Mutasd

>> Szerviz2012-03-19

Pár nappal ezelőtt a műszerfal egy hibajelzésére lettem figyelmes miszerint:
Figyelem! Szabad fordítás!:)

"Ellenőrizd a jobb első lámpád te szerencsétlen!"

Valóban nem világított. Sok autóval ellentétben az 59 izzói aránylag jól hozzáférhetőek a mezei userek számára is,így én magam cseréltem le a kiégett darabot.
Elképesztő ára van a kis mütyűrnek:) 90Ft/db áron vettem rögtön kettőt is a biztonság kedvéért. (bárcsak minden ilyen olcsón megúszható lenne)


A csere során egy dolog viszont kiderült. Az izzó tokozása nem arra lett tervezve,hogy sokszor ki-be szerelgesse az ember ugyanis a műanyag annyit veszít anyagából a "becsavarás" közben,hogy előbb-utóbb kotyogóssá válhat a keretben.

(Nem 1-2 szerelésről beszélek,de extrém esetben előfordulhat)

 
>> Egyéb2012-03-05

A vezetőülés jobb oldalán található hűtő/fűtő levegő befúvó egyik kis rácsdarabkája hiányzott már amikor az autót megvettem.
Most sikerült egy bontott,de jó állapotú darabot beszerezni,így kicseréltem a régi sérültet .
Nem volt nehéz mutatvány,mert a szerelési útmutatóban találtam erre vonatkozóan egy ábrát.

 
>> Szerviz2012-02-28

Erhard kolléga ismét a segítségemre volt pár apróbb javítási és karbantartási kellék beszerzésében.
Ezek:
-gyári váltóolaj
-motorháztető nyitó

A váltóolaj cseréje simán zajlott. A leengedett olaj nem volt piszkos,tehát jó állapotúnak tekinthető a váltó, már amennyire ezt így meg lehet ítélni.
Turbo tisztítás is megtörtént az autón,így a lekormolódásától egy ideig biztosan nem kell tartani.

 
>> Egyéb2011-11-16

Ma sikerült szereznem egy ELM327-es kábelt. Egy tesztprogram beszerzése és beállítása után nekiestem az autónak....

Kilométeróra kiolvasásnál 0,0km értéket kaptam. Ezzel bebizonyosodott,hogy babráltak az órával.:(

Picit még foglalkozni fogok a kérdéssel és remélhetőleg aránylag pontosan be fogom tudni lőni a valós értéket...(úgy gondolom a jelek alapján,hogy nem magas az eltérés)

Az egyéb számok rendben voltak,csak az egyik injektor korrekciós értéke lóg ki a sorból. Annak még utánanézek, hogy mi a hibahatár ebben az esetében. Ha esetleg tényleg nem jó az említett érték, akkor jön a hibakeresés és javíttatás...

Összességében elégedett vagyok, mert hibaüzenet nem volt és csak 1 érdekes számot találtam, ami nem hiszem, hogy komoly hibára utalna.
A visszatekerés más történet. Amikor megvettem az autót sejthető volt,hogy visszatekert órás, ahogy a használt autók nagy százaléka. Azt is tudtam,hogy lényegesen nem babrálhatták, tehát nem több 100e km-es visszatekerésről van szó.

Update:
97e van az órában. 0 a kiolvasás eredménye,tehát az előző érték nem valós. DPF csere óta menüpont 133e km-t mutat.
Szervízmenüben utólsó szervízkor óraállás 120e. Ennek dátuma: 2010.06.05.

Ezekből arra következtetek, hogy 2010.06.05-én volt benne 120e km és ezután tekerték vissza.

Tehát az autóban legalább 133e km van. A pontos értéket viszont nem tudom, hiszen erre vonatkozó adatot nem lehet kiolvasni.

A maximális értéket nagyjából be lehet lőni a következőképpen:
2010.06.05-én 120km(még Olaszban)--több mint fél évet állt a magyar kereskedőnél--marad fél év amikor aktív lehetett

Ebben a formában a maximális érték olyan 150e-160ekm lehet.

 
>> Szerviz2011-07-22

Mielőtt megvettem az autóm már tudtam, hogy egy nagyszervíz mindenképp kelleni fog.
Az alkatrészeket(olaj,szűrök,vezérműszíj,görgők,vízpumpa) Erhard kolléga segítségével szereztem be.

A fórumot olvasgatva a szervóolaj cseréje is ésszerűnek tűnik, így ezt is beszereztem.
A szerelővel megbeszéltem egy szívósor és EGR tisztítást is, mert ez gyakori "hibaforrás" dejzel autóknál.

Ha ezek meglesznek, akkor remélhetőleg műszakilag teljesen rendben lesz a "taliga".(mert egy petákom sem maradt:D)

Azt még szeretném hozzátenni, hogy picit reszket a térdem amikor rábízom a járgányt a helyi szerelőkre, ugyanis 159-est még csak képen láttak:). A sokéves tapasztalat bízom benne, hogy pótolni fogja az adott típus ismeretét jelen esetben.

 
>> Esemény2011-07-22

2011.07.17-én végre teljesült az álmom és boldog tulajdonosa lettem egy 159-es vasnak.
Székesfehérvárról vásároltam kereskedésből.
Az autó olaszban futott eddig.

Jelenleg vegyesek az érzelmeim. Egyrészt örülök az autónak és tetszik is nem kicsit.
Másrészt viszont bennem van egy jó adag félsz is, mert minden pénzem egy használt autóba öltem. Mindenki tudja, hogy ez veszélyeket,hibákat,költségeket rejt.