Mutasd

>> Szerviz2017-08-26

Olaj+szűrők, két stabpálca és futómű állítás, valamint gariban a kiegyenlítő tartály (kb. 30 ezer km-et bírt)

Km óra állás: 198450

 
>> Esemény2017-08-05

Az autó megjárta a Budapest-Split-Brac sziget (Bol) - Balatonszemes - Budapest utat, mely a Trip B szerint kis sallangokkal, barangolásokkal 1800km volt. Az utat mondhatjuk kvázi problémamentesnek, de néhány apróság felmerült, és egy gumisnál is meg kellett állnunk:

- Az indulás előtt benéztem a motortérbe (előtte néhány hónapja, a keservesre sikerül helyzetjelző csere idején nyitottam fel), és szomorúan tapasztaltam, hogy a tavaszi állapothoz hasonlatosan megint csak a tartályom alján van hűtőfolyadék. Mindig marad a 90 foknál a mutató, tehát nem gyanakodtam, de kezdtem az EGR fedélre gondolni... Viszont ismét azt látom, hogy a kiegyenlítő tartály külső, középső peremén FELÜLRŐL van odaszáradt fagyálló... Nem tudom mi bajuk van ezeknek a tartályoknak, tán a kupak rossz, és kinyomja a nyomás ha az optimálisnál van a szint? Csak mert ennél az 1/3-os állásnál nem fogy lejjebb... Na mindenesetre feltöltöttem desztvízzel, és az 1800km után visszaálltunk ugyanoda, ahonnan indultunk. Ebből megint tartálycsere lesz.

- Elég régi, Sava abroncsok vannak az autón, ezzel vettem. Ősszel veszek egy új garnitúra télit ezekre a 16-os felnikre, ezért gondoltam, addig csak húzzák. Az én hibám, hogy nem foglalkoztam a futóműbeállítással, pedig tudom már egy jó ideje, hogy kissé félre hord. Koptatta is a jobb első külső felét, de épp a kopásjelzőig ért, gondoltam, ez még jó lesz. Viszont Brac szigeten, a hazaút napján kitekert kormánnyal megállva láttam, hogy a belső oldala a guminak olyannyira elfogyott, hogy szőrszerűen kilógnak a fémszálak. Gyerekkel, családdal 800km-nek így nem megyek neki, ezért Split-ben találtam egy kisebb gumist, ahol 370 kúnáért (kb. 15 ezer Ft) kaptam két használt, de nagyon jó állapotú (bár téli) abroncsot szerelve az első kerekekre. Három hónapra megfelel, de a következő szervíznél úgyis cseréljük a stab pálcákat, és utána azonnal irány a futóműves!

- A hazaúton még csinált egy olyat, hogy hátsó ablakmosásra nem indult el a hátsó ablaktörlő, csak hangosan kattogott a kormány felől valami relé. Külön lehetett "manuálisan" törölni. Aztán mostam egy első szélvédőt, és helyre állt a rend a hátsónál is... Lehet, hogy ez a hiszti annak szólt, hogy használt papucsokat kapott és nem a mai divatnak megfelelőt... de azért érdekes volt.

Alapvetően viszont jól telt az út, csomagokkal, 2+1 fővel 6,4-es átlagfogyasztás nagyrészt autópályán, kis rész város és szeprentinen végig klímával szerintem jó. Az ülések nagyon kényelmesek elől, ez az első autó, ahol Budapestről egy ülésben elhagytuk Zágrábot, és csak a gyerkőc miatt álltunk meg. Azt követően pedig Zadarnál, majd Split-nél.. nagyon jó ilyen hosszú utakon is. A kis 2.0 ereje pedig mindenhova elég volt.

 
>> Esemény2017-08-05

A Spider mellett a 159-es is eljött, nehogy bármelyik is megsértődjön. Jó volt találkozni néhány ismerőssel, illetve megismerni és arcot kötni néhány fórumos cartárshoz. A helyszín nagyon tetszett, jó volt ennyi Alfával strandolni.

 
>> Szerviz2017-05-28

Olaj, olajszűrő és légszűrő csere. Zé javasolta, hogy álljak át 10 ezres periódusokra 15 ezer helyett. Következő alkalommal kicserélünk két stabpálcát, és a 20 ezer km múlva esedékes vezérlés cserénél a szelepfedél tömítés is cserés lesz, mert kicsit izzad.

Semmi komoly, elégedett vagyok a vassal!

 
>> Tuning és extra2017-04-15

Múlt hétvégén végre bekerült a szerzemény! Az előtte való napokban megérkezett hozzá a díszkeret a 2ISO méretű fém foglalattal, az antenna jelerősítős adapter, a CAN interface, valamint a tolatókamera és az iPhone adapter is.

A munkát egyedül végeztem, szombati napon 6, vasárnap 2 órát vett igénybe:

Szombat délben a tolató kamera telepítéssel kezdtem. Ez egy olyan típus, ami a rendszámtábla világítás egyik buráját cseréli le. Mondanom se kell, Kínában a foglalatot kábé besaccolták, én tehát reszelhettem a lökhárítóból még vagy 3mm-t. Egyébként jól néz ki, csak a rendszámot is lejjebb kellett tennem vagy 1,5 centivel, hogy a kis fekete kocka ne lógjon rá pont a "8-as" számra. A nagyobb fejfájást a kábelezése okozta. Nem néztem meg, a gyári világítás kábel merre megy, inkább a pótkereket rejtő fenéklemezen találtam egy vakdugót. Annak mentén kimentem a kábellel az utastérből, azonban ahhoz, hogy a lökhárító mögött feljussak az üregig, egy alsó csavart le is kellett oldani a lökhárítóról, hogy a behúzószál elmenjen. A hozzá kapott kábel tartalmazta a videó jelet, mellette pedig egy tápcsatlakozót. Ennek +12V-ja végigment a kábelen, a testezést pedig a csomagtartóban, az egyik csomagrögzítő szem segítségével oldottam meg. A kábel előre vezetéséhez gyakorlatilag nem is kellett semmit bontanom a küszöb mentén, olyan vékony, hogy simán el tudtam fűzni nyomtalanul a peremek alatt.

Ezt követően elől leszedtem a jobb első ajtó gumi kéderét, és lepattintottam az A oszlop burkolatát. Ennek tetején kapott helyet az egység mikrofonja a telefon kihangosításhoz. A kábelezés a tolatókamera kábellel együtt a pedálok feletti pici burkolat oldásával, a kormány alatt került a megfelelő üregbe.

A gyári rádió cseréjéhez a középkonzolt teljesen ki kell szerelni. Ki lehet húzni a 4db pozíció benyomásával magában is a rádiót, de a fém tartókeret hátulról van csavarozva a panelre, ezt pedig cserélni kell. A panelt 6db csavar tartja: 2db a rádió mögött, 2db felül a szélső szellőzők alatt, 2db pedig a váltó burkolat találkozásánál. Első lépésként a légbefúvókat kell kiszedni. Ehhez néztem egy youtube tutorial videót, ami nagyon jó tippet adott, hogy nehogy látható helyen megsértsem a szellőzőket: beáldoztam egy fém ruhavállfát, majd két kampót hajlítva belőlük egyenként kirántottam a rostélyokat. Utána jött a rádió, majd a váltószoknya leszedése után egy határozott rántással a váltó körüli műanyag. Minden csatlakozót leoldottunk (természetesen az egész beavatkozás előtt az akkumulátor negatív saruját levettem!), és a panel kint volt. Bent a szobában építettem össze az új multimédia egységgel.

Ennyi fért a szombatomba, mert este programunk volt.

Vasárnap folytattam: ami még komoly megoldandó feladat volt, hogy egy HDMI és egy iPhone kábelt is el kellett vezetnem a pohártartóhoz. Ezeket a váltó bélése mellett tudtam elhúzni, majd a pohártartó teknőt megfúrva a lightning kábel feje is átfért. Azért a 18 ezer Ft-os bruttó árú adapterhez igazán adhattak volna még 30 cm kábelt, nem csak 10-et összesen...

Következett a CAN modul: két kábelt a meglévő gyári csati CAN-A és CAN-B kábeleire kell kötni (Low-CAN és High-CAN). Természetesen állandó tápot és testet is adni kell a készüléknek, ő pedig ad cserébe egy kapcsolt 12V-t, egy hátramenet fokozat szimulátort a kamera képhez, egy kézifék érzékelő kábelt (amit én kikerültem egy sima testeléssel, hogy állandóan mehessen video), valamint a műszerfal fényerő szabályzó bemenetet. Ennek a kapcsolt 12V-jára kötöttem a tolatókamerát is.

Ezt követően minden egyedileg kötött kábelt (kb. 15db) megforrasztottam és szigeteltem, majd némi rendezkedést követően sikerült a helyére pattintani az egész középkonzolt. A kezdeti 6 csavarból a középső kettő (rádió mögötti) többé nem tartja, mert az csak a gyári konzolnál kap furatokat, de szerencsére minden csendben van és jól működik.

 
>> Esemény2017-03-28

Nem egész két hónap alatt beleszaladt 10 ezer km. Ha a következő 20 etapot is ilyen hozzáállással végzi, nagyon jó barátok leszünk :) Meghibásodás nem volt, a fogyasztás 6,6 átlagban (főleg autópálya, pici országút és valamennyi város). Azt merem mondani: ez az autó BEJÖTT!

Km óra állás: 178.050

 
>> Esemény2017-03-19

Nem, még mindig nem jutottam el a beépítésig. Viszont eszembe jutott, hogy van egy régi PC-ből kimentett ATX tápegységem, aminek egyik 12V kimenetére korábbi hifis életembe direkt szobai teszt célokra felraktam egy ISO csatit... Leporoltam, majd beüzemeltem a polcon tárolt Kenwood készüléket. Nagyon tetszik!

- Tud magyarul
- Sima házhoz testeléssel lehet neki adni kézifék jelet
- Cserélhető a háttérkép (ide 99%, hogy egy szép Alfa embléma fog kerülni)
- Nagyon jó a menü
- Fejlett EQ-val szerelt

Mostmár még inkább fűt a vágy, hogy beszereljem, így valószínű a jövő héten megrendelem a szerelék anyagokat.

 
>> Esemény2017-03-15

Az elmúlt hétvégén bejártuk a Magas-Tátrát a családdal, amit az autó hibátlanul teljesített. Azt hiszem, mindenki élvezte a jó minőségű hegyi szerpentineket :)

 
>> Tuning és extra2017-03-15

A munkámból kifolyólag rengeteget autózok, és nagyon sokat telefonálok közben. Ez jó alibit szolgáltat egy rendes multimédia fejegység megvásárlására :)

A kiszemelt egy Kenwood DDX5016BT. Ez amellett, hogy rádió/CD/DVD/USB lejátszó, rendelkezik Mirror-Link funkcióval is, mely a telefon alkalmazásait kivetíti a kijelzőre, és így akár a navi, akár más alkalmazás is használható, miközben tölti is a telefont.

No meg természetesen a legfontosabb a biztonságos és kényelmes telefonálás lehetősége.

Egyelőre a polcon pihen, mert a beépítéshez még egy igen hosszú alkatrész listára van szükség:

- 2DIN beépítő keret adapterrel
- Antenna adapter fantom táppal
- CAN interface, mely megcsinálja a kapcsolt 12V-t, a kézifék és hátramenet jelét, valamint a dimmer funkciót
- HDMI/MHL - iPhone átalakító kábel
- Rendszámtábla világítás helyére tehető tolató kamera

Ezek a kisebb sallangok még további 50-60 magyar ezrest tesznek ki, és több helyről kell őket beszerezni. Ha lesz egy kis időm, megrendelek mindent, aztán reményeim szerint 1-2 héten belül egy szép hétvégén be is tudom szerelni a rendszert :)

 
>> Szerviz2017-03-08

Ma kicseréltük a korábban elmaradt víztartályt és a csomagtér zárat is. Nagy a boldogság, mert a tegnapi napsütésben azt is ki tudtam próbálni, hogy a klíma is kellemesen hűs és nem is büdös! Az autó hibamentesnek tekinthető.

Km állás: 173950