz tesztelve. Bízok benne hogy ez beválik majd...
Egy TS-ről van a hőcserélő, szerencsére normál áron találtam.
A váltón lévő foltok a fagyálló ahogyan végig folyt a gyűjtőedénybe.
A párhuzamos cső az saját gyártás, 2 db rögzítő füllel.